Panel multimedialny dedykowany do Mazdy 3 BK
Witam przymierzam się do zakupu trójki. Mam pytanie co do radia. Chciałbym je od razu wymienić na jakieś dedykowane typu phantom albo eonon, ale zastanawiam się czy po podłączeniu takiego sprzętu będzie działał ekran nad radiem, czy będzie wyświetlał wszystkie swoje funkcję, głównie chodzi mi o temperature przy regulacji klimatronikiem. Wiem tyle że ten ekran jest połączony z radiem seryjnym, ale jak bedzie z innym to nie mam pojęcia. Ewentualnie jaka stacja multimedialna będzie działać z tym ekranem.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio edytowano 13 cze 2013, 00:14 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zmiana tematu.
Powód: zmiana tematu.
- Od: 5 wrz 2010, 16:38
- Posty: 12
jeszcze jedno, znalazłem takie przykładowe stacje:
http://allegro.pl/stacja-multimedialna- ... 37760.html
http://cgi.ebay.pl/2-Din-Digital-DVD-GP ... 2580wt_869
Czy to bedzie działac z funkcjami komputera pokładowego itp, jezeli nie to proszę o podanie modelów które będą działać z całym osprzetem trójki.

http://cgi.ebay.pl/2-Din-Digital-DVD-GP ... 2580wt_869
Czy to bedzie działac z funkcjami komputera pokładowego itp, jezeli nie to proszę o podanie modelów które będą działać z całym osprzetem trójki.
- Od: 5 wrz 2010, 16:38
- Posty: 12
Od kilku miesięcy próbuję się zorientować które radio dedykowane do trójki byłobu najbardziej odpowiednie. Studiowałem opisy, fora, zadawałem pytania sprzedającym ... no i trochę sam myślałem
Od razu zaznaczam że są to rozważania raczej teoretyczne ale być może zostaną poparte (lub nie) przez innych użytkowników forum.
Aby zachować maksymalną zgodność z standardowym wyposażeniem auta musi być ono wyposażone w szynę CAN, a radio musi posiadać interfejs CAN z odpowiednim dla M3 dekoderem.
Jeżeli chodzi o auto to roczniki 2007+ spełniają to wymaganie.
Jeżeli chodzi o radio – to jest chyba tylko jeden model. Jest to radio produkowane przez firmę Caska model CA3635 http://cgi.ebay.pl/New-Caska-Mazda-3-Ca ... 4a9d1451de
Radio to chyba jako jedyne posiada wbudowany dekoder szyny CAN a więc może wykorzystywać wszystkie informacje cyfrowe pobierane z szyny CAN samochodu.
Z informacji wyczytanych na różnych forach wynika że w przypadku modelu CA3635 :
– górny wyświetlacz dalej działa (aby działał – musi być podłączony do radia i korzystać z szyny CAN)
– działa komputer pokładowy (radio ma klawisz INFO odpowiedzialny za przełączanie funkcji kompa)
– radio działa zarówno z system audio BOSE jak i zwykłym
– system TPMS (Tire Pressure Monitoring System) ma swój interfejs graficzny na ekranie z wyświetlaniem konkretnych parametrów każdego koła – ciśnienie + temperatura.
– nie wiem jak wygląda sprawa klimatyzacji automatycznej (ja mam manual i nie drążyłem tego tematu)
– kiepska sprawa to cena – niestety ponad 2300 zł
a tak na marginesie – menu ekranowe tego radia zerżnęli chyba z Audi A6 – jakoś dziwnie podobne
Jako dodatkowa wskazówka, że np sprawa działania komputera pokładowego zależy od posiadania przez nie dekodera CAN , jest to, iż komputer działa tylko w fabrycznych radiach firmy Clarion (posiada ten dekoder) – a w innych fabrycznych radiach nie działa. Było to opisywane na tym forum.
Podejrzewam, że te radia po 1500-1700 zł nie zapenią pełnej zgodności z wyposażeniem Mazdy.
Jeżeli ktoś ma już jakieś praktyczne doświadczenie z tym modelem to oczywiście proszę do bardziej konkretne niż moje uwagi.
Od razu zaznaczam że są to rozważania raczej teoretyczne ale być może zostaną poparte (lub nie) przez innych użytkowników forum.
Aby zachować maksymalną zgodność z standardowym wyposażeniem auta musi być ono wyposażone w szynę CAN, a radio musi posiadać interfejs CAN z odpowiednim dla M3 dekoderem.
Jeżeli chodzi o auto to roczniki 2007+ spełniają to wymaganie.
Jeżeli chodzi o radio – to jest chyba tylko jeden model. Jest to radio produkowane przez firmę Caska model CA3635 http://cgi.ebay.pl/New-Caska-Mazda-3-Ca ... 4a9d1451de
Radio to chyba jako jedyne posiada wbudowany dekoder szyny CAN a więc może wykorzystywać wszystkie informacje cyfrowe pobierane z szyny CAN samochodu.
Z informacji wyczytanych na różnych forach wynika że w przypadku modelu CA3635 :
– górny wyświetlacz dalej działa (aby działał – musi być podłączony do radia i korzystać z szyny CAN)
– działa komputer pokładowy (radio ma klawisz INFO odpowiedzialny za przełączanie funkcji kompa)
– radio działa zarówno z system audio BOSE jak i zwykłym
– system TPMS (Tire Pressure Monitoring System) ma swój interfejs graficzny na ekranie z wyświetlaniem konkretnych parametrów każdego koła – ciśnienie + temperatura.
– nie wiem jak wygląda sprawa klimatyzacji automatycznej (ja mam manual i nie drążyłem tego tematu)
– kiepska sprawa to cena – niestety ponad 2300 zł
a tak na marginesie – menu ekranowe tego radia zerżnęli chyba z Audi A6 – jakoś dziwnie podobne
Jako dodatkowa wskazówka, że np sprawa działania komputera pokładowego zależy od posiadania przez nie dekodera CAN , jest to, iż komputer działa tylko w fabrycznych radiach firmy Clarion (posiada ten dekoder) – a w innych fabrycznych radiach nie działa. Było to opisywane na tym forum.
Podejrzewam, że te radia po 1500-1700 zł nie zapenią pełnej zgodności z wyposażeniem Mazdy.
Jeżeli ktoś ma już jakieś praktyczne doświadczenie z tym modelem to oczywiście proszę do bardziej konkretne niż moje uwagi.
- Od: 20 mar 2009, 01:20
- Posty: 30
- Skąd: Choszczno
- Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan
tu znalazlem cos podobnego i tanszego tyle ze pisze do mazd bez naglosnienia bose
http://cgi.ebay.ca/DVD-GPS-Navigation-R ... 1c0ecfad1f
http://cgi.ebay.ca/DVD-GPS-Navigation-R ... 1c0ecfad1f
- Od: 5 lip 2010, 20:01
- Posty: 40
- Skąd: lubelskie
- Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA
webaster napisał(a):Od kilku miesięcy próbuję się zorientować które radio dedykowane do trójki byłobu najbardziej odpowiednie. Studiowałem opisy, fora, zadawałem pytania sprzedającym ... no i trochę sam myślałem![]()
Od razu zaznaczam że są to rozważania raczej teoretyczne ale być może zostaną poparte (lub nie) przez innych użytkowników forum.
Aby zachować maksymalną zgodność z standardowym wyposażeniem auta musi być ono wyposażone w szynę CAN, a radio musi posiadać interfejs CAN z odpowiednim dla M3 dekoderem.
Jeżeli chodzi o auto to roczniki 2007+ spełniają to wymaganie.
Jeżeli chodzi o radio – to jest chyba tylko jeden model. Jest to radio produkowane przez firmę Caska model CA3635 http://cgi.ebay.pl/New-Caska-Mazda-3-Ca ... 4a9d1451de
Radio to chyba jako jedyne posiada wbudowany dekoder szyny CAN a więc może wykorzystywać wszystkie informacje cyfrowe pobierane z szyny CAN samochodu.
Z informacji wyczytanych na różnych forach wynika że w przypadku modelu CA3635 :
– górny wyświetlacz dalej działa (aby działał – musi być podłączony do radia i korzystać z szyny CAN)
– działa komputer pokładowy (radio ma klawisz INFO odpowiedzialny za przełączanie funkcji kompa)
– radio działa zarówno z system audio BOSE jak i zwykłym
– system TPMS (Tire Pressure Monitoring System) ma swój interfejs graficzny na ekranie z wyświetlaniem konkretnych parametrów każdego koła – ciśnienie + temperatura.
