Panel multimedialny dedykowany do Mazdy 3 BK
Wygląda zacnie 

Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Witam.
Korzystajac z tego ze jestem nowym uzytkownikiem tego forum licze na wyrozumialosc.
Dosc sie naszukalem i troche mnie to kosztowalo lecz dotarlem do tego, ze jest mozliwosc
wymiany radia z m3 przed liftem i dzialajacym wyswietlaczem ktory pokazuje climatronik bez oryginalnego radia oraz zmiana radia bez kompa na radio z kompem pokladowym .
Umnie wyglada to tak:
M3 przed liftem oryginalne radio z podlaczonym wyswietlaczem do radia rocznik 2004 ---
wymiana na radio dedykowane bez mozliwosci podlaczenia wyswietlacza .
Po zakonczeniu poszukiwan udalo sie to przerobic i efekt koncowy

Korzystajac z tego ze jestem nowym uzytkownikiem tego forum licze na wyrozumialosc.
Dosc sie naszukalem i troche mnie to kosztowalo lecz dotarlem do tego, ze jest mozliwosc
wymiany radia z m3 przed liftem i dzialajacym wyswietlaczem ktory pokazuje climatronik bez oryginalnego radia oraz zmiana radia bez kompa na radio z kompem pokladowym .
Umnie wyglada to tak:
M3 przed liftem oryginalne radio z podlaczonym wyswietlaczem do radia rocznik 2004 ---
wymiana na radio dedykowane bez mozliwosci podlaczenia wyswietlacza .
Po zakonczeniu poszukiwan udalo sie to przerobic i efekt koncowy

- Od: 1 sie 2012, 01:25
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 sedan , BK , 1.6 l , 105 KM , Z6-VE , 2004 r
dimitri1811 napisał(a):Dosc troche sie naszukalem i troche mnie to kosztowalo lecz dotarlem do tego, jest mozliwosc
wymiany radia z m3 przed liftem i dzialajacym wyswietlaczem ktory pokazuje climatronik bez oryginalnego radia oraz zmiana radia bez kompa na radio z kompem pokladowym .
Umnie wyglada to tak:
M3 przed liftem oryginalne radio z podlaczonym wyswietlaczem do radia rocznik 2004 ---
wymiana na radio dedykowane bez mozliwosci podlaczenia wyswietlacza .
Po zakonczeniu poszukiwan udalo sie to przerobic i efekt koncowy
Nakleiłeś tam logo mazdy i napis czy co? Bo nie rozumiem Twojego posta? Miałeś radio zwykle radio bez kompa tak? Teraz masz radio dedykowane i komputer?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Widziałem identyczne przeróbki na forum niemieckim oraz na youtube, więc nie jest to oryginalny pomysł (oczywiście chodzi o zaklejenie lewej strony wyświetlacza)

Chodzi o to ze mialem oryginalne radio z komp. i wyswietlacz podlaczony do radia, po wymianie radia na dedykowane bez mozliwosci podlaczenia wyswietlacza do radia wiec wyswietlacz wogole nie dzialal oczywiscie autko przed liftem, a ja znalazlem sposob na podlaczenie tego wyswietlacza tak zeby pokazywalo climatronik. Oraz w ten sam sposob mozna podlaczyc w aucie przed liftem radio z auta po lifcie z komp. i wszystko bedzie dzialac.
- Od: 1 sie 2012, 01:25
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 sedan , BK , 1.6 l , 105 KM , Z6-VE , 2004 r
to go kolego opisz skoro znalazłeś sposób kilka osób wymieniło radio więc by im się pewnie przydało. Czyli komp Ci nie działa, a to jest naklejka?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Dziala na 100%
Sprawdzalem na swoim autku
A wiec tak potrzebny bedzie :
Wyswietlacz ktory byl oryginalnie podlaczony do instalacji czyli po lifcie
7 kabelkow
dobrze by bylo miec lutownice
Zaczynamy
Wymontowanie radia ------ wielokrotnie opisane na forum
Odslaniamy kable z kostki do radia

warto sprawdzic kolory kabli czy nie jest pamiec z plusem zamieniona
Podlaczyc nowe kabelki i zaizolowac

