Czujnik sensor deszczu
1, 2
Pacjent: Mazda 3 2.0 benzyna, top sport, 2004
Auto posiadam od 2 miesięcy i od początku zauważyłem, że coś nie gra z tym trybem auto. Mianowicie działa jak mu się chcę i kiedy chce. Działa chwilę po włączeniu trybu auto lub przy małej prędkości (np. dojazd, ruszanie ze świateł – tak mi się wydaję). W trakcie jazdy gdy cała szyba jest mokra tak, że nic dawno nie widać wycieraczki ani drgną. Polewałem czujnik wodą to zadziałał. Jak go poszturcham siedząc w aucie to działa. Niestety najbardziej potrzebuję działania wycieraczek w trakcie jazdy Niestety Iszy bieg po auto jest czasem za szybki i po chwili jeżdżę suchymi wycieraczkami po szybie. Lub wspomagam się ręcznym uruchomieniem wycieraczek co jest nie wygodne no i trochę niebezpieczne bo chwilę 'odrywam' rękę od kierownicy. Może ktoś ma jakąś radę nim będę musiał udać się do warsztatu bo tak jeździć na dłuższą metę się nie da?
Próbowałem zresetować czujnik powyższą procedurą:
http://tinyurl.com/q98o7j9
Ale jak sama instrukcja wskazuje nie dotyczy to posiadanego przeze mnie modelu. Wycieraczki nie poruszyły się raz na znak, że reset się udał. Ale mam wrażenie, że chwilę podziałały. tzn. 2 min ;p
Rozebrałem czujnik deszczu bo niepokoi mnie generalnie jego widok. Jest 'zasmucony' ;p (zdjęcie w załączeniu). Rozebrałem czujnik na czynnik pierwsze i wszystko wydaje się ok. Czysty, suchy, płytka bez przepaleń itd. Martwi mnie tylko fakt, że pomiędzy płytką przyklejoną na stałe do szyby a szybą jest wilgoć (niestety zapomniałem tutaj zrobić zdjęcia od wewnątrz auta). Trochę to dla mnie dziwne. Bo nawet jeżeli faktycznie jest ta wilgoć i nawet bym ją usunął przez jakieś suszenie to nie zapobiegnę parowaniu szyby i zebraniu się tej wilgoci na nowo.
Any ideas?
Auto posiadam od 2 miesięcy i od początku zauważyłem, że coś nie gra z tym trybem auto. Mianowicie działa jak mu się chcę i kiedy chce. Działa chwilę po włączeniu trybu auto lub przy małej prędkości (np. dojazd, ruszanie ze świateł – tak mi się wydaję). W trakcie jazdy gdy cała szyba jest mokra tak, że nic dawno nie widać wycieraczki ani drgną. Polewałem czujnik wodą to zadziałał. Jak go poszturcham siedząc w aucie to działa. Niestety najbardziej potrzebuję działania wycieraczek w trakcie jazdy Niestety Iszy bieg po auto jest czasem za szybki i po chwili jeżdżę suchymi wycieraczkami po szybie. Lub wspomagam się ręcznym uruchomieniem wycieraczek co jest nie wygodne no i trochę niebezpieczne bo chwilę 'odrywam' rękę od kierownicy. Może ktoś ma jakąś radę nim będę musiał udać się do warsztatu bo tak jeździć na dłuższą metę się nie da?
Próbowałem zresetować czujnik powyższą procedurą:
http://tinyurl.com/q98o7j9
Ale jak sama instrukcja wskazuje nie dotyczy to posiadanego przeze mnie modelu. Wycieraczki nie poruszyły się raz na znak, że reset się udał. Ale mam wrażenie, że chwilę podziałały. tzn. 2 min ;p
Rozebrałem czujnik deszczu bo niepokoi mnie generalnie jego widok. Jest 'zasmucony' ;p (zdjęcie w załączeniu). Rozebrałem czujnik na czynnik pierwsze i wszystko wydaje się ok. Czysty, suchy, płytka bez przepaleń itd. Martwi mnie tylko fakt, że pomiędzy płytką przyklejoną na stałe do szyby a szybą jest wilgoć (niestety zapomniałem tutaj zrobić zdjęcia od wewnątrz auta). Trochę to dla mnie dziwne. Bo nawet jeżeli faktycznie jest ta wilgoć i nawet bym ją usunął przez jakieś suszenie to nie zapobiegnę parowaniu szyby i zebraniu się tej wilgoci na nowo.
Any ideas?
