Mazda 3 – Ogrzewanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez radzi89 » 2 paź 2012, 23:43

Witam, proszę o zmianę tematu na zgodny z regulaminem. Czas 24/h
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez -Walu$- » 3 paź 2012, 16:38

Wojtek242 napisał(a):Witajcie
Mam taki oto problem – ogrzewanie w samochodzie nie działa prawidłowo. Występują takie objawy:
– dmucha zimne powietrze pomimo że temp. ustawiona jest na maks
– ciepłe powietrze zaczyna dmuchać dopiero po przejechaniu ok. 25 km i to dopiero gdy silnik wskoczy na ~3000 obrotów
– temperatura silnika jest OK. – nagrzewa się bardzo szybko
– wentylatory OK

Nie wiem co to może być. Układ chodzenia może? Ktoś ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za pomoc


Mi nie działo grzanie zimą,gdy miałem zamarznięty płyn chłodniczy,ale latem raczej ciężko o coś takiego.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez Wojtek242 » 10 paź 2012, 20:53

kudlaty napisał(a):zapchany filtr kabinowy? Ja po wymianie filtra zdziwiłem się że nawiew moze aż tak dmuchać:D


No ale filtr kabinowy blokowałby tylko ciepłe powietrze?

Jak obroty sięgną 3 tys. to zaczyna coś grzać ale słabo...
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:45
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M3 BM 2.0 benzyna

Postprzez akostarek » 11 paź 2012, 20:34

z ciekawości sprawdź bezpiecznik nr 5 pod maską, w tym silniku nagrzewnica ma też elektryczne grzałki.
W instrukcji znajdziesz co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 12 paź 2012, 21:45

Mam pytanie odnosnie tych grzałek jak się do nich dobrać gdzie szukać żeby sprawdzić czy działaja poprawnie Jak odpale auto po chwili slysze jakby lekkie pykanie, szumienie w rurkach pewnie to efekt szybkiego rozgrzewania się płynu w układzie ale nie mam pewności.

Czy u was też takie coś słychać?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 12 paź 2012, 22:48

nigdy nie słyszałem czegoś podobnego, dźwięk jest wyraźny ? czy traci się w klekocie ?
grzałki są chyba wmontowane w nagrzewnicę, wychodzi jeden przewód i tyle
Obrazek
co do PTC co nieco jest tutaj => http://www.mpska.ru/forum/index.php?act ... ttach=2341
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 13 paź 2012, 14:55

Jest to może słyszalne tylko przez chwile zanim jeszcze zacznie dmuchać nawiew na wyższym biegu (zawsze jeżdżę na auto) Głosu nie ma jak zagłuszać klekot silnika bo słychać to w kabinie jakby z za radia właśnie tam gdzie jest nagrzewnica ale to naprawde jest odgłos słyszalny tylko chwilowo i nie za głośno musi być wyłączone radio i dmuchawa na 1biegu żeby można było to usłyszeć po wejściu na 2 bieg dmuchawy odgłosu już nie ma
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez kartofel » 4 kwi 2013, 14:27

Cześć,
Mam lekki problem może ktoś wie coś na ten temat lub ma jakieś sugestie.
Od wczoraj na komputerze zewnętrznej temperatury pokazuje mi duże wartości 45,37 itp stopni. Do tego od tego samego momentu nie grzeje w środku. Czyli jak ustawiam na 22-28.5 leci zimne powietrze dopiero na 29 zaczyna grzać i to mocno. Wskaźnik temperatury silnika jest ok. 90 stopni nie spada itp itd.
Zresetowałem komputer poprzez odpięcie klemy ale nic to nie dało.
Jakieś sugestie?? może climatronik nawalił?
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 23:55
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 Top Sport

Postprzez marcin255 » 4 kwi 2013, 14:38

kartofel napisał(a):Jakieś sugestie?? może climatronik nawalił?


może trzeba wymienić czujnik temp. zewnętrznej bo wg. jego wskazań tez działa klima
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kartofel » 4 kwi 2013, 15:18

ale nawet gdyby czujnik zewnętrzny byłby walnięty to by nie leciało ciepłe powietrze?
Chodzi o zwykły nawiew nie AC
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 23:55
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 Top Sport