Wziac wyswietlacz z m3 po lifcie z taka kostka

Podlaczyc nowe kable do kostki z wyswietlacza

A to schemat polaczenia kabli kostki z radia i kostki z wyswietlacza


i oto cala filozofia
teraz mamy mozliwosc podlaczenia radyjka z m3 po lifcie z komp. i wszystko bedzie dzialac albo obojetnie jakie radyjko i climatronik bedzie wyswietlany .
Moj koszt tej zmany to -- 90 zl wyswietlacz ( allegro ) , dotarcie do tej informacji 400 zl (nie moge podac skad ) i wele czasu spedzonego przed kompem
Mam nadzieje ze sie sprzyda .
Jak ktos chce foty jak to wyglada z oryginalnym radiem po lifcie --- pisac
Ja osobiscie mam radyjko dedykowane Eonon
Sprawdzalem na swoim autku
A wiec tak potrzebny bedzie :
Wyswietlacz ktory byl oryginalnie podlaczony do instalacji czyli po lifcie
7 kabelkow
dobrze by bylo miec lutownice
Zaczynamy
Wymontowanie radia ------ wielokrotnie opisane na forum
Odslaniamy kable z kostki do radia

warto sprawdzic kolory kabli czy nie jest pamiec z plusem zamieniona
Podlaczyc nowe kabelki i zaizolowac

Wziac wyswietlacz z m3 po lifcie z taka kostka

Podlaczyc nowe kable do kostki z wyswietlacza

A to schemat polaczenia kabli kostki z radia i kostki z wyswietlacza


i oto cala filozofia
teraz mamy mozliwosc podlaczenia radyjka z m3 po lifcie z komp. i wszystko bedzie dzialac albo obojetnie jakie radyjko i climatronik bedzie wyswietlany .
Moj koszt tej zmany to -- 90 zl wyswietlacz ( allegro ) , dotarcie do tej informacji 400 zl (nie moge podac skad ) i wele czasu spedzonego przed kompem
Mam nadzieje ze sie sprzyda .
Jak ktos chce foty jak to wyglada z oryginalnym radiem po lifcie --- pisac
Ja osobiscie mam radyjko dedykowane Eonon
- Od: 1 sie 2012, 01:25
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 sedan , BK , 1.6 l , 105 KM , Z6-VE , 2004 r
czyli masz wypas radio i na wyświetlaczu fabrycznym klimę a co z kompem paliwo ,zasięg itd ?
- Od: 1 sie 2012, 01:25
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 sedan , BK , 1.6 l , 105 KM , Z6-VE , 2004 r
dimitri1811 , dziękujemy za te informacje, na pewno wielu osobom się przydadzą. Temat ten łącze z istniejącym już na temat wymiany radia. Proszę cię abyś zwrócił uwagę na ortografię oraz jak możesz staraj się pisać używając polskich znaków.
Mam ten sam sprzęt co kolega dimitri1811 Mam mazdę z 2006 roku i działa mi wszystko idealnie bez żadnych przeróbek. Mały wyświetlacz, komputer, sterowanie z kierownicy itd. Radio posiada windows ce i udało mi się wgrać na to Automapa, Igo8, Mapamap, TomTom, więcej nie próbowałem. Robiłem tylko małą modyfikację podświetlenia bo słabo było widać w dzień przy włączonych światłach mijania. Jak ktoś ma jakieś pytania to chętnie pomogę 
- Od: 23 wrz 2011, 13:02
- Posty: 59
- Skąd: Mielec
2006 rok jest juz po lifcie wiec wyswietlacz miales juz podlaczony do intalacji a jak przerobiles to podswietlenie bo mi tez to pszeszkadza
- Od: 1 sie 2012, 01:25
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 sedan , BK , 1.6 l , 105 KM , Z6-VE , 2004 r
Podświetlenie to do robiłem sobie przełącznik, trzeba ciąć kable. Nie pamietam dokładnie które, musiał bym wyciągać radio. Można też wsadzić potencjometr i regulować jasnością ręcznie. Ja w dzień gasze podświetlenie, wtedy ekran się rozjasnia a wieczorem odwrotnie.
Co do komputera to daje na AUX nie mam tam nic wpiete i przyciskami >>| |<< steruje funkcjami komputera. Oprócz tego udało mi sie zrobić kilka modyfikacji i caly czas dzialam z tym
odblokowalem czesciowo windowsa, spolszczylem czesciowo menu. I zrobilem swoje menu za pomoca kolegi. Tzn jeszcze nie wszystko gotowe, cały czas testujemy 
Co do komputera to daje na AUX nie mam tam nic wpiete i przyciskami >>| |<< steruje funkcjami komputera. Oprócz tego udało mi sie zrobić kilka modyfikacji i caly czas dzialam z tym
- Od: 23 wrz 2011, 13:02
- Posty: 59
- Skąd: Mielec
Luka5z88 napisał(a):Co do komputera to daje na AUX nie mam tam nic wpiete i przyciskami >>| |<< steruje funkcjami komputera
Tutaj mogę zmienić tylko i wyłącznie godzinę na ori wyświetlaczu. Spalania itp. nadal nie mam.
Czy coś zmieniałeś w ustawieniach czy na kablach ?
A masz adapter can-bus? Zobacz jeszcze czy się nie da przyciskami z kierownicy sterować komputerem. Dziwi mnie to że możesz ustawić godzinę tymi strzałkami a nie możesz zmieniać funkcji kompa, wydaje mi się że nie masz tego adaptera...
Zobacz jeszcze tak:
wyjmij kartę pamięci z slotu gps, daj na navi i wtedy zobacz przyciskami przód-tył lub z kierownicy.
http://www.youtube.com/watch?v=DmbduvfXl3g
Zobacz jeszcze tak:
wyjmij kartę pamięci z slotu gps, daj na navi i wtedy zobacz przyciskami przód-tył lub z kierownicy.
http://www.youtube.com/watch?v=DmbduvfXl3g
- Od: 23 wrz 2011, 13:02
- Posty: 59
- Skąd: Mielec
Luka5z88 napisał(a):A masz adapter can-bus? Zobacz jeszcze czy się nie da przyciskami z kierownicy sterować komputerem. Dziwi mnie to że możesz ustawić godzinę tymi strzałkami a nie możesz zmieniać funkcji kompa, wydaje mi się że nie masz tego adaptera...
Zobacz jeszcze tak:
wyjmij kartę pamięci z slotu gps, daj na navi i wtedy zobacz przyciskami przód-tył lub z kierownicy.
Nic z tego.
Dla mnie to nie problem, bo nie patrzę na spalanie. Jak trzeba to sprawadzam od tankowania do tankowania.
Co do Can-Bus:
This 2 Din head unit is suitable for MAZDA3 2004-2009 (Not suit: New Mazda3 2010).
The upgrade version is available now. The units have CAN-BUS, so it can work with Mazda 3 which has on-board trip computer (06-09 versions). The small LCD screen will be still working. But the menu has a little difference from the old version, you can contact live chat to get the new version pictures.
http://www.autodvdgps.com/koolertron-04 ... p-523.html
Witam czy ktoś kiedyś przeglądał wbudowane nawigacje. Może jest tu jakiś posiadacz czegoś takiego http://www.ebay.com/itm/Mazda-M3-7-0-TF ... 2c6f5c5a83
Zastanawia mnie czy by się sprawdziło i czy dźwięk z karty sd nie pogorszyłby się
Zastanawia mnie czy by się sprawdziło i czy dźwięk z karty sd nie pogorszyłby się
- Od: 4 wrz 2012, 22:19
- Posty: 52
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 3, 1.6 r.04
Poniższy opis dotyczy radia Eonon D5151 dedykowanego dla Mazdy3 z 2007-2008 roku.
W przypadku modeli Mazdy 3 z lat 2004-2006 jest niemal pewne, że nie będą w pełni współpracować z tym radiem. Szczególnie jeśli chodzi o pracę wyświetlacza znajdującego się nad radiem. Nie będzie działał komputer pokładowy (o ile wogóle działał). Nie jestem pewien jak bedzie wyglądała sprawa wyświetlania parametrów automatycznej klimatyzacji (u mnie jest manualna). Najczęściej jednak górny wyświetlacz pozostanie martwy. Może wystąpić problem ze sterowaniem radia przyciskami z kierownicy. Pozostałe funkcje radia powinny pracować normalnie.
Bardzo dobra informacja dla posiadaczy Mazdy 3 z 2007-2008 roku. Wystarczy prosty test: wysuwamy nasze radio z kokpitu i patrzymy gdzie idzie wiązka z górnego wyświetlacza LCD. Jeżeli do radia (z lewej strony od przodu w połowie wysokości radia) to sprawa wygląda beznadziejnie – wyświetlacz LCD pozostanie martwy po zainstalowaniu nowego radia. Nie ma w radiu gniazda do jego podłączenia. Jeżeli jednak wiązka z wyświetlacza LCD idzie do tyłu do innych kabli to bardzo dobra wiadomość – wszystkie funkcje górnego wyświetlacza LCD będą działały.
Eonon jest producentem stacji multimedialnych do różnych modeli aut. Również do Mazdy3. Ich oferta wydała mi się atrakcyjna jeżeli chodzi o model D5151 (udoskonalona wersja modelu D5102). Zaryzykowałem i zamówiłem. Na stronie producenta jest możliwość zakupu. Cena za radio 245USD + 19.90USD przesyłka. (obecnie cena radia 250$). Po 7 dniach przesyłka z Hongkongu była już w moich rękach. Wszelkie sprawy celno-skarbowe załatwia firma kurierska FedEx. Kurier przy odbiorze zażądał 165zł (opłaty celno-skarbowe).
Dodatkowo w tej samej firmie za 124USD dokupiłem system TPMS (system kontroli i pomiaru ciśnienia w oponach TS01). Jest to moduł podłączany do specjalnego gniazda w Eonon D5151. W menu radia jest opcja do jego uruchomienia i na ekranie możemy odczytać rzeczywiste ciśnienie w każdym z kół oraz temperaturę każdego koła a także stan baterii każdego czujnika. Oczywiście w komplecie są cztery czujniki montowane na felgach. Czujniki są w wersji europejskiej i pracują na 433.92MHz (u mnie oryginalnie były w wersji amerykańskiej 315MHz – ale podczas wymiany opon uszkodzili mi trzy z czterech, więc teraz zamontuję te z zestawu). Możliwość ustawienia granicznych ciśnień i temperatur. Jeżeli te wartości zostaną przekroczone to wyświetla się ekran TPMS pokazując w którym kole jest problem i jaki to problem. Logowanie czujników robimy samodzielnie bez pomocy serwisu. Możliwość przypisania czujników do kół np. po zamianie miejscami kół.
Radio Eonon D5151 przedstawia się bardzo dobrze. Po zamontowaniu nie da się zauważyć różnic koloru ani faktury plastikowego frontu w stosunku do pozostałych elementów kokpitu. Pasuje idealnie.
7" ekran dotykowy jest wyraźny (800x480px) i nie sprawia problemów nawet w silnym słońcu. Jest wystarczająco czuły a przełączanie aplikacji odbywa się szybko i płynnie. Wszystkie ikonki są dużych rozmiarów i nawet osoby o dużych palcach nie będą miały problemu. Ekran jest matowy dzięki czemu niezbyt mocno widać na nim refleksy świetlne oraz ślady po palcach.
Instalacja programu nawigacyjnego dziecinnie prosta. Automapa PL chodzi bez problemu. Głos z nawigacji jest miksowany w odpowiednich (ustawianych) proporcjach i odtwarzany przez przednie głośniki. Podczas pracy nawigacji można słuchać muzyki z radia lub innego źródła a także oglądać DVD. Mapa nawigacji jest na karcie SD w specjalnym łatwo dostępnym slocie. W czasie jazdy jednym ruchem można zmienić kartę z AutomapąPL na AutomapaEU lub iGO lub niemal dowolną inną pod Windows6.0. Nie kupujcie mapy oferowanej przez producenta jako dodatek do radia za ok 30$. Strata kasy. Podobno totalna lipa.
Radioodbiornik pracuje również w systemie europejskim i oczywiście z RDS. Nie jest rewelacyjnie czuły ale nie ma problemu z odbiorem stacji. Jakość dźwięku zdecydowanie lepsza niż z fabrycznego radia.
Wbudowany odtwarzacz płyt DVD umożliwia oglądanie filmów na ekranie. Oglądanie filmów standardowo jest możliwe po zatrzymaniu pojazdu i zaciągnięciu hamulca ręcznego. Ale można to odblokować (w ustawieniach radia) i oglądać w czasie jazdy.
Możliwość odtwarzania muzyki/zdjęć/filmów z dodatkowego slotu karty SD lub pendrive przez USB.
Możliwość podłączenia iPoda (specjalny kabel dołączony w zestawie).
Możliwość połączenia z gniazdem AUX znajdującym się w podłokietniku. Specjalny kabel w zestawie.
Producent zapewnia, że radio jest kompatybilne z systemem Bose. Nie potrzeba modyfikować żadnych kabli. (nie mogę tego potwierdzić bo nie mam systemu Bose).
Możliwość podłączenia dedykowanego tunera DVB-T HD (MPG4). Np. model Eonon V0018 za 125USD. Dwie anteny do tunera TV są chowane sprytnie w bocznych słupkach i kompletnie niewidoczne. Możliwość oglądania TV nawet przy 250 km/h.
W radiu jest również opcja uruchomienia przeglądarki internetowej. Niestety na razie tylko opcja ale sama przeglądarka nie uruchamia się. Producent obiecuje w przyszłości uruchomić tę opcję. Internet oczywiście poprzez sparowany telefon komórkowy.
Pełna funkcjonalność górnego wyświetlacza LCD oraz pełna integracja ze sterowaniem z kierownicy. Komputer pokładowy uruchamia się przyciskiem MODE na kierownicy. Również zegarek na górnym wyświetlaczu LCD ustawia się przyciskami na kierownicy. Niestety, nie znalazłem opcji jak przestawić wyświetlanie temperatury zewnętrznej z Fahrenheitów na stopnie Celsjusza. Ale za to zawsze mam bardzo ciepło (70-90 stopni)
Również w pełni działa system Bluetooth. Parowanie z telefonem banalnie proste. Po włączeniu się radia, w ciągu sekundy łączy się z sparowanym telefonem i automatycznie pobiera z telefonu całą książkę telefoniczną. Oczywiście głos abonenta w przednich głośnikach samochodu. Nasz głos z mikrofonu umieszczonego na panelu frontowym radia jest w/g mnie bardzo dobry. Dobrze wyciszone hałasy w czasie jazdy. Można również odtwarzać muzykę/zdjęcia/filmy z podłączonego przez Bluetooth telefonu.
Sam montaż radia również bardzo prosty. Wystarczy po prostu połączyć odpowiednie wtyczki
Jedyny problem to odpowiednie upakowanie kabli z tyłu radia. A jest ich niestety dużo. Dochodzi też odpowiednie umieszczenie dość sporej kostki zawierającej interfejs szyny CAN-bus. Ale przy pomocy zdolnego ginekologa da się to odpowiednio upchać
Można ustawić sobie wyświetlanie logo Mazdy (lub Porsche czy nawet Lamborghini) podczas startu systemu radia. Kolor podświetlenia przycisków i gałek można wybrać z 8 dostępnych. W tym oczywiście czerwony. Tło na którym wyświetlają się wszystkie aplikacje radia można wybrać spośród kilkunastu zdefiniowanych lub utworzyć własne i wgrać do systemu.
Podłączyłem też czujniki cofania i tylną kamerkę. Zastosowałem do tego specjalną centralkę, która umożliwia zintegrowanie kamerki z czujnikami (koszt ok 30$). Dzięki temu, obraz z kamerki i odległość od przeszkody z czujników jest miksowana i jednocześnie wyświetlana na ekranie radia po włączeniu biegu wstecznego. Kamerka może być podłączona na stałe pod zasilanie gdyż jej uaktywnienie odbywa się w radiu poprzez szynę CAN. Możliwe jest wtedy pokazywanie obrazu z kamerki również podczas jazdy do przodu. Po co? A nie wiem
Jak znajdę trochę czasu, to umieszczę kilka fotek jak to wygląda w realu. Generalnie jednak wygląda lepiej niż na fotkach reklamowych
Najwięcej radości daje mi to, że zniknęły wszelkie gadżety przyssane do szyby lub przyklejone na kokpicie.
W przypadku modeli Mazdy 3 z lat 2004-2006 jest niemal pewne, że nie będą w pełni współpracować z tym radiem. Szczególnie jeśli chodzi o pracę wyświetlacza znajdującego się nad radiem. Nie będzie działał komputer pokładowy (o ile wogóle działał). Nie jestem pewien jak bedzie wyglądała sprawa wyświetlania parametrów automatycznej klimatyzacji (u mnie jest manualna). Najczęściej jednak górny wyświetlacz pozostanie martwy. Może wystąpić problem ze sterowaniem radia przyciskami z kierownicy. Pozostałe funkcje radia powinny pracować normalnie.
Bardzo dobra informacja dla posiadaczy Mazdy 3 z 2007-2008 roku. Wystarczy prosty test: wysuwamy nasze radio z kokpitu i patrzymy gdzie idzie wiązka z górnego wyświetlacza LCD. Jeżeli do radia (z lewej strony od przodu w połowie wysokości radia) to sprawa wygląda beznadziejnie – wyświetlacz LCD pozostanie martwy po zainstalowaniu nowego radia. Nie ma w radiu gniazda do jego podłączenia. Jeżeli jednak wiązka z wyświetlacza LCD idzie do tyłu do innych kabli to bardzo dobra wiadomość – wszystkie funkcje górnego wyświetlacza LCD będą działały.
Eonon jest producentem stacji multimedialnych do różnych modeli aut. Również do Mazdy3. Ich oferta wydała mi się atrakcyjna jeżeli chodzi o model D5151 (udoskonalona wersja modelu D5102). Zaryzykowałem i zamówiłem. Na stronie producenta jest możliwość zakupu. Cena za radio 245USD + 19.90USD przesyłka. (obecnie cena radia 250$). Po 7 dniach przesyłka z Hongkongu była już w moich rękach. Wszelkie sprawy celno-skarbowe załatwia firma kurierska FedEx. Kurier przy odbiorze zażądał 165zł (opłaty celno-skarbowe).
Dodatkowo w tej samej firmie za 124USD dokupiłem system TPMS (system kontroli i pomiaru ciśnienia w oponach TS01). Jest to moduł podłączany do specjalnego gniazda w Eonon D5151. W menu radia jest opcja do jego uruchomienia i na ekranie możemy odczytać rzeczywiste ciśnienie w każdym z kół oraz temperaturę każdego koła a także stan baterii każdego czujnika. Oczywiście w komplecie są cztery czujniki montowane na felgach. Czujniki są w wersji europejskiej i pracują na 433.92MHz (u mnie oryginalnie były w wersji amerykańskiej 315MHz – ale podczas wymiany opon uszkodzili mi trzy z czterech, więc teraz zamontuję te z zestawu). Możliwość ustawienia granicznych ciśnień i temperatur. Jeżeli te wartości zostaną przekroczone to wyświetla się ekran TPMS pokazując w którym kole jest problem i jaki to problem. Logowanie czujników robimy samodzielnie bez pomocy serwisu. Możliwość przypisania czujników do kół np. po zamianie miejscami kół.
Radio Eonon D5151 przedstawia się bardzo dobrze. Po zamontowaniu nie da się zauważyć różnic koloru ani faktury plastikowego frontu w stosunku do pozostałych elementów kokpitu. Pasuje idealnie.
7" ekran dotykowy jest wyraźny (800x480px) i nie sprawia problemów nawet w silnym słońcu. Jest wystarczająco czuły a przełączanie aplikacji odbywa się szybko i płynnie. Wszystkie ikonki są dużych rozmiarów i nawet osoby o dużych palcach nie będą miały problemu. Ekran jest matowy dzięki czemu niezbyt mocno widać na nim refleksy świetlne oraz ślady po palcach.
Instalacja programu nawigacyjnego dziecinnie prosta. Automapa PL chodzi bez problemu. Głos z nawigacji jest miksowany w odpowiednich (ustawianych) proporcjach i odtwarzany przez przednie głośniki. Podczas pracy nawigacji można słuchać muzyki z radia lub innego źródła a także oglądać DVD. Mapa nawigacji jest na karcie SD w specjalnym łatwo dostępnym slocie. W czasie jazdy jednym ruchem można zmienić kartę z AutomapąPL na AutomapaEU lub iGO lub niemal dowolną inną pod Windows6.0. Nie kupujcie mapy oferowanej przez producenta jako dodatek do radia za ok 30$. Strata kasy. Podobno totalna lipa.
Radioodbiornik pracuje również w systemie europejskim i oczywiście z RDS. Nie jest rewelacyjnie czuły ale nie ma problemu z odbiorem stacji. Jakość dźwięku zdecydowanie lepsza niż z fabrycznego radia.
Wbudowany odtwarzacz płyt DVD umożliwia oglądanie filmów na ekranie. Oglądanie filmów standardowo jest możliwe po zatrzymaniu pojazdu i zaciągnięciu hamulca ręcznego. Ale można to odblokować (w ustawieniach radia) i oglądać w czasie jazdy.
Możliwość odtwarzania muzyki/zdjęć/filmów z dodatkowego slotu karty SD lub pendrive przez USB.
Możliwość podłączenia iPoda (specjalny kabel dołączony w zestawie).
Możliwość połączenia z gniazdem AUX znajdującym się w podłokietniku. Specjalny kabel w zestawie.
Producent zapewnia, że radio jest kompatybilne z systemem Bose. Nie potrzeba modyfikować żadnych kabli. (nie mogę tego potwierdzić bo nie mam systemu Bose).
Możliwość podłączenia dedykowanego tunera DVB-T HD (MPG4). Np. model Eonon V0018 za 125USD. Dwie anteny do tunera TV są chowane sprytnie w bocznych słupkach i kompletnie niewidoczne. Możliwość oglądania TV nawet przy 250 km/h.
W radiu jest również opcja uruchomienia przeglądarki internetowej. Niestety na razie tylko opcja ale sama przeglądarka nie uruchamia się. Producent obiecuje w przyszłości uruchomić tę opcję. Internet oczywiście poprzez sparowany telefon komórkowy.
Pełna funkcjonalność górnego wyświetlacza LCD oraz pełna integracja ze sterowaniem z kierownicy. Komputer pokładowy uruchamia się przyciskiem MODE na kierownicy. Również zegarek na górnym wyświetlaczu LCD ustawia się przyciskami na kierownicy. Niestety, nie znalazłem opcji jak przestawić wyświetlanie temperatury zewnętrznej z Fahrenheitów na stopnie Celsjusza. Ale za to zawsze mam bardzo ciepło (70-90 stopni)
Również w pełni działa system Bluetooth. Parowanie z telefonem banalnie proste. Po włączeniu się radia, w ciągu sekundy łączy się z sparowanym telefonem i automatycznie pobiera z telefonu całą książkę telefoniczną. Oczywiście głos abonenta w przednich głośnikach samochodu. Nasz głos z mikrofonu umieszczonego na panelu frontowym radia jest w/g mnie bardzo dobry. Dobrze wyciszone hałasy w czasie jazdy. Można również odtwarzać muzykę/zdjęcia/filmy z podłączonego przez Bluetooth telefonu.
Sam montaż radia również bardzo prosty. Wystarczy po prostu połączyć odpowiednie wtyczki
Jedyny problem to odpowiednie upakowanie kabli z tyłu radia. A jest ich niestety dużo. Dochodzi też odpowiednie umieszczenie dość sporej kostki zawierającej interfejs szyny CAN-bus. Ale przy pomocy zdolnego ginekologa da się to odpowiednio upchać
Można ustawić sobie wyświetlanie logo Mazdy (lub Porsche czy nawet Lamborghini) podczas startu systemu radia. Kolor podświetlenia przycisków i gałek można wybrać z 8 dostępnych. W tym oczywiście czerwony. Tło na którym wyświetlają się wszystkie aplikacje radia można wybrać spośród kilkunastu zdefiniowanych lub utworzyć własne i wgrać do systemu.
Podłączyłem też czujniki cofania i tylną kamerkę. Zastosowałem do tego specjalną centralkę, która umożliwia zintegrowanie kamerki z czujnikami (koszt ok 30$). Dzięki temu, obraz z kamerki i odległość od przeszkody z czujników jest miksowana i jednocześnie wyświetlana na ekranie radia po włączeniu biegu wstecznego. Kamerka może być podłączona na stałe pod zasilanie gdyż jej uaktywnienie odbywa się w radiu poprzez szynę CAN. Możliwe jest wtedy pokazywanie obrazu z kamerki również podczas jazdy do przodu. Po co? A nie wiem
Jak znajdę trochę czasu, to umieszczę kilka fotek jak to wygląda w realu. Generalnie jednak wygląda lepiej niż na fotkach reklamowych
Najwięcej radości daje mi to, że zniknęły wszelkie gadżety przyssane do szyby lub przyklejone na kokpicie.
- Od: 20 mar 2009, 01:20
- Posty: 30
- Skąd: Choszczno
- Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości