Mazda 3 nie odpala miga immobilizer

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez radzi89 » 2 lut 2012, 15:50

Mi się akumulator kiedyś rozładował ale nie miało to żadnych konsekwencji. Może zgłoś się do serwisu Auto Jaksa. Jest on bardzo polecany na forum.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Makusiaga » 2 lut 2012, 17:55

Znam Jaksę, ale Jaksa elektroniką się nie zajmuje. Dzwoniłem do nich.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel

Postprzez slaw296 » 3 lut 2012, 22:24

u mnie tez wgrywali nowego softa i nie pomogło szukaj na allegro sterownika od forda focusa tylko popatrz w jakim kraju jest wyprodukowany
Początkujący
 
Od: 8 gru 2011, 20:58
Posty: 17
Skąd: Pstrągowa/ rzeszów
Auto: Mazda 3 Hatchback Motor Y6 1.6 2005r

Postprzez Makusiaga » 3 lut 2012, 22:42

A w jakim powinien być? I Ile cię wyniosła ta wymiana sterownika+wgranie softu? Soft wgrywałeś w Lublinie?
Czegoś takiego szukam? http://allegro.pl/sterownik-pompa-wtrys ... 63215.html
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel

Postprzez donleon » 4 lut 2012, 13:18

Makusiaga-nie wpędzaj się w koszty, tylko zawieź sterownik do Lublina. Wątpię, żeby slaw296 wgrywał soft w Lublinie; sądzę, że zajął się tym jakiś lokalny "specjalista". Przeczytaj moje posty w tej sprawie i będziesz wszystko wiedział. Ja miałem wgrywany soft w Lublinie, minął rok i samochód chodzi jak marzenie. Mnie też ktoś kiedyś udzielił dobrej rady w tej sprawie. Tu nie ma co kombinować-trzeba posłuchać i ewentualnie później podziękować. A w ogóle to skąd jesteś? Uzupełnij profil. Pozdrawiam :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2009, 20:32
Posty: 439
Skąd: Radom
Auto: mazda 3 1,6 DI 2006 HB-była.
Jest... toyota

Postprzez Makusiaga » 4 lut 2012, 13:28

Tak właśnie planuję zrobić – wyślę do Lublina. Muszę się tylko spytać, co będzie w przypadku jeśli jednak jest uszkodzony.
Dzięki za odpowiedzi, dam znać jak już coś wyniknie z tej sprawy...
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel

Postprzez slaw296 » 4 lut 2012, 13:57

mnie sterownik kosztował 700 zł plus wgranie softu 300 i nie radze naprawiac tego samego sterownika bo po jakims czasie dalej padnie tylko kupic od forda troszeczke nowszy i juz nie ma tej wady i nie wgywalem w lublinie
Początkujący
 
Od: 8 gru 2011, 20:58
Posty: 17
Skąd: Pstrągowa/ rzeszów
Auto: Mazda 3 Hatchback Motor Y6 1.6 2005r

Postprzez slaw296 » 4 lut 2012, 13:58

ale ty szukasz sterownika pompy czy silnika ?? w tym samym kraju Co Ci pisze na sterowniku oryginalnym z tego co pamietam to niemiecki i wegierski ja miałem niemiecki próbowałem tez na wegierskim odpalił pochodził około 10 sek. i gasł
Początkujący
 
Od: 8 gru 2011, 20:58
Posty: 17
Skąd: Pstrągowa/ rzeszów
Auto: Mazda 3 Hatchback Motor Y6 1.6 2005r

Postprzez Makusiaga » 4 lut 2012, 14:50

Ja nie wiem czego ja szukam <zawstydzony> Nie znam się, dlatego się pytam.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel

Postprzez slaw296 » 4 lut 2012, 15:41

ja wymieniałem taki sterownik silnika i masz 2 wersje wegierska i niemiecka http://moto.allegro.pl/komputer-ford-ma ... 29568.html

http://moto.allegro.pl/komputer-ford-fo ... 46309.html
Początkujący
 
Od: 8 gru 2011, 20:58
Posty: 17
Skąd: Pstrągowa/ rzeszów
Auto: Mazda 3 Hatchback Motor Y6 1.6 2005r

Postprzez newbie » 26 lut 2012, 23:43

Makusiaga napisał(a):dam znać jak już coś wyniknie z tej sprawy...


Auto ożyło?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Makusiaga » 26 lut 2012, 23:51

I tak i nie. Auto jeździ od piątku (w końcu!), ale jeszcze muszę dokonać kalibracji (zaworu EGR, etc.). A do tego muszę sprawdzić DPF, bo okazuje się, że komputer wykazuje obniżoną wydajność DPF'a więc albo dolewka płynu albo wymiana filtra (oby nie). Czekałem właśnie z relacją aż do załatwienia wszystkich problemów...
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel

Postprzez newbie » 26 lut 2012, 23:57

Makusiaga napisał(a):I tak i nie. Auto jeździ od piątku (w końcu!), ale jeszcze muszę dokonać kalibracji (zaworu EGR, etc.). A do tego muszę sprawdzić DPF, bo okazuje się, że komputer wykazuje obniżoną wydajność DPF'a więc albo dolewka płynu albo wymiana filtra (oby nie). Czekałem właśnie z relacją aż do załatwienia wszystkich problemów...


Tak jak pisałem na kwicie, trzeba przeprowadzić te wszystkie kalibracje i potem sprawdzić efekty.

Nie sądzę żeby potrzebne były jakieś dodatkowe czynności (dolewka aktywatora np.) skoro do momentu powstania problemu było dobrze (to moje założenie)

Dla pewności po wszystkim można wykonać statyczną regenerację filtra.

Na miejscu w warsztacie zrobiłoby się wszystko...wysyłkowo niestety nie.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Makusiaga » 27 lut 2012, 00:14

Możesz kogoś polecić w Warszawie do ew. regeneracji DPF? Jutro jadę do AZ Auto na kalibrację, bo niestety zależy mi na czasie – wyjeżdżam jutro, nie chcę żonie zostawiać auta nieskończonego a u Jaksy niestety chwilowo oprogramowanie odmówiło posłuszeństwa.
Co mnie trochę martwi, to że w AZ Auto przekonywano mnie, że takie kalibracje nie są potrzebne i że ich się nie wykonuje (mimo opisania że komputer miał małą wycieczkę do Lublina i w jakim celu...)
No i jedno pytanie zapomniałem zadać – czy taka naprawa jest trwała (czyli zepsucie się komputera po wyładowaniu aku było problemem software'owym) czy jednak jest to problem hardware'owy i muszę się pozbyć mazdy ;) (kto to słyszał żeby komputer w aucie był w takim miejscu...)
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel

Postprzez newbie » 27 lut 2012, 00:29

Makusiaga napisał(a):Możesz kogoś polecić w Warszawie do ew. regeneracji DPF? Jutro jadę do AZ Auto na kalibrację, bo niestety zależy mi na czasie – wyjeżdżam jutro, nie chcę żonie zostawiać auta nieskończonego a u Jaksy niestety chwilowo oprogramowanie odmówiło posłuszeństwa.
Co mnie trochę martwi, to że w AZ Auto przekonywano mnie, że takie kalibracje nie są potrzebne i że ich się nie wykonuje (mimo opisania że komputer miał małą wycieczkę do Lublina i w jakim celu...)
No i jedno pytanie zapomniałem zadać – czy taka naprawa jest trwała (czyli zepsucie się komputera po wyładowaniu aku było problemem software'owym) czy jednak jest to problem hardware'owy i muszę się pozbyć mazdy ;) (kto to słyszał żeby komputer w aucie był w takim miejscu...)


Te kalibracje są potrzebne. "Nowy" komputer po programowaniu wymaga dokładnego dpoasowania do reszty auta (przepustnice, EGR, went, DPF); w tej chwili nie ma w ogóle tych danych. Po kuracji, której go poddaję niczym nie różni się od nowego z pudełka; Twój PCM został zaprogramowany właściwym softem, spasowany z immo, zaprogramowane dane korekcyjne wtrysków (odczytane z uwalonego softu); resztę trzeba zrobić w aucie.

Problem jest typowo software'owy – uszkadza się część ważnego zapisu, do którego nie ma dostępu podczas programowania IDS. Jedyn co mogę polecić to zadbać o energię w aucie i nigdy nie próbować kręcić rozrusznikiem z akumulatora w stanie zawału. Ponadto ładowanie akumulatora podłączonego do instalacji auta prostownikiem, który nie trzyma stabilnych parametrów jest równie ryzkowne (peak-i napięcia powyżej 20V zrobią to samo).
Nie trzeba sprzedawać auta.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Dominooo » 27 lut 2012, 04:52

newbie napisał(a):Problem jest typowo software'owy – uszkadza się część ważnego zapisu, do którego nie ma dostępu podczas programowania IDS. Jedyn co mogę polecić to zadbać o energię w aucie i nigdy nie próbować kręcić rozrusznikiem z akumulatora w stanie zawału.


I ta informacja mnie zastanawia jak to możliwe, że po całkowitym padnięciu akumulatora soft się tak chrzani? Tzn. tylko w jednostkowych przypadkach bo u mnie niedawno padł akumulator całkowicie, tak , że już rozrusznik nie zakręcił i po wymienie aku na nowy wszystko jest dobrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Makusiaga » 27 lut 2012, 20:53

No, to chyba moja epopeja z Mazdą chwilowo zakończona. Jeździ, okazało się że po wgraniu softu (jak w ASO określono kalibrację) problem z DPF'em się rozwiązał. Cała zabawa kosztowała mnie całkiem sporo pieniędzy, a nerwów jeszcze więcej, więc mam nadzieję, że nie powtórzy się ten problem. Teraz jeszcze tylko muszę wywalczyć naprawę kluczyka (bo dostałem od mechanika "scyzoryk" który się już nie otwiera i brak mu logo mazdy – zdjęte bo pod spodem śrubka, ale już nie założone ponownie). Dowiedziałem się, że w ASO za sam scyzoryk chcą 1kPLN :|
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel

Postprzez newbie » 27 lut 2012, 21:28

Makusiaga napisał(a):Jeździ


to fajnie
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez flapjack » 1 mar 2012, 16:30

Czesc,

Mam identyczny problem,

immo miga po kilku-krotnym odpaleniu przy slabym napieciu.
Bezpieczniki sprawdzone, w Lublinie polecili sprawdzic mi Main Relay, ale nie wiem jak to do konca zrobic.
Byl jakis Zenek z komputerem aby zczytac bledy,ale rozlozyl rece.

Czy to w 90% wina saoftu? czy jedynie wgrnie nowego rozwiazuje sprawe?
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 17:28
Posty: 15
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 2,3L 2007 hatchback

Postprzez slaw296 » 19 gru 2012, 15:26

mi sie spalił sterownik i wymieniłem na inny od forda i smiga juz rok bez zadnych problemów i auto było naprawiane w MAJDAN KRÓLEWSKI i nie potrzebowałem serwisu z mazdy ;P
Początkujący
 
Od: 8 gru 2011, 20:58
Posty: 17
Skąd: Pstrągowa/ rzeszów
Auto: Mazda 3 Hatchback Motor Y6 1.6 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323