gotujący sie akumulator

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Jasiu88 » 7 sie 2013, 11:21

Witam , w mojej mazdzie mam jeszcze stary akumulator kwasowy firmy panasonic , po ostatniej podrozy niestety cos zaczeolo madzi dolegac bo zaczol gotowac sie w drodze powrotnej do domu :( , co jakis odcinek drogi zatrzymywalem sie i dolewalem wody destylowanej bo bardzo szybko jej ubywalo . Znajomy powiedzial mi ze napewno dostaje za wysokie napiecie , zmierzylismy i na wolnych obrotach jest 14,8 po dodaniu gazu 3000 obr. jest 15V czy napiecie to jest faktycznie za duze , ze doprowadzilo aku do takiego stanu ?? ,
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 16:52
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Postprzez esperal » 7 sie 2013, 11:35

Jasiu88 napisał(a):Witam , w mojej mazdzie mam jeszcze stary akumulator kwasowy firmy panasonic , po ostatniej podrozy niestety cos zaczeolo madzi dolegac bo zaczol gotowac sie w drodze powrotnej do domu :( , co jakis odcinek drogi zatrzymywalem sie i dolewalem wody destylowanej bo bardzo szybko jej ubywalo . Znajomy powiedzial mi ze napewno dostaje za wysokie napiecie , zmierzylismy i na wolnych obrotach jest 14,8 po dodaniu gazu 3000 obr. jest 15V czy napiecie to jest faktycznie za duze , ze doprowadzilo aku do takiego stanu ?? ,
15V to trochę za dużo. Regulator napięcia powinien rozwiązać problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2013, 23:50
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Północ
Auto: 323 GTR
Audi A4 Quattro

Postprzez Jasiu88 » 7 sie 2013, 11:43

no ale czy na tyle duzo ze zaczol sie gotować , dodam że zrobilem 1200 km w dwa dni , auto mam od lutego wczesniej nie robilem takich długich tras i może nie mial kiedy sie tak doładować. Czytalem ze ludzie jak maja problem z regulatorem to i po 17 V maja a tu zaledwie 0,5 V wiecej i aku sie gotował ;/
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 16:52
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Postprzez marcin255 » 7 sie 2013, 12:48

Stary aku + za duże napięcie tak zabija akumulator , ładowanie powinno być 13.9-14.2 V
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 7 sie 2013, 15:16

Z tymi akumulatorami to różnie bywa. To że masz napięcie 15V to nie jest tragedia. W każdym samochodzie (książkowo) ładowanie powinno być 14.4 V jeśli masz 15 na obrotach wyższych to źle nie jest. Włącz światła i daj gazu na 2.5tyś i zobacz ile wtedy masz. Jak jest wszystko dobrze do powinno być takie same po obciążeniu silnika lub spaść delikatnie np o 0.2V. Bynamniej jest tak u mnie w samochodach, ale zawsze ładowanie jest te samo bez różnicy przy obciążeniu. Sprawdź czy nie jest zatkane odpowietrzenie aku. A jeśli aku ma już z 10 lat to będzie to normalną rzeczą. On już może po prostu na płytach ma coś nie tak i dochodzi do przebicia i przy długiej jeździe (ładowaniu) grzeje się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez lukaszm » 7 sie 2013, 15:30

Jasiu88 dobrze byłoby żebyś wymienił swój stary akumulator i przy okazji niech elektryk sprawdzi napięcia (kupowałem już kilka akumulatorów i aby podbić gwarancję musiałem podjechać do elektryka na kontrolę) z tego co sprawdziłem to masz diesla (pytałeś o pompę przy wymianie podkładek w Y6), a z doświadczenia pamiętam że szczególnie zimą nasilają się posty użytkowników w stylu "mój diesel nie chce odpalić" kilka osób przez problemy z akumulatorem miało problem z komputerem, więc lepiej odżałować teraz 300zł i przy okazji zrobić kontrole niż później się martwić i wydawać dużo więcej.

ps. zaktualizuj swój profil o info o aucie oraz miejscowość/rejon z jakiego pochodzisz może ktoś mógłby podać Ci namiary na dobrego elektryka.

Pozdrawiam lukaszm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Jasiu88 » 8 sie 2013, 12:30

oddalem mazde do warsztatu dzwonili mi dzis i niby ten regulator do wymiany i jakas rolka napinajaca czy cos ;/ nie wiem czy dobrze zrobilem ze go oddalem skoro mówice ze 15 V to nie tragedia kupil bym nowy aku i po klopocie ;/

Dopisano 9 sie 2013, 16:15:

co sie okazalo ze w alternatorze mialem juz cos grzebane i jest poskladany z nieorginalnych czesci zamowili regulator ale oczywiscie nie wspolgra ze sterownikiem i na desce wyswietla kontrolke akumulatora . Postanowilem wziac odnich moj alternator i zawiozlem go do sklepu gdzie regeneruja . Tam mi powiedzieli to samo ze moga mi wymienic regulator ale na moja odpowiedzialnosc jak nie spasuje to nie ma zwrotu,do tego zaznaczyli ze z altkiem wszystko ok jak bym go wsadzil do forda to pewnie by wszsytko gralo tylko mazdy jakas zle reaguja na zamienniki . , postanowilem zamontowac moj stary z ladowaniem 14,8 do 15 V . Wymienimy aku i zobaczymy moze ladowanie sie zmieni , moze aku poprostu byl stary i tyle i moze przy nowym ladowanie sie torszke zmieni bo stary mogl wprowadzac jakies przeklamania skoro byl niedoladowany nie wiem czy jest takie cos mozliwe ;/:( . Wszystkiego dowiem sie w poniedzialek dopiero
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 16:52
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Postprzez RobertPi » 10 sie 2013, 22:18

14,8 – 15,0 V to jednak za dużo. "Chwilowo" akumulator zniesie takie napięcie bez problemu ale "na stałe" to mogą być kłopoty.
Może poszukaj kompletnego sprawnego alternatora od innej Madzi. Wtedy raczej problemów nie będzie.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Jasiu88 » 23 sie 2013, 17:40

wymienilem alternator na nowy marki denso niestety napiecie mam w okolicach 14,78 do 14,80 na wysokich obrotach wiiec za duzo sie nie zmienilo nie wiem co robic rece mi juz opadaja ,slyszalem ze alternator jest sterowany przez sterownik silnika i teraz moje pytanie czy da sie tam wgrac na nowo oprogramowanie czy poprostu go sie wymienia , i czy da sie obnizyc napiecie jakims innym sposobem
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 16:52
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Postprzez VPM » 23 sie 2013, 23:24

u mnie też jest 14,8 samochód mam ponad rok i nic sie nie dzieje z akumulatorem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Marcis » 26 sie 2013, 13:28

A to nie jest tak że jeśli aku jest słaby to alternator daje większe napięcie ładowania a gdy naładowany to mniejsze? Chyba tak. Podmień od kogoś aku i przejedź się kilka km i wtedy sprawdź ładowanie. Może nie potrzebie grzebiesz i wywalasz kasę.

Dopisano 26 sie 2013, 13:29:

A to nie jest tak że jeśli aku jest słaby to alternator daje większe napięcie ładowania a gdy naładowany to mniejsze? Chyba tak. Podmień od kogoś aku i przejedź się kilka km i wtedy sprawdź ładowanie. Może nie potrzebie grzebiesz i wywalasz kasę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Przemek323c » 26 sie 2013, 13:56

Nie koniecznie musi tak byc, bo wiekszosc alternatorow daje stale napiecie czasem zalezne od temp pod maska ale jesli aku jest stare to przy 15v juz moze sie gotowac. Z wiekiem granica ta obniza sie a te 0,2v czesto moze przesadzac sprawe.
Przemek323c
 

Postprzez Jasiu88 » 26 sie 2013, 17:13

akumulator kupilem nowy bo tamten juz sie do niczego nie nadawał, do 15 V juz teraz nie dochodzi max 14,85 przy właczonych odbiornikach i na wysokich obrotach
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 16:52
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Postprzez Marcis » 26 sie 2013, 18:24

ładowanie jest mierzone tylko na jednym mierniku czy kilku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 26 sie 2013, 18:56

Jasiu88 napisał(a):do 15 V juz teraz nie dochodzi max 14,85 przy właczonych odbiornikach i na wysokich obrotach


stabilizator napięcia musi utrzymywać stałą wartość ( 13.9-14.4 V) niezależnie od obrotów i obciążenia , możliwe są krótkie skoki które szybko kompensuje stabilizator
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Przemek323c » 26 sie 2013, 18:58

Mysle ze teraz bedzie ok, dla pewnosci mozesz zmierzyc jeszcze raz po dobrym nagrzaniu komory silnika.
Przemek323c
 

Postprzez Jasiu88 » 27 sie 2013, 12:49

czy silnik jest nagrzany czy nie ladowanie zawsze to samo 14,78 przy wylaczonych odbiornikach 14,80 przy wlaczonych , mierzone kilkoma miernikami , alternator nowy marki denso akumulator yuasa, nie wiem co robic czy zostawic to tak czy szukac dalej tylko nie wiem gdzie
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 16:52
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Postprzez Przemek323c » 27 sie 2013, 16:49

Powinno chodzic.
Przemek323c
 

Postprzez Jasiu88 » 16 wrz 2013, 19:56

mogl by sie ktos jeszcze wypowiedziec, jak wypialem zarowke H7 i zmierzylem napiecie na wlaczonym silniku to pokazuje 14,7 V nie wiem czy to nie za duzo ;/
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 16:52
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323