Serwis klimatyzacji przed upalnym latem M3 BK

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kropek101 » 3 sie 2012, 10:10

Tylko pewnie twoja astra miała klime manualna a nie tak jak mazda climatronic a mojego doświadczenia wiem że jest różnica manual puści ile da rade climatronic jest ograniczony żebyś kończyn nie odmroził

Jeśli zależy ci na tak wydajnej klimie proponuje ci agregat zamocuj sobie na dachu tak jak w autach dostawczych i do kabiny mazdy <lol> w tedy bedziesz miał nawet temperature w minusie
Ps. miałem takie ustrojstwo podpięte w firmowym renault cango można było chłodzić termos który był za przedziałem kierowcy i była możliwość schładzania środka auta to szyby zamarzały... może to cie zadowoli <glupek2>
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez alwin » 3 sie 2012, 10:22

Czytam i tak sobie myślę, że co niektórzy postawili sobie za punkt honoru tą klime. Miłość do marki bywa ślepa <serduszka> .
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 11:21
Posty: 55 (2/4)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 105 KM, 2004
Mazda 6 GH 2.0 147 KM 2008

Postprzez newuser » 3 sie 2012, 12:14

widze ze jednak wielu podziela moja opinie ze klima w mazdzie niestety jest slaba, proponuje przejechac sie innymi autami, a nie cieszyc sie ze po 30 km czy 10 minutach czuc wreszcie chlod, u mnie w starym aucie gdzie filtr kabinowy nie byl wymieniany a klime nabilem sam z puszki czuc chlod po minucie -dwoch wiec o czym my tu rozmawiamy...milosc do marki niestety bywa slepa :P
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez marcin255 » 3 sie 2012, 13:11

newuser napisał(a):.milosc do marki niestety bywa slepa


Proponuję wszystkim malkontentom wymienić na coś z grupy pancerwagen ;P bo oczywiście wszyscy co mówią jest OK , do tej pory jeździli tylko rowerami , ci co mówią ,że jest źle to światowcy którzy tłukli się róznymi Ferrari , Bentlejami itd. to wiedzą o czym piszą . :)
Trochę to przypomina dyskusję o wyższości jednych świąt nad drugimi.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez artureck » 3 sie 2012, 21:18

Tak astra jak i mazda mają klimę manualną, więc wiem o czym mówię. Jeżeli po przejechaniu tego samego dystansu tam miałem zimne powietrze z kratek a tutaj co najwyżej letnie, to też wiem o czym mówię. I tyle na temat.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Wicher » 3 sie 2012, 21:46

32 stopnie na dworze, słońce cały czas, klima w moim aucie bez problemu utrzymuje przyjemną temperaturę. Oczywiście nie od razu, z 3-4km muszę przejechać, żeby się wnętrze schłodziło.

Proponuję użyć magicznego guzika "obieg zamknięty". :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez Kai. » 3 sie 2012, 21:54

to magiczny przycisk obieg zamknięty nie uruchamia się sam , kiedy jest różnica temperatur?
U mnie tak przynajmniej to działa... I ogólnie chłodne powietrze leci już po 3-4 minutach. Albo macie coś zesranego z układem albo ja mam fart i mam wsadzone co innego ;)
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez tomek-waw » 3 sie 2012, 22:02

Kai. napisał(a):to magiczny przycisk obieg zamknięty nie uruchamia się sam , kiedy jest różnica temperatur?

Oczywiście, że powinien się załączyć sam. U mnie też tak jest. Szybciej wychładza wnętrze przy wysokiej temp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 3 sie 2012, 22:31

Ja też tak mam jak duża różnica temp. to nie zasysa gorącego pow. z zew. tylko chłodzi to w środku .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez some1 » 4 sie 2012, 10:48

tomek-waw napisał(a):
Kai. napisał(a):to magiczny przycisk obieg zamknięty nie uruchamia się sam , kiedy jest różnica temperatur?

Oczywiście, że powinien się załączyć sam. U mnie też tak jest. Szybciej wychładza wnętrze przy wysokiej temp.


Zależy czy włączasz klimę przyciskiem AUTO, czy wciskając AC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Dominooo » 4 sie 2012, 14:24

some1 napisał(a):Zależy czy włączasz klimę przyciskiem AUTO, czy wciskając AC.

Nie zależy. Bez różnicy czy włączasz AUTO czy tylko A/C to przełącza się samo na obieg wewnętrzny lub zewnętrzny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Wicher » 4 sie 2012, 14:38

Nie zauważyłem, żeby w trybie manualnym sam mi się przełączał obieg wewnętrzny/zewnętrzny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez Kai. » 4 sie 2012, 18:51

U mnie zalacza sie automatycznie niezaleznie co nacisne. Auto daje tylko automatyczna sile dmuchawy zalezna od temperatury.
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez iwon44 » 20 cze 2013, 18:12

Witam, czytając cały temat nie znalazłem do końca odpowiedzi na swoje pytanie, oprócz tego co napisał akostarek. Chodzi mi dokładną ilość czynnika chłodzącego jaka ma być w układzie.
Rozumiem że identyfikację czynnika robi maszyna, tak?
Akostarek pisał że wchodzi 520 gram, wcześniej komuś nabito 500 gram.
Mam zamiar wybrać się na serwis, mimo iż klima chodzi sprawnie, ale dla św spokoju i dlatego że auto mam od nie dawna.
Mam u siebie w mieście gości chwalonych że znają sie na temacie, itd. ale chciałbym się upewnić czy we wszystkich trójkach wchodzi 520 gram czynnika?
Czy jeżeli nie czuć żadnego nie przyjemnego zapachu, to też robić odgrzybianie ozonem? (profilaktycznie)

Dzieki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez dzux » 20 cze 2013, 18:52

iwon44 napisał(a):Czy jeżeli nie czuć żadnego nie przyjemnego zapachu, to też robić odgrzybianie ozonem? (profilaktycznie)


moim zdaniem sensu nie ma(chyba że śmierdzi) cały syf siedzi i tak w parowniku a po co dawać 100 za to że ktoś prz kratce wentylacyjnej ustawi bajer do odgrzybiania :D
akostarek ma racje tyle wchodzi ale może to być mniej wszystko zależny jaka maja maszynę i czy wszystko wyciągnie
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez marcin255 » 21 cze 2013, 05:44

iwon44 napisał(a):ale chciałbym się upewnić czy we wszystkich trójkach wchodzi 520 gram czynnika?


wg. znajomego w urządzeniu do nabijania klimy podane jest 530 g .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 21 cze 2013, 08:49

A ja w tym roku zamiast ozonować to pojade na odgrzybianie poprzez ultradzwieki. Moj spec od serwisowania klimy w rodzinnych autach przerzucil sie z ozonowania na ultradzwieki i twierdzi, ze to lepsza i tansza metoda dla obu stron. Chyba trzeba poczytac o tej nowej metodzie bo faktycznie cena jest atrakcyjna: 30zł!
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Grzegorz K » 21 cze 2013, 15:48

Trzeba poczytać, bo za cholerę nie rozumiem jak by to miało działać...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez SzaLaS » 21 cze 2013, 20:48

Dezynfekcja klimatyzacji metodą ultradźwiękową

Jest to najnowsza metoda dezynfekcji układów klimatyzacji, dezynfekująca także tapicerkę i wnętrze pojazdu. W przeciwieństwie do odświeżaczy powietrza usuwa ona przyczynę, a nie sam skutek w postaci przykrego zapachu.

Metoda ta polega na ultradźwiękowym rozprowadzeniu odpowiedniego środka w układzie klimatyzacji i we wnętrzu pojazdu, co powoduje jego wniknięcie także w tapicerkę, dywaniki i kanały nawiewowe. Metoda ta eliminując pyłki, mikroorganizmy, bakterie, grzyby, zabezpiecza przed alergenami oraz usuwa nieprzyjemne zapachy, łącznie z zapachem papierosów i benzyny.

Specjalne urządzenie wytwarza ultradźwięki o częstotliwości 1.7 MHz . Zamieniają one mocno skondensowany płyn dezynfekujący w mgłę o średnicy kropel około 5 mikronów. Mgła wypełnia całe wnętrze samochodu , a także przedostaje się do parownika usuwając wszystkie zanieczyszczenia.

Ogromna powierzchnia powstałej mgły oraz mocna reaktywność środka czyszczącego dają efekt niemożliwy do osiągnięcia przy pomocy preparatów w tradycyjnej postaci. Cały proces dezynfekcji trwa pół godziny. Po jego zakończeniu mamy pewność, że układ klimatyzacji a także wnętrze samochodu są czyste i wolne od jakichkolwiek zapachów.

Płyn dezynfekujący działa jeszcze przez jakiś czas niszcząc na bieżąco powstające zanieczyszczenia.
Podsumowując, Dezynfekcja klimatyzacji metodą ultradźwiękową najskuteczniej :

•usuwa pyłki oraz nikotynę z parownika

•niszczy i usuwa mikroorganizmy

•nie powoduje alergii

•usuwa przykry zapach

•usuwa grzyby, bakterie, roztocza

•odkaża wnętrze samochodu
Do sprzedania dwa komplety (przód i tył) nowych głośników ALPINE SXE-5725S nowe

Moja trójka – viewtopic.php?f=332&t=159979
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2013, 20:44
Posty: 57
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 3 (BK) , 1.6 105KM, 2003r.

Postprzez digidy » 21 cze 2013, 21:36

a ja zostaję przy starej skutecznej metodzie wprowadzania pianki(CRC,Wurth, LIQUI MOLY ) nie tylko w nawiewy ale też w miejsce gdzie montuje sie filtr kabinowy i stamtąd zostanie rozprowadzony również do parownika. To będzie moje trzecie lato z mazdą i zawsze mam świeże powietrze z nawiewów dzis byłem na wymianie czynnika chłodzącego filtr kabinowy to banał, najważniejsze to dobrze oczyścić kanały wentylacyjne jeżeli zadbamy o te dwie rzeczy raz w roku(czyszczenie i filtr)wymiana czynnika wystarczy spokojnie raz na dwa lata to będziemy się cieszyć świeżym powietrzem a pasażerowie nie będą kręcić nosem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323