Brak ABS-u – jak zdiagnozować przyczynę ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PawelO » 19 lis 2004, 18:07

Jak sprawdzic przyczynę braku ABS-u :( ???? Czasami się załącza, ale to bardzo czasami...
Jeśli ktos ma jakiś pomysł, z góry dziekuję :|
Paweł
Początkujący
 
Od: 3 lis 2004, 21:11
Posty: 6
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: 626 GE FS 2.0i '95

Postprzez Smirnoff » 19 lis 2004, 19:42

No przede wszystkim proponowałbym sprawdzić czujniki i styki we wtyczkach, następnie podłączenie przekaźnika, podłączenie ABS ECU oraz podłączenie ABS HU (ew. mozna sprawdzić elektrozawory w HU, czy są "żywe"). Można jeszcze sprawdzić pod kątem uszkodzeń mechanicznych wieńce zębate przy każdym z kół, ale w zasadzie gdyby winowajcą był wieniec, to przy odpalaniu silnika ABS byłby załączany, kontrolka by gasła, a po przejechaniu paru metrów ABS by się odłączał w wyniku braku impulsów z danego czujnika/koła i wywalałby kontrolkę sygnalizującą niesprawnośc układu. To chyba z grubsza tyle.
Jesli wszystko gra – czujki dobre, ABS HU dobry, elektrozawory dają rezystancję, wieńce zębate są OK instalacja jest OK, przekaźnik dobry, bezpieczniek tesh, to moze być sieknięty ABS ECU – czyli komp od ABS.
Pozdr
SM

Ps
Jakby co, to mam troche podzespołów do ABS do tego autka, więc gdybyś był zainteresowany, to daj znać. Ale sprawdź wszystko, bo moze to jakas pierdoła jest – np urwany kabelek czy coś to szkoda się pchać w koszty wymiany jakichś droższych elementów...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez PawelO » 19 lis 2004, 20:23

Wieńce na pewno są OK. Jest to jedyna rzecz (oprócz bezpiecznika <lol> ) jaką sprawdziłem. Niestety jest to mój pierwszy samochód z ABS-em i niebardzo wiem gdzie są te wszystkie czujniki, komputery i inne.....Jeżeli nie jest to zbyt skompikowane spróbuj z grubsza opisać umiejscowienie tych podzespołów
myslisz że poradzę sobie we własnym zakresie??? wolałbym nie pakować sie w zbedne koszty.
Dzieki za pomoc !
Początkujący
 
Od: 3 lis 2004, 21:11
Posty: 6
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: 626 GE FS 2.0i '95

Postprzez Bokciu » 19 lis 2004, 21:42

A tak na marginesie sprawy mam pytanie co do dzialania ABSu.
Jezdzilkem juz kilkoma autami z ABSem i w zadnym nie zauwazylem czegos takiego jak w mojeje GE.Przy kazdorazowym wlaczeniu sie systemyu slychac ewidentnie z komory silnikowej dziwne odglosy.tak jak by cos sie zalaczalo (dziwny dzwiek,cichy pisk czy cos w tym stylu albo cos jak sprezyna )najprawdopodobniej tak dziala ABS w tym aucie ale czyz to nie dziwne?W innych autach oprocz masowania nogi i stuku nic nie slychac. :|
Pozdr :|
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Długi » 19 lis 2004, 21:44

To działa pompa przepompowująca płyn (musi być w każdym aucie z ABS)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Smirnoff » 20 lis 2004, 00:11

Bokciu, w zależnosci od producenta auta, ABS HU umieszczany jest w róznych miejscach w komorze silnika, skutkiem czego odgłosy wydawane przez pompę są mniej lub bardziej tłumione. W GE ABS HU jest umieszczony przy scianie grodziowej, pod serwem hamulców, tak więc stosunkowo blisko kierowcy, skutkiem czego odgłosy wydawane przez pompę są dośc dobrze słyszalne. W wielu autach europejskich ABS HU jest umieszczony w okolicach wzmocnienia czołowego, więc odgłos pracy pompy jest tłumiony przez inne elementy pod machą i zagłuszany przez silnik będący pomiędzy ABS HU i kierowcą, więc praca HU jest mało słyszana przez kierowcę.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Bokciu » 20 lis 2004, 22:10

Dzieki za odpowiedzi.
Pozdr.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez PawelO » 22 lis 2004, 17:00

Jeszcze jedno pytanko: Lampka od ABS'u pali sie przy włączonym zapłonie – po przekreceniu kluczyka od razu gaśnie. Czy tak ma być? Czy np. nie trzeba poczekać aż zgaśnie lampka i dopiero przekręcać kluczyk ??? Wiem że te pytania mogą wydawać sie głupie ale to pierwsze auto z ABS-em jakim jeżdże.
Dzięki za ew. odpowiedzi
pozdrawiam
Paweł
Początkujący
 
Od: 3 lis 2004, 21:11
Posty: 6
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: 626 GE FS 2.0i '95

Postprzez Jaksa » 22 lis 2004, 19:51

PawelO napisał(a): nie trzeba poczekać aż zgaśnie lampka i dopiero przekręcać kluczyk
Odpalasz i jedziesz....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marek » 22 lis 2004, 20:14

PawelO napisał(a):Lampka od ABS'u pali sie przy włączonym zapłonie – po przekreceniu kluczyka od razu gaśnie


tak ma być
:)


Smirnoff napisał(a):W GE ABS HU jest umieszczony przy scianie grodziowej, pod serwem hamulców



W mx-3 jest to samo i doskonale słychać pompę... A w Mondeo 2002 pompa jest dalej i tylko aplikuje masaż stopy bez efektów akustycznych :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez PawelO » 22 lis 2004, 20:30

Dzięki za odpowiedzi.
:D
Początkujący
 
Od: 3 lis 2004, 21:11
Posty: 6
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: 626 GE FS 2.0i '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6