Mazda 3 BK – Wymiana łączników stabilizatorów -str. 2

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez yezior » 1 cze 2013, 15:05

Wymieniony lewy, bo walił niesamowicie – szczególnie na drobnych nierównościach. Nastała cisza. Prawy czeka na więcej wolnego czasu (już nie mogę się doczekać :D ). Czas operacyjny lewego 1.5 h <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> .
Auto na dwóch lewarkach. Nie obyło się bez kątówki z giętka tarczą (dostęp ciężki ale jak to mówią 'damy radę'). Dolna nakrętka czternastka – klucz niestety połamany. Górna bez żadnych problemów. Łączniki Blueprint (50 PLN szt.). Nowe nakrętki siedemnastki.
Pozdrawiam i dzięki za wskazówki.

edit: lewa strona po wymianie zrobiła się jakby sztywniejsza :D . I raczej nie jest to odczucie subiektywne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez mmlolek » 3 cze 2013, 14:34

Witam

U mnie nic nie stuka, jednak jak hamuje przy dojeździe do skrzyżowania coś delikatnie trzeszczy w okolicy tylnego prawego koła. Dzisiaj robiłem roczny przegląd i żadnych luzów nie znaleziono.
W zeszłym roku wymieniłem gumy na stabilizatorze, końcówki zostały. Czy to możliwe że one wywołują takie trzeszczenie ?

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2012, 20:52
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BK Exclusive Z6 1.6 Pb (105KM) 2004

Postprzez yezior » 3 cze 2013, 22:04

Mam coś takiego gdy parkuję <dupa> dotykajac lekko krawężnika lewym lub prawym kółkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez SzaLaS » 25 lip 2013, 20:59

Odgrzebie temat:) Dzisiaj zamówiłem 2 łączniki firmy Monroe koszt 120zł wraz z nakrętkami. Prysnąłem dzisiaj w garażu śruby a w sobotę przymiarka do wymiany. Z tego co czytam to najpierw wkładać klucz imbusowy w otwór a potem odkręcać oczkowym? od razu nasadkowym się nie da?
Do sprzedania dwa komplety (przód i tył) nowych głośników ALPINE SXE-5725S nowe

Moja trójka – viewtopic.php?f=332&t=159979
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2013, 20:44
Posty: 57
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 3 (BK) , 1.6 105KM, 2003r.

Postprzez beny1984 » 26 lip 2013, 19:40

SzaLaS napisał(a):Odgrzebie temat:) Dzisiaj zamówiłem 2 łączniki firmy Monroe koszt 120zł wraz z nakrętkami. Prysnąłem dzisiaj w garażu śruby a w sobotę przymiarka do wymiany. Z tego co czytam to najpierw wkładać klucz imbusowy w otwór a potem odkręcać oczkowym? od razu nasadkowym się nie da?


Imbusowym przytrzumujesz nagwintowany sworzeń, a płaskim zwykłym lub oczkowym odkręcasz nakrętkę... <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez SzaLaS » 27 lip 2013, 16:31

Łączniki wymienione. Lewa strona bez żadnych problemów, tylko klucz 14 nasadowy i zeszło. Prawa strona góra bez problemu, dół ehhh poszła kątówka z małą tarczką. Powalczyłem i udało się. wieczorem test :D
Do sprzedania dwa komplety (przód i tył) nowych głośników ALPINE SXE-5725S nowe

Moja trójka – viewtopic.php?f=332&t=159979
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2013, 20:44
Posty: 57
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 3 (BK) , 1.6 105KM, 2003r.

Postprzez marekb83 » 13 wrz 2014, 16:47

Witam,

Do dziś zmagałem się z problemem stuków w tylnym lewym kole, które słyszalne były przy nawet najmniejszej nierówności. Przy okazji wymiany oleju mechanik stwierdził, że to prawdopodobnie wina łącznika stabilizatora. Sama wymiana nie wyglądała na skomplikowaną, więc zakupiłem 2 sztuki łączników firmy LEMFORDER za 155zł. i wziąłem się za robotę.

Robota nie jest trudna – można to zrobić spokojnie na parkingu pod blokiem, pod warunkiem posiadania:
– klucza imbusowego 5mm
– klucza płaskiego 14mm i 17mm

Aby sobie ułatwić zadanie wystarczy nam jeden lewarek (pisze , bo niektórzy koledzy wspominali o dwóch).

Oto zdjęcia jak wygląda tylny łącznik stabilizatora:
IMG_20140816_111828.jpg
łącznik

IMG_20140816_111837.jpg
łącznik spód


Aby go wymienić wystarczy wykręcić dwie nakrętki M10. Aby poszło sprawniej na początku polecam WD40 i spryskanie nakrętek.

a) nakrętka dolna:
– należy zablokować obrót śruby przy użyciu klucza imbusowego 5mm (zaprzeć jak na zdjęciu) – śruba na końcu ma gniazdo pod imbusa
– łącznik stabilizatora, który demontowałem, miał nakrętki pod klucz 14mm

IMG_20140913_121409.jpg
dolna


b) nakrętka górna
w celu odkręcenia górnej nakrętki polecam podnieść lewarkiem auto – w ten sposób uzyskamy więcej miejsca – sprężyna odepchnie wahacz i będziemy mieli więcej miejsca na manewry (zdjęcie przedstawia już odkręcony łacznik)

IMG_20140913_130004.jpg
miejsce góra


teraz pora na odkręcenie – tak jak na dolnej nakrętce należy zablokować śrubę:

IMG_20140913_124625.jpg
górna


Teraz ważne – samo odkręcenie może nie wystarczyć do demontażu starego łącznika. W moim przypadku przeguby były już na tyle luźne że się udało go zdemontować ręcznie. Gdyby u was był problem lewarek należy podeprzeć pod wahacz, tak jak na zdjęciu:

IMG_20140913_130858.jpg
wahacz


W celu montażu nowego łącznika, który praktycznie był sztywny – nie dało się nagiąć ręcznie przegubu należy użyć lewarka jak na powyższym zdjęciu. Odpowiednio manewrując lewarkiem – tzn. skracając sprężynę uzyskujemy odpowiednią odległość między wahaczem a stabilizatorem – celujemy, wkładamy łącznik i skręcamy nakrętki. W moim przypadku nowe łączniki miały nakrętki pod klucz 17mm.

UWAGA:
Przy wymianie pierwszego łącznika nie używałem lewarka, przez co miałem duży problem z górną śrubą – słaby dostęp i klucz płaski spowodowały że obrobiłem nakrętkę i przy drugim podejściu mordowałem się kluczem do rur :( . Jeśli podniesiecie cały boczny tył lewarkiem (pod progiem) uzyskacie więcej miejsca i zanim zaczniemy działać kluczem płaskim+imbus można użyć nasadki by rozruszać śrubę (prawdopodobnie ta moja była zapieczona z wahaczem).

Po wymianie obu łączników stuki ustały.
Ciekawy jest fakt, że po demontażu starych łączników i przyjrzeniu się im okazuje się że to lewy łącznik jest w gorszym stanie – ma duże – ok 1mm wyczuwalne luzy w przegubie. Tukło się natomiast koło prawe.

IMG_20140913_125332.jpg
łaczniki bok

IMG_20140913_125315.jpg
łaczniki front


Powodzenia,
marek.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 15:54
Posty: 2
Auto: Mazda3 BK 2004r.
benzyna 1.6L 105 KM

Postprzez kropek101 » 13 wrz 2014, 18:35

Chyba użyję zdjęć do zajęć z BHP :) Kolega ma odwagę tak podkładać auto i pod nie wchodzić. Ladna fotorelacja ale kolego drugi lewarek pod progiem albo podłożyć auto. Chyba nigdy ci auto nie spadło z lewarka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marekb83 » 13 wrz 2014, 20:19

wahacz podpierałem na szczęście tylko dla wyjęcia/wsunięcia łącznika, więc nie wykonywałem w tych operacjach gwałtownych ruchów autem. Dzięki za przestrogę, dopiero zaczynam majsterkowanie, więc każda uwaga cenna.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 15:54
Posty: 2
Auto: Mazda3 BK 2004r.
benzyna 1.6L 105 KM

Postprzez boroszlezsko » 11 lis 2014, 23:33

pytanie laika, czy ta dolna plastikowa osłona wokół gumy powinna się ruszać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 20:58
Posty: 82 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '06/07

Postprzez radzix27 » 12 lis 2014, 09:09

U mnie w starych łącznikach plastik się nie ruszał. W nowych w ogóle już go nie mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez marcin255 » 12 lis 2014, 09:45

u mnie te osłony plastikowe mozna było zdjąć
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Zmoorek » 27 paź 2015, 15:13

Odgrzewam kotleta.

Hej,

Zadam strasznie głupie pytanie, ale nie bijcie mnie :D

Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 od piątku w wersji BK 2003r. Mam do wymiany łączniki stabilizatora z przodu. Szukam więc na necie odpowiednich części i dla upewnienia się, chciałem zapytać czy te w "trójce" mają długość 298mm. Pytam, ponieważ widziałem krótsze a nie chce się naciąć, zmierzyć coś nie tak i później wyjdzie klapa. Póki co nie mam dostępu do kanału więc nie bardzo jest jak to obadać.

Liczę na wyrozumiałość dla żółtodzioba <glupek2>
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 14:58
Posty: 13
Auto: Mazda 3 BK
2003 MZR 2.0 150 KM

Postprzez oldwin » 27 paź 2015, 18:56

tak.. 298mm. Wymieniaj od razu oba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez Zmoorek » 27 paź 2015, 23:49

Tak właśnie myślałem. Polecacie konkretne strony z częściami dedykowanymi do mazdy czy np. Ucando ma dobre ceny?
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 14:58
Posty: 13
Auto: Mazda 3 BK
2003 MZR 2.0 150 KM

Postprzez mlody-mat » 16 maja 2016, 16:52

Witam,

Chciałbym sie zapytać czy przy wymianie łączników stabilizatora z przodu trzeba rownież wymienić gumy łącznika, tj. W linku poniżej
http://allegro.pl/hd-lacznik-stabilizat ... 24229.html
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2015, 16:56
Posty: 41
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.

Postprzez marcin255 » 16 maja 2016, 18:00

Nie trzeba .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mlody-mat » 17 maja 2016, 07:59

A czy dużo jest pracy przy ich wymianie (gumy stabilizatora)?
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2015, 16:56
Posty: 41
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.

Postprzez marcin255 » 17 maja 2016, 08:18

zależy , jedni ściągają sanki inni nie u mnie mechanik włożył bez ściągania ale to wymaga cierpliwości i drobnych rąk
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez LubMich » 1 cze 2017, 10:09

mlody-mat napisał(a):Chciałbym sie zapytać czy przy wymianie łączników stabilizatora z przodu trzeba rownież wymienić gumy łącznika, tj. W linku poniżej
Powinno się wymienić – one zużywają się podobnie szybko i też nieprzyjemnie stukają.. a przy tym nie kosztują majątku...

Przynajmniej ja wymieniam zawsze z łącznikami.. i tu tak trafiłem.. wymieniam łączniki z przodu.. (wytrzymały 150k km.) i chciałem zamówić gumy.. tylko są dwie możliwości 18 albo 19mm stabilizator – ktoś wie gdzie jakie były montowane? (mam BK 2.0 benz.) dostęp do samochodu będę miał dopiero wieczorem – a chciałbym mieć części przed weekendem..
Początkujący
 
Od: 13 mar 2011, 16:52
Posty: 15
Auto: MX-5 NC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323