Mazda 3 BK 2007 radio + wycieraczki AUTO –> INT

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez yunghike » 15 lut 2023, 10:36

Cześć,

Tak jak wspomniałem w przywitaniu – chcę zrobić kilka pierdół w mojej M3 w sedanie.
Niestety na temat tych dwóch rzeczy zrobiłem "research" i albo nie znalazłem w ogóle odpowiedzi albo nie jestem jeszcze do końca pewny co dokładnie zrobić, dlatego też postanowiłem napisać tutaj na forum :D

Pierwsza sprawa – panel LCD/Android Auto
Przekopałem forum i internet, wiem że polifty mają oddzielnie zasilane fabryczne radio i górny panel, więc panel u góry powinien dalej wyświetlać informacje odczytane z komputera, tak? Najbardziej zależy mi na wyświetlaniu informacji na temat klimatyzacji (automatycznej) – ludzie wypowiadali się na temat klimy manualnej ale na temat automatycznej już nie, ale zakładam że jak wyświetla informacje z manualnej to z automatu też będzie działać?

Doczytałem też, że do systemu BOSE trzeba modelu radia do tego dostosowanego – w sumie to nie potrafiłem za bardzo znaleźć w internecie oferty radyjka, które miało napisane że jest przystosowane do działania z systemem BOSE, a nie chcę kupić czegoś co mi nie będzie działać.

Instalował ktoś coś takiego w polifcie z BOSE i może się wypowiedzieć na ten temat, jaki model radia kupić albo gdzie szukać?

Fajnie gdyby było kompatybilne z kamerką cofania <serduszka>

Druga sprawa – sterowanie wycieraczkami. Od początku nie działa tryb auto – czujnik jest zepsuty lub źle ułożony. Będąc szczerym, brakuje mi trybu INT, który jest w większości samochodów, a pozostałe dwa stałe tryby są za szybkie na jakąś mżawkę.
Szczerze mówiąc to wolałbym zastąpić tryb AUTO po prostu zwykłym INT'em żeby nie polegać na czujniku i sterowniku, który był wyprodukowany ponad 15 lat temu i nie musi działać idealnie jak to jest w nowszych samochodach.

Robił ktoś coś takiego? Jak działa sterownik od wycieraczek w BK? Czy wystarczy wymienić sterownik na taki, który zamiast auto ma int'a i kiedy przełączę na tryb auto na manetce będą mi chodziły wycieraczki w trybie int, czy wymiana tego systemu jest bardziej skomplikowana?

Samo działanie manetki i sterownika zakładam, że jest "proste" – dostajesz sygnał po przełączeniu, sterownik w zależności od tego wysyła impuls do silniczków w ustalonej częstotliwości (lub raz), tylko czy tu po wymianie sterownika na jakiś inny (myślę nad takim z BK, tylko wersji bez automatu w wycieraczkach) nie wywali masa błędów w komputerze albo czy nie ma w komputerze jakichś blokad, które trzeba obchodzić milionem sposobów, żeby sprawić aby to działało?

EDIT:
W niektórych samochodach wystarczy wyłączyć całkowicie czujnik i wtedy AUTO zamienia się na INT, może w M3 BK też tak jest?
Może wystarczy sama wymiana manetki, czy sterownik też jest inny?

Z góry dzięki za pomoc i jeszcze raz witam wszystkich :D
Początkujący
 
Od: 15 lut 2023, 09:19
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Top 150KM, 2007 Sedan

Postprzez M@ti » 16 lut 2023, 18:30

Tryb INT wycieraczek jest prosty do zrobienia. Potrzebujesz interfejs elm 327 i będziesz w stanie zmienić to w forscan-ie. Ja kupiłem manetkę wycieraczek z trybem INT ale wydaje mi się że manetki z AUTO są takie same i ich działanie zależy tylko od konfiguracji modułu GEM.
Tu masz link: https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=13477 Ja tak zrobiłem i działa. Jak masz samochód ze spryskiwaczami reflektorów to musisz zmienić na 6 nie na 2 a przynajmniej tak ktoś pisał w wątku @ezg_siwy
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 21:29
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Pułtusk/Wyszków/Warszawa
Auto: Mazda 3 BK sedan Z6 2004
Mazda 626 GD coupe FE 1987

Postprzez yunghike » 16 lut 2023, 21:32

M@ti napisał(a):Tryb INT wycieraczek jest prosty do zrobienia. Potrzebujesz interfejs elm 327 i będziesz w stanie zmienić to w forscan-ie. Ja kupiłem manetkę wycieraczek z trybem INT ale wydaje mi się że manetki z AUTO są takie same i ich działanie zależy tylko od konfiguracji modułu GEM.
Tu masz link: https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=13477 Ja tak zrobiłem i działa. Jak masz samochód ze spryskiwaczami reflektorów to musisz zmienić na 6 nie na 2 a przynajmniej tak ktoś pisał w wątku @ezg_siwy


Czyli teoretycznie po ustawieniu tego co podałeś w poście forum Forscana będę mógł trzymać wycieraczki ciągle na trybie AUTO i ustawiać ich prędkość w zależności od przekręcenia manetki w trym trybie, tak?

Fajnie, że znalazł się ktoś kto tak zrobił, bo czytałem wcześniej tamten post, ale w sumie nie wiedziałem czy to w ogóle zadziała. W najgorszym wypadku wymieni się manetkę i dopiero wtedy zmienię to i tamto w Forscanie.

Dam znać czy zadziała na oryginalnej manetce od razu jak dorwę taki interfejs :D
Początkujący
 
Od: 15 lut 2023, 09:19
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Top 150KM, 2007 Sedan

Postprzez M@ti » 17 lut 2023, 10:54

Czyli teoretycznie po ustawieniu tego co podałeś w poście forum Forscana będę mógł trzymać wycieraczki ciągle na trybie AUTO i ustawiać ich prędkość w zależności od przekręcenia manetki w trym trybie, tak?

Nie, kręceniem manetki regulujesz w zakresie mniej więcej 2-10 sekund.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 21:29
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Pułtusk/Wyszków/Warszawa
Auto: Mazda 3 BK sedan Z6 2004
Mazda 626 GD coupe FE 1987

Postprzez PitrekT » 3 mar 2023, 23:31

Manetki nie musisz wymieniać. Jedynie potrzebujesz zmienić kodowanie poprzez:
– deaktywację czujnika deszczu
– aktywację regulacji prędkości spryskiwaczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 180 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323