Nisko zawieszony przód Mazdy 3 BK

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dominooo » 2 lut 2012, 07:38

Jeżdżę tym autem ponad rok i jeszcze nie zdarzyło mi się żebym zachaczył o krawężnik zderzakiem. Często podjeżdżam, ale zastanawia mnie tylko pod jak wysokie krawężniki niektórzy podjeżdżają jeśli już nawet progiem zachaczają... :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Jericho » 2 lut 2012, 10:05

Ja raczej obstawiam, że kolega NarsilSW może mieć zamontowane akcesoryjne sprężyny Eibacha, lub po prostu obniżone zawieszenie i to jest przyczyną problemu. U siebie też mam krótsze sprężyny i muszę uważać, bo nie pod każdy krawężnik podjadę :)
Ostatnio edytowano 26 mar 2012, 21:44 przez Jericho, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez Seraf » 2 lut 2012, 10:12

akostarek napisał(a):po lifcie jest inny zderzak, może ma nieco inna wysokość? po 2. same opony mogą robić parę mm różnicy.


na zimowych 16 potrafię czasem o coś zachaczyć a na letnich 17 jest wiecej prześwitu więc potwiwrdzam to co pisze akostarek
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Jericho » 2 lut 2012, 11:22

Seraf napisał(a):letnich 17 jest wiecej prześwitu

Skoro tak to wydaje mi się że masz wyższy profil koła niż zaleca producent, bo w teorii nie powinno mieć znaczenia jaki masz rozmiar felgi, promień dynamiczny koła powinien być jednakowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez akostarek » 2 lut 2012, 11:23

Pisząc o oponach miałem na myśli głębokość bieżnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Seraf » 2 lut 2012, 11:32

Jericho napisał(a):Skoro tak to wydaje mi się że masz wyższy profil koła niż zaleca producent, bo w teorii nie powinno mieć znaczenia jaki masz rozmiar felgi, promień dynamiczny koła powinien być jednakowy.


a w moim przypadku różnicę widać gołym okiem <rotfl> na letnich autko stoi wyraźnie wyżej 17" 205/50
a na zimowych niżej 16" 205/50
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez akostarek » 2 lut 2012, 11:42

Seraf napisał(a):na zimowych niżej 16" 205/50

wg producenta na R16 powinieneś założyć 205/55, a tak masz samochód 1cm niżej (no i jakieś 3% większe przekłamanie na liczniku :P)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Seraf » 2 lut 2012, 11:56

Już jadę kupić nowe opony <rotfl>
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez sebastian223 » 24 wrz 2013, 13:53

marcin255 napisał(a):fabrycznie prześwit to bodajże 16 cm więc nie tak mało.


U mnie prześwit wynosi 17,5 cm. Wydaje mi się, że przód jest zbyt wysoki.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Nuno » 26 wrz 2013, 17:10

sebastian223 napisał(a):
marcin255 napisał(a):fabrycznie prześwit to bodajże 16 cm więc nie tak mało.


U mnie prześwit wynosi 17,5 cm. Wydaje mi się, że przód jest zbyt wysoki.


U mnie w sedanie na 17-stkach i fabrycznym zawieszeniu pomiar prześwitu wypadł bardzo podobnie:
Prześwit z przodu auta 17,3cm (mierzony w najniższym punkcie listwy pod zderzakiem)
Prześwit z tyłu 31cm auta (mierzony w najniższym punkcie zderzaka)

Wydaje mi się, że podane przez producenta 16cm o których wspominał Marcin nie jest mierzone pod zderzakiem, tylko w najniższym punkcie pod autem – bo są elementy auta osadzone niżej od samego zderzaka (tj. łączniki stabilizatorów z tyłu, elementy wydechu)
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez sebastian223 » 1 paź 2013, 08:20

Nuno napisał(a):
sebastian223 napisał(a):
marcin255 napisał(a):fabrycznie prześwit to bodajże 16 cm więc nie tak mało.


U mnie prześwit wynosi 17,5 cm. Wydaje mi się, że przód jest zbyt wysoki.


U mnie w sedanie na 17-stkach i fabrycznym zawieszeniu pomiar prześwitu wypadł bardzo podobnie:
Prześwit z przodu auta 17,3cm (mierzony w najniższym punkcie listwy pod zderzakiem)
Prześwit z tyłu 31cm auta (mierzony w najniższym punkcie zderzaka)

Wydaje mi się, że podane przez producenta 16cm o których wspominał Marcin nie jest mierzone pod zderzakiem, tylko w najniższym punkcie pod autem – bo są elementy auta osadzone niżej od samego zderzaka (tj. łączniki stabilizatorów z tyłu, elementy wydechu)


To bardzo możliwe
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez tomek-waw » 7 paź 2013, 22:25

U mnie na 17" było 13cm, teraz na 18" nie mierzyłem. ( eibach -30mm )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323