– nie wiem jak wygląda sprawa klimatyzacji automatycznej (ja mam manual i nie drążyłem tego tematu)
– kiepska sprawa to cena – niestety ponad 2300 zł
a tak na marginesie – menu ekranowe tego radia zerżnęli chyba z Audi A6 – jakoś dziwnie podobne
Jako dodatkowa wskazówka, że np sprawa działania komputera pokładowego zależy od posiadania przez nie dekodera CAN , jest to, iż komputer działa tylko w fabrycznych radiach firmy Clarion (posiada ten dekoder) – a w innych fabrycznych radiach nie działa. Było to opisywane na tym forum.
Podejrzewam, że te radia po 1500-1700 zł nie zapenią pełnej zgodności z wyposażeniem Mazdy.
Jeżeli ktoś ma już jakieś praktyczne doświadczenie z tym modelem to oczywiście proszę do bardziej konkretne niż moje uwagi.
Witam.
Ja też ostatnio dużo szukałem i pytałem na ten temat i doszedłem do tych samych wniosków co napisał webaster. To radio (Caska CA3635) jest chyba najlepszą opcją i nawet sam zamierzam je kupić. Dodatkowo wiem że to radio ma kilka odpowiedników, które są poprostu inaczej nazywane w poszczególnych regionach, dla Chin jest to właśnie Caska CA3635, dla europy zachodniej jest to bodajże DSS, dla europy wschodniej jest to Phantom (który dodam że u nas kosztuje ok 5000-6000 PLN co jest poprostu chamstwem bo te wszystkie radia to to samo tylko pod inną nazwą na każdy region). Dlatego właśnie interesuję się zakupem tego radia poza naszym regionem bo różnica w cenie jest niesamowita. Widzę że kolega webaster znalazł nawet w jeswzscze lepszej cenie niż ja, za co bardzo dziękuję
Jak ktođ ma jeszcze jakieś informacje na temat tych radyjek to proszę, zbierzmy w tym temacie wszystkie info jakie się nam uda znaleźć. Pomoże to nam jak najlepiej dobrać sprzęt.
I mam pytanie do webastera: czy orientowałeś się może, ile kosztują te dodatkowe opcje (TPMS i IPAS) i jak one wyglądają, tzn. czy jest to wbudowywane do radia czy są to jakieś osobne czujniki ?
Jakby ktoś chciał kupić to Caska to może zgadajmy się jakoś to więcej sztuk wyjdzie taniej.
Aha i osobiście uważam iż właśnie ta Caska CA3635 jest najlepszą opcją ze wszystkich dostępnych na rynku radyjek do M3
Pozdrawiam
Renesco
- Od: 24 sie 2010, 15:58
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3
Renesco napisał(a):I mam pytanie do webastera: czy orientowałeś się może, ile kosztują te dodatkowe opcje (TPMS i IPAS) i jak one wyglądają, tzn. czy jest to wbudowywane do radia czy są to jakieś osobne czujniki ?
Z tego co się domyślam, TPMS w CA3635 jest bardziej rozbudowanym interfejsem graficznym dla istniejacego w aucie systemu TPMS.
Według mnie CA3635 po prostu dekoduje dane systemu TPMS z szyny CAN i jeżeli auto posiada fabryczny system TPMS to nie potrzeba nic więcej.
Jeżeli auto nie posiada fabrycznego TPMS to gra jest niewarta świeczki bo trzeba by było zainstalować dodatkowo czujniki ciśnienia w kołach (koszt ok 1000zł) oraz jakiś interfejs współpracujący z tym radiem ale o takim nie słyszałem.
Jeżeli chodzi o system IPAS to pod tym linkiem
http://www.coagent.cn/view_pro.php?id=21
jest opis wskazujący na to, że IPAS jest zaimplementowany w CA3635 . Konieczne jest tylko dokupienie czujnika położenia kierownicy i kamerki.
Postaram się jutro wysłać do nich maila z zapytaniem o komponenty i cenę.
Dobrze by było gdyby komuś udało się znaleźć opisy wszystkich gniazd CA3635 . Można by się dzięki temu dużo dowiedzieć.
- Od: 20 mar 2009, 01:20
- Posty: 30
- Skąd: Choszczno
- Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan
webaster napisał(a):Renesco napisał(a):I mam pytanie do webastera: czy orientowałeś się może, ile kosztują te dodatkowe opcje (TPMS i IPAS) i jak one wyglądają, tzn. czy jest to wbudowywane do radia czy są to jakieś osobne czujniki ?
