Mazda 3 nie odpala miga immobilizer

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mtaranti » 13 sty 2013, 08:39

nagle mazda po ruszeniu z parkingu zgasła <co?>
próby odpalenia nie dawały skutku ale rozrusznik kręcił jakby zbrakło paliwa i tak ze 2 minuty prób, w końcu auto zepchnąłem, żeby nie blokować ruchu na pobocze i jeszcze raz przekręciłem kluczykiem odpaliła normalnie. potem po kilku km jak postawiłem auto na parkingu po odpaleniu ruszyłem i prawie zgasła ale dziwne zachowanie tak jakby brakło paliwa i wskazówki zaczęły skakać, więc zjechałem zgasiłem, odpaliłem i pojechałem dalej i znowu zgasła, nie chciała odpalić ale teraz inaczej bo zakręciła silnikiem 1-2s i przerywa, wiec auto znowu na pobocze, po chwili znowu odpaliła normalnie. Jeździła do następnego dnia, zrobiłem ze 100km, i zgasła i teraz już nie odpaliła, najpierw kręciła 1-2 s ale nie za każdym razem, a potem już nic tylko kontrolka od immo mruga kod 16, i jeden z przekaźników robi kilka razy "tyk tyk tyk" i podobnie jakby przy pompie paliwa zaraz po przekręceniu kluczyka.
Moje pytanko jest takie czy padł sterownik? ale przeszukałem fora i wszędzie pisze, że to raczej pada raz i nic takiego się u mnie nie dzieje.
Auto mam 5 lat i 120 tys km i do tej pory raz tamtej zimy silnik przeszedł mi w tryb awaryjny jak zalałem kiepskie paliwo ale po postoju 15 min wróciło do normy. więc moje wkur.... jest ogromne, poza tym mazda przyzwyczaiła mnie do tego, że wsiadałem i jechałem.
miałem drobne problemy z zawieszeniem, ale to dlatego, że wpadłem w dziurę.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez akostarek » 13 sty 2013, 11:38

hmm, nie było problemów z alternatorem ? Jeśli wskazówki wędrują do końca przy odpalaniu to zazwyczaj jest problem z napięciem w instalacji. Problem raczej typowo elektryczny, ale jak już immo mruga ciągle to raczej nie wróży nic dobrego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mtaranti » 13 sty 2013, 12:32

ale wskazówki skoczyły jak silnik pracował i tylko raz wtedy ale też nie na maxa.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez akostarek » 13 sty 2013, 12:59

sprawdzałeś drugi kluczyk ? jeszcze takiego przypadku nie było, ale jeśli immo nie odblokuje to raczej nie ma sensu kręcić :(
przeważnie wskazówki leciały do końca przed odpaleniem samochodu przy za niskim napięciu. Wiązałbym to również z napięciem, bo nie wiem czy coś innego może coś takiego zrobić, niestety tutaj już moja wiedza się kończy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mtaranti » 13 sty 2013, 13:58

mtaranti napisał(a):najpierw kręciła 1-2 s ale nie za każdym razem, a potem już nic tylko kontrolka od immo mruga kod 16, i jeden z przekaźników robi kilka razy "tyk tyk tyk" i podobnie jakby przy pompie paliwa zaraz po przekręceniu kluczyka.


kontrolki świecą a mazda nieżyje
przygasa radio jak przy normalnym odpalaniu.

mam drugi kluczyk ale nie zaprogramowany tak jakoś 5 lat się nie mogłem zebrać go zaprogramować (dokupiłem go zaraz po kupnie auta) ale jak włożę ten drugi kluczyk to immo miga kod 15 czyli nieautoryzowany kluczyk

kiedyś jak mi padał aku to właśnie wskazówki leciały do końca i światła mrugały, teraz tak się nie działo

właśnie aku wyjety się ładuje bo holowałem auto 30km i wiadomo światła, wycieraczki itp. zobacze za 1 godz jak założę

sprawdzałem jeszcze połączenie masy do wiązki kabli do kompa, bezpieczniki itp.
jeszcze sprawdzę kostki przy kompie ale to trochę rozbierania

podpiąłem pod kompa u jakiegoś mechanika to wyskoczył błąd komunikacji na szynie can i nic więcej.
wlistopadzie miałem przez chwilę diagun i sprawdzałem błedy to w zasadzie były pierdoły: błąd czujnika abs, błąd przepływomierza, i wentylatora. wszystkie wynikły po tym jak coś robiłem w aucie np, raz po wymianie oleju nie wpiąłem dobrze przepływki, czy uszkodzenie mechaniczne kabelka do czujnika abs

Dopisano 13 sty 2013 14:34:

aku włożone
kręci 1-2 s i przestaje az bendiks rzęzi,
immo nie mruga
czyżby aku nie dawał wystarczającego prądu?
zaraz szukam aku innego

Dopisano 13 sty 2013 18:24:

dalej lipa kręci 1-2s i nie odpala, kontrolka immo nie mruga, przekaźnik tyka tylko raz
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez akostarek » 13 sty 2013, 20:06

czyli jakby coś uniemożliwiało rozruch, jeśli nie boisz się grzebać to sprawdź podłączenie czujnika wałka rozrządu (z tego co pamiętam jest koło pompy CR), ew odłącz czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR, jak odpali z odłączonym to już wiesz co jest nie teges (chociaż w takim przypadku powinien raczej kręcić normalnie, a nie odpalać). Więcej pomysłów na tą chwilę brak <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mtaranti » 13 sty 2013, 20:29

zaraz zerknę ten czujnik ale ciężko się do niego dostać
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez akostarek » 13 sty 2013, 20:47

ogólnie przeglądając dokumentację silnika 1.6 HDi – objaw "silnik zgasł" może powodować:
Czujnik ciśnienia w kolektorze ciśnieniowym zasilania wtryskiwaczy – Zwarcie z + BAT – Napięcie czujnika wyższe od 4,95 V
Czujnik obrotów silnika – Brak sygnalu
Czujnik obrotów silnika – Sygnał błędny – Jeżeli niepowodzenie ponownej synchronizacji – Zatrzymanie silnika
Regulator wydatku paliwa – Zwarcie z + BAT – Silnik zgasł (+ Check)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 13 sty 2013, 20:49

Do czujnika dostaniesz się prosto wystarczy skręcic koła w prawą str. podnieś na lewarku i ta małą osłonę odkręcasz w nadkolu oczywiście od str. pasażera i masz idealny widok na sam czujnik bo leży zaraz przy kole pasowym...
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez mtaranti » 13 sty 2013, 21:58

na dziś się poddałem.
w zamościu mam tylko dostepny garaż blszak kolegi i sobie odpuściłem (-7 na zewnątrz).
mam swój garaż u teściów 30km od zamościa z kanałem ogrzewany gdzie robie sobie naprawy, ale aktualnie mam tam rozebraną 626GF.
jutro podjadę do speców w zamościu ponoć są dobrzy zobaczymy na ile.
bo wczoraj podłączałem pod kompa po drodze od teściów do mnie to wyskoczył błąd komunikacji na szynie can ale wtedy to kontrolka immo mrugała i zupełnie żadnej reakcji, dziś coś się już dzieje to może coś da się odczytać jakiś błąd.
ja niestety nie mam nic czym mogę się wpiąć. dzięki za sugestie
jak tylko będzie coś wiadomo się odezwę.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez mtaranti » 17 sty 2013, 01:30

MAZDA już działa,
przerwa na przewodzie w wiązce do sterownika, uszkodzona izolacja i woda +sól swoje zrobiła.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez WIOLETA27 » 19 sty 2014, 23:44

Witam wszystkich i z gory potrzebuje pomocy.Posiadam mazde 3 1.6 diesel 2005 rok. Auto bylo nieużytkowane miesiac czasu i stało pod chmurka. Gdy chcialam odpalic swoja Mazdziore niestety nie bylo szans.Rozrusznik nie krecil i do tego migajacy immobilaizer.OKazalo sie ,ze akumulator na maxa byl rozładowany,ale po naladowaniu dalej bez zmian i cisza.Jaka moze byc przyczyna??akumulator mogł spowodowac taka szkode.Probowalam wszystkiego na wlasna reke i bez zadnego rezultatu.Nie mialam wyboru i musialam wstawic auto do serwisu,podlaczyli kompa chcac usunac bledy immobilajzera,ale bez zadnego skutku i stwierdzili,ze komp silnika jest uszkodzony i nalezy go wymienic bo przy wymontowaniu zauwazyli wilgoc na nim.Obecnie jestem za granica i jestem zdana tylko na siebie dlatego potrzebuje jakiejkolwiek porady.Czy faktycznie wilgoc mogla uszkodzic komp czy akumulator zawinil??co mam w ogole robic??koszty nowego kompa plus robota wahaja sie do 10 tys zl gdyz uslugi tutaj sa bardzo kosztowne. Zapomnialam dodac,ze byl zamawiany uzywany komp zamontowali i dalej nie dzialal??nie wiem w czym problem.Ogolnie moja wiedza na ten temat jest niewielka,ale przyda sie kazda pomoc lub wskazowka
Początkujący
 
Od: 19 sty 2014, 22:17
Posty: 7
Auto: mazda 3 1.6 diesel 2005r

Postprzez kropek101 » 20 sty 2014, 00:22

Tak to już jest jak auto stoi miesiąc, warto odpalić podładować akumulator przekulać go trochę żeby łożyska nie obsiadły a nie na parking i niech stoi niestety wieści nie są miłe serwis może mieć rację często jak się chce odpalić (tu problem diesla) silnik na rozładowany aku pada komputer i nic tu nie pomoże jak wymiana bądź naprawa kompa.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez smile » 20 sty 2014, 00:41

WIOLETA27 napisał(a):Probowalam wszystkiego na wlasna reke i bez zadnego rezultatu.Nie mialam wyboru i musialam wstawic auto do serwisu,podlaczyli kompa chcac usunac bledy immobilajzera,ale bez zadnego skutku i stwierdzili,ze komp silnika jest uszkodzony i nalezy go wymienic bo przy wymontowaniu zauwazyli wilgoc na nim.


Jedyne rozwiązanie, to laweta i do lublina, do Impex-u. Opłaci się z każdego miejsca w Europie..

Nie można uruchomić silnika w Mazdzie3 1.6D? Lampka immobilizera świeci na stałe? Serwis rozkłada ręce? Naprawimy (jako jedyny autoryzowany serwis w Polsce i prawdopodobnie w Europie), bez konieczności wymiany PCM!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez lukaszm » 20 sty 2014, 15:12

tak z ciekawości ile kosztuje naprawa tego w Lublinie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez smile » 20 sty 2014, 21:46

Musisz zapytać w Lublinie :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez WIOLETA27 » 21 sty 2014, 00:00

Witam ponownie. Mialam dziś wizyte w sewisie,powiedzieli mi,że są w 100% pewni,ze PCM jest do wymiany. Nie stac mnie na nowy,wiec zgodzilam sie na uzywany ( 6tys zl lacznie z robocizna) Powiedzcie mi jaka bedzie przyszlosc mojego auta z uzywanym kompem??gwarancja obejmuje jedynie pol roku.Mysle,że to nieduzo.Co mam w zwiazku z tym robic??sprzedac auto??
Początkujący
 
Od: 19 sty 2014, 22:17
Posty: 7
Auto: mazda 3 1.6 diesel 2005r

Postprzez lukaszm » 21 sty 2014, 11:11

smile napisał(a):Musisz zapytać w Lublinie :)


To jakaś tajemnica?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Gigi_ » 21 sty 2014, 12:30

WIOLETA27 napisał(a):Witam ponownie. Mialam dziś wizyte w sewisie,powiedzieli mi,że są w 100% pewni,ze PCM jest do wymiany. Nie stac mnie na nowy,wiec zgodzilam sie na uzywany ( 6tys zl lacznie z robocizna) Powiedzcie mi jaka bedzie przyszlosc mojego auta z uzywanym kompem??gwarancja obejmuje jedynie pol roku.Mysle,że to nieduzo.Co mam w zwiazku z tym robic??sprzedac auto??


Jeśli miałbym wizje wydatku 6tyś zł to spróbowałbym najpierw wszelkich innych możliwości. Nie ma możliwości naprawy? Nie napisałaś skąd jesteś ale jeśli masz daleko do Lublina, tak jak proponuje smile, to spróbuj dowiedzieć się czy gdzieś w okolicy nie naprawiają PCM. Możliwe że ten serwis nie potrafi tego ogarnąć, za to ma niezłą możliwość zarobić na Tobie i właśnie to robi. Chyba że to zaufany serwis, ale i tak nie zgodziłbym się bez upewnienia. Używany komp to może być też naprawiony komp. Nie ma powodów żeby sprzedawać auto, tym bardziej jeśli wydasz tyle pieniędzy. Trzeba jeździć żeby się zwróciło w naturze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/3)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez WIOLETA27 » 21 sty 2014, 18:04

Niestety do Lublina mi nie jest po drodze.Jestem w Danii i laweta itp raczej odpada . Na pocieszenie dostałam dzis tel,ze moja Madzia jest naprawiona.Mowili,że wstawili uzywany komp i wszystko gra,ale tego nie wiem czy faktycznie jest inny komp czy stary naprawiony.Jak dla mnie oni sa mało ogarnieci tak samo jak i ja w tych sprawach.Takze jutro odbieram autko i musze szykowac 6 kola,ach co za bol <płacze> .Dziekuje bardzo wszystkim za porady. Pozdrawiam

Dopisano 21 sty 2014, 17:05:

Jeżeli bede miała jeszcze jakies pytanka to zjawie sie napewno ;)
Początkujący
 
Od: 19 sty 2014, 22:17
Posty: 7
Auto: mazda 3 1.6 diesel 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323