Dzięki! Teraz sterowanie z kierownicy działa
Co do wyświetlacza i jego mrugania to kupiłem inny i też już jest wszystko git – tamten był uszkodzony, muszę go odesłać.
W każdym razie w tym wątku nie ma jasnych informacji co jak zrobić aby te radyjko podłączyć, więc napiszę tutaj jak to zrobić.
Jeżeli mamy autko PRZED LIFTEM (czyli jeżeli twój wyświetlacz jest podłączany do radia) WTEDY:
1. Musisz załatwić wyświetlacz z POLIFTA a oprócz niego kostkę do tego wyświetlacza tak aby móc go podłączyć. oczywiście jak chcesz możesz się wlutować bezpośrednio w wiązkę ale co to za wygoda potem w montażu/demontażu? A więc szukasz Mazdy polifcie na szrocie albo dzwonisz gdzieś z OLXa gdzie taka Mazda jest na części i prosisz żeby dali ci taki wyświetlacz razem z obciętą od razu przy wiązce kostką.
2. Wlutowujesz tą kostkę w wiązkę. Według tego schematu:
BluDreamer napisał(a):D14 –> M9 (duże złącze nr 14 –> małe złącze nr 9)
D16 –> M12,
D17 –> M7,
D18 –> M8,
D22 –> M11,
D23 –> M5,
D24 –>M6.
Rysunki do pomocy:
Złącze duże. Widok "patrząc na gniazdo".Złącze małe. Widok "patrząc na gniazdo".
Pamiętaj, że kostki są pokazane "od tyłu". Łatwo to zweryfikować bo np. w dużym złączu pin 24 jest jeden po prawej stronie kiedy po lewej są dwa piny. W małej kostce też łatwo się domyślić jak piny są położone.
3. Lutujesz dwa kabelki aby mieć sterowanie z kierownicy. W radiu które zamówiłeś jest przejściówka której zdjęcie widzisz wyżej od Lukas83.
Schemat kostki z przejściówki jest taki sam jak do radia więc jego zdjęcie znajdziesz wyżej ^
Do pinu nr. 9 wlutowujesz kabelek z naklejką SW1 lub KEY1 lub tak jak ja miałem chińskieznaczki1. Do pinu nr. 10 wlutowujesz SW2, KEY2, chińskieznaczki2. Kolory kabelków mogą się różnić dlatego napisałem dokładnie, Lukas83 dodał zdjęcie wyżej jak to wygląda.
4. W ustawieniach samochodu (Car Settings) wybierasz Ustawienia fabryczne, wpisujesz PIN 8888 > wybierasz Protocol Settings > Raise > Mazda 3 > Save
5. W ustawieniach samochodu > uczenie kierownicy (czy coś takiego) klikasz np. na ikonę Volume up i na kierownicy też ten przycisk przytrzymujesz, tak uczysz radio jaki przycisk do czego ma służyć.
Napisałem wszystko bardzo bardzo łopatologicznie i mam nadzieję że teraz już nikt nie będzie miał problemu z montażem radia