Problem z ogrzewaniem Mazda 3

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dudus140 » 25 lut 2018, 15:17

Jak w temacie, mam delikatny problem z ogrzewaniem wnętrza mojej madzi
z nawiewów leci ciepłe powietrze- co jest w sumie zadowalające, ale nie gorące takie by w szybkim tempie ogrzać w samochodzie, nie wiem czy to ogólny problem mazdy, czy tylko u mnie.
W nocy jadąc przy temperaturze -12 stopni dopiero po przejechaniu 30km mazda w środku samochodu zrobiło się ciepło.
Termostat wymieniony, jego temperatura otwarcia 82 stopnie
Po podpięciu komputera, w czasie jazdy temperatura wody to ok 79-82 stopnie. To jest normalne? czy powinno lecieć na prawdę gorące powietrze jak np w oplu.

Nie wiem od wymiany czego zacząć...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2017, 20:13
Posty: 19
Skąd: Joniny/ Małopolska
Auto: Mazda 3 2.0 benzyna 150KM
2004

Postprzez smile » 25 lut 2018, 16:14

Od sprawdzenia jak wygląda filtr kabinowy bym zaczął ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dudus140 » 25 lut 2018, 16:41

Sorki, tego nie dopisałem, filtr kabinowy wymieniony w wakacje, przy okazji odkurzaczem wyciągnięte wszystkie syfy które się tam ostały

Dopisano 25 lut 2018, 17:54:

Dorzucam wyniki testów
Temperatura cieczy chłodzącej: 80-82 stopnie
Temperatura powietrza na zewnątrz: -9
Temperatura powietrza w nawiewie:
– w czasie jazdy, wszystko na full: 40 stopni
– w czasie jazdy, wentylator 1/3 obrotów: 50 stopni
– na postoju, przy załączonym silniku: ok 30 stopni- wentylator na połowie mocy


Teraz pytanie, czy temperatury są normalne, czy jednak syf w nagrzewnicy i trzeba ją wyczyścić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2017, 20:13
Posty: 19
Skąd: Joniny/ Małopolska
Auto: Mazda 3 2.0 benzyna 150KM
2004

Postprzez siwus90 » 25 lut 2018, 20:53

Wydaje się, że całkiem normalne, zawsze będą straty, podejrzewam, że ok 10% na nagrzewnicy, do tego dochodzi różnica temperatur między czynnikiem grzewczym, a powietrzem z zewnątrz –> 90 stopni (przy -9). Czyli realnie na full mocy, może dmuchać tak jak piszesz 40 stopni. Trzeba też pamiętać, że wszystkie kanały, plastiki też podbierają ciepło. Myślę, że tak jak piszesz 50 stopni na 1/3 obrotów to max przy tych temperaturach. 82 – 9 = 73 minus straty na wymienniku, nierozgrzane plastiki i zmieszane z powietrzem w kabinie.

W oplu astrze mojego taty, to potrafi się i wentylator chłodnicy w zimie włączyć <rotfl>

U mnie po przejechaniu 10 km robi się ciepło (ustawione "auto" na 20,5 stopnia). Z tym że daje silnikowi na początku się nagrzać – włączam grzanie, kiedy wskazówka temperatury jest już prawie na nagrzanym silniku. Czyli przy -10 jak dziś, to po około 4-5 km.

Nie czułem nigdy z nawiewów bardzo gorącego powietrza, tak jak w oplu, czy mojej poprzedniej hondzie (w sumie to w niej, to grzało jak chciało <lol> :P ). Ale to może dlatego, że zawsze mam ustawione na "auto" i wtedy miesza powietrzem itp.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2011, 16:39
Posty: 60 (6/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK Z6, 2003

Postprzez dudus140 » 25 lut 2018, 23:28

No właśnie ja też dlatego się nad tym zastanawiam czy wszystko jest ok bo w oplu mojego taty grzeje jak powalone ;D W firmówkach- opel i fiat tak samo. Ale jutro będę sprawdzał w firmówce jaką temperaturą wieje :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2017, 20:13
Posty: 19
Skąd: Joniny/ Małopolska
Auto: Mazda 3 2.0 benzyna 150KM
2004

Postprzez Xionc » 26 lut 2018, 09:08

Czy na wolnych obrotach powietrze jest chłodniejsze a jak dodasz gazu robi się cieplejsze? Jak tak, to sprawdź poziom płynu i to nie w zbiorniczku tylko odkręć korek w chłodnicy i dolewaj do pełna. 6 w GG musiałem tą operacje powtórzyć ze 4 razy zanim się uspokoiło.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Biniu » 26 lut 2018, 11:53

Woda o temperaturze 80*C podgrzewa Ci powietrze o 50*C przy dużym przepływie, przy małym o 60*C. Dodatkowo masz straty na drodze od nagrzewnicy do wlotu kratki. Nagrzewnica też raczej nie działa ze 100% sprawnością, także myślę, że wszytko jest w porządku u Ciebie. Zainstaluj sobie webasto z jakimś bardziej inteligentnym sterownikiem to w moment będziesz miał cieplutko ;)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez dudus140 » 26 lut 2018, 17:24

Tak, wystarczy ze na postoju przygazuje kilka razy tak do 4 tys obrotów i powietrze leci 10-12 stopni w górę. U mnie jesli dobrze kojarze jest zasys prosto ze zbiorniczka, bez korka w chłodnicy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2017, 20:13
Posty: 19
Skąd: Joniny/ Małopolska
Auto: Mazda 3 2.0 benzyna 150KM
2004

Postprzez Xionc » 26 lut 2018, 17:43

Jak jest korek od chłodnicy to rano dolej do pełna, następnego dnia powtórz itd. Najwyżej się przeleje płyn
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez dudus140 » 26 lut 2018, 19:12

Niestety w tej mazdzie nie mam korka :( spróbuję wypłukać samą nagrzewnicę
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2017, 20:13
Posty: 19
Skąd: Joniny/ Małopolska
Auto: Mazda 3 2.0 benzyna 150KM
2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: karolh90 i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323