Smarowanie układu kierowniczego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Fredo » 21 maja 2011, 09:56

Mam wrażenie, że mój układ kierowniczy ciężko chodzi.
Wnioskuję to po tym, że podczas kręcenia słychać słychać jakby trzeszczenia kojarzące się mi z suchym ułożyskowaniem.
Kierownica działa OK i chodzi lekko, ale jest przecież wspomaganie, ... więc jest lekko.
I tu pytanie:
Czy to się gdzieś smaruje ?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez slomek » 21 maja 2011, 13:42

Nie tylko ty tak masz, mam podobny problem, podobno sa to lozyska McPhersona
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2010, 10:32
Posty: 89
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna

Postprzez tom19082 » 21 maja 2011, 15:30

ja tez tak mam . jak mocno skręcam to taki slysze wręcz metaliczny dzwiek . obawiale sie ze to pompa czy cos .
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 17:22
Posty: 27
Auto: Mazda 1.6 d. 109km 2005 r po lifcie

Postprzez KosteR » 21 maja 2011, 19:06

Przy MAKSYMALNYM skręcie będzie słychać takie "wycie".... to z pompy wspomagania, ale to nie jest nic groźnego...
a odnośnie ciężkiego "oporu kierownicy", to albo łożyska McPersona, albo sworznie wahacza...
Początkujący
 
Od: 9 maja 2011, 19:26
Posty: 15

Postprzez tom19082 » 21 maja 2011, 21:06

to na razie mi pompa nie walnie ? bo pompa to widziałem ze spore koszta
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 17:22
Posty: 27
Auto: Mazda 1.6 d. 109km 2005 r po lifcie

Postprzez Fredo » 22 maja 2011, 08:15

odnośnie ciężkiego "oporu kierownicy", to albo łożyska McPersona, albo sworznie wahacza...

A co można (trzeba !?) z tym zrobić ?
Czy jakiś spray (olej silikonowy, WD40, lub tp) pomoże ?
I czy takie działanie ma jakiś sens ?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez Blumek » 22 maja 2011, 23:04

Fredo napisał(a):A co można (trzeba !?) z tym zrobić ?
Czy jakiś spray (olej silikonowy, WD40, lub tp) pomoże ?
I czy takie działanie ma jakiś sens ?

Wymiana !, psiknij Wd40 w łożysko to pożegnasz się z nim w kilka godzin, zależy ile jeździsz. Co do sworznia wahacza, tam praktycznie nie ma dostępu, i tam też jest smar.
Psikanie smarami w sprayu to też efekt ma krótką metę.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez szczegol » 7 wrz 2011, 17:37

Sprawdź poziom oleju przy maksymalnie skręconych kołach.Uzupełni do maksa i powinno być po problemie. :)
Początkujący
 
Od: 31 sie 2011, 17:42
Posty: 9
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 1,6 MZ-CD 2007r.

Postprzez mtaranti » 8 wrz 2011, 18:58

99% łozyska w kolumnach. trzeba wyjąć kolumny dobrać się do łozysk i je porządnie nasmarować, tylko przy rozbieraniu trzeba pamiętać o ściśnieciu sprężyn i delikatnym rozkrecaniu bo kulki z łożyska sie pogubią.
gdyby komuś okazało się że łozysko się rozpadło, to mam jedno na zbyciu komplet
i dwie osłony amortyzatorów wszystko oryginał.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323