Spryskiwacze reflektorów i szyby przedniej – informacje, problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez michalko2 » 29 cze 2015, 14:08

Witam serdecznie,
Mazda kupiona przeszło miesiąc temu,
problem wygląda następująco, po dolaniu płynu do zbiorniczka zaczyna się robić kałuża pod przednim zderzakiem. Zdemontowałem zderzak okazało się ze cieknie prawy spryskiwacz reflektora – dysza spryskiwacza. Płyn cieknie po złączu elektrycznym halogenu, na szczęście nie miałem jak na razie zwarcia ... Ze spodu zbiornika przy drugiej pompce wychodzi krótki przewód który następnie "rozgałęzia się" że tak to nazwę "trójnikiem". Moje pytanie do szanownych forumowiczów czy ten trójnik- rozgałęzienie nie powinno być zaworem ciśnieniowym zwrotnym w kolorze białym (valve chceck)?? u mnie jest zwykłe czarne rozgałęzienie ( które zauważyłem również nie jest zbyt szczelne i podcieka ). Wykluczam zbiornik na 100% jest szczelny. Co mam zrobić aby nie ciekło?
a) wymienić cała dyszę spryskiwacza na szczelną, czy to nic nie da bo nie ma zaworka?
b) wymienić trójnik na zawór ciśnieniowy http://www.fox.rzeszow.pl/ZAWOR-SPRYSKI ... 64%29.aspx czy to macie u siebie?? czy zwykłe rozgałęzienie bez zaworka?
c) jakieś inne propozycje? znalazłem info o podniesieniu tego trójnika wyżej zgodnie z prawami fizyki...
d) mogę odłączyć spryskiwacze zaślepiając przewód i odłączając pompę?
Spryskiwacze pobierają bardzo dużo płynu, na razie odłączyłem bezpiecznik, ale przy ich funkcjonowaniu przez ten wyciek po 3 pryśnięciach zapala się kontrolka poziomu płynu i trzeba dolewać co skutkuje znowu cieknięciem i obciachową kałużą pod autem,

z góry bardzo dziękuję za pomoc,

pozdrawiam,
michalko2
Początkujący
 
Od: 29 cze 2015, 13:32
Posty: 11
Auto: Mazda 3
1.6 Di Turbo
2005

Postprzez kropek101 » 30 cze 2015, 22:07

Kup zwykły trójnik w motoryzacyjnym za 2zł i będzie git a po to są spryskiwacze dla świateł ksenonowych aby działały. Uwierz że gdyby można było za każde ślepienie innych kierowców traktować takiego jak ty cegłówką to byłbym pierwszy jak byś mnie ślepił brudnym ksenonem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez michalko2 » 1 lip 2015, 08:05

Witam,

co mi da zakup zwykłego trójnika? przecież taki jest aktualnie zamontowany? Płyn nie cieknie mi tym rozgałęzieniem a z dyszy spryskiwacza. Nie wiem co jest tego powodem, dlatego się pytam ale na miejsce tego trójnika albo powinien być założony zaworek zwrotny żeby spryski nie ciekły albo mam nieszczelną dyszę spryskiwacza. Jeśli chodzi o ślepienie xenonem niby gdzie miałbym zabrudzić lampę? Jeżdzę głównie po mieście ale w trasę również jeździłem nie raz i w zimie oczywiście również gdy jest więcej syfu i nigdy nie musiałem czyścić lamp. Jeżdżąc po mieście krótkie trasy, mając możliwość przetarcia ewentualnie zabrudzonej lampy co kilkanaście minut?? uważam to rozwiązanie(mazdy i innych producentów za nieprzemyślane) prędzej światło będzie źle świecić po zachlapaniu płynem niż gdy się tego nie zrobi. A że pryska bez sensu za każdym razem po odpaleniu auta – zazwyczaj nie potrzebujemy używać spryskiwaczy kilka razy co ciągu krótkiej jażdy – to bardziej syfi lampy i auto. Mamy czyściutkie wypolerowane lampy, nawoskowane auto, a tu chcąc tylko z kurzu wyczyścić szybę leje się płyn na lampy maskę i może na szybę jeszcze. Rozwiązanie stare volvo to rozumiem wycieraczka na lampie czyściła ją ale spryskanie tylko zrobi większy syf na lampie niż był przed jego użyciem.

