Płyn w układzie chłodzenia – temat ogólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kropek101 » 28 sie 2015, 08:34

Może i nie przeszkadza majstrowi w starym uno a daremno tam nie ma max i min zaznaczone
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez talk_about85 » 27 lut 2016, 19:15

Nie wiem czy wymiana tego plynu jest mozliwa jak samochod jest juz dobrze rozgrzany no tak po przejechaniu dajmy na to ponad 20 km. Jak sadzicie ma to znaczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez cisman » 28 lut 2016, 11:27

Jeśli nie chcesz się poparzyć to ma musisz odczekać wtedy aż wystygnie :)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2015, 18:03
Posty: 121 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Jest: Mazda 6 GH 147km 2.0 GH 2008
Było/jest: Mazda 3 150km 2.0 BK 2003

Postprzez Pan_Pawel » 30 mar 2016, 14:58

Zauważyłem ostatnio, że w zbiorniku wyrównawczym mam niewiele płynu tzn poniżej minimalnej ilości. Nie mam informacji co było wlane wcześniej, ale przy wymianie rozrządu (grudzień 2015), na fakturze, mam informację o płynie chłodzącym G12.
Płyn w zbiorniczku jest różowy, ale jak już wycztyłaem w różnych tematach, nie ma to zbyt dużego znaczenia.
Nie mam póki co możliwości spuszczenia całego płynu i przepłukania. Chciałbym po prostu dolać do wystarczającej ilości.

Chcę kupić gotowy płyn Prestone, bo wyczytałem na ich stronie, że jest zgodny z wymaganiami G12 i można mieszać z innymi na bazie glikolu.

Myślicie żeby dolać Prestona czy jednak szukać możliwości na spuszczenie tego płynu, który jest i przepłukanie?

Pozdro!
Początkujący
 
Od: 1 gru 2015, 15:47
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM

Postprzez kropek101 » 30 mar 2016, 21:30

Na dzień dzisiejszy za bardzo kolor płynu nie ma znaczenia mimo iż tak producenci oznaczają ich typy.
Jednak ja bym różowego nie lał do mazdy bo to płyn raczej pod grupę VW tam wszystkie silniki na tym latają i wiem że po wlaniu innego lubią korodować uszczelki pod głowicą. Do mazdy raczej leje się zielony.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Fred.X » 30 mar 2016, 21:39

Pan_Pawel napisał(a):Zauważyłem ostatnio, że w zbiorniku wyrównawczym mam niewiele płynu tzn poniżej minimalnej ilości. Nie mam informacji co było wlane wcześniej, ale przy wymianie rozrządu (grudzień 2015), na fakturze, mam informację o płynie chłodzącym G12.
Płyn w zbiorniczku jest różowy, ale jak już wycztyłaem w różnych tematach, nie ma to zbyt dużego znaczenia.
Nie mam póki co możliwości spuszczenia całego płynu i przepłukania. Chciałbym po prostu dolać do wystarczającej ilości.

Chcę kupić gotowy płyn Prestone, bo wyczytałem na ich stronie, że jest zgodny z wymaganiami G12 i można mieszać z innymi na bazie glikolu.

Myślicie żeby dolać Prestona czy jednak szukać możliwości na spuszczenie tego płynu, który jest i przepłukanie?

Pozdro!
dolej jakikolwiek różowy/czerwony , dynagel, borygo, petrygo, unikaj K2 ,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez pawcio1017 » 30 mar 2016, 23:19

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał – niestety obecnie kolor nie wiele mówi na temat tego z jakim płynem mamy do czynienia. Zmieszanie płynów wyprodukowanych w różnych technologiach może spowodować wzajemne wygaszenie w nich inhibitorów (zmiana PH naszej "mieszanki").

Dolej tymczasowo jakiegokolwiek płynu na bazie glikolu etylenowego a przy najbliższej okazji zmień całość. No i przede wszystkim poszukaj przyczyny ubytku...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Pan_Pawel » 31 mar 2016, 00:53

Dzięki za odpowiedzi! Trochę mi to wyjaśniło sytuację. Poszukam też przyczyny ubytku.

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 1 gru 2015, 15:47
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM

Postprzez michaskow » 1 kwi 2016, 23:17

Sprawdź obudowę termostatu, bo ja miałem trochę pęknietą i tam uciekał płyn. Po wymianie obudowy problem zniknął :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2015, 23:23
Posty: 71 (1/9)
Skąd: Kraków
Auto: 2023-... – Mazda 3 BN 2.0 120KM 2018r.
2015-2023 – Mazda 3 BK 1.6D 90KM 2006r.

Postprzez marz » 14 wrz 2016, 22:04

Podłączam się pod temat, z zapytaniem jaki mam wlany płyn chłodniczy, sugerując się naklejką. Nie ma napisu FL22, więc zapewne jest zwykły płyn. M3 2006 r benz 1.6. ?Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 22:33
Posty: 23
Skąd: KGR / LU
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Touring, B6ZE

Postprzez Davevip » 10 maja 2017, 23:00

witam,jaka jest żywotność płynu chłodzącego Genuine Mazda Long Life Premium FL22 Gold ,zalanego przy wymianie(pompa wody) czyli wymianie w całym układzie? <co?>

Z góry dziękuje za odpowiedz <oczko> i pozdrawiam papa
Załączniki
IMAG0752-001.jpg
Davevip
 

Postprzez pawcio1017 » 11 maja 2017, 06:50

Jak dobrze pamiętam to 200000km/11 lat
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Flock » 19 cze 2017, 18:15

Witam,
mam przejechane ok 103 000 tys, Mazda 3 po lifcie 2006 rok. Przydałoby się dolać płynu bo mam na poziomie MIN. Teraz pytanie bo naklejki nie mam, to czy standardowo dolać ten FL22 zielony? Drugie pytanie to takie ile liczy zbiornik płynu chłodzącego i czy rzeczywiście z czasem powinienem wymienić cały płyn i wlać nowy ?:)

Pozdrawiam
Flock
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2016, 13:56
Posty: 30

Postprzez dzux » 19 cze 2017, 18:34

Dolej prestone miesza się z każdym płynem i będzie git
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Flock » 22 cze 2017, 16:32

Doleje oryginalnego płynu, a z wymianą poczekam. Mechanik mi mówił, że wymienia się w momencie kiedy płyn zaczyna tracić swoje właściwości ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2016, 13:56
Posty: 30

Postprzez radzix27 » 14 paź 2017, 23:28

Wymieniłem dzisiaj płyn w układzie. Miałem zalany ciemny zielony, na korku ani zbiorniczku nie było napisane jaki był to rodzaj płynu. Podejrzewam, że płyn mógł być nigdy nie zmieniany.

Układ przepłukałem kilka razy wodą destylowaną i zalałem Dynagel 2000. Teraz czytając temat nie wiem czy dobrze zrobiłem... :/

Jeśli wcześniej był ten FL22 to może grozić jakąś awarią?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez Qdłaty25 » 2 gru 2017, 12:36

UWAGA!
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu Mazda Kozłowski w Szczecinie i dowiedziałem się od pracownika serwisu, że do FL22 można dolać innego płynu chłodniczego, ale tylko typu "longlife"! Nie wchodzi w grę żadne borygo czy petrygo! <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez caliber2001 » 2 gru 2017, 14:31

Qdłaty25 napisał(a):UWAGA!
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu Mazda Kozłowski w Szczecinie i dowiedziałem się od pracownika serwisu, że do FL22 można dolać innego płynu chłodniczego, ale tylko typu "longlife"! Nie wchodzi w grę żadne borygo czy petrygo! <glupek2>


Z kolei ja wcześniej wyczytałem, że fl22 może być uzupełniany tylko fl22. Więc jak to w końcu jest?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 15:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Postprzez Qdłaty25 » 3 gru 2017, 19:46

Nie wiem od kogo to słyszałeś, ale ja mam wieści z pierwszej ręki, czyli serwisu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Fred.X » 4 gru 2017, 00:50

caliber2001 napisał(a):Z kolei ja wcześniej wyczytałem, że fl22 może być uzupełniany tylko fl22. Więc jak to w końcu jest?
tak jest , że ASO zrobi wszystko, żeby sprzedać to co mają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323