Postprzez marcin255 » 4 kwi 2013, 15:40

jak ma leciec jak sterownik ma info ,ze na zew. jest 45 *C a ty chcesz grzać do 25 *C ? na AC powinno mocno wiać jak ustawisz np. 21 *C zimnem ale teraz sprężarka się nie włączy bo jest za zimno , chyba ,że sprawdzisz w jakims garażu.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez some1 » 4 kwi 2013, 16:09

Po ustawieniu 29 stopni włącza się grzanie na full, wtedy komp nie korzysta z czujników tylko grzeje tym co ma. Poniżej automat reguluje temperaturę nawiewu, nawet po wyłączeniu klimy (w końcu chodzi o grzanie a nie chłodzenie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez kartofel » 4 kwi 2013, 16:24

ok. dzięki za pomoc – tego nie wiedziałem co piszecie
Podmienie czujnik z M5 i sprawdze
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 23:55
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 Top Sport

Postprzez digidy » 6 kwi 2013, 08:57

kartofel napisał(a):Cześć,
Mam lekki problem może ktoś wie coś na ten temat lub ma jakieś sugestie.
Od wczoraj na komputerze zewnętrznej temperatury pokazuje mi duże wartości 45,37 itp stopni. Do tego od tego samego momentu nie grzeje w środku. Czyli jak ustawiam na 22-28.5 leci zimne powietrze dopiero na 29 zaczyna grzać i to mocno. Wskaźnik temperatury silnika jest ok. 90 stopni nie spada itp itd.
Zresetowałem komputer poprzez odpięcie klemy ale nic to nie dało.
Jakieś sugestie?? może climatronik nawalił?


masz walniety czujnik temperatury zewnętrznej ja miałem to samo tylko w druga stronę wartości ujemne latem potrafiło leciec ciepłe powietrze do czasu az nie zaopatrzyłem sie w nowy czujnik wypiąłem kostke z tamtego i wszystko wróciło do normy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

PostTen post został usunięty przez lukaszm 5 sty 2014, 15:41.

Postprzez Endrjul » 30 lis 2013, 01:30

To i ja podgrzeję tego kotleta z przed trzech lat.... :>
U mnie koledzy i koleżanki jest troszkę inna sytuacja z ogrzewaniem
Samochód mam garażowany, więc wyjeżdża ciepły i nabiera szybko temperatury
nadmuch w kabinie przełącza się w AUTO i dmucha tam gdzie należy
nastawiam np. 20 stopni i nagrzewnica pięknie dmucha ciepłym
ale po osiągnięciu wybranej temperatury zaczyna dmuchać zimne,
jakby ogrzewanie się zupełnie wyłączyło i nawiew leci z zewnątrz. <płacze>
Gdy zmienię temperaturę na wyższą to znowu zaczyna grzać, aż do osiągnięcia założonego celu,
a potem znowu zimne. I tak w koło.
Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być? <co?>
Na krótkim odcinku jest fajnie bo grzeje i jest ciepło, ale jak trzeba jechać kilka godzin to zaczyna się zabawa....<glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2010, 20:54
Posty: 5
Skąd: Góra Kalwaria
Auto: mazda 3 1.6 diesel 2007r. TOP 139KM

Postprzez marcin255 » 30 lis 2013, 06:07

Endrjul napisał(a):Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?


Tryb auto musi utrzymać zadaną temperaturę , raz grzeje , raz lekko schładza , u mnie jest tak samo
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 28 kwi 2017, 10:29

Cześć,

Chciałbym zapytać czy u Was po włączeniu przycisku ogrzewania tylnej szyby i lusterek ogrzewanie działa i po jakimś czasie się samo wyłącza tj. przycisk przestaje być podświetlony? Auto mam już kilka lat, a dopiero wczoraj w trasie zwróciłem na to uwagę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez yomex » 28 kwi 2017, 12:38

lukaszm napisał(a):Cześć,

Chciałbym zapytać czy u Was po włączeniu przycisku ogrzewania tylnej szyby i lusterek ogrzewanie działa i po jakimś czasie się samo wyłącza tj. przycisk przestaje być podświetlony? Auto mam już kilka lat, a dopiero wczoraj w trasie zwróciłem na to uwagę :)


Zgadza się i jest to objaw prawidłowego działania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2015, 10:34
Posty: 117 (6/5)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 2006 r. TOP SPORT + LPG

Postprzez some1 » 28 kwi 2017, 13:31

O ile pamiętam gaśnie po 15 minutach pracy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323