Z tego co się domyślam, TPMS w CA3635 jest bardziej rozbudowanym interfejsem graficznym dla istniejacego w aucie systemu TPMS.
Według mnie CA3635 po prostu dekoduje dane systemu TPMS z szyny CAN i jeżeli auto posiada fabryczny system TPMS to nie potrzeba nic więcej.
Jeżeli auto nie posiada fabrycznego TPMS to gra jest niewarta świeczki bo trzeba by było zainstalować dodatkowo czujniki ciśnienia w kołach (koszt ok 1000zł) oraz jakiś interfejs współpracujący z tym radiem ale o takim nie słyszałem.
Jeżeli chodzi o system IPAS to pod tym linkiem
http://www.coagent.cn/view_pro.php?id=21
jest opis wskazujący na to, że IPAS jest zaimplementowany w CA3635 . Konieczne jest tylko dokupienie czujnika położenia kierownicy i kamerki.
Postaram się jutro wysłać do nich maila z zapytaniem o komponenty i cenę.
Dobrze by było gdyby komuś udało się znaleźć opisy wszystkich gniazd CA3635 . Można by się dzięki temu dużo dowiedzieć.
Hmm, no ja niby mam tę kontrolkę z oponką, raz mi się nawet zaświeciła
Jeszcze tylko jestem ciekaw ile sobie liczą za ten czujnik kierownicy.
Znalazłem jeszcze taką informację, że jeżeli wymontujemy fabryczne radio i kostka od LCD (tego z temperaturą godziną itp.) jest podłączona z boku radia to chyba oznacza, że to nowe radio będzie współgrało z LCD a jeśli do radia to nie.... daje linka do strony http://www.mazda3forums.co.uk/index.php ... ic=1784.90 tu jest zdjęciejak to wygląda.
P.S. – nawet ten gosc z czerwoną mazdą w awatarze chwali tę Caskę mówiąc, że orientował się po innych radyjkach, które np mają coś tam ale nie mają z kolei czego innego, a mówi, że Caska ma to wszystko a nawet więcej..... Mnie przekonał.
Polecam przeczytać tamten cały wątek od początku do którego podałem linka.
Pozdrawiam
Renesco
- Od: 24 sie 2010, 15:58
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3
Pod tym adresem Allegro
http://allegro.pl/show_item.php?item=12 ... s%C5%82any. można nawet w rozsądnej cenie kupić Phantom-a DVM-3500G
Jak widać z tego filmiku http://www.youtube.com/watch?v=E1uSoAfx ... re=related zegar i temperatura działa na starym wyświetlaczu.

Jak widać z tego filmiku http://www.youtube.com/watch?v=E1uSoAfx ... re=related zegar i temperatura działa na starym wyświetlaczu.
WItam,
Dzwoniłem na numer podany na aukcji, i osoba pod drugiej stronie przedstawia się jako przedstawiciel Phantoma na Polskę.
Dostałem informację, że są to ostatnie modele w magazynie i chcą się ich pozbyć bo przechodzą na nowe tj. do nowej M3 2010.
Zapytalem czy TEN Phantom różni się czymś od Caska CA3635 ponieważ ten pan powiedział mi, iż rzeczywiście Phantomy i Caski to to samo. Sprzedawca powiedział mi, że nie morze tego teraz sprawdzić ale umówiłem się na telefon więc jak dowiem się czegoś ciekawego to zamieszczę info.
Ale tak jak rozmawialiśmy to pojawiły się wątpliwości (oczywiście do wyjaśnienia) czy to radio to to samo w 100% co Caska CA3635, ale wszystkiego dowiem się później.
Pozdrawiam
Renesco
Dzwoniłem na numer podany na aukcji, i osoba pod drugiej stronie przedstawia się jako przedstawiciel Phantoma na Polskę.
Dostałem informację, że są to ostatnie modele w magazynie i chcą się ich pozbyć bo przechodzą na nowe tj. do nowej M3 2010.
Zapytalem czy TEN Phantom różni się czymś od Caska CA3635 ponieważ ten pan powiedział mi, iż rzeczywiście Phantomy i Caski to to samo. Sprzedawca powiedział mi, że nie morze tego teraz sprawdzić ale umówiłem się na telefon więc jak dowiem się czegoś ciekawego to zamieszczę info.
Ale tak jak rozmawialiśmy to pojawiły się wątpliwości (oczywiście do wyjaśnienia) czy to radio to to samo w 100% co Caska CA3635, ale wszystkiego dowiem się później.
Pozdrawiam
Renesco
- Od: 24 sie 2010, 15:58
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3
znalazłem taki filmik na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=i4pIeeq8aQM
Wynika z niego, że rzeczywiście CA3636 obsługuje komputer spalania. Służy do tego (jak się domyślałem) klawisz INFO w radiu. Ta funkcjonalność we wszystkich opisach była albo pomijana albo opisywana bardzo niejasno a w jednym z opisów wręcz było, że nie obsługuje
. Ten filmik definitywnie sprawę wyjaśnia. (patrz od 25 sekundy filmu)
Jerryz – dzieki za te linki – to rzeczywiście chyba kopia CA3635 tyle, że znacznie tańsza. Jutro dzwonię do gostka.
http://www.youtube.com/watch?v=i4pIeeq8aQM
Wynika z niego, że rzeczywiście CA3636 obsługuje komputer spalania. Służy do tego (jak się domyślałem) klawisz INFO w radiu. Ta funkcjonalność we wszystkich opisach była albo pomijana albo opisywana bardzo niejasno a w jednym z opisów wręcz było, że nie obsługuje
Jerryz – dzieki za te linki – to rzeczywiście chyba kopia CA3635 tyle, że znacznie tańsza. Jutro dzwonię do gostka.
- Od: 20 mar 2009, 01:20
- Posty: 30
- Skąd: Choszczno
- Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan
webaster napisał(a):znalazłem taki filmik na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=i4pIeeq8aQM
Fajna sprawa, nie powiem... Trzeba by to przemyśleć, tylko te "klapki" na karty pamięci to wyglądają beznadziejnie, jak by nie mogli ich gdzieś schować na dole radyjka, i jeszcze ciekawe czy można zmienić kolorystykę tego podświetlania i interfejsu bo ni jak ona pasuje do bursztynowo-niebieskiego w naszych mazdach

Jerryz napisał(a):Pod tym adresem Allegrohttp://allegro.pl/show_item.php?item=12 ... s%C5%82any. można nawet w rozsądnej cenie kupić Phantom-a DVM-3500G
Rozmawiałem z gościem od tej aukcji. Okazał się uczciwy i od razu uprzedził w czym rzecz:
otóż ta stacja ma system Windows CE 4.2 co oznacza że tylko starsze programy nawigacyjne bedą działać. O zainstalowaniu np Automapy można raczej zapomnieć. Polecają program Destinator, który niestety już chyba nie jest rozbudowywany a mapy to podobno tragedia (szczególnie Polska).
Stacja jest w całym komplecie tzn z kablami pilotem anteną GPS itp.
- Od: 20 mar 2009, 01:20
- Posty: 30
- Skąd: Choszczno
- Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan
Witam.Mam M3 z 2005r. Kupiłem stacje multimedialną Phantom 3500G dedykowaną do Mazdy3 i właśnie mam problem z wyświetlaczem! Przy moim radiu oryginalnie wyświetlacz jest podłączony z boku radia a przy stacji nie ma takiego połączenia i wyświetlacz nie działa
.Tak wszystko jest w porządku np.sterowanie z kierownicy. Mam wgraną Automape i dobrze działa! Szukam pomocy z podłączeniem wyświetlacza,czy ktoś może mi pomóc,najlepiej z Poznania! Wydaje mi się,że nie byłoby problemu z wyświetlaczem jeżeli byłby podłączony z instalacji elektrycznej auta a nie z radia!Z góry dziękuję,pozdrawiam
-
seku69
drapi23 napisał(a):Witam a czy jeśli nie posiadam komputera pokładowego, (chyba że jeszcze nie wiem gdzie nacisnąć) to radio też będzie wyświetlac spalanie
Jak masz przyciski Clock i Set to nie masz kompa, jak Clock i Info to masz
Ale nawet jak nie masz kompa to tak naprawdę go masz
To prawda.
niektóre funkcje da się sprawdzić kombinując z przyciskami i zapłonem
To nie prawda.(patrząc na roczniki niżej od połowy 2005)
drapi23 uzupełnij profil, bo skaczesz z tematu na temat a chyba tylko w jednym napisałeś jakie auto masz.....
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość