miga kontrolka check engine

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Oleg1982 » 23 wrz 2012, 20:11

Witam.

Dzisiaj rano padł po roku akumulator. Na razie stoi zastepczy, stary na przeglądzie. Podczas przekręcania stacyjki przed zapłonem zauważyłem nigdy wcześniej nie występujące siedmiokrotne miganie kontrolki silnika (podczas jazdy już mi się to nie dzieje). Na załączonym filmie widać najlepiej. Jeszcze jedna dziwna sprawa: jak jadę na jedynce silnik zaczyna się dławic a jedzie na 0,5 tys obrotów, daje na jałowy i skacze do 1 tys obrotów bez dławienia się.
Proszę o pomoc.

przydatne informacje:
zatankowałem ostatnio na stacji auchan
za niedługo stuknie 100 tys km na liczniku. świece zapl. nie były wymiane, przeglądy robię co 15 tys km.
pokonuje dziennie co najmniej 50 km

Ostatnio edytowano 23 wrz 2012, 22:38 przez Oleg1982, łącznie edytowano 3 razy
oleG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: mazda3 2.0 benzyna 2008 rok

Postprzez akostarek » 23 wrz 2012, 20:48

na bazie instrukcji serwisowych – miganie MIL = wypadające zapłony.
Trochę dziwne zachowanie, nie wiem, benzyna to nie moja działka, jak problem po zmianie beny nie minie to możesz spróbować odczytać błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Oleg1982 » 23 wrz 2012, 21:25

akostarek napisał(a):na bazie instrukcji serwisowych – miganie MIL = wypadające zapłony.
Trochę dziwne zachowanie, nie wiem, benzyna to nie moja działka, jak problem po zmianie beny nie minie to możesz spróbować odczytać błędy.



dzieki kolego. w instrukcji straszą serwisem jak miga podczas jazdy. u mnie dziwna sprawa bo nie odpalam a miga:) no i plus dławienie sie na jedynce. na starym aku szla na jedynce 1 tys obrotów, przyhamowywać musiałem. teraz 0,5 tys obr i muszę wcisnąć aby nie zgasł. myślę, ze możne ten aku zastępczy może on jest za slaby? kolo mi go dal tylko na jakiś czas aby sprawdzić co z moim aku, który jest ciągle na gwarancji. może wina właśnie w niewłaściwie dobranym aku? no i plus złe paliwko plus inna siła wyższa.
oleG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: mazda3 2.0 benzyna 2008 rok

Postprzez radzi89 » 24 wrz 2012, 10:57

Akumulator nie ma tutaj raczej znaczenia. Przynajmniej jeśli chodzi o szarpanie na pierwszym biegu.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Oleg1982 » 24 wrz 2012, 11:05

ok to w takim razie o co chodzi z ta migajaca kontrolka przed rozruchem???? jeszcze kodow bledu nie sprawdzalem, zapewne bez tego sie nie obejdzie, prawda?
oleG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: mazda3 2.0 benzyna 2008 rok

Postprzez akostarek » 24 wrz 2012, 19:45

nie pisałem o instrukcji obsługi, tylko instrukcji serwisowej. Może poczekaj na ten akum, wyjeździj to paliwo i zobacz co będzie dalej, nie wiem, czy będą jakieś błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez karlo8 » 15 lip 2018, 20:42

mam takie pytanie mazda 6 w gazie wymienione świece wraz z instalacja 1,5 roku temu świece irydowe dedykowane do gazy
dziś wywalił mi błąd wypadania zapłonu na drugim cylindrze
domyślam się ze może cewka albo świeca

ale pytanie inne mam

otóż po skasowaniu błędu powrócił od razu po 5 min ale to normalne przy nie usuniętym problemie, pytanie mam takie:

czemu check engine raz świeci ciągle a za kilka minut zaczyna migać i tak na zmianę >>???
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323