Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez widmo82 » 20 wrz 2017, 18:50

hmm Fiamm 54ah to trochę mało... chyba. Ciekawe czemu nie wziąłeś 60Ah 600A.
Marka zacna, ciekawe czy nadal pchają swoje aku jako hmm zamienniki czyli coś zupełnie innego niż trafia na rynek zachodni. Od pol roku wlascicielem jest Hitachi

Co do Molla to..
Na jakim poziomie były te kłopoty.
Aby była jasność, to akumulatory produkowane w Niemczech w zakładach Bad Stafellstein są bardzo dobre. Ale na pewnym etapie jakość akumulatorów, które otrzymywaliśmy z Moll'a pozostawiała wiele do życzenia. Z bardzo dużą pewnością mogę powiedzieć, że zamiast dobrych Niemieckich Moll'i dostawaliśmy akumulatory innych producentów -niestety o parametrach odbiegających od orginału. Trudno się z tym pogodzić, zwłaszcza że kupowaliśmy w Moll'u ponad 30'000 sztuk rocznie. Więc liczyliśmy na poważne traktowanie.
zrodlo
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Krystek07 » 20 wrz 2017, 20:11

Lepiej mniejszy z większym prądem rozruchowym niż większy który będzie non stop niedoładowany i alternator nie będzie wyrabiał. Ale tak jak kolega widmo pisze 60 a byłby w sam raz do benzyniaka i 64ah lub 70ah do wersji z dieslem. Ja mam u siebie Fiamm 64ah/610 i w zimie kręci jak szalony. Nie był drogi a jest to solidna marka w kilku autach u mnie w domu są akumulatory właśnie tego producenta i nie ma problemu z rozruchem auta w zimie
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Damian68 » 21 wrz 2017, 18:32

Zima zweryfikuje czy był to dobry wybór :D W M5 mam Fiamm 80 zamiast "wymaganych " 90 paru i kopie zimą aż miło mimo że auto więcej stoi niż jeździ Ważny jak dla mnie jest prąd rozruchu i fakt , że przy mojej jeździe ciężko mi doładować większą pojemność . A co do firmy to kolejny FIAMM i jak na razie jestem mega zadowlony
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez widmo82 » 21 wrz 2017, 22:35

Jak pokazują różne testy... czasem nawet znane i renomowane marki, wypuszczają takie akumulatory, których parametry na starcie znacząco sie różnią (pojemność/prąd rozruchu). Czasem na + ale często na –. Obyś miał taką sztukę co daje bonus :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Damian68 » 22 wrz 2017, 17:48

Dzięki <spoko> Na razie nie zawiodłem się na tej firmie w ostatnich czterech autach i oby tak pozostało :D i doborze aku do tych aut przez mojego kolegę, który zajmuje się akumulatorami
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Jimmx » 4 paź 2017, 14:03

Cześć,

Potrzebuję wymienić akumulator w mojej Mazda 3 (BK) MZR 1.6 /Z6/ 77 kW/105 KM

Trochę mieszane są informacje co do pojemności i prądu rozruchowego w tych autach...

W instrukcji obsługi pisze że ma być 12V-52AH/5HR natomiast w katalogach Varta, Bosch, Centra itd podają że powinien mieć 60AH/540A

W związku z powyższym może mi ktoś doradzić jaki konkretnie powinienem zakupić akumulator ?
W sensie konkretny symbol ... bo wiem że są jeszcze "prawe i lewe" plusy przyłącza itp. do tego różne rozmiary.

Bardzo proszę o pomoc w doborze...

Szukam wśród FIAMM, Bosch, Varta w ostateczności Kozak

Aha... dodam jeszcze że autem jeździ kobieta i robi krótkie trasy... głównie po mieście więc akumulator dość mocno cierpi i pewnie często jest niedoładowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2016, 12:22
Posty: 77 (4/2)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 (BK) MZR 1.6 /Z6/ 77 kW/105 KM

Postprzez Jimmx » 5 paź 2017, 16:58

Ok... sam doszedłem do tego jaki akumulator trzeba zamontować w M3 1.6 benzyna...

