Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marcin255 » 29 paź 2012, 01:31

artureck napisał(a):Dzięki. Czy trzeba dokupić jakieś dodatkowe części, typu śruby, nakrętki itp., bo z reguły uszkadzają się w czasie demontażu?

ja nie miałem problemów z odkręceniem , trochę jakiegoś wd i poszło
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tradeitdamn » 29 paź 2012, 19:04

tych małych tulejek nie musisz wymieniać – to od ciebie zależy – jeśli są w dobrym stanie to olej to i zostaw je wymieniając tylko duże. jeśli jednak jesteś rycerzem hardkoru wymień przy okazji wszystko – będziesz mieć pewność ze wszystko jest nowe i zużywa się w tym samym stopniu. nie będziesz też po nocach zadawać sobie pytań "hmm, a co jak teraz padną te małe po 40zł" :)
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez artureck » 29 paź 2012, 21:02

Małe tulejki, duże tulejki... Nie miałem tego wahacza w ręku. Czy chodzi o to, że ma on tuleję w tulei? Marcin255 sugeruje zakup całego wahacza firmy Maxgear i już miałem kliknąć w aukcję, ale poczekam na Twoje doprecyzowanie.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez marcin255 » 29 paź 2012, 21:56

tradeitdamn napisał(a):tych małych tulejek nie musisz wymieniać – to od ciebie zależy – jeśli są w dobrym stanie to olej to i zostaw je wymieniając tylko duże.


też się chętnie dowiem o co biega , nie opłaca sie walczyć z tulejami wahacza jak cały jest za taką cenę .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tradeitdamn » 29 paź 2012, 22:13

Obrazek

zazwyczaj padaja te duze tuleje, mniejsze (te z tyłu na zdjeciu) padaja bardzo rzadzko – jak ktos jest upierdliwy to wymienia i to i to. ja bym wymienił tylko te duze

Dopisano 29 paź 2012, 22:15:

aaa juz wiem o co chodzilo. myslalem ze ty chcesz wahacz dolny wymieniac.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez artureck » 29 paź 2012, 22:37

No to teraz mi zamieszałeś. Wahacz dolny przedni poprzeczny – tak mi napisał mechanik. Dałem zdjęcie, więc może looknij nań. Po mojemu to inny element.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez tradeitdamn » 29 paź 2012, 23:16

to ja zamieszałem bo przeczytałem przedni i poszedłem za ciosem :)
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez artureck » 29 paź 2012, 23:29

Dobra, kupuję 2 sztuki tego, którego zaproponował Marcin255.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez tradeitdamn » 29 paź 2012, 23:37

w mojej ocenie to jest to samo co ja wymieniałem z tylu u sieb
pełna nazwa polska tego elementu brzmi "Wahacz poprzeczny krótki dolny" po angielsku rear lateral link, Mechanicy mowia na to kostka. I nie wiem czemu nazywają go przednim – pewnie przez miejsce zabudowy

http://www.iparts.pl/czesc/wahacz-zawie ... C1290.html
http://www.iparts.pl/czesc/wahacz-zawie ... 10539.html

kup same tulejki – po co caly wahacz. to sie łatwo prasuje. ja kupilem caly od focusa bo był na promocji. inaczej kupiłbym same gumki i na prase dał

to sa chyba te elementy
http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahac ... 94001.html
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez artureck » 30 paź 2012, 00:38

Dzięki za wyjaśnienie. Już kupiłem całe wahacze Maxgear, jak radził Marcin. Przy moich przebiegach powinny długo popracować.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez marcin255 » 30 paź 2012, 01:14

artureck napisał(a):Przy moich przebiegach powinny długo popracować.

kupując je pomyślałem tak samo 10-12 tys .km rocznie wystarczą
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez uciu » 16 lis 2012, 21:08

tradeitdamn napisał(a):
Obrazek



nie doszukałem się w tym temacie – czy by wymienić tego silentblocka trzeba wyjmować cały wahacz – mocno jest to nabite???
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez szweiki » 16 lis 2012, 21:18

Bardzo mocno i bez prasy się nie obędzie pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez tradeitdamn » 16 lis 2012, 21:31

uciu napisał(a):nie doszukałem się w tym temacie – czy by wymienić tego silentblocka trzeba wyjmować cały wahacz – mocno jest to nabite???

prasa tylko.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez uciu » 16 lis 2012, 22:22

dzieki bardzo...to sam nie dam rady :|
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Seraf » 18 lis 2012, 14:18

no chyba że kątówką rozetniesz zużytą tuleję :D ale i tak trzeba praski żeby założyć nową :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez SiN4don » 12 gru 2012, 17:49

Właśnie mój mechanik się męczy z tą (chyba) tuleją. Stwierdził, że bez zdejmowania wahacza nie da się tego porządnie zamontować (bo potrzebna praska). U Was robili to na aucie, czy zdejmowali wahacz?
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Gigi_ » 13 gru 2012, 10:58

SiN4don napisał(a):U Was robili to na aucie, czy zdejmowali wahacz?


Mój mechanik też mówił że tylko na zdjętym wahaczu. Bo jak prasę włożyć pod auto, chyba że istnieją przenośne mikro-prasy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/3)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez SiN4don » 13 gru 2012, 15:15

To więcej za robocizne wyjdzie niż za same tuleje ;)
No, ale trzeba paskudzctwo wymienić, nie ma zmiłuj... już jestem umówiony na kolejną wizytę.

Dzięki za info.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez tradeitdamn » 13 gru 2012, 22:47

Gigi_ napisał(a):
SiN4don napisał(a):U Was robili to na aucie, czy zdejmowali wahacz?


Mój mechanik też mówił że tylko na zdjętym wahaczu. Bo jak prasę włożyć pod auto, chyba że istnieją przenośne mikro-prasy ;)


system skadajacy sie z za duzej nasadki bolca i podkładek robi ci mi mobilną prasę.
moglbym to narysowac ale moze ten opis da ci jasnosc. popuszczasz sruby od dolnego mocnowania wahacza a potem bierzesz w tuleje montujesz taki zestaw :
bolec –> szersza od tuleji nasadka –> (tu jest tuleja) <– podkładka <– nakretka.
blokujac bolec kluczem i skręcając śrubę od drugiej strony sprawisz ze tuleja wsunie się w nasadkę opartą o wahacz. brute force. musi puscic :) montaz analogicznie w druga stronę
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323