Hak czasem się przydaje, więc jak was najdzie chęć na pozbycie się ok 300zł na jego zakup, podpowiadam jak go zamontować:
1. Odkręcamy śrubę w nadkolu, aby dostać się do kolejnej (lub odginamy delikatnie materiałowe nadkole i..
2. Odkręcamy śrubę mocującą zderzak z błotnikiem.
3. Demontując zaślepki od strony bagażnika, dobieramy się do nakrętek lamp (2x). Oczywiście rozpinamy przewody do wtyczek oświetlenia.
4. Popychamy lampę, trzyma się na jednym wciskanym zaczepie (nie zaznaczono na zdjeciach) i wyciągamy ją na zewnątrz. Odkręcamy jedną śrubę i wyciągamy jeden kołek.
5. Od spodu, wyciągamy dwa kołki.
6. Od spodu odpinamy nadkole od zderzaka poprzez delikatne odkręcanie i jednocześnie wypychając.
7. Teraz delikatnie wyciągamy zderzak ze ślizgów i ciągniemy do siebie (stojąc za autem). Trzyma się jeszcze na 2 kołkach, oznaczonych na zdjęciu kolorem szarym. Pamiętamy o odpięciu oświetlenia tablicy rejestracyjnej, do którego mamy bardzo dobry dostęp.
8. Zderzak idzie w odstawkę i zaczynamy odkręcać belkę. Dobrze jest najpierw odczyścić gwint i psiknąć jakimś penetratorem bo bardzo łatwo je zerwać. Mi się udało
9. Niespodzianka ;/ Końcówka serii BK i tyle rdzy Bierzemy tarcze i drzemy do czysta. Ja pomalowałem srebrnym ocynkiem a po wyschnięciu dodatkowo valvoline przeciw rozrastaniu się rdzy.
10. Jesteśmy już przygotowani do montażu haka. Wystarczy jeszcze przebić zaślepione otwory w podłużnicy od strony koła. Są dwa. Następnie wkładamy oba ramiona mocowania belki w kształcie płaskownika do podłużnicy.
11. Przykręcamy dwiema śrubami.
12. Niestety od strony wlewu paliwa będzie duży problem, jeśli nie ściągnęliśmy koła. Ulżymy sobie męki, jeśli podniesiemy prawą stroną
13. Przystępujemy do montażu mocowan w postaci kołków, śrub oraz lamp.
14. Musimy zrobić wcięcie w zderzaku na dopinany hak oraz wiązkę elektryczną idąca do gniazda zasilającego.
15. Wiązkę elektryczna przeprowadzamy otworem serwisowym w centralnej części lub bocznym w narożach podłogi bagażnika – należy przedłużyć oryginalną wiązkę o ok 30-40cm.
16. Pozostaje połączenie instalacji haka, wraz z integralną instalacją auta. Oczywiście jeśli nie mamy na tyle wiedzy by zrobić to samemu, zlecamy to zaprzyjaźnionemu elektrykowi.
Prowadząc rozpoznanie, jestem w 99% przekonany, że dowolny fabryczny hak będzie pasował do każdej BK (hatchback), niezależnie od wersji silnikowej i rocznika. Niestety nie mam wiedzy co do sedanów.
Mazda3 BK – Demontaż zderzaka tylnego – montaż haka
Strona 1 z 1
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam. Mam problem bo kupiłem madzie 2008r ost produkcji BK i na początku nie zauważyłem ze pod zderzakiem jest cala belka, gniazdo i wtyk na hak, ale haku nie mam. Mam teraz problem bo nie wiem czy musi byc koniecznie ten sam hak czy może być inny jakiś. ? moj to model oris A50-X typ E 401 , S 75kg , D 9,3 kN. Jeżeli ktoś wie coś w tej sprawie proszę o pomoc. pozdrawiam
Jesli nie znajdziesz haka to musisz dokupić ten od mazdy (nie wiem czy pasuje od innych modeli czy tylko od 3BK). Wraz z hakiem musi być kluczyk bo inaczej nie zaklikniesz go w mocowaniu.
PS: W poprzedniej mazdzie znalazłem w lewym boczku Był przytulony do podnośnika
PS: W poprzedniej mazdzie znalazłem w lewym boczku Był przytulony do podnośnika
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Niestety przy kole zapasowym nie bylo, zerknę jeszcze w schowku na podnosnik, ale wczesniej mi sie nie rzucil w oczy :/ W tym problem ze nie ma nigdzie na necie takiego zeby dokupic, a jak wpisuje producenta to nic konkretnego nie wyskakuje :/ dzieki za podpowiedzi
Fakt, jest to towar deficytowy, szczególnie jeśli chcesz kupić sam hak, bez belki i przewodów.
Niestety pozostaje obserwacja znanych portali z ogłoszeniami. Pod koniec listopada jak demontowałem z poprzedniej swojej mazdy taki haj to widziałem kilka rozsądnych ofert w sieci, ale dziś brak. Poza jedną, kompletną za 250 (link na PW)
Niestety pozostaje obserwacja znanych portali z ogłoszeniami. Pod koniec listopada jak demontowałem z poprzedniej swojej mazdy taki haj to widziałem kilka rozsądnych ofert w sieci, ale dziś brak. Poza jedną, kompletną za 250 (link na PW)
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Widmo, pominąłeś jeden ważny punkcik –> wizytę w wydziale komunikacji. Bez adnotacji w papierach kumaci policianci zabiorą dowodzik przy pierwszej kontroli.
Instalacja lub demontaż haka holowniczego
W przypadku zamontowania lub demontażu haka holowniczego do wniosku należy załączyć:
zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym,
dowód rejestracyjny,
kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
Gdy w danym pojeździe dokonano montażu haka holowniczego organ rejestrujący dokonuje w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji o treści „HAK”.
Instalacja lub demontaż haka holowniczego
W przypadku zamontowania lub demontażu haka holowniczego do wniosku należy załączyć:
zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym,
dowód rejestracyjny,
kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
Gdy w danym pojeździe dokonano montażu haka holowniczego organ rejestrujący dokonuje w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji o treści „HAK”.
Nie przegapiłem. Uznałem, że każdy to wie. To tak jak pisać, że trzeba mieć OC
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości