Mazda 3 – Ogrzewanie
Witam, proszę o zmianę tematu na zgodny z regulaminem. Czas 24/h
Wojtek242 napisał(a):Witajcie
Mam taki oto problem – ogrzewanie w samochodzie nie działa prawidłowo. Występują takie objawy:
– dmucha zimne powietrze pomimo że temp. ustawiona jest na maks
– ciepłe powietrze zaczyna dmuchać dopiero po przejechaniu ok. 25 km i to dopiero gdy silnik wskoczy na ~3000 obrotów
– temperatura silnika jest OK. – nagrzewa się bardzo szybko
– wentylatory OK
Nie wiem co to może być. Układ chodzenia może? Ktoś ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za pomoc
Mi nie działo grzanie zimą,gdy miałem zamarznięty płyn chłodniczy,ale latem raczej ciężko o coś takiego.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
kudlaty napisał(a):zapchany filtr kabinowy? Ja po wymianie filtra zdziwiłem się że nawiew moze aż tak dmuchać:D
No ale filtr kabinowy blokowałby tylko ciepłe powietrze?
Jak obroty sięgną 3 tys. to zaczyna coś grzać ale słabo...
z ciekawości sprawdź bezpiecznik nr 5 pod maską, w tym silniku nagrzewnica ma też elektryczne grzałki.
W instrukcji znajdziesz co i jak.
W instrukcji znajdziesz co i jak.
Mam pytanie odnosnie tych grzałek jak się do nich dobrać gdzie szukać żeby sprawdzić czy działaja poprawnie Jak odpale auto po chwili slysze jakby lekkie pykanie, szumienie w rurkach pewnie to efekt szybkiego rozgrzewania się płynu w układzie ale nie mam pewności.
Czy u was też takie coś słychać?
Czy u was też takie coś słychać?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
nigdy nie słyszałem czegoś podobnego, dźwięk jest wyraźny ? czy traci się w klekocie ?
grzałki są chyba wmontowane w nagrzewnicę, wychodzi jeden przewód i tyle
co do PTC co nieco jest tutaj => http://www.mpska.ru/forum/index.php?act ... ttach=2341
grzałki są chyba wmontowane w nagrzewnicę, wychodzi jeden przewód i tyle
co do PTC co nieco jest tutaj => http://www.mpska.ru/forum/index.php?act ... ttach=2341
Jest to może słyszalne tylko przez chwile zanim jeszcze zacznie dmuchać nawiew na wyższym biegu (zawsze jeżdżę na auto) Głosu nie ma jak zagłuszać klekot silnika bo słychać to w kabinie jakby z za radia właśnie tam gdzie jest nagrzewnica ale to naprawde jest odgłos słyszalny tylko chwilowo i nie za głośno musi być wyłączone radio i dmuchawa na 1biegu żeby można było to usłyszeć po wejściu na 2 bieg dmuchawy odgłosu już nie ma
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Cześć,
Mam lekki problem może ktoś wie coś na ten temat lub ma jakieś sugestie.
Od wczoraj na komputerze zewnętrznej temperatury pokazuje mi duże wartości 45,37 itp stopni. Do tego od tego samego momentu nie grzeje w środku. Czyli jak ustawiam na 22-28.5 leci zimne powietrze dopiero na 29 zaczyna grzać i to mocno. Wskaźnik temperatury silnika jest ok. 90 stopni nie spada itp itd.
Zresetowałem komputer poprzez odpięcie klemy ale nic to nie dało.
Jakieś sugestie?? może climatronik nawalił?
Mam lekki problem może ktoś wie coś na ten temat lub ma jakieś sugestie.
Od wczoraj na komputerze zewnętrznej temperatury pokazuje mi duże wartości 45,37 itp stopni. Do tego od tego samego momentu nie grzeje w środku. Czyli jak ustawiam na 22-28.5 leci zimne powietrze dopiero na 29 zaczyna grzać i to mocno. Wskaźnik temperatury silnika jest ok. 90 stopni nie spada itp itd.
Zresetowałem komputer poprzez odpięcie klemy ale nic to nie dało.
Jakieś sugestie?? może climatronik nawalił?
- Od: 26 cze 2008, 23:55
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 Top Sport
kartofel napisał(a):Jakieś sugestie?? może climatronik nawalił?
może trzeba wymienić czujnik temp. zewnętrznej bo wg. jego wskazań tez działa klima
jak ma leciec jak sterownik ma info ,ze na zew. jest 45 *C a ty chcesz grzać do 25 *C ? na AC powinno mocno wiać jak ustawisz np. 21 *C zimnem ale teraz sprężarka się nie włączy bo jest za zimno , chyba ,że sprawdzisz w jakims garażu.
Po ustawieniu 29 stopni włącza się grzanie na full, wtedy komp nie korzysta z czujników tylko grzeje tym co ma. Poniżej automat reguluje temperaturę nawiewu, nawet po wyłączeniu klimy (w końcu chodzi o grzanie a nie chłodzenie).
kartofel napisał(a):Cześć,
Mam lekki problem może ktoś wie coś na ten temat lub ma jakieś sugestie.
Od wczoraj na komputerze zewnętrznej temperatury pokazuje mi duże wartości 45,37 itp stopni. Do tego od tego samego momentu nie grzeje w środku. Czyli jak ustawiam na 22-28.5 leci zimne powietrze dopiero na 29 zaczyna grzać i to mocno. Wskaźnik temperatury silnika jest ok. 90 stopni nie spada itp itd.
Zresetowałem komputer poprzez odpięcie klemy ale nic to nie dało.
Jakieś sugestie?? może climatronik nawalił?
masz walniety czujnik temperatury zewnętrznej ja miałem to samo tylko w druga stronę wartości ujemne latem potrafiło leciec ciepłe powietrze do czasu az nie zaopatrzyłem sie w nowy czujnik wypiąłem kostke z tamtego i wszystko wróciło do normy
To i ja podgrzeję tego kotleta z przed trzech lat....
U mnie koledzy i koleżanki jest troszkę inna sytuacja z ogrzewaniem
Samochód mam garażowany, więc wyjeżdża ciepły i nabiera szybko temperatury
nadmuch w kabinie przełącza się w AUTO i dmucha tam gdzie należy
nastawiam np. 20 stopni i nagrzewnica pięknie dmucha ciepłym
ale po osiągnięciu wybranej temperatury zaczyna dmuchać zimne,
jakby ogrzewanie się zupełnie wyłączyło i nawiew leci z zewnątrz.
Gdy zmienię temperaturę na wyższą to znowu zaczyna grzać, aż do osiągnięcia założonego celu,
a potem znowu zimne. I tak w koło.
Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Na krótkim odcinku jest fajnie bo grzeje i jest ciepło, ale jak trzeba jechać kilka godzin to zaczyna się zabawa....
U mnie koledzy i koleżanki jest troszkę inna sytuacja z ogrzewaniem
Samochód mam garażowany, więc wyjeżdża ciepły i nabiera szybko temperatury
nadmuch w kabinie przełącza się w AUTO i dmucha tam gdzie należy
nastawiam np. 20 stopni i nagrzewnica pięknie dmucha ciepłym
ale po osiągnięciu wybranej temperatury zaczyna dmuchać zimne,
jakby ogrzewanie się zupełnie wyłączyło i nawiew leci z zewnątrz.
Gdy zmienię temperaturę na wyższą to znowu zaczyna grzać, aż do osiągnięcia założonego celu,
a potem znowu zimne. I tak w koło.
Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Na krótkim odcinku jest fajnie bo grzeje i jest ciepło, ale jak trzeba jechać kilka godzin to zaczyna się zabawa....
- Od: 5 paź 2010, 20:54
- Posty: 5
- Skąd: Góra Kalwaria
- Auto: mazda 3 1.6 diesel 2007r. TOP 139KM
Endrjul napisał(a):Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Tryb auto musi utrzymać zadaną temperaturę , raz grzeje , raz lekko schładza , u mnie jest tak samo
Cześć,
Chciałbym zapytać czy u Was po włączeniu przycisku ogrzewania tylnej szyby i lusterek ogrzewanie działa i po jakimś czasie się samo wyłącza tj. przycisk przestaje być podświetlony? Auto mam już kilka lat, a dopiero wczoraj w trasie zwróciłem na to uwagę
Chciałbym zapytać czy u Was po włączeniu przycisku ogrzewania tylnej szyby i lusterek ogrzewanie działa i po jakimś czasie się samo wyłącza tj. przycisk przestaje być podświetlony? Auto mam już kilka lat, a dopiero wczoraj w trasie zwróciłem na to uwagę
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
lukaszm napisał(a):Cześć,
Chciałbym zapytać czy u Was po włączeniu przycisku ogrzewania tylnej szyby i lusterek ogrzewanie działa i po jakimś czasie się samo wyłącza tj. przycisk przestaje być podświetlony? Auto mam już kilka lat, a dopiero wczoraj w trasie zwróciłem na to uwagę
Zgadza się i jest to objaw prawidłowego działania.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości