Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mobi_dick » 12 sty 2011, 15:55

Witam,

Czy jest możliwość doposażenia samochodu w systemy TCS/DSC, których wersja nie posiada. Mój samochód to mazda3 2.0b usa 2008/9. Proszę o podpowiedzi sugestie, może jakas dyskusja.

pozdrawiam
mobi




Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
Ostatnio edytowano 23 cze 2013, 16:12 przez lukaszm, łącznie edytowano 2 razy
Powód: zmiana nazwy tematu
mobi_dick
 

Postprzez Marek 161BD081 » 1 lut 2011, 16:40

Raczej mało prawdopodobne aby się to udało.
Nie wiem jak jest w "trójce" ale np. w X9 TCS jest obsługiwany przez główny komp auta.
Ale niech może wypowie się jakiś użytkownik bardziej zaznajomiony z Twoim modelem auta
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lysek79 » 8 lut 2011, 19:00

Według mnie wystarczy zmienić pompę od abs-u.( na taka z TCS) Przynajmniej tak było prawdopodobnie w moim przypadku.
viewtopic.php?f=125&t=102222
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2007, 18:57
Posty: 17
Auto: mazda 626 GF '98r. 2.0 lpg

Postprzez teti » 9 lut 2011, 12:26

lysek79 napisał(a):Według mnie wystarczy zmienić pompę od abs-u.( na taka z TCS)

I zapewne dołożyć czujniki i odpowiedzio zaprogramować ECU jeżeli to on jest odpowiedzialny za ogarnięcie wszytkiego.
Raczej nie będzie to takie proste, a koszty w razie czego napewno będą spore :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 19:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez lysek79 » 9 lut 2011, 19:18

W moim przypadku TCS działa na czujnikach od ABS-u. Ale moja Mazda jest starsza a nie wiem jak jest to rozwiązane w nowszych modelach. Ja bym sprawdził, czy w miejscu zaślepki, tam gdzie powinien być włącznik od TCS/ESP, znajduje się kostka podłączeniowa.
U mnie była więc podłączyłem włącznik i zamontowałem żarówki kontrolek w zegarach. I ma TCS.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2007, 18:57
Posty: 17
Auto: mazda 626 GF '98r. 2.0 lpg

Postprzez mobi_dick » 19 lut 2011, 15:44

Dzięki za odpowiedź, pogrzebie nieco w samochodzie i necie może coś ustale.
Jak ktoś coś ma jeszcze to czekam.
mobi_dick
 

Postprzez rumunn95 » 20 lut 2011, 09:30

tak szczerze to ten tcs jest do niczego nie potrzebny tylko utrudnia zycie :D
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Interceptor » 22 lut 2011, 23:15

lysek79 napisał(a):podłączyłem włącznik i zamontowałem żarówki kontrolek w zegarach. I ma TCS.

No co ty i to wystarczyło aby działał TCS? U mnie wpiąłem włącznik, kable do podłączenia mialem, ale zero efektu. Kontrolek w liczniku nie sprawdzałem.
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 17:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez Peterq » 7 mar 2011, 03:40

Zapaliła mi się kontrolka DSC i nie zgasła , jakie mogą być przyczyny lub usterka
chciałbym wiedzieć wcześniej zanim pojadę do serwisu.

Mazda 3 2008 2,3l hatchback


Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
Początkujący
 
Od: 7 mar 2011, 03:36
Posty: 9
Skąd: chicago
Auto: Mazda 3 2.3l 2008

Postprzez arjot » 7 mar 2011, 08:58

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 15:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Dominooo » 7 mar 2011, 12:17

Miałem tak samo. Kontrolka DSC się zaświeciła i nie zgasła mimo, że stałem w miejscu.
Wyłączyłem auto i ponownie odpaliłem- kontrolka DSC już nie świeciła i wszystko działa tak jak powinno.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Peterq » 7 mar 2011, 13:17

przeczytalem to wszystko i jako takich przyczyn nie ma. a kontrolka pali mi sie i nie gasnie jest juz tak z 2 tygodnie !!!
Początkujący
 
