Demontaż bagażnika, wyciszenie/ wygłuszenie bagażnika nadkoli drzwi...
Napisane: 19 sty 2012, 19:58
Zaczynamy:
1. Opróżniamy zawartość, czyli wykładzina bagażnika, koło, lewarek, zaślepki dostępu do lamp z boczków, półka itp
2. Odpinamy wszelkie widoczne spinki, odkręcamy śruby – przy kolejnych etapach mogą pojawiąć się spinki – nie wspominam o tym za każdym razem żeby nie dublować tekstu – a każdy sam widzi spinke i po prostu wiadomo że trzeba ją wyjąć...
3. Odkręcamy kanapę – 6 śrub na klucz 14:
4. Demontujemy progi (ciągniemy od środka do siebie i do góry
5. Demontujemy plastiki na nadkolach od strony drzwi
6. Demontujemy próg bagażnika – ciągniemy do góry ( tak jak progi przy drzwiach)
7. Demontujemy czarne plastiki nad nadkolami (te z których wychodzą pasy bezpieczeństwa) – FOTO poniżej – kreska nr 1
8. Demontujemy boczki materiałowy przy nadkolach (po 2 śruby w plastikowych osłonach – FOTO kreska 2)
9. Demontujemy szare trójkąty przy szybach (spinki i po prostu ciągniemy do siebie)
Pokrywa bagażnika
1. Wyciągamy spinki,
2. Demontaż osłony światła stopu
3. Demontaż plastików do których zaczepiana jest półka ( to była dla mnie zagadka – okrągły łepek na który zakładamy plastik od linek półki trzeba cienkim śrubokrętem podważyć i wysuwa się wraz ze szpilką – na zasadzie takiej jak pozostałe zwykłe spinki do plastików
4. Demontaż dużego dolnego plastiku
DEMONTAŻ SKOŃCZONY
Teraz pozostaje cierpliwość w wyklejaniu – ja użyłem taśmy dekarskiej, mat filcowych BOLL samoprzylepnych, mat bitumicznych BOLL.....
Jak to robiłem w garażu było okolo 5stopni... maty były "sztywne" – ustawiłem nagrzewnice olejową i podgrzałem garaż -kążdą matę dodatkowo podgrzałem przed przyklejeniem – niby piszą że nie trzeba, ale jest bardziej elastyczna i klei się lepiej....
Docinamy nożykiem, dociskać można wałeczkiem do tapet małym....
EFEKT?
Przetestowałem to na mojej żonie i koledze – mianowicie nie mówiłem im że coś zrobiłem i jadąc nic nie sugerowałem..... po 15 minutach żona powiedziała że jakoś tak ciszej jest...... Potem kumpel podobnie – zapytał czy coś już robiłem bo kiedyś o tym wspominałem a ma wrażenie że nie słychać szumu z tyłu.... więc faktycznie to nie moje urojenie tylko jest ciszej...
POLECAM I SŁUŻĘ POMOCĄ – jakieś problemy przy demontażu – zapraszam na PW
KOSZT OKOŁO:
-za 2 rolki maty dekarskiej jakieś 160zł
– 8x 15zł – maty filcowe samoprzylepne 50x50cm
– 4x ?6zł? maty bitumiczne
Razem jakieś 15h pracy...
Dodatkowe 12h pracy na położenie kabli i podłączenie wzmacniacza
Jako uzupełnienie tematu:
Tylna klapa i demontaż plastików
1. Opróżniamy zawartość, czyli wykładzina bagażnika, koło, lewarek, zaślepki dostępu do lamp z boczków, półka itp
2. Odpinamy wszelkie widoczne spinki, odkręcamy śruby – przy kolejnych etapach mogą pojawiąć się spinki – nie wspominam o tym za każdym razem żeby nie dublować tekstu – a każdy sam widzi spinke i po prostu wiadomo że trzeba ją wyjąć...
3. Odkręcamy kanapę – 6 śrub na klucz 14:
4. Demontujemy progi (ciągniemy od środka do siebie i do góry
5. Demontujemy plastiki na nadkolach od strony drzwi
6. Demontujemy próg bagażnika – ciągniemy do góry ( tak jak progi przy drzwiach)
7. Demontujemy czarne plastiki nad nadkolami (te z których wychodzą pasy bezpieczeństwa) – FOTO poniżej – kreska nr 1
8. Demontujemy boczki materiałowy przy nadkolach (po 2 śruby w plastikowych osłonach – FOTO kreska 2)
9. Demontujemy szare trójkąty przy szybach (spinki i po prostu ciągniemy do siebie)
Pokrywa bagażnika
1. Wyciągamy spinki,
2. Demontaż osłony światła stopu
3. Demontaż plastików do których zaczepiana jest półka ( to była dla mnie zagadka – okrągły łepek na który zakładamy plastik od linek półki trzeba cienkim śrubokrętem podważyć i wysuwa się wraz ze szpilką – na zasadzie takiej jak pozostałe zwykłe spinki do plastików
4. Demontaż dużego dolnego plastiku
DEMONTAŻ SKOŃCZONY
Teraz pozostaje cierpliwość w wyklejaniu – ja użyłem taśmy dekarskiej, mat filcowych BOLL samoprzylepnych, mat bitumicznych BOLL.....
Jak to robiłem w garażu było okolo 5stopni... maty były "sztywne" – ustawiłem nagrzewnice olejową i podgrzałem garaż -kążdą matę dodatkowo podgrzałem przed przyklejeniem – niby piszą że nie trzeba, ale jest bardziej elastyczna i klei się lepiej....
Docinamy nożykiem, dociskać można wałeczkiem do tapet małym....
EFEKT?
Przetestowałem to na mojej żonie i koledze – mianowicie nie mówiłem im że coś zrobiłem i jadąc nic nie sugerowałem..... po 15 minutach żona powiedziała że jakoś tak ciszej jest...... Potem kumpel podobnie – zapytał czy coś już robiłem bo kiedyś o tym wspominałem a ma wrażenie że nie słychać szumu z tyłu.... więc faktycznie to nie moje urojenie tylko jest ciszej...
POLECAM I SŁUŻĘ POMOCĄ – jakieś problemy przy demontażu – zapraszam na PW
KOSZT OKOŁO:
-za 2 rolki maty dekarskiej jakieś 160zł
– 8x 15zł – maty filcowe samoprzylepne 50x50cm
– 4x ?6zł? maty bitumiczne
Razem jakieś 15h pracy...
Dodatkowe 12h pracy na położenie kabli i podłączenie wzmacniacza
Jako uzupełnienie tematu:
Tylna klapa i demontaż plastików