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, czy macie w miejscu rozgałęzienia wężyka na spryskiwacze zaworek czy zwykłe rozgałęzienie wtedy będę wiedział gdzie leży problem??

pozdrawiam,
michalko2
Początkujący
 
Od: 29 cze 2015, 13:32
Posty: 11
Auto: Mazda 3
1.6 Di Turbo
2005

Postprzez marcin255 » 1 lip 2015, 08:21

myślę ,że dysza do wymiany tam jest chyba zaworek
zobacz to
viewtopic.php?f=409&t=47464&start=20
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez norbertu » 2 lip 2015, 14:09

U mnie jest zwykły rozgałęźnik, co do cieknącego płynu to mnie też on dotyczy, też cieknie z spryskiwacza. Pozostaje wymienić cały spryskiwacz (modlić się żeby nie był też uwalony) albo kombinować z takim właśnie zaworem ciśnieniowym jaki występuje w M6.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2012, 20:18
Posty: 50 (0/1)
Auto: Mazda 3 BK 2005
1.6 Y6 sedan
Przebieg 200k

Postprzez michalko2 » 3 lip 2015, 09:45

Tak sobie pomyślałem, że ten zaworek zwrotny nie pomoże na cieknący płyn ze spryskiwacza. Zaworek ma za zadanie zapobiegać cofaniu się płynu DO ZBIORNIKA a nie do dyszy spryskiwaczy, w celu uniknięcia zapowietrzenia. Więc niestety pozostaje wymiana spryskiwacza co wiąże się z niebagatelnym wydatkiem 300 zł za używkę ( nie wiadomo czy sprawną) na allegro nie wspominając o bajońskich sumach w ASO. Cholera... Jest jeszcze alternatywa – odłączyć pompkę dolną i zaślepić przewód doprowadzający do trójnika... jednocześnie dbając o czystość lamp.

pzdr
Początkujący
 
Od: 29 cze 2015, 13:32
Posty: 11
Auto: Mazda 3
1.6 Di Turbo
2005

Postprzez norbertu » 3 lip 2015, 10:25

Moment moment, zaworek chyba nie jest zwrotny, tylko ciśnieniowy, bynajmniej wynika tak z filmiku https://www.youtube.com/watch?v=bmWaxEn ... e=youtu.be
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2012, 20:18
Posty: 50 (0/1)
Auto: Mazda 3 BK 2005
1.6 Y6 sedan
Przebieg 200k

Postprzez Undisputed » 7 lip 2015, 12:40

Wczoraj przestał mi działać spryskiwacz przedniej szyby (pompa w ogóle się nie uruchamia).
Co sprawdziłem:
– bezpiecznik jest ok (jest wspólny dla wycieraczek i pompy – wycieraczki działają)
– spryskiwacz tylnej szyby działa

Prawdopodobnie pompie się padło, jak się do niej dostać najlepiej? Ktoś ma jakiś inny pomysł jeszcze? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 12:12
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09

Postprzez widmo82 » 7 lip 2015, 23:44

Wchodzisz do kanału, wyciągasz mocowania dolnej osłony połączone z dolną częścią nadkola (przeważnie kołki i wkręty). Sciągasz kołki nadkola i odkręcasz śrubę mocującą zderzak w ślizg. Ściągasz zderzak ze ślizgu i wszystko masz jak na dłoni. Podmieniasz wężyki i sprawdzasz co działa :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez wtbn » 12 lis 2015, 15:35

Czy ktoś z was robił sobie włącznik/wyłącznik spryskiwaczy lamp? Myślałem żeby nawiercić jeden z wolnych przycisków obok włącznika kontroli trakcji i regulacji podświetlenia zegarów i tam wsadzić switch dźwigienkowy. Nie wiem tylko jeszcze jak te przyciski wyjąć.

No i ważniejsze pytanie – czy znajdę tam jakiś kabel odpowiedzialny za spryskiwacze świateł? Aktualnie wyłączyłem sobie je przez wyciągnięcie bezpiecznika, ale to niezbyt wygodne rozwiązanie.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2015, 04:46
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK LF, 2008r.

Postprzez Gamboa » 12 lis 2015, 17:27

jak masz światła wyłączone to nie pryska lamp więc nie wiem po co te ceregiele :)
albo nie jezdzij na xenonach w dzien tylko na postojówkach i halogenach

ja mieszkam w niemcach i normalnie jak pryskam szybe bez swiateł włączonych to reflektorów nie pryska
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez wtbn » 12 lis 2015, 17:35

Mówisz o przeciwmgielnych przednich? Nie przyglądałem się lampie jakoś mocno, ale nie wiem czy jest opcja włączyć jakoś inaczej "zwykłe" halogeny. Myślałem że xenony są tutaj jako normalne mijania/do jazdy dziennej. Poza tym, wieczorem też czasem bywa że chciałbym spryskać szybę, a lamp (i maski...) nie.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2015, 04:46
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK LF, 2008r.

Postprzez pawcio1017 » 12 lis 2015, 18:13

A ja nie rozumiem po co w ogóle te wasze kombinacje. Zostało to tak zaprojektowane i tak ma byc. Lampa przy xenonie musi być czysta, a skoro używasz na szybę spryskiwaczy to znaczy że jest brudna tak jak i sam reflektor... (szczególnie przy takiej pogodzie jak teraz). Czy na prawdę porządny płyn do sprsyskiwaczy (który odparuje i nie zostawi ewentualnych śladów na masce) jest aż tak drogi? :|
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez wtbn » 12 lis 2015, 18:43

Jak mi ptak przyozdobi przednią szybę to światła są czyste, a jeśli zrobi to zaraz po wyjechaniu z myjni (prawo Murphy'ego) to kompletnie nie mam ochoty paćkać sobie maski, bo mimo że używam dobrego płynu (tzn nie znam się, jakiś sonax – napisane jest że na lampy xenon jest ok) to zacieki mi zostają. (jeśli znasz lepszy to chętnie poznam).

Równie dobrze można powiedzieć że po co robić np. chiptuning, skoro samochód został zaprojektowany tak a nie inaczej – chyba nie chcesz jeździć szybko i niebezpiecznie dla otoczenia? Albo po co montować sobie kamerkę lub czujnik cofania, skoro fabrycznie tego nie było, więc tak ma być.

Człowiek ma troszeczkę więcej rozumu niż licznik do 5 tak jak to jest teraz zrobione <glupek2>
Lepiej wiem kiedy użyć spryskiwacza, a kiedy nie.

Swoją drogą, już któryś raz mi się przebija info, że brudny xenon oślepia. Nie neguje tego, bo nie mam o tym pojęcia – chciałbym tylko się dowiedzieć, jak to jest niby możliwe? Na mój chłopski rozum, brud na kloszu po prostu ogranicza jego sprawność (przysłania światło), przez co lampa świeci mniej wydajnie. A jeśli brud "rozprasza" światło i przez to oślepia jadących z naprzeciwka, to dlaczego tego nie ma w zwykłych lampach?

Nie mówię że spryskiwacz jest zbędny, bo to spoko opcja żeby mieć czysty (w miarę, przetrzeć i tak trzeba czasem) i przejrzysty klosz...
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2015, 04:46
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK LF, 2008r.

Postprzez some1 » 12 lis 2015, 19:03

Gamboa napisał(a):albo nie jezdzij na xenonach w dzien tylko na postojówkach i halogenach


Po pierwsze to nie jest legalne. Czepliwy policjant może wlepić mandat. Same halogeny są za nisko na DRL i słabo je widać z większej odległości.
Po drugie halogeny są mniej trwałe od ksenonów a ich wymiana do najwygodniejszych i najtańszych nie należy.

wtbn napisał(a):Swoją drogą, już któryś raz mi się przebija info, że brudny xenon oślepia. Nie neguje tego, bo nie mam o tym pojęcia – chciałbym tylko się dowiedzieć, jak to jest niby możliwe? Na mój chłopski rozum, brud na kloszu po prostu ogranicza jego sprawność (przysłania światło), przez co lampa świeci mniej wydajnie.


Tak jest argumentowany przepis wymagający spryskiwaczy do ksenonów w UE. Brud i szron mogą załamywać i odbijać światło w innym kierunku. Czyli do przodu będzie świecić gorzej, ale na boki mocniej.
Natomiast reszta cywilizowanego świata jakoś żyje bez tego wymagania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez wtbn » 12 lis 2015, 19:08

Czyli można w to wierzyć lub nie, tak jak w to że ślimak to ryba czy inne "unijne wymysły". Dopóki nie zobaczę sensownie przeprowadzonych badań w tym temacie, to szkoda dyskutować. Ja lubię mieć czyste lampy, ale lubię też mieć czystą maskę :) dlatego jeśli nie ma przeciwskazań od przeciwników wszelkiej ingerencji w samochód to byłoby spoko rozpracować ten włącznik. W zasadzie to zapytałem tylko czy ktoś już to robił – jeśli nie to może opiszę jeśli samemu do tego dojdę.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2015, 04:46
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK LF, 2008r.

Postprzez marcin255 » 12 lis 2015, 19:12

Przewody do pompki spryskiwacza lamp . wył. np. kołyskowy w wolnym miejscu i po problemie .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez wtbn » 12 lis 2015, 19:21

Dobra, znajdę w takim razie gdzieś na schemacie gdzie te przewody idą. Trochę już offtop, ale dopytam – wiadomo jak zdjąć te nieaktywne przyciski z lewej strony pod kierownicą? Bo próbowałem podważać śrubokrętem, ale nie idzie.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2015, 04:46
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK LF, 2008r.

Postprzez pawcio1017 » 12 lis 2015, 20:42

wtbn napisał(a):Jak mi ptak przyozdobi przednią szybę to światła są czyste, a jeśli zrobi to zaraz po wyjechaniu z myjni (prawo Murphy'ego) to kompletnie nie mam ochoty paćkać sobie maski, bo mimo że używam dobrego płynu (tzn nie znam się, jakiś sonax – napisane jest że na lampy xenon jest ok) to zacieki mi zostają. (jeśli znasz lepszy to chętnie poznam).



Teraz powiedz ile razy zdarzyła Ci się taka sytuacja, bo według mnie prawdopodobieństwo jest nikłe. Ale jeśli już coś takiego by mnie spotkało i koniecznie chciałbym nie pryskać na lampy to po prostu na chwilę wyłączyłbym światła, prysnął na samą szybę i potem włączył je ponownie ;)
Co do płynu – też zazwyczaj używam SONAXa lub AutoLand i nie zauwazyłem problemu jakichkolwiek zacieków po wyschnięciu, także ciężko mi cokolwiek doradzić <oczy>


wtbn napisał(a):Równie dobrze można powiedzieć że po co robić np. chiptuning, skoro samochód został zaprojektowany tak a nie inaczej – chyba nie chcesz jeździć szybko i niebezpiecznie dla otoczenia? Albo po co montować sobie kamerkę lub czujnik cofania, skoro fabrycznie tego nie było, więc tak ma być.


Sorry, ale głupie porównanie jak dla mnie. Ty mówisz w skrócie o dołożeniu czegoś do auta, a chcąc zmodyfikować spryskiwacze raczej zamierzasz coś ująć z jego wyposażenia.


wtbn napisał(a):Swoją drogą, już któryś raz mi się przebija info, że brudny xenon oślepia. Nie neguje tego, bo nie mam o tym pojęcia – chciałbym tylko się dowiedzieć, jak to jest niby możliwe? Na mój chłopski rozum, brud na kloszu po prostu ogranicza jego sprawność (przysłania światło), przez co lampa świeci mniej wydajnie. A jeśli brud "rozprasza" światło i przez to oślepia jadących z naprzeciwka, to dlaczego tego nie ma w zwykłych lampach?


Tak w wielkim skrócie jak mnie uczyli: Światło żarowe od "normalnych" żarówek halogenowych ma stosunkowo szerokie widmo, tzn. są w nim składowe o wielu różnych kolorach – częstotliwościach. Napotykając na przeszkody (np. brud na kloszu) następują wszystkie te rzeczy o których uczyliśmy się na fizyce (ugięcie, odbicie i inne takie) ale nigdy tak samo dla całej wiązki (krotko mówiąc nastąpi jakieś rozproszenie, ale różne dla rożnych składowych wiązki światła, bowiem każda składowa ma inny kąt załamania). Światło żarnika lampy samowyładowczej (xenonu) zawiera się z kolei w bardzo wąskim widmie (m.in. stąd ta dobra barwa). W wielkim uproszczeniu można przyjąć, ze cała wiązka jest jednego koloru czyli o jednakowym widmie (tej samej częstotliwości). Jakakolwiek przeszkoda na drodze będzie powodowała to samo zjawisko dla całej wiązki jednakowo, a więc w najbardziej skrajnym
(laboratoryjnym) przypadku, może się okazać, że cały strumień z reflektora zostanie odbity i skierowany gdzie indziej (jak lusterkiem).

Rysunki pomocnicze:
Obrazek

Obrazek



wtbn napisał(a): ale dopytam – wiadomo jak zdjąć te nieaktywne przyciski z lewej strony pod kierownicą? Bo próbowałem podważać śrubokrętem, ale nie idzie.


Co prawda fotki wygasły, ale tutaj masz instrukcję:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=122612
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez wtbn » 12 lis 2015, 21:13

Git, akurat byłem w sklepie i zdarzyło się że wziąłem autoland – zobaczę czy będzie pod tym względem lepszy.

Co do widma – fakt, to jest jakaś argumentacja. Nadal jednak jest to małe prawdopodobieństwo, że światło odbije się w oko kierowcy jadącego z przeciwka. Załóżmy jednak że to nie jest spiseg unijnych urzędników i rzeczywiście tak jest – i tak lampy trzeba mieć czyste, bo jeżdżenie z brudnymi, mija się z celem. Dlatego spoko że te spryskiwacze mamy. Nie stanowi jednak dla mnie problemu przełączenie sobie dźwigienką, żeby na chwilę go wyłączyć. Podobnie jak można wyłączyć DSC (co też jest ujmą ;P ).

Dzięki za linka do instrukcji! Nie mogłem się dokopać. Fotki nawet da się ściągnąć, także spoko.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2015, 04:46
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK LF, 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323