Od: 7 mar 2011, 03:36
Posty: 9
Skąd: chicago
Auto: Mazda 3 2.3l 2008

Postprzez Seraf » 7 mar 2011, 13:38

To zostało tylko podpiąć pod komputer i zczytać błędy

w moim przypadku kontrolka świeciła się dłuższy czas dwa razy:
1. jak dokonałem parkowania na ręcznym
2. jak podczas parkowania miałem lekki uślizg na kole
w obu przypadkach zostawiłem samochód na noc i po odpaleniu kontrolka się paliła dłuższy czas.
"reset"(włącz wyłącz) auta pomógł
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Peterq » 8 mar 2011, 01:39

wlasnie nie pamietam w jakich okolicznosciach kontrolka sie zaplaila, ale czasem jak odpalam samochod zgasnie ale po krutkim czasie spowrotem sie zapala. Widze ze jedyne wyjscie jechac do serwisu. a on z reguly nie jest w USA tani !!!!
Początkujący
 
Od: 7 mar 2011, 03:36
Posty: 9
Skąd: chicago
Auto: Mazda 3 2.3l 2008

Postprzez Leon370 » 29 mar 2011, 11:25

Witam!
Szukałem na forum tematu związanego z moim problemem, jednak nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na owy problem.
Dlatego chciałbym opisać mój problem i zapytać się, czy ewentualnie ktoś ma jakieś pojęcie na ten konkretny temat.
Otóż w mojej maździe dieslu doszło do nie miłej sytuacji, stała sobie spokojnie niecałe 2 tygodnie bez zapalenia (wcześniej jeździła, paliła bez problemu), jednak wczoraj zszedłem zobaczyć co u niej i spotkałam nie niemiła niespodzianka, a dokładniej, zapaliłem i zgasła po chwili, od tego czasu zaczęła się świecić na zapłonie lampka ABS i nie chce odpalić. Wyczytałem w instrukcji, aby naładować akumulator, ładowałem prostownikiem przez 10 godzin przy wartościach 12V i 5A (myślę, że prostownik ma na myśli amperogodziny). Tak zrobiłem, dzisiaj zamontowałem akumulator i ta sama przykra historia, cała elektronika działa. Wie ktoś coś na temat tego problemu?
Leon370
 

Postprzez Blumek » 29 mar 2011, 12:02

hmm ale problem z ABS chyba nie powinien uniemożliwiać odpalenie auta? Może paliwo kiepskie i wytrąciła się woda?
Dobrze by było jakbyś błędy sprawdził.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Leon370 » 29 mar 2011, 12:06

Możesz powiedziec jak to się robiło, cos kojarzę, że wciskało się 10 razy hamulec, ale to raczej nie z tym związane.
Leon370
 

Postprzez Blumek » 29 mar 2011, 12:22

Błędy w "Trójce " odczytasz tylko przez komputer, możesz ew. spróbować skasować jakąś część, odłącz akku i wciśnij pedał hamulca na 30 sek
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Leon370 » 29 mar 2011, 16:51

Próbowałem z tym hamulcem i nic. A paliwo jest w porządku, sporo znajomych jeździ na tym paliwie gdzie tankuje i nie mają problemów. W dalszym ciągu nie wiem co zrobic, chyba będę dzwonił po elektromechanikach. Chyba, że ktos ma jeszcze jakis pomysł.

Edit:
Wydaje się to głupie, ale przypomniałem sobie o płynie hamulcowym i jesli zbiorniczek nie jest jakis cały zabrudzony, to mnie przeraziło, że go tam nie ma, a niecały miesiąc temu był prawie na MAX. Nawet bym nie pomyslał, że może go brakowac. Wywnioskowałem też, że bez akumulatora mogłem wcisnąc pedał hamulca, a przy podłączonym aku, tylko klika i wciska się kilka cm (nie wiem, czy to przez to, że jest niezapalony, czy przez to, że cos nie tak z płynem). Pomysły? I przepraszam za brak połowy znaków polskich, klawa się psuje.
Leon370
 

Postprzez Rybol77 » 11 kwi 2011, 11:21

Witam kolegów,
Czy wie ktoś może gdzie znajduje się czujnik ABS prędkości obrotowej koła.
Strona lewa przód ( od kierowcy )
Świeci mi się kontrolka ABS i CHECK, komp wykazał błąd P0500 ( czujnik prędkości obrotowej koła )
Podobno nie zawsze lecą czujniki tylko przewody do czujników i chciałbym to sprawdzić.
Może jakiś schemat, foto byście mieli żeby pokazać gdzie on się znajduje.
Pozdrawiam

Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 14:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323