Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez some1 » 29 sty 2018, 07:04

No nie może być, w 10 letnim samochodzie trzeba wymienić zawieszenie i hamulce, a potem jeszcze zbieżność zrobić, no co za bubel <lol>

Liczba problemów z elektryką sugeruje, że auto nie miało łatwo w przeszłości albo coś jest na rzeczy. Tak w ogóle to czujniki parkowania nie były seryjnie montowane, więc wszystko zależy od tego co i jak założył poprzedni właściciel.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Szymmon83 » 29 sty 2018, 11:29

no sorry ale od japonczyka spodziewalem sie troche wiecej, mam vw polo ten sam rocznik i podobny przebieg i procz klockow i wymiany rozrzadu w tym aucie naprawde nic nie musialem robic od nowosci , tylko leje paliwo i wymieniam filtry
przy mazdzie czeka jesszcze oczywiscie konserwacja spodu bo chyba rdza sama nie odejdzie nawet jak ją o to po proszę
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2017, 17:38
Posty: 42 (0/1)
Auto: BK 1.6 2007

Postprzez macvas » 29 sty 2018, 12:39

Szymmon83 napisał(a):czeka jesszcze oczywiscie konserwacja spodu bo chyba rdza sama nie odejdzie nawet jak ją o to po proszę


Moja rada: Wstaw gwint i szoruj o asfalt do gołej blachy ;)

Bez zbędnej szydery:
Przez blisko pięć lat eksploatacji mojej M3 wymieniłem sporo więcej niż kolega i kolejne kosztowne wymiany również mam na horyzoncie, ale nie narzekam, auto nigdy mnie nie zawiodło – wszędzie gdzie zaplanowałem tam dowiozło. A że jazda i utrzymanie starzejącego się auta kosztuje? To są prawidła aut używanych. Chcesz mieć auto bezawaryjne kup nowe, objęte gwarancją. Każdy egzemplarz z wiekiem ma swoje przypadłości i wypada się z tym pogodzić. Jeżeli do tego dochodzi nie do końca jasna historia eksploatacji u poprzedniego właściciela to potem bywa różnie <oczy>

Nawet statystycznie najlepsze auta w kwestii bezawaryjności mają swoje czarne owce, które nie rodzą się z przypadku ale z niedbalstwa osób, które je użytkują.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez some1 » 29 sty 2018, 13:19

Szymmon83 napisał(a):no sorry ale od japonczyka spodziewalem sie troche wiecej, mam vw polo ten sam rocznik i podobny przebieg i procz klockow i wymiany rozrzadu w tym aucie naprawde nic nie musialem robic od nowosci , tylko leje paliwo i wymieniam filtry


Kto wie, może jakbyś Mazdę miał od nowości to też teraz nic nie trzeba by robić. :)

Sorry, ale dalej nie ogarniam jak można kupić 10 letni samochód z nieznaną przeszłością a potem oczekiwać że auto się nie będzie psuło tylko dlatego, że złożone w Japonii. Przecież nie masz pojęcia jak było używane przez poprzednich właścicieli, ani kiedy i jak było serwisowane. Zresztą to tylko budżetowy kompakt a nie czołg, nikt tego nie buduje na lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Szymmon83 » 30 sty 2018, 15:17

a do tego jeszcze mnie denerwuje:
-piszczace siedzenia przód (lewe i prawe) jak sie zmieni pozycje to przestaje
– radio nie zbiera fal poza miastem jak jest włączone jakieś urządzenie do gniazdka zapalniczki
– podczas otwierania szyb jest wrażenie jakby się zassały na co najmniej 5 lat (mało to płynne jest )
– głośnik fabryczne grają jak w autach z lat 90

Jeśli chodzi o przeszłosc mojego auta to sprawdzałem w ASO , wszytsko co roku robione u Szwabskiego dealera- mam wpisy w ksiazce plus faktury (wiem wszytsko mozna podrobić) ale potwierdziły to wpisy w systemie , przebieg oryginalny,

Do pracy silnika nie mam nic , pracuje cichutko , malo pali, jest żwawy
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2017, 17:38
Posty: 42 (0/1)
Auto: BK 1.6 2007

Postprzez some1 » 31 sty 2018, 09:54

Tu nie chodzi o wpisy w książce, bo na papierze auto może wyglądać pięknie, ale sposobu użytkowania samochodu nie widzisz. Tego czy jeździło po gładkich drogach czy dziurach, czy było regularnie używane czy stało tygodniami w wilgotnym garażu, czy właściciel jeździł eco czy kręcił do odcięcia itd. Normalne ryzyko przy zakupie używanego auta i japoński, niemiecki czy inny rodowód tego nie zmieni.

Skrzypiące fotele trzeba by rozebrać i nasmarować, ktoś już miał chyba podobny problem, tylko najpierw warto upewnić się że to faktycznie skrzypi fotel a nie np. mocowanie pasów. Regularnie używane raczej skrzypieć nie powinny.

