Filtr kabinowy – Dyskusja / Wymiana. Videorelacja strona: 4

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marcin255 » 15 gru 2011, 12:42

Jedna godzina wymieniony , niestety musiałem wszystko odłączyć i zrobiłem to przy wpiętym aku ale po podpięciu wsio działa normalnie , wiadomo radio i szybki do zaprogramowania , satysfakcja z samodzielnej wymiany bezcenna .

ps. projektantowi naszych autek się w Japonii czka <zawstydzony>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Fredo » 15 gru 2011, 13:24

ps. projektantowi naszych autek się w Japonii czka

I niech mu się czka !
Za taką popelinę jaką tu zrobił(li), czkanie jest bardzo delikatną karą.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez SiN4don » 21 lip 2012, 20:24

Dzisiaj przegrałem walkę z filter kabinowym. Wszystko szło ładnie pięknie (robiłem to bez wypinania bezpieczników) aż do przeszkody w postaci metalowego stelarza, na którym "stoją" bezpieczniki i który jest przykręcony do grodzi oddzielającej kabinę pasażerską od silnika. Nie mogłem ruszyć jego śrub żeby go zdjąć. A bez tego nie ma szans na wyjęcie pokrywy prowadzącej do filtrów.

Oglądając filmik na YouTube zauważyłem że chyba nie wszystkie Mazdy mają ten stelarz. Kolo z filmika go nie miał.

Nic to, będę miał porządny zestaw kluczy to spróbuję ruszyć te śruby. Samo dotarcie do filtra (wyjęcie schowka, itd) nie zajęło mi więcej niż 10min. Gdyby nie ten $!@#$ stelarz byłaby to prosta sprawa <oczy>
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez artureck » 22 lip 2012, 14:08

Za pierwszym razem pokaleczyłem dłonie odkręcając te śruby. Nie jesteś więc pierwszy, który przeklinał montażystów Mazdy. Klucz-grzechotka z odpowiednio długim, uchylnym ramieniem rozwiązał sprawę. Teraz dobieram się do filtra bez wyjmowania schowka. Trochę więcej trzeba się gimnastykować, ale za to mniej śrub do wykręcania.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez taisho1982 » 22 lip 2012, 18:36

Witajcie,

ja wczoraj zmagałem się z tym wynalazkiem w mojej M3. Przyłączam się do petycji o ukamienowanie tego, kto wymyślił żeby schować filtr w tym miejscu <cisza> Wracając do sprawy. Poszedłem ścieżką nieodpinania żadnej wtyczki. Ogromnym ułatwieniem jest wyjęcie schowka, które samo w sobie zajmuje 5 minut. U mnie te dwie śruby odkręciły się bez większego problemu. Jak już się dostaniecie do filtra, to proponuję włożyć rękę do środka i powyciągać zalegające tam skarby. U mnie było tego sporo – głównie igły z drzew, czarna maź (??) itp. Mojego filtra nikt chyba wcześniej nie wymieniał – był po prostu zapchany na maksa, po wymianie niebo a ziemia, klima od razu lepiej działa. Pozdrawiam wszystkich i życzę wytrwałości.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2011, 19:14
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport – 2005

Postprzez Waneta_PL » 28 lip 2012, 18:53

Witam
Właśnie jestem po wymianie filtra kabinowego 1.5 godziny mordęgi, poobcierane łokcie i dłonie ale się udało.Największy kłopot włożenie nowego filtra kto to wymyślił nie wiem ale poroniony pomysł z tymi dwoma filtrami jeden nad drugim.Myślę że przy następnej wymianie powinienem się wyrobić w godzinę.
A tu mój stary filtr :
http://zapodaj.net/a360cb381e48e.jpg.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2011, 22:31
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3BK 2.0-150KM A/T 2008
USA LPG Stag 300ISA II, Hana 2000

Postprzez widmo82 » 28 lip 2012, 19:25

Waneta_PL napisał(a):Witam
Właśnie jestem po wymianie filtra kabinowego 1.5 godziny mordęgi, poobcierane łokcie i dłonie ale się udało.Największy kłopot włożenie nowego filtra kto to wymyślił nie wiem ale poroniony pomysł z tymi dwoma filtrami jeden nad drugim.Myślę że przy następnej wymianie powinienem się wyrobić w godzinę.


Uuu a oglądał:



?

Wrzuciłem dziś w nocy do wątka viewtopic.php?f=470&t=133318

Może nie każdy się dopatrzył ale pierwszy filtr ten z uszczelką wkładamy najpierw do wnęki na lewa strone, następnie przesuwamy do góry aby po prowadnicy przesunąć aż do samej góry. Ten dolny wsuwamy pod nim również po prowadnicy. Jestem przekonany że można to zrobić nawet poniżej 20min i to bez wyciągania schowka, odpinania wtyczek i kaleczenia :)
Oczywiście jeśli ktoś chce może demontować schowek. Instrukcja jest tutaj:
viewtopic.php?f=114&t=132935

Dodatkowo, proszę zastosować sie do porady kolegi: artureck
"Za radą mechanika z serwisu Mazdy zdjąłem wężyk na zdjęciu. Jak widać było już trochę brudu.
Obrazek
Wprowadziłem tam sondę od preparatu odkażającego i wtrysnąłem resztkę pianki, która mi została po poprzednich eksperymentach.
Obrazek
Obrazek"
Ostatnio edytowano 9 lip 2014, 11:50 przez widmo82, łącznie edytowano 3 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Seraf » 28 lip 2012, 19:34

fajny filmik. Przyda się na instruktaż :D Bo każdy nowy ma problem jak to zrobić :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez SiN4don » 30 lip 2012, 18:31

Taak, czyli bez wyjmowania schowka też trzeba spróbować.

Zrobię niedługo drugie podejście do tematu :D Zwłaszcza do tych śrub stelarza ;)

Instrukcja <spoko>
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez widmo82 » 30 lip 2012, 21:14

Czy w Focusie tez tam są filtry?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez dzux » 31 lip 2012, 22:20

Fajna sprawa z tym filmikiem :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Paolo » 4 sie 2012, 23:07

widze, że ktoś podglądal fachmana Jacka Gmocha :D strzalki prawie jak u niego objasniające sytuacje boiskowe ;)

Dzięki w najbliższym czasie będę korzystał <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez SiN4don » 12 sie 2012, 12:20

Panowie, ale chyba nasze auto jest jakieś pancerne. 3. próba o mało nie skończyła się fiaskiem, na szczęście się udało wyjąć drania :D tyle, że ostatecznie odpiąłem skrzynkę z bezpiecznikami – dostęp był o wiele wiele łatwiejszy. Niestety bez tego moim zdaniem u nas nie dałoby się wymienić filtra.

Po podłączeniu skrzynki wszystkie światła funkcjonują dobrze. Czy coś jeszcze warto sprawdzić? :D
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez marcin255 » 12 sie 2012, 15:47

Ja juz wymieniałem 2 razy , odpinam skrzynkę bezp. bez odł. aku. i nic się złego nie działo :D
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez SiN4don » 13 sie 2012, 10:50

marcin255 napisał(a):Ja juz wymieniałem 2 razy , odpinam skrzynkę bezp. bez odł. aku. i nic się złego nie działo :D


Hm, czyli inni mieli pecha? :)

Ja dla bezpieczeństwa aku odłączylem.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez widmo82 » 13 sie 2012, 15:42

Jak widac na załączonej mojej instrukcji – jest mozliwa wymiana z mniejsza ingerencja. Potwierdzaja to rowniez inni.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez adino1 » 13 sie 2012, 22:35

Waneta_PL napisał(a):Właśnie jestem po wymianie filtra kabinowego 1.5 godziny mordęgi


mi to za pierwszym razem zajęło ok. 40min (szło mi całkiem szybko)...ale to nic, na instrukcji która była załączona do filtra było wszystko ładnie opisane wraz ze zdjęciami...ale co mnie rozbawiło najbardziej to przy opisie co nam jest potrzebne był też nadmieniony czas wymiany...ok.15-20min <glupek2> chyba taką wprawę mają Ci co to robili już z 20 razy ;)
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 08:16
Posty: 26
Skąd: Szczecin
Auto: MX5 NC

Postprzez skrzyart » 28 sie 2012, 12:26

ropsson napisał(a):Panowie, wymieniłem dzisiaj filtr kabinowy jakie to cholerstwo nieprzystępne, ale po złożeniu już wszystkiego zgaszony samochód pokazuje ,,włączone światła mijania,, poprostu nie gaśnie kontrolka świateł.. miał ktoś coś takiego ? pozdrawiam


Witam,
czy ktoś rozwiązał ten problem z kontrolą? Mam Mazda 2.0, 150KM benzyna. Problem ten sam natomiast nie wymieniałem filtru. Auto stało na placu bez kluczyków w stacyjce. Wyjąłem z gniazda zapalniczki ładowarkę do komórki która nie była wpięta do komórki (gniazdo bez kluczyka nie ma podanego napięcia) i po tym zaświeciła mi się kontrolka świateł zewnętrznych i wcale nie gaśnie. Jak otwarte drzwi piszczyk działa tak jak przy włączonych pozycjach czy mijania. Jak przełączę przełącznik świateł przeciwmgłowych (bez wkładania kluczyka do stac.) to przestaje piszczeć ale dalej kontrola się świeci.
Wiecie jak to usunąć? Nic nie robiłem koło auta, nie rozbierałem złączek i po zgaszeniu silnika na placu nic nie działo się.

Będę wdzięczny za informację jak to usunąć i co to powoduje? Wszystkie żarówki sprawne poza jedna z podświetlania tablicy ale ona już nie działa przed wystąpieniem tego problemu wiec zakładam że ta kontrolka nie spełnia funkcji sygnalizatora uszkodzeń włókien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 12:32
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: JEST: Mazda 3, 2.0+LPG, 150KM, 2004.
---------------------------
BYŁO: Mazda 323F BJ, 2.0D, 2001r.

Postprzez marcin255 » 28 sie 2012, 12:29

Sprawdź akumulator , bezpieczniki
ps. jakie masz auto
" JEST: Mazda 2, 2.0+LPG, 150KM, 2004. " Mazda 2 150 KM ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez skrzyart » 28 sie 2012, 12:34

Akumulator OK, wyczyściłem styki. Bezpieczniki nie sprawdzałem bo wszystko działa na pokładzie więc jaki sens?
Mazda 3, dziękuję, że zwróciłeś uwagę:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 12:32
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: JEST: Mazda 3, 2.0+LPG, 150KM, 2004.
---------------------------
BYŁO: Mazda 323F BJ, 2.0D, 2001r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323