Nadmuch bez włączonej klimy, obsługa i naprawa panelu klimatyzacji, tryb ECO

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Dawo99 » 30 kwi 2009, 15:24

kit666 a ja do ciebie napisze bo widzę że chyba mam podobny problem do twojego. Mianowicie u mnie regulacja od nawiewu działa poprawnie ale ta gałka po prawej stronie czyli od regulacji temperatury nie działa – kręcę nią w lewo i w prawo i zero reakcji i zauważyłem że ta z lewej działająca kręci się ciężej a ta z prawej luźniej więc wygląda na to, że mam ten problem co ty przerabiałeś i pewnie tez będę się musiał do zegarmistrza wybrać bo do serwisu to nie mam cierpliwości ani pieniędzy. Jakbyś mógł mi dokładniej opisać jak się do tego zabrać i na do uważać przy demontażu byłby bardzo wdzięczny. Dzięki i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 09:54
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3, 2007, 1.6 diesel

Postprzez huberto » 16 kwi 2010, 21:26

kit666. wydaje mi się, że mam podobny problem, tyle że z pokrętłem do regulacji temperatury. W ogóle nie reaguje, nie mogę zmienić wartości temperatury (jest ustawiona na 20,5). Jeżeli mógłbyś podesłać mi opis jak zdemontować minimalną ilość plastików, żeby wydobyć pokrętło i zanieść je do zegarmistrza ;)
huberto
 

Postprzez sherpa1 » 18 kwi 2010, 21:13

Witam kit666
Mam dokładnie to samo – pokrętło do regulacji temperatury praktycznie nie reaguje. Szczęśliwie udało mi sie ustawic jakas sensowna, ale przypadłosc jest denerwująca a z tego co mowisz naprawa nie powinno byc kosztowna – pozostaje pytanie jak wymontowac panel klimy? Mógł bys podzielic sie doświadczeniem ?

pozdrawiam,
Tomek
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2010, 01:46
Posty: 11
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004

Postprzez vqsoft » 18 kwi 2010, 21:44

kurde a ja nie mogę zobaczyć na wyświetlaczu napisy ECO
i za żadne skarby nie moge go wywołać naciskając przycisk klimy

czy ktoś mógłby zeskanować tę stronę z polskiej instrukcji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez kit666 » 18 kwi 2010, 22:13

witam,
jezeli te pokretla nie dzialaja lub dzialaja tylko sporadycznie to znaczy ze ulamaly sie lub ulamala jedna blaszka ktore sa odpowiedzialne za regulacje nastawow pokretel
blaszki te sa tak jakby przynitowane plastikiem wiec sie po czasie odlamuja, mozna je przykrecic miniaturowymi srubeczkami /robil mi to zegarmistrz/
jak tylko bede mial chwilke to pokaze to na zdjeciu bo ten wlasnie panel sterujacy zostal mi po sprzedazy auta
kupilem uzywany na allegro bo w moim przepalila sie zarowka od podswietlenia jednego z pokretel a nie mialem juz cierpliwoscie zeby go ponownie rozbierac
tak wiec w najblizszych dniach go rozbiore, wymienie zaroweczke i wystawie na allegro
moj panel ma ten plus ze niegrozi mu ponowne ulamanie blaszek :)

a dla tych ktorzy nie wiedza jak wymontowac panel podaje krotki opis:
wyglada to tak ze trzeba zaczac od zdjecia poziomej listwy ozdobnej tej biegnacej wzdluz wyswietlacza, tam sa dwa wkrety mocujace radio/CD nastepnie nalezy odkrecic galke zmiany biegow i zdemontowac plastik srodkowy /to cos biegnace wzdluz hamulca recznego/, potem wymontowac popielniczke z calym ustrojstwem i teraz bedzie w miare dobry dostep od dolu do tego panelu ktory jest wlasnie od dolu przykrecony dwoma wkretami
teraz od gory wyciagamy radio/cd ktore jest przykrecone tylko od gory na dwoch wkretach a dol na zaciskach, no i potem trzeba powalczyc z wyciagnieciem panelu sterowania

pozdr
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2008, 21:20
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Toyota Avensis 2003

Postprzez sherpa1 » 19 kwi 2010, 01:04

Dzięki za info. Jeszcze dwa pytania:

Na co sie trzyma ten plastik środkowy – jakies problemy zeby to zdemontowac ?
Czy po takich demontarzach nie zaczeła ci skrzypiec deska ? Wiem że to moze głupota, ale po przesiadce z poprzedniego auta strasznie mnie cieszy brak skrzypiących plastików i panicznie boje sie utraty tego stanu :P

pozdr.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2010, 01:46
Posty: 11
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004

Postprzez kit666 » 19 kwi 2010, 10:51

ten srodkowy podluzny plastik /listwa ozdobna/ jest na zatrzaskach ale z wyjatkiem prawego konca i nalezy zaczac od srodka wyciagac a na prawy koniec wysunac w lewo /on jest tylko wsuniety taka wystajaca koncowka w otwor/
czy bedzie skrzypiec ? nie wiem moze nie powinno ! ja sprzedalem auto miedzy innymi tez dlatego ze mi wszystko skrzypialo, tapicerka drzwi, tylnej klapy, cos wlasnie w konsoli srodkowej itp.
kiedys mialem Mazde 626 GE, potem 323 i wszystkie byly z innej bajki, te nowe to juz nie to
po 20 latach jezdzenia Mazdami niestety zdradzilem marke i przesiadlem sie na Avensisa T25
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2008, 21:20
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Toyota Avensis 2003

Postprzez sherpa1 » 19 kwi 2010, 19:15

To moze mialem szczescie kupic z realnym przebiegiem bo u mie poki co cisza :) ( poza strasznie glosnymi bridgestonami :( )
Z tym plastikiem chodzilo mi o
"galke zmiany biegow i zdemontowac plastik srodkowy /to cos biegnace wzdluz hamulca recznego/,"
Mialem na mysli wlasnie "to cos"

pozro
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2010, 01:46
Posty: 11
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004

Postprzez kit666 » 19 kwi 2010, 20:03

jesli dobrze pamietam to cos jest na zatrzaskach, trzeba delikatnie z wyczuciem ciagnac
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2008, 21:20
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Toyota Avensis 2003

Postprzez coolbug » 11 cze 2010, 09:07

Co do tych blaszek – jesli powoli pokretlo przestaje dzialac i w koncu zupelnie przestaje to tak jak wspomnial kit666 jest to spowodowane obluzowaniem sie jednej z dwoch przeciwleglych blaszek stykowych dzieki ktorych komputer wie w ktora strone przekrecane jest pokretlo. Ja swoje naprawilem na porzadny klej cyjanoakrylowy – mozna go kupic w buteleczce z pedzelkiem do aplikacji... Nalezy uwazac aby przymocowac blaszke dokladnie w tym samym miejscu co oryginalnie (jest zamocowana symetrycznie z druga), mozna to wybadac po sladach po zgrzewaniu i tym ze blaszki musza byc na tym samym promieniu. Jesli bedzie mial ktos problem to chetnie podziele sie wrazeniami z przeprowadzonego doktoratu...
coolbug
 

Postprzez brendan71 » 11 cze 2010, 11:04

vqsoft – tryb ECO jest tylko w benzynowych M3
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 13:37
Posty: 29
Skąd: Wodzisław Śl.
Auto: Mazda 3 1,6CD 109KM HB 2007
Mazda 2 1,3 86KM 2009

Postprzez vqsoft » 11 cze 2010, 14:52

o to dobra wiadomość znaczy mam wsio ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Beatson » 12 wrz 2010, 15:54

Siema,
Sorry za odgrzewanie starego kotleta ale po zapoznaniu się z całym wątkiem nasunęło mi się kilka pytań związanych z przedmiotowym problemem, który chyba mnie też dotyczy w jakimś stopniu.

U mnie sytuacja wygląda tak:

Prawe pokrętło – ok, a teraz lewe. Po przekręceniu w prawo wentylator się nie załącza. Ogólnie działa. A skąd to wiem. Wentylator czasami ma załączenie, trudno mi powiedzieć czy jakieś inne czynniki warunkują jego włączenie, ale chyba nie. Po prostu tak ma, że jak przekręcę w prawo jest cisza a po paru kilometrach nagły podmuch. Na wyświetlaczu natomiast wskazania są poprawne (przekręcanie zwiększa lub zmniejsza skalę nadmuchu). Problemem może być oczywiście to, o czym mówił kit666 ale czy może to też być spowodowane modułem sterowania od strony elektroniki. Naturalnym mi się wydaje, że jeżeli układ rozpoznaje regulację pokrętłem, co skutkuje zmianami na wyświetlaczu, czy nie powinien również identycznych sygnałów wysyłać do sterownika wentylatora? No chyba, że wyświetlacz dostaje informację inną drogą niż wentylator.
Zakładam rozkręcenie ustrojstwa ale na wstępie odłączę na chwilę akumulator. Kolejne pytanie moje brzmi: czym skutkuje dłuższe odłączenie klemy + w samochodzie. Jakie dane się resetują a jakie są wpisane w "pamięci" samochodu? Czy może to spowodować działania o których jeszcze nie wiem. Dopiero się zapoznają z tym samochodem.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2010, 13:46
Posty: 19
Skąd: Mazowieckie/Warszawa
Auto: M3 1,6 CiTD 2004

Postprzez Beatson » 29 wrz 2010, 11:26

podbijam!

Niestety nie jest to wina pokręteł, sadzę, że układu elektrycznego. Wnioskuje na podstawie bezawaryjnej pracy po uruchomieniu (jak już się załączy). Moja prośba jest następująca. Potrzebuję namiarów na elektryka z odpowiednim oprogramowaniem i znajomością M3. Może ktoś z was poleca jakiegoś specjalistę z Wawy lub zachodnio-północnych okolic. Zaznaczę, że wątki przeszperałem i dwóch już znalazłem jednak wolałbym jakieś info świeższe niż sprzed kilkunastu miesięcy.

Pzdr.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2010, 13:46
Posty: 19
Skąd: Mazowieckie/Warszawa
Auto: M3 1,6 CiTD 2004

Postprzez lobo » 29 wrz 2010, 12:13

Witam.

Nie czytalem wsyzstkich postow wiec zadam tylko pare pytan, bo nieraz najprostsze sprawy sa najtrudniejszymi.

Pokretlo po lewej bedzie dzialac chyba tylko jak klime klikniemy na off. Na zalaczonej raczej nie dziala jak jest na auto. Przynajmniej ja tak mam.
Teraz kwestia pokretla z prawej. Moze po prostu masz wlaczona temp zewnetrzna i nie widzisz ze zmieniasz temperaturke. Tez moze tak byc. Wystarczy wylaczyc temp zewnetrzna i pokaze sie tem. jaka chcemy by byla.

Nie krzyczcie na mnie za te glupie pytania bo nie chce z nikogo debila robic, ale czasami jak haslo wpisujecie to tez nie zauwazycie ze "caps Lock" jest wlaczony, a to moze byc sytuacja podobna.

Pozdrawiam i mam nadzieje ze to wlasnie taka blachostka byla problemem a nie kosztowne usterki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 13:03
Posty: 34 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 1,6

Postprzez aldhar » 1 paź 2010, 13:42

Beatson napisał(a):podbijam!

Niestety nie jest to wina pokręteł, sadzę, że układu elektrycznego. Wnioskuje na podstawie bezawaryjnej pracy po uruchomieniu (jak już się załączy). Moja prośba jest następująca. Potrzebuję namiarów na elektryka z odpowiednim oprogramowaniem i znajomością M3. Może ktoś z was poleca jakiegoś specjalistę z Wawy lub zachodnio-północnych okolic. Zaznaczę, że wątki przeszperałem i dwóch już znalazłem jednak wolałbym jakieś info świeższe niż sprzed kilkunastu miesięcy.

Pzdr.


U mnie podobne objawy występowały przy uszkodzonym przekaźniku (w skrzynce bezpieczników pod maską, oznaczony na legendzie jako HEATER). Włożyłem uniwersalny za 10zł z identycznie oznaczonymi nóżkami i wszystko wróciło do normy.

Żeby potwierdzić możesz zamienić z przekaźnikiem od rozrusznika (oznaczenie STARTER). Wtedy powinien działać wentylator, ale nie zapalisz samochodu :)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 23:14
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 1.6 (BK MZ-CD)'05 Sedan

Postprzez ramzes.79 » 19 sty 2011, 21:35

Pozwólcie że Wam przedstawię moją wersję. Dzisiejszego dnia wreszcie wymieniłem żaróweczki podświetlenia panelu sterowania automatyczną klimatyzacją. Dzięki poradom które znalazłem na forum poszło całkiem gładko. (koszt żarówki 0,92zł) Niestety po zamontowaniu panela na miejsce okazało się że nie mogę ustawić żądanej siły nawiewu. Posłuchałem porady z blaszkami (dzięki Ci kit666 <spoko> ). Wykręciłem ustrojstwo i okazało się że faktycznie jedna blaszka jest urwana. Spakowałem klamoty do woreczka i zawiozłem do zegarmistrza, który za 10pln przykręcił mi te blaszki malutkimi wkręcikami na miejsce. DZIAŁA JAK NOWE <jupi> <jupi> <jupi> <jupi> <jupi>
Pamiętaj że każda Mazda to kobieta, wiec traktuj Ją jak na kobietę przystało (interpretacja dowolna)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 11:35
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna 2005

Postprzez stalkr » 23 lip 2011, 13:31

Od siebie tylko mogę dodać, że dziś przeprowadziłem podobną operację [Mazda 3, '03], skleiłem cyjanopanem blaszki i wszystko działa.
Dzięki za poruszenie i dobre opisanie tematu.
stalkr
 

Postprzez Radek Radziszewski » 25 lip 2011, 14:22

Właśnie naprawiłem ledwie działający nawiew – nagrałem krótki filmik na którym widać odpowiedzialną za to blaszkę... sry za jakość ale nie chciało mi się iść po kamerę bo lało :D



Pozdrawiam,
Radek
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez tom19082 » 27 lip 2011, 22:13

ja mam to samo z tymi blaszkami może macie namiary na kogos kto mi by to zrobil ;p ponieważ nie mam czasu ani chęci zeby samodzielnie rozkręcać deskę .Warszawa ,najlepiej targowek , brodno itp
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 17:22
Posty: 27
Auto: Mazda 1.6 d. 109km 2005 r po lifcie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323