Na szyby pomaga umycie uszczelek, jeśli jest w szczelinie do której przylegają dużo syfu to mogą się przyklejać. Inna sprawa że tryb otwierania na pierwszej pozycji przycisku nie jest płynny i tak ma być, szyba się opuszcza centymetr, zatrzymuje i dopiero potem jedzie dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez RobertPi » 31 sty 2019, 11:30

Zawieszenie i hamulce zużywają się bardziej lub mniej w zależności od stylu jazdy i terenu.
Ja w swojej przód robiłem przy 125 a potem jeszcze raz po 140 bo wahacze okazały się być gówniane. Tarcze oryginalne poszły z autem. Klocki przód pierwsze po 80 a tył 170.
Jak widzisz wiek nie ma znaczenia.
To że w ASO były przeglądy nie oznacza, że ktoś nie grzebał w aucie sam.
Radio faktycznie nie jest najwyższych lotów ale ja sprawne powinno działać. Może masz wyłączony AF.
Pytanie co wpinasz w gniazdo zapalniczki. Niektóre wynalazki potrafią skutecznie zakłócić pracę radia.
Sam przebieg raczej oznacza, że auto niewiele jeździło więc może te problemy związane są właśnie z brakiem używania. Silnik tylnej wycieraczki pewnie działa ale mechanizm już nie bo się zastał.
Rp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez yama » 31 gru 2019, 17:35

wady jakie widzę
-korozja spodu konieczna koserwacja !!
-lakier jest delikatny ale i tak lepszy niż w nowych
-zasysanie uszczelek okien
-radio czasem gubi i spada zasięg głośniki od biedy będą
-na pusto przy prędkości 120+ tył podskakuje na koleinach
– powinno być lepiej wyciszone auto głośne opony i jest masakra silnik coś boruczy ale szum opon zabija wszystko
-pierścienie olejowe w 1.6 i 2.0 bo reszta jest cacy
– tarcze przód lubią się wichrować przy agresywnej jeździe nie zależnie od firmy albo mam pecha
-rysują się plastiki wnętrza i bagażnika wkurzające ale teraz nawet nie zwracam uwagi
-na plus wygoda siedzenia 600km jak najbardziej i wysiadam w miarę wypoczęty nie lądując na kolanach
– klima chociaż słabsza niż reczna działa b dobrze trzeba się przyzwyczaić
– na trasie w miarę niedużo pali w miescie gorzej na krótkich odcinkach 10 :! ale inne spala wiecej
ponad 70 k km spalanie 7.2 średnie
-zwarta konstrukcja parking no problem wciśnie się na pinezki
-wchodzenie w zakręty +++++
-skrzynia biegów +++++++ czasem zgrzytnie z 1 na wsteczny ale precyzja jak w klasie wyższej
naprawy są droższe bo silnik z6 występuje wyżej ale mało co się psuje pilnować wymian płynów i ok
wiekszość można samemu ogarnąć

niestety to moje ostatnie auto / a przynajmniej nie kupię młodszej wersji/ bo jak widzę co się dzieje ... to mi przechodzi
jakbym w BA 2.0 miał klimę auto i ciut miększe zawieszenie i fotele wygodniejsze to bym się przesiadł
tutaj ani zawias ani silnik nie jest tak dobry jak tam ale za to znacznie wygodniejszy
o wpinanie do zapalniczki chodzi o to ze np przetwornica transmiter czy co tam strasznie sieje i wrzuca zakłócenia do zasilania a zaraz jest radio które je wyłapuje :( wiekszośc aut tak ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez RobertPi » 29 sty 2020, 22:03

A nie przyszło Ci do głowy, że ta "przetwornica-transmiter" jest uwalona skoro w innych autach też sieje? Tania chińska elektronika nie jest szczytem jakości wykonania więc nie dziw się, że są problemy.
Z resztą generalnie się zgadzam pamiętając tylko o tym, że projekt ma prawie 20 lat więc może mieć "pewne niedociągnięcia" chociaż ja osobiście chciałbym aby moja BM miała taką skrzynie i takie "twarde "zawieszenie.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez chmielu_KL » 30 sty 2020, 10:05

Trochę takie z pupy, każde auto prędzej czy później wymaga konserwacji, uszczelki? Ja mam całe żadnych problemów, radio działa jak powinno, głośne opony? Takie masz moje są ciche, silnik buczy ma prawo z końcu on pracuje warto zdiagnozować co dokładnie, tarcze hamulcowe? Ja jeżdżę jeszcze na zestawie od poprzedniego właściciela tracze maja z 4 lata a nic się nie dzieje, wiuzlanie pod palcem i z pomiarów wsio bardzo dobrze. Na plastiki nie narzekam dbam więc nic się złego nie dzieje. Klima chłodzi błyskawicznie. W mieście pali 8.9L trasa z klima 7L. Skrzynia bez zarzutów, właśnie zbliża się wymiana oleju :) transmiter FM wpięty cały czas żadnych zakłóceń itp. To że auto słabo wyciszone i kiepski lakier to się zgodzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez spiceagent11 » 1 paź 2021, 09:19

Codziennie jeżdżę Renówką i BeeMWiu służbowym, ale nie mogę się po prostu doczekać momentu w którym wsiądę do swojej Madzi i wymyślę pretekst, żeby choć kilkanaście kilometrów przefrunąć. Jak powoli – to dostojnie, a jak dostaje w palnik – zawiasy i układ kierowniczy są jak żyleta. Reagują sztywno i sportowo, tak jak hamulce. No i ta decha rozdzielcza – dzieło sztuki.
https://vidmateapp.win | https://bluestacks.red
Początkujący
 
Od: 1 paź 2021, 09:17
Posty: 1
Auto: Maruti suzuki 800

Postprzez RobertPi » 8 paź 2021, 20:36

Decha rozdzielcza – poezja :D .
A tak na poważnie.
Jest czerwiec roku 2008. Auto kupione, przejechałem prawie 400 kilometrów. Drogi boczne, główne, trochę autostrady. Wszystko pięknie, auto jeździ jak przyspawane. Przyjechałem swoim świeżym nabytkiem pod dom i zostawiłem do wieczora. Godzina 21 wsiadam aby pojechać do siostry. Włączam silnik, zapalam światła i szok. Moim oczom ukazała się po raz pierwszy podświetlona w ciemności deska.
Przyznam szczerze, że takiego wrażenia nie zrobiło na mnie wcześniej żadne auto.
Chciałbym mieć teraz taką w BM <płacze> .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323