1. Otwieramy podłokietnik i wykręcamy dwie śruby
2. Wrzucamy 1 bieg i zaciągamy ręczny. Będzie wygodniej nam wyciągnąć pierwszy plastik. Ciągniemy od strony podłokietnika do góry.
3. Odkręcamy gałkę i wyciągamy kolejny plastik z mieszkiem od biegów.
4. Odpinamy przewód do sterowania i podświetlania pilota nawigacji.
5. Wyjmujemy popielniczkę i ciągniemy do siebie panel z popielniczką i zapalniczką – trzyma się na dwóch zatrzaskach po bokach.
6. Odkręcamy dwie śruby i ciągniemy cały tunel do tyłu, jakieś 10-15cm bo tyle mamy luzu na wiazce przewodów.
7. Rozpinamy wtyczki
8. Wyciągamy tunel poza auto i zaczynamy piłować miejsce na CB. Wyciągamy z popielniczki wenętrzną blaszkę.
9. Kanały z nawiewami powietrza na tył auta, musimy rozepchać w taki sposób, aby zyskać ok 3cm większy prześwit.
10. Używamy, albo opalarki (nie wiem czy zwykła suszarka da radę), albo tniemy kanał i zaklejamy otwor taśmą odporną na wygrzewanie.
11. Wkładamy CB w miejsce popielniczki i podpinamy kabel od anteny oraz układamy kabel zasilajacy.
12. Sprawdzamy czy radio gra i zaczynamy składać.
* Kabel od gruchy przykręcam jak używam radia. Przez większość czasu, czeka w gotowości zwinięty.
** Odkręciłem śrubki z okolic popielniczki, ale jest to totalnie niepotrzebne. Piłujemy najbliżej nich przy założeniu, że mamy radio 35x115x190 mm
*** Ja mam dodatkowe gniazdo zapalniczki w podłokietniku i zdecydowałem się z niego zasilić CB zamiast wpinać się na sztywno w gniazdo zapalniczki tuż pod panelem klimatyzacji. Gdyby ktoś chciał jednak wpiąć się na sztywno, może zrobić to tak jak na ostatnim zdjęciu zaczerpniętym z innego auta
**** Serwisówka: http://thaimazda3.com/svmanual/esicont/ ... 71W01.html
Mazda3 BK – montaż CB w miejscu popielniczki
Strona 1 z 1
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Bardzo fajnie wyszło.
Pytanie czysto estetyczne: domyka się klapka popiołki przy odpiętej gruszce, czy może pokrętła CB przeszkadzają?
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Wszystko ładnie zamyka się. Nie wrzucałem zdjęcia po zamknięciu bo wygląda jak przed przeróbką 
Gdyby ktoś miał dłuższe radio o jakies 2-3cm to też może spokojnie montować i będzie zamykało się bezproblemowo.
Gdyby ktoś miał dłuższe radio o jakies 2-3cm to też może spokojnie montować i będzie zamykało się bezproblemowo.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dobra robota z tym CB radiem, niemniej jednak wolałbym je schować w bardziej niewidocznym miejscu... 
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
yyy przecież pisąłem, że po zamknięciu popielniczki już go nie widać.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ja od siebie polecam:
http://www.ceneo.pl/11722938
zamontowane w podłokietniku, ew Presidenta William ASC.
Kabel od gruszki przechodzi w szczelinie pomiędzy dolną częścią podłokietnika a środkową. A gruszkę zawsze można schować w podłokietniku jak się gdzieś auto zostawia.
http://www.ceneo.pl/11722938
zamontowane w podłokietniku, ew Presidenta William ASC.
Kabel od gruszki przechodzi w szczelinie pomiędzy dolną częścią podłokietnika a środkową. A gruszkę zawsze można schować w podłokietniku jak się gdzieś auto zostawia.
Fajny poradnik 

-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
– w zależności od długości radia, możemy pokusić się na wepchnięcie go głebiej i wywierceniu otworów prowadzących kabel od gruchy do schowka w tunelu środkowym
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
super poradnik, na pewno mi się przyda 
a jakiś patent na antenę wymyśliłeś ?, może taka wysuwana jak w starych amerykańskich autach
?
a na poważnie to wg mnie szkoda lakieru i przydałaby mi się jakaś antena w środku lub ewentualnie jakieś paski nalepiane na szybę ... kiedyś takie anteny do odbioru TV w samochodzie były ....
a jakiś patent na antenę wymyśliłeś ?, może taka wysuwana jak w starych amerykańskich autach
a na poważnie to wg mnie szkoda lakieru i przydałaby mi się jakaś antena w środku lub ewentualnie jakieś paski nalepiane na szybę ... kiedyś takie anteny do odbioru TV w samochodzie były ....
norbertu napisał(a):Ja mam u siebie President Virginia, na dachu, kabel po szybie do bagażnika. Łatwa w demontażu i nie rzuca się w oczy
echhh wszystko fajnie ..... ale jak dobrze wiesz przy dłuższej trasie wkurzające jest jak się co chwila pyta o drogę ....
http://www.161nt113.pl/test-anteny-president-virginia/
3-5 km zasięg, niech będzie i 10 km .....
ja na moim bacie 120 cm + wzmacniacz mam potwierdzone 40 km w trasie :\ i dla mnie to bomba
w mieście największa odległość potwierdzona to około 18 km
radio president
To zależy kto czego oczekuje, dla mnie zapytanie o drogę na 40 km i ściszeniu radia jest trochę ryzykowne, a przeważnie i tak pytamy się osób z którymi się mijamy. Wiadomo, że nie dorówna ona batowi 120 bo to chyba nawet technicznie niemożliwe. Poza tym jeśli zależy komuś na dużym zasięgu, nie będzie się bawił w magnesy 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości