Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kocio » 5 paź 2009, 19:37

Maki – mam M3 od 3 lat, ona ma 5 – nic mi się nie przeciera, przebieg kolo 75tys. Dwa razy byłem na wakacjach na południu Włoch, temperatury dochodziły do +42 w cieniu i nie mogę powiedzieć aby klimatyzacja nie wyrabiała. Jak jest z częściami to przyznam Ci się – nie wiem, jak coś będę wymieniał to się podzielę-póki co tylko eksploatacyjne. Co do hałasu to na pewno przeczytałeś, że wiele zależy od opon w tym modelu.Ja bym się nie zdawał na opinię innych w tym temacie – przesiadając się np. z Corollki (E11) do M3 odczułem nieporównywalną zmianę – na korzyść M3 oczywiście. Oczywiście każde auto ma swoje wady ale czy inne mają ich mniej? Ja na przykład miałem więcej zastrzeżeń do M3 zanim ją kupiłem niż teraz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 09:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez MAKI » 5 paź 2009, 21:35

Dzieki Kocio za opinie – moje obawy wynikają przede wszystkim z tego co przeczytałem w tym dziale – jasne jest ze bedą osoby ktore troche przesadzają byc moze oczekiwaly od Mazdy zbyt duzo. W końcu jest to zwykły kompakt. Porównywałem do Mazdy3 Forda Focusa MKII – na korzysc Focusa to na pewno cena zakupu, jest w czym wybierac, świetny układ kierowniczy i zawieszenie, no i porównalem ceny czesci zamiennych to wypada to wszytko calkiem przyzwoicie.
Najwiekszy minus – ten samochód i w wewnątrz i na zewnatrz jest nijaki. Flotowa fura dla PH :P
Myśłałem tez o Audi A3/ A4 lub o Volvo C30/S40 – ale to wyzsza polka cenowa i raczej odpada.

Moze inny właścicel M3 wypowie sie jeszcze...(Kocio mnie troche przekonal ze jednak warto :D)
Użytkownicy wszystkich Mazd łączcie się
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lis 2004, 18:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 – 1.6 benz – 2006

Postprzez sidiromek » 6 paź 2009, 07:49

Identyczna droga analizy jak moja :)

A4 jeszcze wchodzi w gre, S40 zdecydowanie poza moim zasięgiem.

W mazdzi ta rdza mnie straszy ale za mniej więcej tą samą cenę kupię o około 4 lata młodszą M3ke niż A4 (no i mniejsze przebiegi).
Pozatym biorę po uwagę ryzyko kradzieży. A4 1.9TDi jest bardzo "chodliwa" a podobno niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe biorą to pod uwagę przy ustalaniu składek – nie sprawdzałam tego jak narazie.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 13:49
Posty: 5
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 3 Activ 1.6 CD '05

Postprzez DeadlY » 12 paź 2009, 19:33

MAKI napisał(a):.
Piszecie ze jakosc wykonania niektórych elementów jest srednia, niektore zuzywaja sie juz po roku uzytkowania (dywaniki), niezbyt wydajna klimatyzacja, duzy poziom głośnosci w wnętrzu pojazdu, mogłbym tak jeszcze wyliczać...

Dywaniki to akurat najmniejszy problem – po prostu kupujesz porzadne i problem z glowy :), klima jest wydajna jedynie sterowanie automatyczne czasami bywa irytujace ale to nie jest az taka tragedia, poziom glosnosci – pisalem gdzies o tym – groszowa sprawa: wygluszenie matami tlumiacymi drzwi dachu i bagaznika i prysniecie "barankiem" nadkoli od wewnatrz i zalatwione :)
Niestety nie robi sie samochodow jak kiedys – rdza tak samo dotyczy mazdy jak i mercedesa i ogolnie 95% marek. Bez przesady samochody nie rozpadaja sie po 5 latach, ale nie sa tak zabezpieczone jak dawniej. I zeby nie bylo: pasaty tez rudy zżera ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez wadim87 » 24 paź 2009, 22:35

różnica w cenie AC jeżeli chodzi o Audi A4 a mazdę 3 przy wartości 50 tys. to około 5% na korzyść AUDI.
Oczywiście podałem przykład tylko jednego towarzystwa ubezpieczeniowego.


Jeżeli chodzi o ubezpieczenie samochodu przed kradzieżą to są myślę naprawdę nie duże koszta bo na poziomie 500 zł rocznie w lublinie a 650 w Wawie.


