Mazda 3 nie odpala miga immobilizer
Mi się akumulator kiedyś rozładował ale nie miało to żadnych konsekwencji. Może zgłoś się do serwisu Auto Jaksa. Jest on bardzo polecany na forum.
A w jakim powinien być? I Ile cię wyniosła ta wymiana sterownika+wgranie softu? Soft wgrywałeś w Lublinie?
Czegoś takiego szukam? http://allegro.pl/sterownik-pompa-wtrys ... 63215.html
Czegoś takiego szukam? http://allegro.pl/sterownik-pompa-wtrys ... 63215.html
- Od: 6 cze 2010, 17:20
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel
Makusiaga-nie wpędzaj się w koszty, tylko zawieź sterownik do Lublina. Wątpię, żeby slaw296 wgrywał soft w Lublinie; sądzę, że zajął się tym jakiś lokalny "specjalista". Przeczytaj moje posty w tej sprawie i będziesz wszystko wiedział. Ja miałem wgrywany soft w Lublinie, minął rok i samochód chodzi jak marzenie. Mnie też ktoś kiedyś udzielił dobrej rady w tej sprawie. Tu nie ma co kombinować-trzeba posłuchać i ewentualnie później podziękować. A w ogóle to skąd jesteś? Uzupełnij profil. Pozdrawiam .
- Od: 12 cze 2009, 20:32
- Posty: 439
- Skąd: Radom
- Auto: mazda 3 1,6 DI 2006 HB-była.
Jest... toyota
mnie sterownik kosztował 700 zł plus wgranie softu 300 i nie radze naprawiac tego samego sterownika bo po jakims czasie dalej padnie tylko kupic od forda troszeczke nowszy i juz nie ma tej wady i nie wgywalem w lublinie
- Od: 8 gru 2011, 20:58
- Posty: 17
- Skąd: Pstrągowa/ rzeszów
- Auto: Mazda 3 Hatchback Motor Y6 1.6 2005r
ale ty szukasz sterownika pompy czy silnika w tym samym kraju Co Ci pisze na sterowniku oryginalnym z tego co pamietam to niemiecki i wegierski ja miałem niemiecki próbowałem tez na wegierskim odpalił pochodził około 10 sek. i gasł
- Od: 8 gru 2011, 20:58
- Posty: 17
- Skąd: Pstrągowa/ rzeszów
- Auto: Mazda 3 Hatchback Motor Y6 1.6 2005r
ja wymieniałem taki sterownik silnika i masz 2 wersje wegierska i niemiecka http://moto.allegro.pl/komputer-ford-ma ... 29568.html
http://moto.allegro.pl/komputer-ford-fo ... 46309.html
http://moto.allegro.pl/komputer-ford-fo ... 46309.html
- Od: 8 gru 2011, 20:58
- Posty: 17
- Skąd: Pstrągowa/ rzeszów
- Auto: Mazda 3 Hatchback Motor Y6 1.6 2005r
Makusiaga napisał(a):dam znać jak już coś wyniknie z tej sprawy...
Auto ożyło?
I tak i nie. Auto jeździ od piątku (w końcu!), ale jeszcze muszę dokonać kalibracji (zaworu EGR, etc.). A do tego muszę sprawdzić DPF, bo okazuje się, że komputer wykazuje obniżoną wydajność DPF'a więc albo dolewka płynu albo wymiana filtra (oby nie). Czekałem właśnie z relacją aż do załatwienia wszystkich problemów...
- Od: 6 cze 2010, 17:20
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel
Makusiaga napisał(a):I tak i nie. Auto jeździ od piątku (w końcu!), ale jeszcze muszę dokonać kalibracji (zaworu EGR, etc.). A do tego muszę sprawdzić DPF, bo okazuje się, że komputer wykazuje obniżoną wydajność DPF'a więc albo dolewka płynu albo wymiana filtra (oby nie). Czekałem właśnie z relacją aż do załatwienia wszystkich problemów...
Tak jak pisałem na kwicie, trzeba przeprowadzić te wszystkie kalibracje i potem sprawdzić efekty.
Nie sądzę żeby potrzebne były jakieś dodatkowe czynności (dolewka aktywatora np.) skoro do momentu powstania problemu było dobrze (to moje założenie)
Dla pewności po wszystkim można wykonać statyczną regenerację filtra.
Na miejscu w warsztacie zrobiłoby się wszystko...wysyłkowo niestety nie.
Możesz kogoś polecić w Warszawie do ew. regeneracji DPF? Jutro jadę do AZ Auto na kalibrację, bo niestety zależy mi na czasie – wyjeżdżam jutro, nie chcę żonie zostawiać auta nieskończonego a u Jaksy niestety chwilowo oprogramowanie odmówiło posłuszeństwa.
Co mnie trochę martwi, to że w AZ Auto przekonywano mnie, że takie kalibracje nie są potrzebne i że ich się nie wykonuje (mimo opisania że komputer miał małą wycieczkę do Lublina i w jakim celu...)
No i jedno pytanie zapomniałem zadać – czy taka naprawa jest trwała (czyli zepsucie się komputera po wyładowaniu aku było problemem software'owym) czy jednak jest to problem hardware'owy i muszę się pozbyć mazdy (kto to słyszał żeby komputer w aucie był w takim miejscu...)
Co mnie trochę martwi, to że w AZ Auto przekonywano mnie, że takie kalibracje nie są potrzebne i że ich się nie wykonuje (mimo opisania że komputer miał małą wycieczkę do Lublina i w jakim celu...)
No i jedno pytanie zapomniałem zadać – czy taka naprawa jest trwała (czyli zepsucie się komputera po wyładowaniu aku było problemem software'owym) czy jednak jest to problem hardware'owy i muszę się pozbyć mazdy (kto to słyszał żeby komputer w aucie był w takim miejscu...)
- Od: 6 cze 2010, 17:20
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel
Makusiaga napisał(a):Możesz kogoś polecić w Warszawie do ew. regeneracji DPF? Jutro jadę do AZ Auto na kalibrację, bo niestety zależy mi na czasie – wyjeżdżam jutro, nie chcę żonie zostawiać auta nieskończonego a u Jaksy niestety chwilowo oprogramowanie odmówiło posłuszeństwa.
Co mnie trochę martwi, to że w AZ Auto przekonywano mnie, że takie kalibracje nie są potrzebne i że ich się nie wykonuje (mimo opisania że komputer miał małą wycieczkę do Lublina i w jakim celu...)
No i jedno pytanie zapomniałem zadać – czy taka naprawa jest trwała (czyli zepsucie się komputera po wyładowaniu aku było problemem software'owym) czy jednak jest to problem hardware'owy i muszę się pozbyć mazdy (kto to słyszał żeby komputer w aucie był w takim miejscu...)
Te kalibracje są potrzebne. "Nowy" komputer po programowaniu wymaga dokładnego dpoasowania do reszty auta (przepustnice, EGR, went, DPF); w tej chwili nie ma w ogóle tych danych. Po kuracji, której go poddaję niczym nie różni się od nowego z pudełka; Twój PCM został zaprogramowany właściwym softem, spasowany z immo, zaprogramowane dane korekcyjne wtrysków (odczytane z uwalonego softu); resztę trzeba zrobić w aucie.
Problem jest typowo software'owy – uszkadza się część ważnego zapisu, do którego nie ma dostępu podczas programowania IDS. Jedyn co mogę polecić to zadbać o energię w aucie i nigdy nie próbować kręcić rozrusznikiem z akumulatora w stanie zawału. Ponadto ładowanie akumulatora podłączonego do instalacji auta prostownikiem, który nie trzyma stabilnych parametrów jest równie ryzkowne (peak-i napięcia powyżej 20V zrobią to samo).
Nie trzeba sprzedawać auta.
newbie napisał(a):Problem jest typowo software'owy – uszkadza się część ważnego zapisu, do którego nie ma dostępu podczas programowania IDS. Jedyn co mogę polecić to zadbać o energię w aucie i nigdy nie próbować kręcić rozrusznikiem z akumulatora w stanie zawału.
I ta informacja mnie zastanawia jak to możliwe, że po całkowitym padnięciu akumulatora soft się tak chrzani? Tzn. tylko w jednostkowych przypadkach bo u mnie niedawno padł akumulator całkowicie, tak , że już rozrusznik nie zakręcił i po wymienie aku na nowy wszystko jest dobrze.
No, to chyba moja epopeja z Mazdą chwilowo zakończona. Jeździ, okazało się że po wgraniu softu (jak w ASO określono kalibrację) problem z DPF'em się rozwiązał. Cała zabawa kosztowała mnie całkiem sporo pieniędzy, a nerwów jeszcze więcej, więc mam nadzieję, że nie powtórzy się ten problem. Teraz jeszcze tylko muszę wywalczyć naprawę kluczyka (bo dostałem od mechanika "scyzoryk" który się już nie otwiera i brak mu logo mazdy – zdjęte bo pod spodem śrubka, ale już nie założone ponownie). Dowiedziałem się, że w ASO za sam scyzoryk chcą 1kPLN
- Od: 6 cze 2010, 17:20
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel
Makusiaga napisał(a):Jeździ
to fajnie
Czesc,
Mam identyczny problem,
immo miga po kilku-krotnym odpaleniu przy slabym napieciu.
Bezpieczniki sprawdzone, w Lublinie polecili sprawdzic mi Main Relay, ale nie wiem jak to do konca zrobic.
Byl jakis Zenek z komputerem aby zczytac bledy,ale rozlozyl rece.
Czy to w 90% wina saoftu? czy jedynie wgrnie nowego rozwiazuje sprawe?
Mam identyczny problem,
immo miga po kilku-krotnym odpaleniu przy slabym napieciu.
Bezpieczniki sprawdzone, w Lublinie polecili sprawdzic mi Main Relay, ale nie wiem jak to do konca zrobic.
Byl jakis Zenek z komputerem aby zczytac bledy,ale rozlozyl rece.
Czy to w 90% wina saoftu? czy jedynie wgrnie nowego rozwiazuje sprawe?
- Od: 8 sty 2009, 17:28
- Posty: 15
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 3 2,3L 2007 hatchback
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości