Mazda3 BK – montaż czujników i kamery cofania.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez peejay » 7 sie 2014, 16:28

witam wszystkich,

czytam sobie Was z przerwami od daaawna [obecnie w domu jest już trzecia mazda, ale na forum zaglądałem zwykle tylko wtedy, kiedy "coś się działo" i trzeba było informacje dodatkowe znaleźć]. tym razem, skoro żona przedstawiła nowy nabytek w innym wątku – i ja postanowiłem coś napisać, debiutując od razu z grubej rury ;) pora więc na "małe" foto-story pt. montaż czujników i kamery cofania :)

czas operacji był zdecydowanie za długi [5-6h?] – na bieżąco rozbierałem kolejne części naszej madzi, żeby wybrać najlepszy sposób na prowadzenie kabli, wpięcie się w instalację itp., można więc powiedzieć, że zainstalowałem całość kilka razy ;) no ale tak to jest, jak się amator bierze za robotę i wszystko musi 10x przeanalizować ;) nie przedłużając zatem – pora na opis.

sprzęt, który zakładaliśmy, nabyłem drogą kupna na Allegro, w skład całego zestawu wspomagającego cofanie/parkowanie wchodzą:
  • czujniki parkowania z buzzerem, bez wyświetlacza [szukaliśmy Stigów, napisałem nawet do ich serwisu, bo stronę mają nieczynną – jednak zanim doczekałem się odpowiedzi, zdążyłem zamówić coś, co na zdjęciach wyglądało identycznie]. koszt: 99pln bez przesyłki]. link do aukcji: CZUJNIKI PARKOWANIA PARKTRONIK BEZAWARYJNY BE-4.02, link do sprzedawcy: egrando Obrazek Obrazek
  • kamera cofania [dopasowana idealnie do obudowy oświetlenia tablicy rejestacyjnej, zakładana zamiast przezroczystej oprawy lampki, ma również okienko na oświetlenie – ale ponieważ kupiłem dodatkowo trzecią lampkę nad rejestrację – kamerka jest "pusta", zamontowana na środku, w miejscu gdzie jest technologiczny otwór przygotowany na taką okazję]. koszt: 79pln [plus koszt lampki: 50pln]. link do aukcji: Kamera cofania Mazda seria 2 seria 3 diody IR nr10, link do sprzedawcy: viaken_pl
  • lusterko z monitorem 4.3" i dwoma wejściami wideo [IMHO najlepsze rozwiązanie, jeśli nie chcemy mieć nigdzie mocowanego, zwykle dość tandetnie wyglądającego, monitora/wyświetlacza]. koszt: 79pln, link do aukcji: Monitor LCD 4,3 cala lusterko kamera cofania DVD, link do sprzedawcy: RWCARS Obrazek
  • przy okazji miałem też "garść" żarówek ledowych [W5W 1xSMD, W5W 5xSMD, rurka C5W/C10W 4xSMD] – do zmiany oświetlenia tablic rejestracyjnej, lampki w bagażniku, schowku pasażera i lampek sufitowych. koszt łączny jakieś 20pln za żarówki kupione "z zapasem" ;) tego opisywał nie będę, bo nie ma tu tak naprawdę co opisywać – ot, standardowa wymiana żarówek :)

ETAP 1: MIERZENIE
nie da się jednoznacznie określić miejsca, w którym najlepiej założyć czujniki. szybki risercz pokazał, że tak naprawdę każdy zakłada tak, jak mu się wydaje idealnie, tudzież tak, jak mówi instrukcja [a potrafi być różnie ;)]. warto więc poświęcić chwilę i przemyśleć wszystko dokładnie, rozważyć za i przeciw, a najlepiej uśrednić wszystkie wyniki ;) w naszym przypadku założenie czujników wg wymiarów opisanych w instrukcji byłoby ciut niemożliwe [dokumentacja zdawała się być pisana dla dużo węższych samochodów ;)]. trzymać się można, a nawet trzeba, zalecanemu przedziałowi wysokości [u nas było to ok. 45-65cm] i w tym zakresie warto znaleźć dobre miejsce na zrobienie otworów. po ustaleniu [z grubsza] linii, w której czujniki mają się znaleźć, polecam nakleić na zderzak papierową taśmę malarską – zdecydowanie pomaga w odmierzaniu i zaznaczaniu wszystkich dziurek. teraz tylko miara, poziomnica i można działać. ta część montażu zająć powinna najwięcej czasu. dlaczego? a to dlatego, że lepiej zmierzyć wszystko 10x, niż potem żałować, że się podziurawiło zderzak ;) jako pierwszy na pewno trzeba ustalić poziom, potem skrajne czujniki [jako pkt odniesienia posłużył mi czerwony odblask]. następnie mierzymy odległość między czujnikami, dzielimy na 3 części i uzyskujemy w ten sposób miejsca montażu 2 kolejnych czujników. przed wierceniem warto wejść pod samochód i sprawdzić, czy na pewno w miejscu wiercenia nie ma poprowadzonego żadnego kabla, belki, wspornika itp itd. teoretycznie jest tam pusto, ale lepiej mieć pewność, zanim coś spadnie albo przestanie działać ;) plastik zderzaka jest miękki, nie ma problemu z wierceniem, trzeba uważać, żeby za bardzo nie pchać – wiertło/otwornica może "wpaść" do środka, co skończy się podrapaniem zderzaka głowicą wiertarki [taśma papierowa może nie wystarczyć] – ja zabezpieczyłem się przed tym ustawiając po prostu miarkę, która pomaga w wierceniu otworów [większość wiertarek ma takie cudeńko]. działało jako dystans i spełniło swoją funkcję :)
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

ETAP 2: OKABLOWANIE ZDERZAKA I MONTAŻ CENTRALKI W SCHOWKU
po wywierceniu dziur spokojnie możemy przełożyć już wszystkie czujniki, jednak nie wciskając ich jeszcze do końca – tak na wszelki wypadek, "w razie gdyby coś". kable są długie, mogą wisieć. na tym etapie podpinamy też kamerkę, co jest banalnie proste – wystarczy wpiąć obudowę w przygotowany do tego otwór nad tablicą rejestracyjną. teraz wyciągamy wszystko z lewego schowka [zwykle jest tam przykręcony lewarek, my trzymamy tam dodatkowo gaśnicę, trójkąt niestety mamy za duży by wlazł w przygotowany dla niego otwór]. na dnie schowka widoczna jest gumowo-plastikowa zaślepka. pomagając sobie pod samochodem – wyjmujemy ją [powinna wyjść górą] i przez powstały otwór przeprowadzamy wszystkie kable – 4x czujnik, 2x kamera [wideo + zasilanie]. w zaślepce wiercimy dziurę o średnicy 10mm [tyle wystarczy, by "na siłę" przecisnąć kabel wideo z wtyczką cinch]. przez dziurę przeciskamy wszystkie kable wystające teraz przez otwór w schowku, przy czym jako pierwszy proponuję kabel wideo – ma najszerszą wtyczkę. jak już wszystko przejdzie – może się okazac, że kable są na tyle ciasne, że nie wymagają dodatkowego mocowania, ani dziura w zaślepce nie wymaga dodatkowego uszczelnienia – wciskamy zatem zaślepkę z powrotem na jej miejsce i w ten sposób wszystkie potrzebne kable mamy już w bagażniku. czujniki wpinamy w centralkę, podobnie buzzer i na razie układamy wszystko na dnie schowka [buzzer można przykleić nad nadkolem, pod tapicerką.
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

ETAP 3: ZASILANIE CZUJNIKÓW I KAMERKI
opcji mamy kilka. to "dzięki nim" nasz montaż trwał dość długo – w instalację chciałem się wpiąć jak najmniej inwazyjnie, sprawdziłem więc wszystkie znalezione na necie opisy: żarówkę wsteczną w klapie, kostkę przy zawiasie klapy, kostkę przy słupku tuż za kanapą z lewej strony. w przypadku naszej madzi okazało się, że najwięcej miejsca na manewry mieć będę przy kostce w rejonie zawiasów. kabel zasilania kamery i centralki był niestety ciut za krótki aby poprowadzić go bezpośrednio – ale szybko okazało się, że to nawet lepiej. w elektryczno-elektronicznych resztkach pozostałych po różnym majsterkowaniu znalazłem stary kabel od zasilacza – taki z wtyczką 5.5mm/2.1mm [a może i nawet 5.5mm/2.5mm], w zapasie miałem także kompatybilne z nim gniazdo – do montażu bez lutowania [przykręcane zaciski]. tak więc gniazdo założyłem na kablu zasilającym od centralki i kamerki [przynajmniej nie musiałem się martwić o ich łączenie – pięknie zacisnęły się w gniazdku], pozostało tylko przylutować kabel. żeby było wygodnie proponuję zdjąć kawałek tapicerki oraz osłony lewego tylnego słupka. jest tam kostka, w którą można się także wpinać, ale u mnie było tam tak ciasno, że nie miałem najmniejszej opcji na dłubanie przy kablach [o lutowaniu nie wspomnę], dlatego warto wyjąć gumowy przegub między klapą, a karoserią – tam idą kable, które można wyciągnąć, by swobodnie się wpiąć z prądem :) kabel prądowy puszczamy więc wzdłóż ramy na samą górę, przeciskamy przez przegub [polecam jakiś sztywny drucik z pętlą] i łączymy z pomarańczowo-zielonym, który idzie dalej do lampki wstecznej. z masą możemy podpiąć się przy słupku nad nadkolem – jest tam śruba, do której już przykręcone są z 2-3 czarne kable. mały konektorek oczkowy założony i zaciśnięty na naszym kablu masowym powinien wystarczyć do tego, żeby wygodnie przykręcić go pod tą fabryczną śrubą :) w tym momencie warto sprawdzić czy system działa. najlepiej najpierw 1-czujnik-na-raz, potem wszystkie razem. jeśli całość gra – zabezpieczamy i izolujemy lut, zakładamy gumow przegub i – zanim zamkniemy tapicerkę – wyprowadzamy sobie kabel wideo pod tapicerką i osłoną słupka tak, by móc go bez problemu wciskać pod podsufitkę/uszczelkę i przeprowadzić do przodu, po stronie kierowcy [ten przewód jest bardzo długi, spokojnie więc będziemy mieli zapas]. na koniec montujemy osłony i tapicerkę [skręcamy wszystko i zakładamy klipsy]. zabezpieczamy wszystkie kable pod samochodem [proponuję zostawić ich tam minimum, o ile czujniki będą odczepiane – tak jak nasze – wtedy nie jest potrzebny żaden zapas na wypadek demontażu zderzaka] – kable łączyłem ze sobą opaskami zaciskowymi i przymocowałem do belki, na której oparty jest zderzak. wewnątrz schowka kable zwinąłem, założyłem opaski i tym samym zakończyłem wszystkie prace w bagażniku. wystarczy jeszcze "tylko" docisnąć czujniki. "tylko" kosztowało mnie trochę przekleństw i zabaw z nożem – otwór jest tak ciasno dopasowany, że trzeba się trochę namęczyć, aby czujnik wszedł do końca, na szczęście dzięki temu mamy pewność, że sam nie wypadnie :D [nie wiem jak inne, ale nasze miały oznaczoną górę – warto na to zwrócić uwagę, żeby odczyty były prawidłowe].
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

ETAP 4: PODŁĄCZENIE MONITORA
kable wystające z lusterka z wyświetlaczem są dość krótkie, a na nich wiszą aż 3 gniazda i bezpiecznik [2x wejście wideo cinch oraz zasilanie], na szczęście jednak ich długość wystarczy, aby ukryć całość pod sufitem. początkowo chciałem to zrobić w konsolce, która zawiera diody informujące o zapięciu [lub nie] pasów, ale ostatecznie okazało się, że baaardzo dużo miejsca jest we wnęce, w której osadzona jest lampka sufitowa, a co najważniejsze – z uwagi na to, że nie chciałem zdejmować firmowego lusterka [to z wyświetlaczem jest typu clip-on, zakładane na istniejące], wnęka lampki dawała zdecydowanie więcej luzu jeśli chodzi o manewrowanie w trakcie podłączania kabli. przydaje się zdjąć obudowę konsolki z diodami pasów, łatwiej będzie działać przy podsufitce [wystarczy włożyć śrubokręt w szparę i przekręcić, obudowa rozchodzi się na dwie strony – niestety trzeba też uważać, przy samych diodach są dwa małe zatrzaski, które bardzo łatwo wyłamać – na szczęście mimo, iż jeden z nich u nas odpadł, całość dała się potem zamknąć bez luzów]. trochę trwało zanim zdołałem wszystko przepchnąć [jednocześnie nie wyrywając podsufitki], bo choć miejsca we wnęce sporo – to zwęża się ono w kierunku szyby, a wtyczki niestety swoją grubość mają ;) polecam też czasowe odłączenie lampek, zdecydowanie przeszkadzają w trakcie manewrów – a i przy okazji wyciągania ich wtyczki rozwiązał mi się problem zasilania lusterka. normalnie konieczne byłoby puszczenie przewodu np. do zapalniczki – tymczasem wystarczy wpiąć się w gniazdko lampki :) wtyczka jest rozkładana: z wierzchu ma plastikowy element, który dociska piny z kablami. po jego odpięciu wsunąłem po prostu kabelki od lusterka, założyłem zacisk z powrotem, podpiąłem lampkę, sprawdziłem – działa. no to mamy problem z głowy :) pozostało podpięcie wideo do lusterka, zamknięcie konsoli pasów, założenie lampki, założenie lusterka na fabryczne lusterko i ostateczke ukrycie kabli w uszczelce/podsufitce. ekran lusterka włącza się tylko gdy "poczuje sygnał", tak więc gdy włącza się lampa wsteczna – uruchamia czujniki i kamerę, a tym samym pobudza wyświetlacz w lusterku. są dwa wejścia, chwilowo używamy tylko jednego – drugie albo zostanie nieużywane, albo w przyszłości podepniemy do niego kamerkę zamontowaną z przodu, za grillem. po co? trochę na zasadzie "because i can!", ale też dlatego, że zdarzają się sytuacje, gdy pewnych rzeczy nie widać, a chciałoby się podjechać przy parkowaniu jeszcze trochę bliżej. problem tylko w tym, że ta dodatkowa kamerka będzie raczej na pewno musiała być obsługiwana "na przycisk", żeby przypadkiem lusterko nie świeciło przez cały czas :)
Obrazek Obrazek

UFFFF.
jak na razie wszystko działa, poszczególne elementy [mimo, że należą do zabawek typu "noname"] funkcjonują, zobaczymy jak będzie dalej. jeśli czujniki czegoś nie wyłapią, pomocna okazuje się kamerka – i choć ciągle pojawia się jeszcze pytanie "co przyjąć za punkt odniesienia, żeby wiedzieć jak blisko podjechać?" – jako wspomaganie cofania/parkowania zestaw na pewno się sprawdzi. lepiej widzieć więcej i stanąć kawałek dalej, niż nie widzieć nic, a zatrzymać się na czyimś zderzaku, czy słupku parkingowym ;)

mam nadzieję, że opis komuś się przyda. nie twierdzę, że jest idealny, ale zawsze będzie jakiś punkt odniesienia, a i była okazja, by się z przytupem przywitać na forum :) jednocześnie nie obiecuję, że każdy następny wpis będzie wyglądał podobnie hehe ;)

na koniec, uprzedzając pytania: tak, wiem, czarne czujniki na jasnym samochodzie. dziwny pomysł..? nie do końca – planowana jest przecież zmiana koloru madzi na ciemniejszy, wtedy czujniki będą jak znalazł ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 16:22
Posty: 8 (0/2)
Skąd: Komo, Polandia
Auto: Mazda 3 BK Z6 1.6 2007

Postprzez widmo82 » 8 sie 2014, 22:24

Fajna sprawa :) Przydałoby się zdjęcie z środka auta jak wygląda to lusterko po zakliknięciu na fabryczne:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez peejay » 18 sie 2014, 13:51

foty poniżej – to, że lusterko jest założone na oryginalne, nie rzuca się w ogóle w oczy, nic zbytnio nie odstaje. pewnie, jeśli przyjrzeć się od strony szyby, będzie to widać, ale póki co w żaden sposób nie przeszkadza :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 16:22
Posty: 8 (0/2)
Skąd: Komo, Polandia
Auto: Mazda 3 BK Z6 1.6 2007

Postprzez widmo82 » 16 lut 2015, 13:40

Mam pytanko co do samych czujnikow... warto inwestować w taki zestaw za 60/70 czy też nawet i 100zł? Widzę, ze zaczynają sie już za 45/55zł. Faktycznie te droższe są coś lepsze czy tylko takie przekonanie i opłata za lepsze samopoczucie ?
Jak z wykrywaniem słupków? To prawda, że nawet te droższe zestawy po 200-300zł mają z nimi spory problem?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 16 lut 2015, 13:42

czujniki cofania do tak małego auta ? :P
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 16 lut 2015, 13:48

marcin255
.... nie pomagasz :P
W domu mam jeszcze Peugeota 307 i Vivaro. Myślałem o doposażeniu wszystkich aut w ten dodatek :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez gege85 » 16 lut 2015, 14:51

Daj znać czy nie brudzi Ci się kamera w deszczowe dni
Czy obraz wideo jest "czysty"?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 21:01
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2004 sedan 1.6 Pb

Postprzez peejay » 16 lut 2015, 15:34

@widmo82:
z tego co widziałem, do pewnego [wciąż ruchomego] pułapu cenowego, wszystkie zestawy [jeśli chodzi o sprzęt, nie opakowanie] i tak wyglądają tak samo.. ciężko więc powiedzieć, że ten za 70 na pewno będzie lepszy od tego za 45, ale gorszy od tego za 100 – dłuuugo szukaliśmy i miałem podobne problemy.. na zdjęciach nie zawsze wszystko dokładnie widać, a to co widać, często wygląda identycznie na wielu aukcjach.. tak jak pisałem – kierowałem się podobieństwem do polecanych na forum Stigów i starałem się "wyśrodkować" cenę, nie brać najtańszych, ale też nie przesadzać z kwotą, bo główną rolę pełnić miała kamerka ;)

summa summarum może się okazać, że 90% i tak z tej samej fabryki w chinach leci, tylko pudełka zmieniają ;) co do działania droższych – nie wypowiem się, bo nie miałem z takimi przyjemności ;)

o samym działaniu tych zakupionych przeze mnie, pewnie więcej żona byłaby w stanie powiedzieć, bo to ona użytkuje Madzię, ale cóż – idealnie nie jest. potrafią zapiszczeć, gdy wydaje się, że nie powinny – może kwestia brudu, może ceny, może miejsca montażu [teoretycznie wg wskazówek i instrukcji, ale mam wrażenie, że boczne mogłem bardziej do środka przesunąć..] – ciężko stwierdzić. na pewno, jak to było wałkowane na forum, nie warto brać pod uwagę TYLKO tego co czujnik wskazuje [obojętnie ile kosztował]. jeśli założymy, że mają wspomagać orientację, a nie zastępować kierowcę – to powinno być w miarę ok.

zdecydowanie polecam w połączeniu z kamerką, bo łatwiej się zorientować "czemu czujnik się drze, skoro w lusterku/przez szybę nic nie widać" ;)

@marcin255:
jak to mówią – rozmiar nie ma znaczenia, może jest mały, ale za to wariat ;)
a tak na poważnie – jeśli nie zaszkodzi, a jest możliwość, to lepiej się dodatkowo wspomóc :)

@gege85:
tu też więcej info przekazałaby małżonka, ja tylko mogę napisać jak to wygląda "ze słyszenia" ;)
kamerka potrafi się przybrudzić, czasem [rzadziej raczej] zdarzy się, że krople pozostaną – tak więc raz po raz warto choćby paluchem przetrzeć, oczywiście jeśli na ekraniku widać, że coś jest nie halo.
po jednej z wizyt w myjni [ręcznej] zdarzyło się, że się jeden zaczep wypiął i była lekko przesunięta – ale wystarczyło ją wpiąć na nowo i wszystko wraca do normy. pewnie zbyt namiętnie tablicę myli i przesunęli sprzęcik ;)
FullHD to to nie jest, ale obraz jest wystarczający, żeby się w terenie zorientować i na pewno pomaga :) w ciemności spoko widać dzięki podczerwieni.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 16:22
Posty: 8 (0/2)
Skąd: Komo, Polandia
Auto: Mazda 3 BK Z6 1.6 2007

Postprzez widmo82 » 16 lut 2015, 16:23

Ja mam kamerkę fabryczną z wersji TOP, pomijam jej jakość, ale tak.. w zimie nie ma z niej pociechy.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez macvas » 16 lut 2015, 22:23

ja mam kamerę "wciśniętą" pomiędzy podświetlenie tablicy i choć na jakość nie narzekam to potwierdzam doświadczenia widmo82, że również zimą wycieram ją częściej niż zakatarzony nos :(
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez widmo82 » 19 lut 2015, 19:05

A wystaje Ci poza zderzak? Możesz zrobić zdjęcie od góry? Ja swoją fabryczną troszkę ukryć głębiej bo obecnie wystaje ok 2cm.
Myślalem o przeniesieniu jej pod spoiler, ale wg. mnie to nic nie zmieni bo jak były takie bardzo brudne zimowe dni to widziałem, że syf zbiera się też na samej górze szyby. Dokladnie pod spoilerem, który ma niewielką szczeline i nie jest docisniety do klapy bagaznika. Rozważałem ewentualne uszczelnienie tej szczeliny, ale to chyba niewiele zmienia bo syf zawija z powietrzem pod spoiler ;/
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez peejay » 20 lut 2015, 02:53

jeśli pytasz o moją – nie wystaje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 16:22
Posty: 8 (0/2)
Skąd: Komo, Polandia
Auto: Mazda 3 BK Z6 1.6 2007

Postprzez widmo82 » 20 lut 2015, 09:06

A te tanie po 50-100zl to są w obudowie plastikowej?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez peejay » 20 lut 2015, 10:05

moja mieści się środku tego przedziału i jest z plastiku :) ale w sumie takiego samego jak obudowy lampek, więc jest spoko
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 16:22
Posty: 8 (0/2)
Skąd: Komo, Polandia
Auto: Mazda 3 BK Z6 1.6 2007

Postprzez macvas » 20 lut 2015, 11:05

widmo82 napisał(a):A wystaje Ci poza zderzak? Możesz zrobić zdjęcie od góry? Ja swoją fabryczną troszkę ukryć głębiej bo obecnie wystaje ok 2cm.
Myślalem o przeniesieniu jej pod spoiler, ale wg. mnie to nic nie zmieni bo jak były takie bardzo brudne zimowe dni to widziałem, że syf zbiera się też na samej górze szyby. Dokladnie pod spoilerem, który ma niewielką szczeline i nie jest docisniety do klapy bagaznika. Rozważałem ewentualne uszczelnienie tej szczeliny, ale to chyba niewiele zmienia bo syf zawija z powietrzem pod spoiler ;/


Cyknę foty, ale o ile kojarzę to nie wystaje poza obrys.

Jedyna rada to dobrze nawoskować plastik chroniący soczewkę, albo użyć na tej powierzchni innej chemii, która nie chwyta wszystkiego z ulicy. Jak ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii to chętnie wysłucham.
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez widmo82 » 20 lut 2015, 13:45

Ja zastosowałem niewidzialną wycieraczkę :D Nie wiem czy coś pomaga, moze jak placebo :)

EDIT:
Zamontowałem u siebie baaardzo podobny zestaw i dorzucę swoje spostrzeżenia:)
Wybrałem całkiem przypadkowo, łudzaco podobne lusterko do tego wspomnianego już powyzej. Z obserwacji opisów jak i samych opinii stwierdziłem, że sprzedawcy przeklejają opisy bez żadnego sensu. Zdecydowana część nie wie nawet co sprzedaje :)
Wybierając kamerkę, sugerowałem się doświetleniem diodami IR oraz małymi rozmiarami i oczywiście sposobem montażu. Wątpie by istniała szansa zakupu czegoś lepszego w przedziale cenowym do 200zł. (Niektórzy sprzedawcy wymyślają sobie znaną markę sprzętu. Sugerują, że jest to coś odmiennego niż wyrób konkurencji. Po dłuższym porównaniu i przeanalizowaniu specyfikacji okazuje się, że ktoś oferuje ten sam towar w innym opakowaniu z ogromną marżą.
Po zakupie warto sprawdzić czy działa zarówno kamerka jak i lusterko. Lusterko podpinamy "na krótko" pod dowolny zasilacz 12V (od np. routera) a następnie samo lusterko podpinamy pod dowolnego dawcę sygnału video. Może to być np. aparat :) Możemy też za pomoca drugiego zasilacza, połączyć również kamerkę do lusterka. Kamerkę możemy też podpiąć pod odpowiednie piny w gnieździe eurozłącza starego TV :) Jesli już wiemy, że sprzęt, który zakupiliśmy, działa prawidłowo, zabieramy się za montaż.
W opisie powyżej zabrakło informacji, że we wtyczce dochodzącej do lampki podświetlenia kabiny, plus znajdziemy po środku a minus jest po prawej i lewej.
Przeciskając kabel sygnałowy nad podsufitką przy użyciu miarki o długości 2metrów, przy napotkaniu oporu, należy delikatnie ją obrócić w dłoni i przepychać dalej do przodu. Starajmy się robić to delikatnie po prawej stronie. Należy bardzo uważać by nie zerwać przewodów w wiązce idącej do klapy. Samą kamerkę postanowiłem zamontować najgłębiej jak to możliwe. Chciałem ją ukryć przed przyszłymi zabrudzeniami. W tym celu skonstruowałem w bardzo banalny sposób, przedłużenie mocowania, które dokręciłem do zderzaka na wkręty samowierty przechodząc przez ramkę tablicy.
Załączniki
0.jpg
Przykład sprawdzenia lusterka
1.jpg
Pochmurne popołudnie. Ogromne przekłamania koloru zielonego w stronę niebieskiego.
2.jpg
Widok standardowy, przed wrzuceniem wstecznego biegu. Przy opuszczonych słonecznikach.
3.jpg
Późny wieczór. Ujęcie z lampą.
4.jpg
Późny wieczór. Ujęcie bez lampy.
5.jpg
Mocowanie kamerki. Widok od frontu.
6.jpg
Mocowanie kamerki. Widok z boku
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323