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 10:43
Posty: 30
Skąd: LUBLIN
Auto: MAZDA 3 1.6 BENZYNA

Postprzez kauzyperda » 28 paź 2009, 09:44

DeadlY napisał(a):poziom glosnosci – pisalem gdzies o tym – groszowa sprawa: wygluszenie matami tlumiacymi drzwi dachu i bagaznika i prysniecie "barankiem" nadkoli od wewnatrz i zalatwione :)


A moglbys jeszcze raz szerzej napisac o wygluszaniu M3, zwlaszcza jesli sam to zrobiles w swoim aucie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 23:10
Posty: 41
Auto: 3 MPS '08

Postprzez Globy » 4 lis 2009, 15:51

Panowie, a 2-litrowy silnik w "trójce" BK (150 koni) ma płytki czy szklanki do regulacji luzu?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez zio » 5 lis 2009, 23:16

wg manuala płytki
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Globy » 6 lis 2009, 00:37

Dziękuję!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez DeadlY » 9 lis 2009, 09:33

kauzyperda oki http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 20#1544520
jak masz jakies pytania to w tamtym topicu wal ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez radzi89 » 26 lis 2009, 14:13

MAKI napisał(a):na korzysc Focusa to na pewno cena zakupu, jest w czym wybierac, świetny układ kierowniczy i zawieszenie



Zawieszenie Mazdy oraz uklad pochodza z focusa z tego co wiem.Jedynie zostalo nieco zmodyfikowane, podobno na plus :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez romain » 29 lis 2009, 00:36

Turbina lekko gwiżdze....co to może oznaczać?
Czy zimna, czy tez ciepła, w zakresie obrotów 1500-2500 wyraźnie "gwiżdże". charakterystyczne jest to ,że przy dodaniu obrotów świst narasta, a nastepnie opada, jakgdyby na moment przed spadkiem obrotów, po zdjęciu nogi z pedału.
Moja Magda jest z czerwca 2006 1,6 Diesel 110 KM, ale pierwsza rejestracja w kwietniu 2007. Jestem jedynym użytkownkiem. Magdalena ma na sumieniu 112 000 km. Turbinka zawsze przechłodzona po obciązeniu.
Często uzywam tempo na A4. Olej co 15 000-18 000. Typ jazdy raczej ekologiczny, czyli na leniucha. W miesiącu około 1300 km.
Bez spadku mocy. Na V biegu od 80 do 120 to 11-12 sekund.
Was is Das??
Początkujący
 
Od: 2 sie 2007, 17:50
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Legnica
Auto: mazda 3 1,6 MZCD 109 KM

Postprzez cymeton » 7 gru 2009, 16:23

Witam. Jestem nowy, starałem się przejrzeć dosyć gruntownie to forum, więc gdybym się powtarzał to przepraszam. Więc. Chce kupić mazdę 3 1.6 w turbodieslu. Mam na to 35 tyś i zaufanego człowieka, który ją ściągnie z zachodu. Ale wiele osób mi doradza, żebym już lepiej kupił audi a3 dwa lata starsze. No ale mazda jest dużo ładniejsza. I nowsza. Więc wolę ją. Teraz moje pytanie. Czy mazda posiada jakieś wady fabryczne, czy tak zwane "choroby dziecięce"? Celuję w rocznik 2005. Samochód potrzebuje by często przemieszczać się samotnie z miasta do miasta (taka robota) i szczerze przyznam przyciągnęło mnie do jej zakupu rewelacyjne spalanie i podobno jakość. Problemy z wyciszeniem, z dywanikami, brakiem regulacji wycieraczek nie są mi straszne. Bardziej przeraża mnie fakt, że w tej maździe palce maczał ford. Poza tym zastanawiam po jakim przebiegu zaczyna wysiadać dwumasowe koło zamachowe. Czy mam się takiej awarii jakoś paniczne obawiać. Ps. Nogi raczej ciężkiej nie mam. Jeżdżę spokojnie, choć są momenty kiedy brakuje czasu...
Ps2. Cały czas zastanawiam się też nad tym audi. Ale mazda dzuuużo ładniejsza.
Początkujący
 
Od: 6 gru 2009, 15:33
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 3 1.6 cd 2005 rok

Postprzez CezaR83 » 7 gru 2009, 16:38

cymeton napisał(a):Czy mazda posiada jakieś wady fabryczne, czy tak zwane "choroby dziecięce"?

Tak ma, ale....
cymeton napisał(a):Problemy z wyciszeniem, z dywanikami, brakiem regulacji wycieraczek nie są mi straszne.

widze że poczytałeś trochę stron tego wątku ;) resztę wątpliwości też znajdziesz na forum :P
cymeton napisał(a):Bardziej przeraża mnie fakt, że w tej maździe palce maczał ford

dlaczego ma przerażać? 3 ma płyte i zawieszenie od Focusa, chociaż teraz po przejęciu z powrotem swoich akcji od forda można pokusić sie o stwierdzenie ze to Ford ma od Mazdy te elementy :D Poza tym nie są złe....
cymeton napisał(a):Poza tym zastanawiam po jakim przebiegu zaczyna wysiadać dwumasowe koło zamachowe. Czy mam się takiej awarii jakoś paniczne obawiać.

To zależy jak będziesz jeździł tym dieslem.... będziesz deptał do dechy gaz od niskich obrotów to możesz sie obawiać , najlepiej jeździć optymalnie (jak? poszukaj na forum)

cymeton napisał(a):No ale mazda jest dużo ładniejsza.

cymeton napisał(a):Ale mazda dzuuużo ładniejsza.

Myślę że wybór może byc tylko jeden :)

Pozdr.
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2103 (46/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez cymeton » 9 gru 2009, 00:11

Dzięki za odpowiedź. No cóż, ciągle się waham. Po gruntownym przejrzeniu tego forum widzę, że głównym problemem mazdy 3 jest wyciszenie. Na szczęście, jak się zorientowałem, wyciszenie tego samochodu nie jest drogie. Ale czy to naprawdę taki problem. Jechałem ostatnio nowym fordem fiestą i tam rzeczywiście było głośno... Mam nadzieję, że nie o takim hałasie jest mowa... Pod tym względem audi a3 wydaje mi się wystarczająca. Tzn. cicha. No i drugie pytanie. Jak to jest z tą klimatyzacja. Jak pisałem celuję w 2005 rok. Bo nie wiem czy to jest klimatyzacja automatyczna, manualna, dwusferowa czy jaka. Ci którzy sprowadzili z USA mają głównie manualną. No ja sobie manualnej raczej nie wyobrażam. Czytałem też, że różnie to jest z wersjami wyposażenia. Ja sprowadzam z DE. Na zdjęciach czasami widnieją klimy z trzema pokrętłami, a czasem z dwoma i w środku, pomiędzy pokrętłami, przyciski. Celuję wersję exclusive, nie wiem czy 1. 6 diesel ma wersję sport, a tym bardziej top. No i by przydał się tempomat... Proszę o redę....
Początkujący
 
Od: 6 gru 2009, 15:33
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 3 1.6 cd 2005 rok

Postprzez torcida » 14 gru 2009, 21:38

Witam.Jestem nowym użytkownikiem tego forum.Mam zamiar kupic tą Mazde 3 sport http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10348437 Mógłby mi ktoś napisac czy cena jest adekwatna do tego rocznika bo wydaje mi sie zaniżona,jak i coś o tym samochodzie.Dzieki
torcida
 

Postprzez baastek » 14 gru 2009, 22:00

wg mnie cena jest taka poniewaz jest to benzynka,automat i do tego wersja usa domniemam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 11:02
Posty: 52
Skąd: wadowice
Auto: mazda 3 1.6CiTD 2005r

Postprzez DeadlY » 15 gru 2009, 00:13

Mało zdjec i niewyraźne, mały przebieg jak na 2005r. Ceny w tym roczniku podobnych samochodów są od 32 do 40 tyś. (na otomoto).
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez kocio » 15 gru 2009, 02:45

Amerykaniec – więc nie wiem dlaczego podają jako kraj pochodzenia Polskę. Auta stamtąd wiemy wszyscy w jakim stanie są sprowadzane, a jak ktoś nie naprawiał "dla siebie" to.. No i klima manualna -jak to w amerykańcach..
Cena nie jest zaniżona uważam – silnik 2.3 chyba nie był "na Europę".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 09:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez Kuti83 » 16 gru 2009, 23:46

Wersja ciekawa, trzeba by sprawdzić po VIN czy nie robił za amfibię i czy nie składa się z dwóch M3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 15:22
Posty: 62
Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323