Montaż dodatkowego przełącznika otwarcia klapy bagażnika (sedan)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez radzix27 » 7 lip 2015, 21:42

Przedstawiam fotorelację z montażu dodatkowego przełącznika otwarcia klapy bagażnika w Mazdzie 3 BK wersji sedan. W związku z uszkodzeniem mechanizmu, który po wciśnięciu bębenka powinien otwierać klapę bagażnika, postanowiłem naprawić problem własnym sposobem. Ciągłe gaszenie samochodu tylko po to żeby otworzyć bagażnik kluczykiem było trochę irytujące...

Co potrzebujemy:
– Przełącznik zwierny,
– Dosyć długi kabel dwużyłowy (może być taki jak do głośników). Myślę, że wystarczy ok 4,5 – 5 metrów,
– Płaski wkrętak,
– Kostka elektryczna do łączenia przewodów, jak ktoś woli to może być też cyna i lutownica, ja wybrałem pierwszy sposób,
– Izolacja, lub opaski zaciskowe

Zaczynamy

1. Pozbywamy się wszystkich spinek z klapy bagażnika i zdejmujemy osłonę aby mieć pełny dostęp do okablowania.

Ważne!
Sprawdzamy, czy po wciśnięciu pomarańczowego guzika (zdjęcie nr 3) mechanizm otwarcia klapy zadziała. Jeśli nie – prawdopodobnie przewody w gumowym peszlu są uszkodzone i to w nich tkwi problem – przed przystąpieniem do kolejnych kroków należy naprawić okablowanie znajdujące się w peszlu.

Jeśli mechanizm działa możemy przejść do drugiego kroku.

2. Otwieramy klapę bagażnika i wyjmujemy z niej gumowy peszlel. Drugi koniec wpychamy do środka samochodu. W tym momencie powinien pójść w ruch przedmiot, który ułatwi nam przeciągnięcie kabla przez peszel. Ja użyłem kawałka starej anteny. Przeciskamy owy przedmiot przez peszel i doczepiamy do końca nasz kabel, po czym z czuciem przeciągamy go na drugą stronę. U mnie na szczęście kabel nie odczepił się od antenki, ale jeśli ktoś ma bardzo ciasno upchane kable w peszlu to "po drodze" kabel może się odczepić i całą robotę trzeba wykonać od nowa.

Gdy już uda nam się przeciągnąć kabel możemy przejść do kolejnego kroku.

0.jpg



3. Teraz przeciągamy kabel w stronę bębenka i zostawiamy trochę zapasu. Odłączamy przełącznik, który odpowiada za otwarcie klapy po wciśnięciu bębenka (bez problemu wyskakuje po podważeniu płaskim wkrętakiem).

1.jpg



2.jpg



4. Rozcinamy kabel prowadzący do przełącznika i doczepiamy do niego nasze okablowanie (ja użyłem kostki elektrycznej).

3.jpg



Ważne! Ponownie sprawdzamy czy mechanizm działa, gdy zewrzemy końcówki naszego kabla. Jeśli tak, możemy wszystko zabezpieczyć izolacją bądź opaskami zaciskowymi. Przywracamy przełącznik na swoje miejsce przy bębenku (może kiedyś zadziała... hahaha ). W tym momencie można zamontować osłonę, żeby nie pogubić spinek.

4.jpg



5. Następnie pozbywamy się spinek z lewej strony w środku bagażnika, aby mieć dostęp do kabli, które wychodzą z peszla i prowadzą na przód samochodu.

5.jpg



6. Wyjmujemy tylne siedzisko (wystarczy pociągnąć je w górę a następnie w kierunku przodu samochodu). Składamy lewe tyle oparcie kanapy i pozbywamy się widocznych tam spinek. Będzie to konieczne do wyjęcia plastiku, który trzymają. Wyjmujemy plastik.

7.jpg



7. Konieczne będzie również wyjęcie osłon progów z przodu i tyłu, plastiku znajdującego się przy lewej nodze kierowcy oraz tego, który zakrywa pas bezpieczeństwa kierowcy.

Po drodze znajdą się jeszcze trzy spinki, które trzymają wykładzinę, trzeba je wyciągnąć.

Droga wolna, teraz prowadzimy nasz kabel na przód samochodu.

8.jpg



8. Odnajdujemy miejsce, w którym chcemy zamontować nasz przełącznik. Ja uznałem za dobrą lokalizację miejsce przy gnieździe OBD.

9.jpg



9. Wiercimy dziurę, łączymy kabel z przełącznikiem i sprawdzamy czy po wciśnięciu klapa się otwiera. Jeśli tak, możemy zamontować przełącznik w miejscu, które wybraliśmy.

10.jpg



11.jpg



Na koniec pozostaje przywrócić wszystkie części na swoje miejsce i możemy cieszyć się dodatkowym bajerem w samochodzie <spoko>
Ostatnio edytowano 14 maja 2018, 11:35 przez radzix27, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez widmo82 » 7 lip 2015, 23:26

Dosłownie wczoraj trafiłem na ruskim forum naszych trójek na podobną fotorelację tylko przycisk był obok zapalniczki :)
PS: Dodano do FAQ :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez mowe » 10 lip 2015, 12:54

Witam, problemem nie dzialajacego przycisku klapy bagaznika jest przetarty przewod w tej wiazce w gumowym peszlu. Mialem to samo w sedanie, wystarczy wyjac wiazke z peszla i zaizolowac uciete badz wytarte przewody.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 12:35
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.

Postprzez radzix27 » 10 lip 2015, 13:22

U mnie problemem jest pomarańczowy guziczek widoczny na 3-cim zdjęciu. Po jego naciśnięciu mechanizm działa, ale gdy jest zamontowany w bębenku to przy jego wciskaniu nie reaguje. Doraźnie pomagało kapnięcie na przycisk kleju na gorąco i mocne zaciśnięcie opaską zaciskową.

BTW może orientuje się ktoś gdzie można dostać taki przełącznik z pomarańczowym guzikiem? Poza szrotem ;]

--- EDIT ---
"generalnie będzie z tym problem gdyż ani kostka ani sam przełącznik nie występują osobno jak tylko z zamkiem – bębenkiem . Koszt takiego zamka to 1250 zł brutto , ewentualnie w ciągu 3 tygodni mógłbym mieć coś takiego w cenie 800 zł"
Czyli pozostaje szrot ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323