Ciężka praca skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Seraf » 1 lut 2012, 10:05

wg mnie to robicie z igły widły. Przy takich mrozach naturalne jest że olej w skrzyni tężeje :D
Dziś rano (– 18) lewarek chodził ze sporymi oporami. Po odpaleniu auta z wciśniętym sprzęgłem w momencie jego puszczenia (bieg jałowy) obroty zmalały o 200rpm na 1 sec. i czuć było że w skrzyni jest po prostu masło a nie olej. Objaw ustępuje całkowicie po rozgrzaniu auta ;)
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez miru1968 » 1 lut 2012, 10:52

Też tak mam że -20 drugi bieg wchodzi ciężej. Oleju nie mam zamiaru wymieniać przy ostatniej wymienia sprawdziłem jego stan było ok. i ku mojemu zdziwieniu był czyściutki przebieg 120kkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez daro31 » 1 lut 2012, 20:35

również potwierdzam, że to wina mrozów... moja mazda stoi pod chmurką... przy -20 stopni, po odpaleniu auta, przy ruszaniu dźwignią skrzyni słychać "mlaskanie" jakby w środku była galareta... po przejechaniu kilku kilometrów problem mija – rozgrzewa się po prostu olej... i nie ma znaczenia czy olej stary czy świeży – ja wymieniałem olej w skrzyni bodajże we wrześniu...
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 14:12
Posty: 93
Skąd: Garwolin
Auto: w poszukiwaniu modelu BL

Postprzez dzux » 1 lut 2012, 23:43

wszystko jest w porządku naturalny objaw przy takich mrozach, przypomnę tylko że przy gruncie temperatura jest jeszcze nisza
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Radek Radziszewski » 2 lut 2012, 19:58

Dzi@dek napisał(a):Ale my tu mówimy o przypadku powtarzającym się, czyli kłopoty tylko z II biegiem.


No skoro tak to ja nie mam żadnych problemów z wbijaniem biegów – zgrzyty wyglądają mi na uszkodzenie synchronizatorów w skrzyni – kiedyś gdy w Tico pojeździłem dłuższy czas z pękniętą obudową skrzyni i olej wyciekł skrzynia zaczęła chaczyć i wydawać lekkie zgrzytnięcia przy biegach 2-3 okazało się że padły synchronizatory
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez tomek-waw » 2 lut 2012, 20:16

Dzi@dek napisał(a):Może to być jednak objaw synchronizatora

Właśnie o tym mówię a nie o zimie, bo auto stoi w ciepłym garażu. ( 12 st. )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez adrian_rusinowicz » 3 lut 2012, 03:23

Moja też stoi pod chmurką a takich objawów nie zauważyłem, skrzynia działa normalnie, żadnych zgrzytów, oporów itp.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 16:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez Seraf » 3 lut 2012, 03:35

konkretnie z 2gim biegiem problemów nie mam.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez marcin255 » 3 lut 2012, 07:00

U mnie czasem też 2 haczy na zimnym ,olej wymieniony jakies 20 tys.km
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez GEUGE » 3 lut 2012, 10:07

Myślę, że kiedyś trochę ta skrzynia mogła dostać w kość przez szybkie i siłowe wciskanie 2 biegu np przy niskich temperaturach lub przy szybkim przyspieszaniu. Mam nadzieję że synchronizatory będą ok.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez arjot » 3 lut 2012, 10:36

Wymiana oleju nic nie da jesli chodzi o "zamulone" działanie.
Wymieniałem przy okazji przeglądu w zeszłym tygodniu, jak postoi na mrozie to ciężko chodzi na początku. Moim zdaniem odpalić, poczekać na uspokojenie obrotów (ja odpalam, wysiadam i czekam jednego papierosa :) ) i można jechać. Na początku ostrożnie się obchodzić. I tyle. Wy też po staniu na mrozie dłuższy czas nie pobiegniecie żwawo 200m...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez SiN4don » 3 lut 2012, 13:37

Mysle ze u mnie snchronizatory jeszcze sa w porzadku. Moze nie "funkiel neu" ale daja rade. ;) Teraz w te mrozy mam troche inny sposob obchodzenia sie z lewarkiem. Zanim rusze (po odpaleniu) z wcisnietym sprzeglem, bo w koncu przy odpalonym aucie inaczej sie nie da, "wrzucam" ze 3-4 razy II bieg. Dzieki temu (a moze i nie ;)) jak juz rusze to nie musze sie silowac ze skrzynia, II bieg wchodzi z oporem, ale tylko do czasu jak sie rozgrzeje. Potem juz jest ok :) Trzeba sie na zimnym po prostu ostroznie z lewarkiem obchodzic.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Jericho » 4 lut 2012, 11:42

