Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marcin255 » 11 kwi 2011, 12:52

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Rybol77 » 11 kwi 2011, 15:40

OK, super dzieki... znalazłem, naszukałem sie ale znalazłem i mam pytanie.
Wymieniał ktoś taki czujnik?
Trzeba podłączać potem pod kompa żeby usunąć błędy?
Widzę że czujnik trzyma jedna śrubka a u góry jest wtyk...
trzeba potem robić cleaner inspection?
na co trzeba uważać? żeby nie popsuć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez marcin255 » 11 kwi 2011, 17:24

u mnie jest wbudowany na stałe w piaste :( sam nie wiem czy to prawda
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mowe » 21 maja 2011, 20:39

No i jak ogarnal ktos temat TCS w madzi 3 .........co i jak.......
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 12:35
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.

Postprzez Blumek » 30 maja 2011, 20:48

Nikt nie ogarnie, oprócz wymiany pompy trzeba przecież jeszcze pomyśleć o tym, że komputer ogranicza po załączeniu sie DSC obroty silnika. Tylko Który komputer.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez adrian_rusinowicz » 30 maja 2011, 22:03

Sam mam M3 2.0b z USA z 2008r. też nie mam TSC/DCS. Interesowałem się instalacją tego, dzwoniłem do ASO i innych warsztatów ale niestety nikt nie wie, bądź nie chce tego zrobić niestety
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 16:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez radzi89 » 31 maja 2011, 14:09

Znajomy robil kiedys cos takiego w BMW E30, tam sytuacja byla jeszcze trudniejsza bo w tym modelu nie wystepowalo i przekladal wszystko z innego. Generalnie mowil, ze na uzywanych czesciach wyszlo go to dodatkowe 5 tys i tydzien pracy przy aucie dzien w dzien. Nie wiem jak to wyglada w przypadku Mazdy , pewnie jest troche prosciej ale i tak to raczej bardzo trudny i kosztowny zabieg.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez kaes » 28 sie 2011, 12:33

Witam.Po jednej z lipcowych ulew włączyłem moją M3 i nie zgasła kontrolka układu TCS/DSC.Wcześniej oczywiście było wszystko w porządku ,przyciskiem DSC można było wyłączyć układ, zapalała się kontrolka DSC OFF.Czy może mieć to coś wspólnego z tą ulewą ? i czy w takim wypadku musi być skasowanie tego "błedu" przez komputer ?.Teraz gdy pali się na stałe kontrolka układu TCS/DSC, przycisk DSC OFF nie działa.Próbowałem uruchomić auto z wciśniętym przyciskiem i też nic.Dodatkowo zauważyłem że przy ruszaniu jakby trochę stracił na mocy.I przy okazji czy znacie jakiegoś godnego polecenia mechanika znającego się na Mazdach z Łodzi ?

Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 21:39
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: M3 2005 1.6 BENZ.

Postprzez marcin255 » 28 sie 2011, 12:37

Odłącz najpierw aku na 15 min.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dzux » 28 sie 2011, 15:13

pojezdzi trochę z większa prędkością pare dni dopiero jak nie ustapi problem to trzeba podłączyć sie pod kompa
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez kaes » 29 sie 2011, 09:47

Z tym odłączaniem aku trochę się boję o radio, nie wiem czy jest zakodowane czy nie a kodu nie mam.Marcin, czy próbowałeś odłączać tak na 15 min ? Co do propozycji dzux to chyba nie to.Jeździłem i jeżdżę na dość wysokich obrotach.
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 21:39
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: M3 2005 1.6 BENZ.

Postprzez marcin255 » 29 sie 2011, 13:04

Odłączałem na 30 min po założeniu stożka.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kaes » 30 sie 2011, 12:19

Ok.Jutro spróbuję.Dzięki.
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 21:39
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: M3 2005 1.6 BENZ.

Postprzez kaes » 31 sie 2011, 09:49

Niestety odłączenie aku nic nie dało.Pozostał serwis.
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 21:39
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: M3 2005 1.6 BENZ.

Postprzez siwysnk » 2 sty 2012, 17:34

Witam.Napisz jak rozwiązałeś problem .Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez siwysnk » 3 sty 2012, 16:49

Witam.Problem usunięty . Okazał się urwany kabel od czujnika ABS od strony kierowcy . Po zlutowaniu i zabezpieczeniu w opasce termokurczliwej po przejechaniu paru metrów kontrolka silnika , ABS , ESP zgasła i wszystko działa tak jak należy . ( przed robieniem czegokolwiek przy elektryce należy wyciągnąć aku ) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez mtaranti » 21 sty 2012, 19:21

witam
miałem to samo, tzn. uszkodziłem kabel od abs (skaleczyłem) zima, sól itp. i kabel się przerwał dzisiaj.
w sumie zrobiłem około 30 km w ten sposób. najpierw zaświeciła się kontrolka abs, a po jakimś czasie check engine. kabel naprawiłem kontrolka, abs zgasła a silnika świeci.
czy ominę podpięcie pod komputer?
czy da się wykasować i czemu nie zgasła?
raz tak miałem bo po wymianie piasty źle zapiąłem kabel i była podobna sytuacja ale po wciśnięciu kabla kontrolki pogasły.
?????
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez lukaszm » 21 sty 2012, 20:06

odłącz akumulator. a i spróbuj zakręcić 3 razy kierownicą w prawo i w lewo czy jakoś tak. Tylko nie wiem czy ten sposób działa w Maździe, w mercedesie działał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez mtaranti » 21 sty 2012, 21:15

Już po sprawie,
przejechałem kilkanaście kilometrów tu i tam po mieście i kontrolka zgasła.
tak wiec jestem zadowolony. wszystko ok. poprostu później niż poprzednim razem.
własnie dzisiaj stuknęło madzi równe 100 000 km. :(
i jak dotąd tylko duperele typowo eksploatacyjne. dodam, że przy silniku wymieniłem tylko jedną podkładkę pod wtryskiem i łącznik gumowy między intercoolerem a kolankiem plastykowym
odpukać ale oby tak dalej
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez mick » 4 lut 2012, 09:19

Witam wszystkich a może ktoś się spotkał z takim objawem (mazda62003) włączam zapłon kontrolki zapalają sie tak jak powinny i gasną też jak powinny ale po przejechaniu kilku , kilkudziesięciu może kilkuset metrów zapala mi sie kontrolka od układu antypoślizgowego (ten ślizgający się samochodzik) i pali sie przez jakiś czas czasami 5 min czasami pół godziny zależy od stopni mrozu czym zimniej tym dłużej. Sam układ działa mimo świecenia się kontroli czuć to po wciśnięciu trochę gazu na lodzie wtedy też ta kontrolka mruga ale gdy się przestanie ślizgać świeci się dalej. Co może być przyczyną ? coś zamarza ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323