Poniżej konkretne modele jakby ktoś miał podobny problem i szukał:

BOSCH S4 – 60AH 540A – S4024
FIAMM – 60AH 540A – D2360
VARTA Blue Dynamic – 60AH 540A – 560 410 054
Centra CB604 – 60AH 390A
Exide EB604 – 60AH 390A

Ceny Bosch Fiamm i Varta na necie są zbliżone do siebie więc wybór pozostawiam Wam :–)
Jedynie Centra i Exide są trochę tańsze... ale różnica jest nieznaczna a prąd rozruchowy znacznie niższy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2016, 12:22
Posty: 77 (4/2)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 (BK) MZR 1.6 /Z6/ 77 kW/105 KM

Postprzez ErniX » 21 paź 2017, 12:41

Witam wszystkich. Ostatnio zrobiłem w przydrożnym sklepie motoryzacyjnym darmowy test sprawności akumulatora. Pan, który na mój gust nie bardzo się na tym wszystkim znał wydrukował paragonik i powiedział, że akumulator to szrot. Napięcie na wydruku wydaje się OK, reszta nie wiem co oznacza. Tekst w stylu "ZEPSUTY – WYMIEN" jakoś do mnie nie przemawia. Pomoże mi ktoś to bardziej rozszyfrować?
Załączniki
test aku.jpg
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 19:26
Posty: 7
Auto: Mazda 3, 1.6 Benzyna, 2006r.

Postprzez radzix27 » 21 paź 2017, 12:58

ErniX, u Ciebie prąd rozruchowy rzeczywiście jest na niskim poziomie. Też miałem przeprowadzany test i na moim paragonie ten sam napis –> ZEPSUTY WYMIEŃ!. Ale porównując nasze wyniki, ten mój nie wypada wcale tak źle... Może wypowie się ktoś zorientowany w temacie?
Załączniki
aku.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez Damian68 » 21 paź 2017, 18:31

Wg mnie różnią się prądem rozruchu a "Zepsuty – wymień" to chwyt do zakupu nowego :D No w pierwszym przypadku jeszcze mogę to zrozumieć :)
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez widmo82 » 23 paź 2017, 11:12

Mam znajomych w serwisie BOSCHA i jak podjechałem sprawdzić poprzedniej zimy aku to mi powiedział... czekaj, wezmę drugi tester bo ten mimo, że wrócił z kalibracji to jakieś głupoty pokazuje :)
Potwierdził, ze aku ledwo zipie, a tym testerem po kalibracji sprawdził akumulator, który od kilku dni byl w jakiejs służbówce (trasy itp) i pokazało: wymień :)
Rada jest prosta, zanim wymienicie aku to sprawdzcie go 2 różnych miejscach/sprzetach :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez wojciech m » 24 paź 2017, 10:14

witam,a co sądzicie o tym akumulatorze może ktoś miał styczność z tą marką,czy warto kupić ten akumulator,pozdrawiam......http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl ... -1504.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2011, 19:26
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 3Bk 04r.1,6 benzyna było: mazda 323f-BA 98r.1.5lpg

Postprzez oldwin » 24 paź 2017, 18:18

Yuasa to jeden z najlepszych producentów.. brać śmiało :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez Jimmx » 24 paź 2017, 19:08

oldwin napisał(a):Yuasa to jeden z najlepszych producentów.. brać śmiało :–)


Moja żona Yuase zajechała w 2 latka :-P oryginał z Mazdy miałem (ale producent to Yuasa).
Właśnie tydzień temu wymieniłem na Bosch S4. Zobaczymy ile ten zawodnik wytrzyma :-D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2016, 12:22
Posty: 77 (4/2)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 (BK) MZR 1.6 /Z6/ 77 kW/105 KM

Postprzez krzysM3BK » 4 lis 2017, 18:55

Witam, po 12 latach mój Panasonic 50D20L skonał, wymieniłem go na Vartę D47. Przed wymianą mierzłem ładowanie wyszło 14,2 V dziwna sprawa bo po wymianie ładowanie spadło do 13,7 V. Ktoś wie o co chodzi? Nowa Varta jest naładowana czy to może powodować niższy pobór? daje też większy prąd rozruchowy, znamionowo powinno być 540 a daje 574. Czy niższa wartość ładowana świadczy o uszkodzonym alternatorze ? Czy może kupiłem za duży akumlator i alternator nie daje rady ?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez ErniX » 4 lut 2018, 20:00

ErniX napisał(a):Witam wszystkich. Ostatnio zrobiłem w przydrożnym sklepie motoryzacyjnym darmowy test sprawności akumulatora. Pan, który na mój gust nie bardzo się na tym wszystkim znał wydrukował paragonik i powiedział, że akumulator to szrot. Napięcie na wydruku wydaje się OK, reszta nie wiem co oznacza. Tekst w stylu "ZEPSUTY – WYMIEN" jakoś do mnie nie przemawia. Pomoże mi ktoś to bardziej rozszyfrować?


Witam ponownie. Wymieniłem ten akumulator na Vartę D47 i samochód kręci się jak nowy. Sterownik gazu przestał wyrzucać błąd, autko pali bez względu na to ile czasu stoi na mrozie. Polecam każdemu taką wymianę pół-trupa, istny powiew świeżości.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 19:26
Posty: 7
Auto: Mazda 3, 1.6 Benzyna, 2006r.

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 8 lip 2018, 19:17.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323