Dokładnie podobne zjawisko zaobserwowałem u siebie, jak autko postoi tak z 8 – 10 godz na mrozie kiedy w pracy jestem, zamiast oleju w skrzyni mam, jak to ładnie Seraf określił "masło" i autko trochę gorzej zaskakuje przy odpaleniu. Nie mam natomiast tych problemów, kiedy po nocy wyprowadzam autko z garażu mimo, że też panuje tam temperatura minusowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez bjorm » 15 paź 2012, 00:40

witam, auto mam od miesiąca więc nie ma opcji że to przez mrozy ;) ale mam problem z biegami, w innych wątkach pisałem o tym ale nie szczegółowo. chodzi o to że przed zakupem, przy kontroli w ASO po mojej prośbie spojrzeli na biegi i powiedzieli, że rzeczywiście coś jest nie tak, jak to w ASO zaproponowali wymianę obudowy linek itp (o cenie nie wspomnę). zostawiłem to po przeczytaniu, że skrzynia ta nie jest "najostrzejsza". później odbierając auto, sprzedający powiedział że kazał mechanikowi spróbować przesmarować linki i rzeczywiście była różnica in plus. czytam jednak sobie teraz ten wątek i widzę że ten 2 bieg dosyć "sławny" jest ;) wg mnie chodzi najciężej, rano, po rozgrzaniu czy kiedykolwiek, najgorzej jest jednak z redukcją z 3 na 2, tak samo albo i ciężej jest z redukcją z 2-1. przy grudniowej wymianie filtrów i oleju spojrzę na olej w skrzyni. kupując mazdę czytałem że skrzynia nie jest właśnie tak ostra jak np w corolli ale nie wiedziałem że będzie ciężej niż w 20 letniej fieście :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Vex » 5 gru 2012, 13:18

Cześć!

pozwolę sobie odświeżyć temat. Od pewnego czasu w mojej Maździe zaczyna mnie irytować "kultura" pracy skrzyni biegów. Mianowicie głównie chodzi o 1 i 2 bieg. Co prawda nic nie zgrzyta, ale w większości przypadków biegi wchodzą dosyć ciężko. Próbując wrzucić bieg najpierw wyczuwam spory opór, który jak się przezwycięży to bieg dalej wskakuje, ale czasem do końca się go wrzuca jak by wchodził w gumę... Problem najczęściej występuje przy wrzucaniu jedynki podczas ruszania, oraz podczas redukcji 3->2. Wcześniej jeździłem Seatem Ibizą i tam biegi wchodziły delikatnie, stąd moje zaniepokojenie. Przy okazji ostatniego przeglądu zmieniony został olej w skrzyni ale na niewiele się to zdało.

Podejrzewam być może synchronizator (?) lub sprzęgło, chociaż to drugie według mnie łapie baaardzo wysoko i już niewielkie wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje wysprzęglenie. Dodatkowo na wyższych biegach (3,4,5) nie zauważyłem aż takich problemów z załączeniem biegu. Sposób wrzucania biegów poprzez wysprzęglenie przez bieg jałowy też nic nie zmienia.

Czy moglibyście doradzić w jaki sposób trafnie zdiagnozować źródło problemu? Jakiego rzędu kosztem może być wymiana synchronizatora? ( to że dużym to wiem <oczko> )

Dzięki!
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 00:34
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD 109KM, 2005

Postprzez Bartoliniusz » 5 gru 2012, 15:07

Pomiem tak: TTTM
Taka przypadłość mazdy że biegi wchodzą dość sztywno. A to że pedał łapie ci przy samej gorze to oznaka że sprzęgło już sie kończy.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez bjorm » 5 gru 2012, 15:20

Bartoliniusz napisał(a):Pomiem tak: TTTM
A to że pedał łapie ci przy samej gorze to oznaka że sprzęgło już sie kończy.

na pewno ? czyli jak łapie mi wysoko (względem podłogi) czyli zaraz po naciśnięciu sprzęgła to oznacza że sprzęgło się kończy ? a co jeśli łapie mi nisko, przy samej podłodze, wtedy jest ok ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez czysio » 5 gru 2012, 22:30

Zwyczajnie , źle cię zrozumiał kolega , ja też miałem podobne skojarzenie. Nic tylko odwiedzić zaufanego mechanika , który zbada auto bez naciągania na niepotrzebne naprawy. Pozdrawiam...
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 20:02
Posty: 23
Skąd: Radom/Vejle-Danmark
Auto: Mazda 3 1.6 touring 2005

Postprzez Vex » 6 gru 2012, 10:32

Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi!

Pomiem tak: TTTM
Taka przypadłość mazdy że biegi wchodzą dość sztywno. A to że pedał łapie ci przy samej gorze to oznaka że sprzęgło już sie kończy.


To jak to jest z tym sprzęgłem? Jak wysprzęgla zaraz po naciśnięciu to są to objawy kończącego się sprzęgła? Myślałem podobnie jak bjorm, że kończy się w momencie gdy ledwo wysprzęgla przy samej podłodze, ale muszę przyznać że jak łapie tak wysoko to mało wygodnie się jeździ, więc mniemam że coś może być nie tak. Zauważyłem również, że teraz przy niskich temperaturach zdarza się przy zmianie 1->2 że dwójka lekko przyhaczy.

Chyba faktycznie będę musiał podjechać do mechanika, ale kurczę ten jest czynny w takich godzinach że będę musiał się urwać z pracy, dlatego tak Was podpytuję o radę. <oczko> Sczerze to bym wolał, aby to było sprzęgło niż synchronizator. Jeśli wierzyć książce serwisowej, autko ma przejechane 92 tyś km...
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 00:34
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD 109KM, 2005

Postprzez tomek-waw » 6 gru 2012, 11:34

Vex napisał(a):Sczerze to bym wolał, aby to było sprzęgło niż synchronizator.

Szczerze, to sprzęgło i synchronizator.
Zastanawia mnie tylko jedno, dlaczego większość przypadków to tylko II bieg.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323