- Od: 12 gru 2014, 11:36
- Posty: 43 (1/1)
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb
Operacja rozebrania czujnika i złożenia na nowo chyba zdziałała cuda. Czujnik i wycieraczki zdaje się działają teraz bez zarzutu. Zgłupiałem totalnie ale grunt, że na razie wszystko gra Może ta wiedza się komuś przyda. Mam tylko nadzieję, że nie strzeliłem jakiejś gafy z tym zawilgoconym czujnikiem ;p Mój pierwszy sensor deszczu....uczę się.
To jeszcze dodam informacyjnie bo przeglądając forum w jakimś wątku przeczytałem, że aby rozebrać obudowę czujnika trzeba ją docisnąć lekko na środku i rozsunąć. To nie prawda. Tak to można tylko lusterko urwać bo nic lekko nie idzie. Należy małym śrubokrętem podważyć w miejscach obudowy gdzie jest specjalnie pod to wycięcie. Wtedy obudowę naprawdę bezproblemowo można zdjąć.
Pozdrawiam.
To jeszcze dodam informacyjnie bo przeglądając forum w jakimś wątku przeczytałem, że aby rozebrać obudowę czujnika trzeba ją docisnąć lekko na środku i rozsunąć. To nie prawda. Tak to można tylko lusterko urwać bo nic lekko nie idzie. Należy małym śrubokrętem podważyć w miejscach obudowy gdzie jest specjalnie pod to wycięcie. Wtedy obudowę naprawdę bezproblemowo można zdjąć.
Pozdrawiam.
- Od: 12 gru 2014, 11:36
- Posty: 43 (1/1)
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb
Jak dziaka Ci ten sensor? Mam go, ale jak powinienem ustawic manetke/przelacznik, zeby zauwazyc ze cos dziala? To moje pierwsze auto z sensorem, ale albo jest popsuty, albo nie wiem jak go uzyc :/
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
No właśnie na początku mi nie działał a teraz działa. Albo jestem jakiś głupi albo mi się wydawało albo naprawdę rozebranie go i złożenie coś pomogło w co trudno mi uwierzyć.
Włączenie Auto to "Iszy bieg" manetki od wycieraczek. Czyli pierwsze położenie od góry od pozycji 0. Wtedy dodatkowo pierścieniem ustawiasz czułość.
Pierwszy test jaki zrobiłem by sprawdzić czy w ogóle sensor działa to wziąłem szklankę wody i polałem szybę w miejscu czujnika deszczu. Wycieraczki zaczęły działać więc przynajmniej wiedziałem, że czujnik tam jest i coś do niego dociera.
Włączenie Auto to "Iszy bieg" manetki od wycieraczek. Czyli pierwsze położenie od góry od pozycji 0. Wtedy dodatkowo pierścieniem ustawiasz czułość.
Pierwszy test jaki zrobiłem by sprawdzić czy w ogóle sensor działa to wziąłem szklankę wody i polałem szybę w miejscu czujnika deszczu. Wycieraczki zaczęły działać więc przynajmniej wiedziałem, że czujnik tam jest i coś do niego dociera.
- Od: 12 gru 2014, 11:36
- Posty: 43 (1/1)
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb
u mnie jest tak, że jak włącze auto (pierwszy "bieg" wycieraczek w dół włącza sie auto. ale działa dziwnie. jak pada lekko działa cały czas, jak pada mocno działa tak samo. jak pada mocno od czasu do czasu zacznie działać szybciej. jak jest sucho działa tak samo jak lekko pada a czasami jak sie wyłaczy na auto to sie wyłaczy by po 3 minutach znowu się właczyc i mnie wystraszyć jak jade w nocy
U mnie mam wrażenie ,że zależy od deszczu i prędkości , w takim samym opadzie jak auto wolno jedzie cykl jest wolny przy szybszej jeździe wycieraczki wyraźnie ruszają się szybciej
Witam.
Mam problem z czujnikiem deszczu .Mianowicie sprawa wygląda tak że mam ustawione na auto i maksymalną czułość ale sprawdzałem wodą polewając po szybie i na czujnik który znajduje się w okolicach lusterka i nic.Sensor zmierzchu działa a sensor deszczu nie.
Jak myślicie co to może być? jaka przyczyna?
Jest może jakiś bezpiecznik .Po rozebraniu zauważyłem że blaszka trochę przyśniedziana ale ją przeczyściłem .Z tego co zauważyłem to jest jedna wspólna dioda.Czekam na podpowiedzi.
Pozdrawiam
Mam problem z czujnikiem deszczu .Mianowicie sprawa wygląda tak że mam ustawione na auto i maksymalną czułość ale sprawdzałem wodą polewając po szybie i na czujnik który znajduje się w okolicach lusterka i nic.Sensor zmierzchu działa a sensor deszczu nie.
Jak myślicie co to może być? jaka przyczyna?
Jest może jakiś bezpiecznik .Po rozebraniu zauważyłem że blaszka trochę przyśniedziana ale ją przeczyściłem .Z tego co zauważyłem to jest jedna wspólna dioda.Czekam na podpowiedzi.
Pozdrawiam
Moze przekaznik?W jakim polozeniu ma byc przelacznik od wycieraczek? Moze na 1?Mam instrukcje ale w jezyku niemieckim.Prosze o sugestie jak to jest u idnych posiadaczy mazdy.
Wydaje mi się, że gdyby padł przekaźnik to w ogóle by nie działały wycieraczki. Impuls chyba idzie z komputera, ale za bardzo się nie wypowiem, bo bardziej się znam na starych autach niż nowych wypchanych elektroniką Możliwe też, że po prostu manetka jest uszkodzona. Możliwości jest kilka, lepiej niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni w Mazdach użytkownicy.
Jeśli chodzi o samo włączenie trybu automatycznego, to jest on na pierwszym stopniu manetki, później tryb wolniejszy i szybszy.
Jeśli chodzi o samo włączenie trybu automatycznego, to jest on na pierwszym stopniu manetki, później tryb wolniejszy i szybszy.
- Od: 20 lut 2015, 18:59
- Posty: 48
- Skąd: Poznań / Milton Keynes
- Auto: Mazda 3 2.0 150 KM 2004
Czyli zacznijmy odnowa.
Musze ustawić na auto i nastawić wycieraczki w pierwszym położeniu?
Jeśli dobrze zrozumiałem to są 3 prędkości wycieraczek.
0-WYCIERACZKI WYŁONCZONE
1-MAŁA PRĘDKOŚĆ
2-SZYBCIEJ
ZGADZA SIĘ?
Musze ustawić na auto i nastawić wycieraczki w pierwszym położeniu?
Jeśli dobrze zrozumiałem to są 3 prędkości wycieraczek.
0-WYCIERACZKI WYŁONCZONE
1-MAŁA PRĘDKOŚĆ
2-SZYBCIEJ
ZGADZA SIĘ?
Rok jeżdżenia i dopiero z forum się dowiaduję, że można regulować czułość czujnika deszczu
A w manualu faktycznie stoi jak byk
A w manualu faktycznie stoi jak byk
Czucherek, jeśli masz tylko trzy pozycje:
Oznacza to, że nie masz trybu auto. Z drugiej powinna być opcja z interwałem... Już sam nie wiem.
czucherek1985 napisał(a):0-WYCIERACZKI WYŁONCZONE
1-MAŁA PRĘDKOŚĆ
2-SZYBCIEJ
Oznacza to, że nie masz trybu auto. Z drugiej powinna być opcja z interwałem... Już sam nie wiem.
- Od: 20 lut 2015, 18:59
- Posty: 48
- Skąd: Poznań / Milton Keynes
- Auto: Mazda 3 2.0 150 KM 2004
Jak nie masz czujnika deszczu to zawsze jest:
0 lub OFF- wyłączone,
INT – interwał,
1 lub LOW – powolna ciągła praca,
2 lub HI – szybka ciągła praca.
W 3 BK INT masz nawet dla wycieraczki tylnej szyby. INT miałem nawet w Hondzie z 95r.
Poniżej dwa obrazki, które rozwieją wątpliwości na ten temat Chyba, że są jeszcze jakieś nietypowe wersje o których nie wiem
0 lub OFF- wyłączone,
INT – interwał,
1 lub LOW – powolna ciągła praca,
2 lub HI – szybka ciągła praca.
W 3 BK INT masz nawet dla wycieraczki tylnej szyby. INT miałem nawet w Hondzie z 95r.
Poniżej dwa obrazki, które rozwieją wątpliwości na ten temat Chyba, że są jeszcze jakieś nietypowe wersje o których nie wiem
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Mało było deszczu od grudnia (od kiedy mam LFa) i może dlatego nie rozgryzłem czy słabsza czułość jest na "–" czy na "+" chodź teoretycznie powinna być na "–" ja nie widzę różnicy.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości