gotujący sie akumulator
Strona 1 z 1
Witam , w mojej mazdzie mam jeszcze stary akumulator kwasowy firmy panasonic , po ostatniej podrozy niestety cos zaczeolo madzi dolegac bo zaczol gotowac sie w drodze powrotnej do domu , co jakis odcinek drogi zatrzymywalem sie i dolewalem wody destylowanej bo bardzo szybko jej ubywalo . Znajomy powiedzial mi ze napewno dostaje za wysokie napiecie , zmierzylismy i na wolnych obrotach jest 14,8 po dodaniu gazu 3000 obr. jest 15V czy napiecie to jest faktycznie za duze , ze doprowadzilo aku do takiego stanu ,
- Od: 14 lut 2013, 16:52
- Posty: 8
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel
15V to trochę za dużo. Regulator napięcia powinien rozwiązać problem.Jasiu88 napisał(a):Witam , w mojej mazdzie mam jeszcze stary akumulator kwasowy firmy panasonic , po ostatniej podrozy niestety cos zaczeolo madzi dolegac bo zaczol gotowac sie w drodze powrotnej do domu , co jakis odcinek drogi zatrzymywalem sie i dolewalem wody destylowanej bo bardzo szybko jej ubywalo . Znajomy powiedzial mi ze napewno dostaje za wysokie napiecie , zmierzylismy i na wolnych obrotach jest 14,8 po dodaniu gazu 3000 obr. jest 15V czy napiecie to jest faktycznie za duze , ze doprowadzilo aku do takiego stanu ,
no ale czy na tyle duzo ze zaczol sie gotować , dodam że zrobilem 1200 km w dwa dni , auto mam od lutego wczesniej nie robilem takich długich tras i może nie mial kiedy sie tak doładować. Czytalem ze ludzie jak maja problem z regulatorem to i po 17 V maja a tu zaledwie 0,5 V wiecej i aku sie gotował ;/
- Od: 14 lut 2013, 16:52
- Posty: 8
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel
Stary aku + za duże napięcie tak zabija akumulator , ładowanie powinno być 13.9-14.2 V
Z tymi akumulatorami to różnie bywa. To że masz napięcie 15V to nie jest tragedia. W każdym samochodzie (książkowo) ładowanie powinno być 14.4 V jeśli masz 15 na obrotach wyższych to źle nie jest. Włącz światła i daj gazu na 2.5tyś i zobacz ile wtedy masz. Jak jest wszystko dobrze do powinno być takie same po obciążeniu silnika lub spaść delikatnie np o 0.2V. Bynamniej jest tak u mnie w samochodach, ale zawsze ładowanie jest te samo bez różnicy przy obciążeniu. Sprawdź czy nie jest zatkane odpowietrzenie aku. A jeśli aku ma już z 10 lat to będzie to normalną rzeczą. On już może po prostu na płytach ma coś nie tak i dochodzi do przebicia i przy długiej jeździe (ładowaniu) grzeje się.
Jasiu88 dobrze byłoby żebyś wymienił swój stary akumulator i przy okazji niech elektryk sprawdzi napięcia (kupowałem już kilka akumulatorów i aby podbić gwarancję musiałem podjechać do elektryka na kontrolę) z tego co sprawdziłem to masz diesla (pytałeś o pompę przy wymianie podkładek w Y6), a z doświadczenia pamiętam że szczególnie zimą nasilają się posty użytkowników w stylu "mój diesel nie chce odpalić" kilka osób przez problemy z akumulatorem miało problem z komputerem, więc lepiej odżałować teraz 300zł i przy okazji zrobić kontrole niż później się martwić i wydawać dużo więcej.
ps. zaktualizuj swój profil o info o aucie oraz miejscowość/rejon z jakiego pochodzisz może ktoś mógłby podać Ci namiary na dobrego elektryka.
Pozdrawiam lukaszm
ps. zaktualizuj swój profil o info o aucie oraz miejscowość/rejon z jakiego pochodzisz może ktoś mógłby podać Ci namiary na dobrego elektryka.
Pozdrawiam lukaszm
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
oddalem mazde do warsztatu dzwonili mi dzis i niby ten regulator do wymiany i jakas rolka napinajaca czy cos ;/ nie wiem czy dobrze zrobilem ze go oddalem skoro mówice ze 15 V to nie tragedia kupil bym nowy aku i po klopocie ;/
Dopisano 9 sie 2013, 16:15:
co sie okazalo ze w alternatorze mialem juz cos grzebane i jest poskladany z nieorginalnych czesci zamowili regulator ale oczywiscie nie wspolgra ze sterownikiem i na desce wyswietla kontrolke akumulatora . Postanowilem wziac odnich moj alternator i zawiozlem go do sklepu gdzie regeneruja . Tam mi powiedzieli to samo ze moga mi wymienic regulator ale na moja odpowiedzialnosc jak nie spasuje to nie ma zwrotu,do tego zaznaczyli ze z altkiem wszystko ok jak bym go wsadzil do forda to pewnie by wszsytko gralo tylko mazdy jakas zle reaguja na zamienniki . , postanowilem zamontowac moj stary z ladowaniem 14,8 do 15 V . Wymienimy aku i zobaczymy moze ladowanie sie zmieni , moze aku poprostu byl stary i tyle i moze przy nowym ladowanie sie torszke zmieni bo stary mogl wprowadzac jakies przeklamania skoro byl niedoladowany nie wiem czy jest takie cos mozliwe ;/:( . Wszystkiego dowiem sie w poniedzialek dopiero
Dopisano 9 sie 2013, 16:15:
co sie okazalo ze w alternatorze mialem juz cos grzebane i jest poskladany z nieorginalnych czesci zamowili regulator ale oczywiscie nie wspolgra ze sterownikiem i na desce wyswietla kontrolke akumulatora . Postanowilem wziac odnich moj alternator i zawiozlem go do sklepu gdzie regeneruja . Tam mi powiedzieli to samo ze moga mi wymienic regulator ale na moja odpowiedzialnosc jak nie spasuje to nie ma zwrotu,do tego zaznaczyli ze z altkiem wszystko ok jak bym go wsadzil do forda to pewnie by wszsytko gralo tylko mazdy jakas zle reaguja na zamienniki . , postanowilem zamontowac moj stary z ladowaniem 14,8 do 15 V . Wymienimy aku i zobaczymy moze ladowanie sie zmieni , moze aku poprostu byl stary i tyle i moze przy nowym ladowanie sie torszke zmieni bo stary mogl wprowadzac jakies przeklamania skoro byl niedoladowany nie wiem czy jest takie cos mozliwe ;/:( . Wszystkiego dowiem sie w poniedzialek dopiero
- Od: 14 lut 2013, 16:52
- Posty: 8
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel
14,8 – 15,0 V to jednak za dużo. "Chwilowo" akumulator zniesie takie napięcie bez problemu ale "na stałe" to mogą być kłopoty.
Może poszukaj kompletnego sprawnego alternatora od innej Madzi. Wtedy raczej problemów nie będzie.
Może poszukaj kompletnego sprawnego alternatora od innej Madzi. Wtedy raczej problemów nie będzie.
wymienilem alternator na nowy marki denso niestety napiecie mam w okolicach 14,78 do 14,80 na wysokich obrotach wiiec za duzo sie nie zmienilo nie wiem co robic rece mi juz opadaja ,slyszalem ze alternator jest sterowany przez sterownik silnika i teraz moje pytanie czy da sie tam wgrac na nowo oprogramowanie czy poprostu go sie wymienia , i czy da sie obnizyc napiecie jakims innym sposobem
- Od: 14 lut 2013, 16:52
- Posty: 8
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel
A to nie jest tak że jeśli aku jest słaby to alternator daje większe napięcie ładowania a gdy naładowany to mniejsze? Chyba tak. Podmień od kogoś aku i przejedź się kilka km i wtedy sprawdź ładowanie. Może nie potrzebie grzebiesz i wywalasz kasę.
Dopisano 26 sie 2013, 13:29:
A to nie jest tak że jeśli aku jest słaby to alternator daje większe napięcie ładowania a gdy naładowany to mniejsze? Chyba tak. Podmień od kogoś aku i przejedź się kilka km i wtedy sprawdź ładowanie. Może nie potrzebie grzebiesz i wywalasz kasę.
Dopisano 26 sie 2013, 13:29:
A to nie jest tak że jeśli aku jest słaby to alternator daje większe napięcie ładowania a gdy naładowany to mniejsze? Chyba tak. Podmień od kogoś aku i przejedź się kilka km i wtedy sprawdź ładowanie. Może nie potrzebie grzebiesz i wywalasz kasę.
Nie koniecznie musi tak byc, bo wiekszosc alternatorow daje stale napiecie czasem zalezne od temp pod maska ale jesli aku jest stare to przy 15v juz moze sie gotowac. Z wiekiem granica ta obniza sie a te 0,2v czesto moze przesadzac sprawe.
-
Przemek323c
Jasiu88 napisał(a):do 15 V juz teraz nie dochodzi max 14,85 przy właczonych odbiornikach i na wysokich obrotach
stabilizator napięcia musi utrzymywać stałą wartość ( 13.9-14.4 V) niezależnie od obrotów i obciążenia , możliwe są krótkie skoki które szybko kompensuje stabilizator
Mysle ze teraz bedzie ok, dla pewnosci mozesz zmierzyc jeszcze raz po dobrym nagrzaniu komory silnika.
-
Przemek323c
czy silnik jest nagrzany czy nie ladowanie zawsze to samo 14,78 przy wylaczonych odbiornikach 14,80 przy wlaczonych , mierzone kilkoma miernikami , alternator nowy marki denso akumulator yuasa, nie wiem co robic czy zostawic to tak czy szukac dalej tylko nie wiem gdzie
- Od: 14 lut 2013, 16:52
- Posty: 8
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości