Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lukaszm » 26 sie 2016, 21:21

cześć, szybkie pytanko chciałbym usunąć małe ognisko korozji od spodu (okolica nadkoli) czy po przytarciu papierem ściernym wystarczy ze zamaluje farbą czy też lepiej położyć podkład, a na to preparat bitumiczny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez madozi » 28 wrz 2016, 17:16

Siemano.Dawno nie pisałem a sprawa poważna.Auta swojego(moje BK 2.0) nie widziałem ponad 1,5 (wypad z kraju, bylo zakupione auto inne moje marzenie M3 MPS 2011r. i co ukradli mój dorobek tak ciężko zapracowany zanim przyjechał do Polski <płacze> trza się pogodzić z BK ale dość tego bo znowu mnie ściska w żołądku). Ojciec miał je użytkować i zadbać o nie zrobić konserwacje bo ja nie zdązyłem itp. Ale jak wiadomo obiecanki cacanki. Wróciłem i mało mi się słabo nie zrobiło na widok auta , normalnie masakra, nadkola i tylne błotniki+ prawy próg przy nadkolu to ruda tak wpierdzieliła że pozostała tylko wycinka i wstawienie reparaturek. Przejdźmy do przodu, błotniki powgniatane porysowane pórchle na rantach i na łączeniach ze zderzakiem. A teraz zderzak przedni pourywane zaczepy(uszy) zderzak odstaje po bokach bo i błotniki wepchane przy lampach do środka lekko pod lampę, w ogóle kupy się to wszystko nie trzyma, mało tego mój tatuś(Adam Słodowy cholercia się znalazł) przykręcił zderzak po bokach wkrętami do nadkoli żeby tak bardzo nie odstawało, o obtarciach już nie wspomnę i ogólnie wszystko wygląda z <dupa>. I tu moje pytania:
1.reparaturki tył jakiej firmy polecacie sprawdzone już, jakiś namiar może aby się póżniej nie męczyć z
dopasowaniem.
2.błotniki przednie jak radzicie szukać używanych pod kolor(27B) aby taniej wyszło( boje się tylko żeby
mi znowu po chwili na nich nie wyszły parchy, czy kupić nowe zamienniki i lakierować i tu też prośba
o podanie sprawdzonych, jakaś firma konkretna namiar, aby były dobrze spasowane i się nie męczyć
przy składaniu
3.zderzak przedni reanimować go czy szukać używki i ewentualnie wycinać w zwykłym otwory pod
spryskiwacze jakbym nie dorwał w dobrej cenie gotowego(kupiłbym najchętniej od sporta lub kintaro ale
strasznie drogie,tył też bym chętnie zmienił ale i tak sporo wydatków przede mną)
4.grill maski czy będzie pasował taki od sedana abym nie musiał zmieniać zderzaka np:
http://allegro.pl/mazda-3-2003-03-sport ... 17357.html
tylko w kolorze lub
http://allegro.pl/mazda-3-sport-grill-i ... ml#thumb/1
lub
http://allegro.pl/mazda-3-2006-06-sdn-s ... 37408.html
tak żeby do zwykłej maski pasował
To chyba narazie wszystko ale zobaczymy jak dokładniej pooglądam auto,pozdrowionka

ps.Zna ktoś może dobrego szpeca od lakierów we Wrocławiu aby dobrał kolor(27B) jak tak to poproszę o namiary adres mieszalni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez darhad » 28 wrz 2016, 23:07

Sprzedam tyle co wiem po moich doświadczeniach.

Po pierwsze grill i maska od sedana nie pasują do HB.
To co masz na tych aukcjach, to nawet nie jest rocznik Twojego auta – z opisu wynika, że masz 2003, czyli pierwszy wypust jak ja. Wyglądają te grile na poliftowe na 99%. Tego czy nowszy grill pasuje do starszego modelu, to Ci nie powiem, bo nie próbowałem takiej kombinacji i nie sądzę, żeby to wyszło. Nasze wypusty miały grill coś jak plaster miodu (plastry o kształcie elipsy). Mocowania mogę być w innym miejscu. Dobrze poszukasz to się doszukasz po zdjęciach. Poza tym jak kiedyś będziesz sprzedawał auto, to obcykany koleś od razu się połapie, że masz samochód po przejściach. Niby dzwona nie było ale kto Ci uwierzy?
Odpuść sobie szukanie elementów w swoim kolorze, bo to podobno się nie uda. Lakiernik mi mówił, że to się robi ale w samochodach kilkuletnich. W starych jak nasze odcień zawsze będzie inny i poza tym nie masz gwarancji, że to już nie było malowane. Kupić oryginał na szrocie i malować pod resztę trzeba.
Otwory pod spryskiwacze możesz olać. Spokojnie da się je wyciąć, bo oprócz tego drobiazgu zderzaki z wersji bez ksenonów są takie same. Byle pierwszy wypust kupić.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2013, 21:55
Posty: 19 (1/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 3 2.0 150KM hatchback 2003

Postprzez madozi » 29 wrz 2016, 15:44

darhad napisał(a):Kupić oryginał na szrocie i malować pod resztę trzeba.

tak tylko czy ten używany też za chwilę nie będzie też korodował, dlatego zastanawiam się nad zamiennikiem do 23.10 muszę wszystko skompletować bo wtedy oddaję do blacharza i lakiernika auto.
Kurcze doradzcie coś odnośnie tych błotników i reparaturek na tył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez kropek101 » 30 wrz 2016, 22:01

Nie pamiętam firmy reperaturek ale miałem robione cale auto w niektórych miejscach powróciło a malowanie do podłogi po dach i to dosłownie.
Z obecnego doświadczenia powiem ci tak tył reperaturki przód zamienniki błotników i malować nie opłaca się robić starych nigdy nie wyczyścisz do końca blachy i wyjdzie. zderzak jak nie popękany tylko dziury po wkrętach szpachla załatwi sprawę bez problemu.

Co do zaniedbania auta no chyba wiedziałeś komu je oddajesz w ręce a jeśli zaniedbał to jego wina niech odkupi wóz. według mnie bez sensu wkładać tyle w sam. który według opisu jaki podałeś jest w opłakanym stanie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez madozi » 30 wrz 2016, 22:40

kropek101 napisał(a):Co do zaniedbania auta no chyba wiedziałeś komu je oddajesz w ręce a jeśli zaniedbał to jego wina niech odkupi wóz. według mnie bez sensu wkładać tyle w sam. który według opisu jaki podałeś jest w opłakanym stanie.


Wiesz od ojca złotówki nie wezmę, za dużo mi w życiu pomógł.Co do auta byłem dziś u znajomego(przyjaciel rodziny) lakiernika i stwierdził, że histeryzuje fakt tył nadkola reparaturki bo z doświadczenia stwierdził iż rzeżba z wstawianiem kawałków blach nie ma sensu bo będzie wyłazić rudy na starych odcinkach a z przodu twierdzi że to początek dopiero rudej powierzchniowa rdza nie ma dziur(nie ma bombli i bez problemu da się zrobić, zderzak nie jest połamany tylko zerwane niektóre zaczepy i to nie problem a jak mówi co orginał to orginał.Ale powiedział że na trzy tygodnie jak ma dobrze zrobić bez pośpiechu muszę się z autem pożegnać.Powiedział iż życzyłby sobie aby wszystkie przyjeżdzające mazdy były w tak "opłakanym" stanie.
Co do auta to mam korozje tylko na nadkolach tył czyli norma i na łączeniu przednich błotników ze zderzakiem, a tak to na reszcie auta zero korozji ani na drzwiach klapie masce nigdzie, no podwozie ale to zrobię powtórnie bo gdzie niegdzie jest nalot no ale 3 lata temu konserwacja była.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez Glunek » 8 lis 2016, 21:59

witam
mam taki male pytanko
Jak z trwaloscia takich zamiennikow?Czy one mocno roznia sie od oryginalu?
http://allegro.pl/blotnik-przod-mazda-3 ... 95567.html
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 12:06
Posty: 13
Skąd: Tłuchowo kuj-pom
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD Common rail
2004 rok

Postprzez Marcis » 15 sty 2017, 01:36

pytanie do osób które robiły słupki drzwi. Czy do ponownego oklejania słupków, zdejmowaliście te plastiki (zgarniacze) z drzwi? czy tak się udało?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez wacha8 » 16 sty 2017, 16:00

Mi udało się wcisnąć okleinę bez ściągania tych listew,ale niestety ruda po 4 miesiącach znowu zrobiła purchle,no nie ma siły na nią,więc Madzia poszła do ludzi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

Postprzez Marcis » 16 sty 2017, 20:06

A dobrze Ci wyszło to bez ściągania? Jeśli chodzi o korozję to nie wiem jaki samochód bym kupił. Teść teraz sprzedał Tourana z 2005 r, którego miał od 2008 czyli kupił 3 letnie auto. Samochód nie był uderzony ani nic, i podłoga teraz była bardzo skorodowana, w klapie tył prawie że dziury a błotnik i próg pródg burchle pięciogroszówki jeden obok drugiego. Kupił Audi A6 sline z 2009 roku i na klapie z tyłu wyłazi rdza, a szwagier też kilka miesięcy kupił też a6 tylko zwykłą i na słupku ma wiecęj rdzy niż ja. Ja mam dwa małe burchle i chcę je zrobić i zabezpieczyć by nie szło dalej, ale jak bym miał kupić nowy samochód to nie wiem co. Audi rdzewieje, nowe golfy i paski też mają bolączkę z klapą i przednimi nadkolami, mercedes też słyszałem że ma dużo słabych punktów. w nowym Hyundaiu podobno przeciągnie się paznokciem po lakierze i ma się go na palcu. Nie wiem co teraz robią, ale wierz mi że jak teraz oglądałem dużo nowych aut z granicy 2010 to wierz mi jest problem kupić samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez wacha8 » 17 sty 2017, 21:40

Wyszło całkiem przyzwoicie,nakleiłem imitację karbonu,taki wieśtuning :D
Ja powróciłem do Citroena C4,kiedyś miałem i byłem zadowolony,zero rdzy,zobaczymy czy druga generacja też mnie zadowoli.
Czaiłem się na Mazde 3 nowszą ale walka z rudą mnie skutecznie zniechęciła :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

Postprzez Marcis » 17 sty 2017, 22:45

A jak wygląda sprawa z mazdą 3 MPS BL i 6 z 2012r? Bo szczerze mówiąć, jeśli miałbym za kilka lat zmienić auto to też bym celował w Mazdę. Dlaczego? Brat ma warsztat i czasami mu pomagam, to grupa Vag jest non stop, pozatym jest pełno tego na rynku i jak zobaczyłem ludzi auta, to wiem że Mazdą mogę spokojnie jeździć i nie martwić się że zaraz mi się coś zepsuje, inne nowe auta też rdzewieją więc nic mnie do innej marki nie przyciąga, więć jak bym miał zmienić to M3 BL MPS lub 6 nie wiem jaki model ale wiem że był z silnikiem 3.7 V6 z 2012r Jak tam z blachami? Pozatym u mnie 3 ma naprawdę dobre blachy a podłoga jest wyglądem jak nowa, a konserwowałem ja raz rok temu, może 2. Ale u nie których faktycznie jest tragedia i myślę że coś było zwalone fabrycznie seriami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez wacha8 » 17 sty 2017, 22:59

Tego nie wiem,ale na TVN Turbo był reportaż jak gościowi gniła w oczach dwuletnia Mazda 6 i walczył z serwisem Mazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

Postprzez djakob » 24 kwi 2017, 11:36

Panowie potrzebuje tylne reperaturki do 3 BK HB – skąd najlepiej zamówić? Na miejscu mam zwykłe (czarne, nie w ocynku) i zastanawiam się nad wersją z ocynkiem (widziane na alledrogo). Z góry dzięki za odpowiedź!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez kropek101 » 25 kwi 2017, 21:32

Bierz w ocynku miałem czarne to 2,5 roku i już ruda się pojawiła.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez ambi » 8 maja 2017, 21:50

Cześć,
Po ostatnim myciu, na rantach tylnych nadkoli zobaczyłem rudą. Czy to kwalifikuje się do lakiernika czy spokojnie można to ogarnąć samemu? Jeśli samemu to jak?
Z góry dzięki za odpowiedzi!
Załączniki
IMG_20170508_180304s.jpg
Początkujący
 
Od: 21 maja 2015, 23:10
Posty: 7
Auto: Mazda 3 / 1.6 / 2006

Postprzez krasti » 8 maja 2017, 21:53

Chyba trzeba by było to wyczyścić i zobaczyć wtedy – ew. od wewnątrz zobaczyć – i wymienić te filcowe nadkola na plastiki. Moje plastikowe czekają na montaż przy następnej wizycie u lakiernika ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2013, 09:05
Posty: 89 (1/1)
Auto: Mazda 3, BK, 1.6 Pb, 2004 + LPG BRC SQ34

Postprzez ambi » 8 maja 2017, 22:13

Wyczyścić to znaczy zedrzeć papierem ściernym (albo wiertarką z końcówką ze szczotką)? Ktoś coś podobnego robił samodzielnie?
Początkujący
 
Od: 21 maja 2015, 23:10
Posty: 7
Auto: Mazda 3 / 1.6 / 2006

Postprzez dzux » 9 maja 2017, 21:25

Wszystko jest w tym wątku.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez qbk007 » 21 maja 2017, 20:02

Witam
Mam problem, korozja chwyciła mi blachę, do której zamocowany jest zderzak z tyłu (nie znam fachowej nazwy). Całość tej blachy nie jest zeżarta, tylko fragment może 3cm od dolnego rantu. W związku z tym mam pytanie, czy blacharz może dospawać do zdrowej części fragment blaszki, czy trzeba wymienic cały element ?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2017, 22:53
Posty: 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323