Strona 2 z 28

PostNapisane: 15 sty 2010, 12:52
przez widmo82
krzych napisał(a):Ja na Twoim miejscu zglosilbym sie do jakiegos znanego z dobrej obslugi serwisu Forda i poprosil o sprawdzenie stanu katalizatora. A czy komputer cos wyswietla czy nie, coz, dowiesz sie pewnie za czas jakis... Zapytaj tez w Fordzie czy awaria katalizatora jest w stanie wplynac na inne podzespoly samochodu. Prawdopodobnie niespecjalnie, a i tak kiedys musisz kata wymienic, wiec wiele nie stracisz. Ale to tylko moje zdanie. Mazda niestety ma dosc spore tendencje do wyciagania z ludzi pieniedzy, to jedna z wiekszych "zalet" tej marki...

W Kilku serwisach FORD dolewaja i resetuja cos w kompie ( jeden serwisant burknal ze ilosc tankowan do 0) Jeden serwis stwierdzil ze tak przepalaja katalizator zaraz po dolaniu i jest to w cenie calej uslugi 800PLN trwa to ok 15min. Jeden serwis stwierdzil ze nie wymieniaja niczego przy 120 a maja auta ktore maja juz ponad 200 i tylko ewentualne dolewki. Co do katalizatora to w jednym mi powiedziano ze jak sie uwali katalizator to leci swiruje elektronika i ogolnie sa problemy ze spadkiem mocy, ze ponoc mozna sie go pozbyc tak jak DPFa ale robi to jakas firma za prawie 2tysiaki. Co do sprawdzenia stanu tak katalizatora jak i DPFa to ponoc nie ma takiej opcji.. ciekawe. Ford nie robi dolewek z prostej ponoc wlasnie przyczyny: reset tankowania. brak softu.

PostNapisane: 15 sty 2010, 18:15
przez krzych
Hm. Widzie wiedzowy burdelik w Fordzie rowniez... To ja nie wiem co Ci jeszcze podpowiedziec... Jakby to vw bylo to bym wiedzial gdzie Cie poslac...

PostNapisane: 15 sty 2010, 18:57
przez CezaR83
krzych napisał(a):Jakby to vw bylo to bym wiedzial gdzie Cie poslac...

do diabła? :D

* DPF – Stosowany przez wielu producentów filtr cząstek stałych DPF do wypalenia sadzy nie potrzebuje dodatku obniżającego temperaturę jej spalania. Jego funkcję przejęła specjalna warstwa katalityczna pokrywająca ścianki wkładu filtrującego. Zaletą tego rozwiązania jest długa żywotność filtra (teoretycznie równa żywotności auta) wynikająca z mniejszej ilości osadzających się w nim popiołów. Oczywiście, w tym systemie też okresowo wypala się sadzę w filtrze.

* FAP – Koncern PSA stosuje rozwiązanie, które umożliwia dopalanie sadzyw filtrze cząstek stałych (FAP) dzięki zastosowaniu dodatku do paliwa obniżającego temperaturę jej spalania. Ten specjalny płyn dozowany jest do zbiornika paliwa przy każdym tankowaniu. Proces wypalania odbywa się średnio co kilkaset kilometrów, a filtr FAP wymaga wymiany co 80, 120 lub 160 tys. km (w zależności od typu). Podobny system stosowany jest w najnowszych autach Forda.

* D-Cat – W nowoczesnych dieslach D-CAT stosowanych w autach Toyoty filtr cząstek stałych jest elementem większego układu utrzymującego bardzo niską emisję spalin. W tym przypadku również nie przewiduje się jego okresowej wymiany, a oczyszczanie (regeneracja) możliwe jest dzięki wtryskowi paliwa do kolektora wydechowego, które spalając się, podnosi temperaturę wydechu, umożliwiającą wypalenie zebranych w filtrze cząstek sadzy.


Jeżeli to prawda co napisali na stronach AŚ to jednak trzeba wymienić FAPa ( w 1.6MZ-CD) tylko pytanie po ilu i jak to sprawdzić, pewnie dopiero jak cos na desce sie zaświeci :P jeżeli po 160tys to nie ma tragedii raz na tyle km to chyba warto go wymienić i nie kopcić. Podobno to zależy od stylu jazdy czy filtr sie zapycha bardziej lub mniej.
W silnikach z DPFem za to trzeba częściej wymieniać Olej i filtr bo tam do wypalania jest dodawana dodatkowa dawka paliwa ktora spływa do miski z olejem później. Jeśli ktos nie dokończy wypalania tak jak przewiduje to instrukcja DPFa tzn jazda z dana prędkością obrotową silnika przez okreslony czas, będzie miał problemy częstsze niż my z FAPem, jak widać oba rozwiązania mają wady i zalety! ;)

PostNapisane: 16 sty 2010, 15:50
przez Myjk
CezaR83 napisał(a):to jednak trzeba wymienić FAPa

Nie trzeba, podobno można wyjąć i umyć, dlatego poczytajcie:
a) poradnik diesla by xANDy n/t FAP/DPF :P http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171#11
b) fora Citroena/Peugeota (np. Klub cytrynki (MkI i MkII) Koszty eksploatacyjne Filtr cząstek stałych FAP) – tam mają to opracowane lepiej niż my.

PostNapisane: 16 sty 2010, 16:25
przez CezaR83
Też słyszałem ze można przeczyścić ale jeżeli koszty przekraczają np 50% ceny nowego to ja wolałbym kupić sobie nowy raz na 150tys :P
Poinformowali mnie, ze regeneracja FAP'a do HDi 1,6 to koszt 1800 PLN.

heh za nowy ile 2.5tys zł ?


PS. Dzieki za linka. :)

PostNapisane: 18 sty 2010, 21:10
przez wojtek85
Dzwoniłem przed chwilą do serwisu mazdy bo mnie strasznie ciekawi Dpf i chciałem sie conieco dowiedziec na ten temat co prawda mi gosc duzo nie powiedział bo zaduzo mu pytan nie zadałem poniwaz tez dokładnie niewiem o co pytac jedynie co to go zapytałem to z jaką prędkością musze jechac zeby przepalic ten filterek powiedział mi ze musze jechac z predkoscią około 50-80km przez jakies 20 min płyn sie dolewa co 60tys km ponoc mozna sprawdzi ilosc tego płynu przez kompa ale niedokładna to będzie ilosc ten płyn jest sprzedawany w bankach 5 litrowych koszt 1300zł :] normlanie miesci sie 1,5 litra tego płynu i w mazdzie dolewka max kosztuje 530zł chyba ze mniej wejdzie to wtenczas mniej sie płaci nr tego płynu jakby komus było trzeba to Y603313SS0

PostNapisane: 19 sty 2010, 08:22
przez Myjk
Na forach PSA ludzie kupują płyn na spółkę i dolewają. Wychodzi sporo taniej.

PostNapisane: 20 sty 2010, 01:30
przez widmo82
wojtek85 nic nowego nie dowiedziales sie czego by tu juz nie bylo, tzn kolejne ASO i inna wersja:) Z tego co ja sie dowiedzialem/wyczytalem to najbardziej prawdopodobne jest ze ten zbiornik ma 2litry i faktycznie ASO kupuje go po 5l a ceny wahaja sie od 1200-1600brutto ( warto zapytac jaka cene podaja hehe) co do predkosci to ja jestem za 4biegiem blizej 80km/h
Pierwsze slysze zeby mozna bylo sprawdzic ile jest plynu przez kompa nawet w niedokladny sposob. Ktos tu pisal ze przy dolewaniu widac ten zbiornik co mnie dziwi bo to jedyna osoba ktora tak twierdzi. Co do Rzeszowa no to przyjeli pewnie srednia wartosc jaka dolewaja i dodali do tego robocizne co im wyszlo 530 i przyjeli to za cene jaka podawac maja jak ktos zadzwoni w tej sprawie. Jednemu doleja 0.5l a innemu 1.5l. Czesc ASO podaje cene za litr ( rozliczenie co 100ml) + robocizna

Myjk Tu rowniez odniose sie do wiedzy zaczerpnietej z for jak i ASO – samo dolanie nic nie daje bo ponoc trzeba zresetowac ilosc tankowan bo jesli w zbiorniku pozostalo nam 0.5l plynu a dolejemy 1.5l to po zuzyciu 0.5l komp stwierdzi ze czas juz dolac plyn i zacznie swirowac DPF. Ponoc znacznie spada moc i potrafi kopcic. Tak wiec z tego co ja sie dowiedzialem trzeba podpiac sie do mazdy po dolewce.

Pozostal temat przepalania DPFa, tutaj chyba najwiecej racji mialo ASO z Kielc ( nowe ASO Mazdy po bylym ASO Citroena) gdzie ludzie maja spore chyba juz doswiadczenia po serwisie cytrynek z identycznym silnikiem. – Serwisant twierdzi ze moze nie wywalac komunikatu bledu w postaci swiecacego sie silniczka a i tak moze byc potrzeba przepalenia DPFa na serwisowce u nich poniewaz po dolaniu i przy resetowaniu ilosci tankowan widza w programie serwisowym ze czasami zaleca dokonanie takiej czynnosci poniewaz moze sie nie udac uzytkownikowi samemu przepalic filtr w trasie i zeby nie wracal specjalnie po krotkim czasie do ASO to soft jest tak zrobiony ze sam sprawdza jesli sa przekroczone jakies tam parametry to zeby przepalic go. Trwa to ok 15-25min i jest dodatkowo platne 400pln ( ale tu chyba podal mi netto bo podobna kwote uslyszalem w innym ASO w wawie ale to byla netto)

PostNapisane: 20 sty 2010, 09:23
przez pabl0
widmo82 napisał(a):Ktos tu pisal ze przy dolewaniu widac ten zbiornik co mnie dziwi bo to jedyna osoba ktora tak twierdzi.


Ostatnio na wymianie oleju przyglądałem się podwoziu i moim zdaniem widać ten zbiorniczek. Centralnie umiejscowiony, w zasadzie na samym dole, czymś tam zabezpieczony przed uszkodzeniem. Nic innego to chyba nie może być. Niestety jak na razie nie mam możliwości zrobienia fotek.

Re:

PostNapisane: 9 lut 2010, 17:47
przez xANDy
romain napisał(a):do kapelana
oczywiscie że spełnię te prośbę. fotki z noki 6300 spełnią pokładane oczekiwania?
czuwaj
rk


I nie widzę nigdzie fotek!! Czekamy z utęsknieniem na wypełnienie obietnicy... <spie>

Re: Problemy związane z filtrem DPF / płyn katalityczny

PostNapisane: 9 lut 2010, 18:24
przez widmo82
Jakis czas temu zmienialem olej i autko wjechalo pod sufit, wszedlem pod nie i niestety, ale nie widzialem miejsca ktore mogloby byc wlasnie zbiornikiem na czynnik katalityczny a tym bardziej zeby byl przezroczysty.

Re: Problemy związane z filtrem DPF / płyn katalityczny

PostNapisane: 11 lut 2010, 19:51
przez TuneFORCE
Można też raz na zawsze pozbyć się tego wynalazku :D
Zrobiliśmy już sporo silników 1.6 czy to w Peugeocie czy Fordzie, od kilku dni jesteśmy w stanie "wyłączyć" FAP/DPF w Mazdzie.

Czyszczenia i wypalania to tylko półśrodki, w końcu i tak będzie trzeba wymienić filtr na nowy ponieważ w końcu tak się zapcha że nic mu nie pomoże – gdyby to było takie proste – mycie i problem z głowy to by ten filtr tyle nie kosztował co kosztuje ;)
Dodatkowo powiem że FAP/DPF w 2.0 czy 2.2HDI to inna konstrukcja niż te w silnikach z systemem EDC16/17/siemens – jak 1.6..

Re: Problemy związane z filtrem DPF / płyn katalityczny

PostNapisane: 11 lut 2010, 21:24
przez Myjk
Kolego, zaczynasz mnie irytować i za chwilę zakończysz swoją reklamę z druzgotem. FAPy da się reanimować – czy Ty myślisz, że nie potrafimy czytać for innych marek? Ja rozumiem, że reklama dźwignią handlu, ale przestań szerzyć herezje. FAP/DPF (zwłaszcza DPF Mazdy) odpowiednio obsługiwany stwarza problemy jedynie w skrajnych wypadkach, gdy z osprzętem silnika jest coś nie tak. Trzeba rozwiązać problemy trapiące silnik/osprzęt a nie wymontować bogu winny filtr FAP/DPF – bo nawet jeśli go wymontujesz, to nie naprawisz w ten sposób zepsutych podzespołów (wtryski etc.). Zatem naprawa i tak wcześniej czy później czeka pacjenta. Jednym słowem – chytry dwa razy traci, a głupi nawet trzy.

Re: Problemy związane z filtrem DPF / płyn katalityczny

PostNapisane: 11 lut 2010, 21:48
przez TuneFORCE
Czy jesteś tak naiwny i wierzysz w to że filtr FAP/DPF można sobie w nieskończoność reanimować?
W pewnym momencie nadchodzi jego kres – i wtedy należy wstawić nowy filtr lub usunąć stary i go wyłączyć programowo.
Ewentualna usterka może tylko przyspieszyć jego agonie ;)

Inaczej..każdy powinien sam sobie odpowiedzieć na pytanie czy FAP/DPF jest potrzebny czy też nie, jeśli stwierdzi że nie to po co ma "pakować kasę" w ten pseudoekologiczny wynalazek, jeżeli właściciel jest innego zdania to tak czy siak w pewnym momencie będzie MUSIAŁ kupić nowy filtr – który nie zatyka sie tylko "sadzą"...

Popracuj trochę w tym "temacie" to się przekonasz kto ma rację – wiadomo łatwiej jest uwierzyć w bajeczki.

Żeby już nie denerwować nikogo nie będę się już wypowiadał w tym temacie – chyba że ktoś zmiesza mnie z błotem, w razie spornych kwestii zapraszam na PW tam możemy sobie dyskutować.

Re: Problemy związane z filtrem DPF / płyn katalityczny

PostNapisane: 11 lut 2010, 22:24
przez Myjk
Zasadniczo daleko jestem od wiary w bajki, zarówno ekologów jak i postronnych ludzi którzy przy okazji robią na tym biznes – tu piszę o Tobie oczywiście.
Napisałeś co miałeś napisać, dziękujemy, zainteresowani z pewnością się do Ciebie zgłoszą – a jeśli tak, to miejmy nadzieję, podzielą się rezultatami.

Re: Problemy związane z filtrem DPF / płyn katalityczny

PostNapisane: 6 mar 2010, 21:48
przez widmo82
Byloby milo gdyby uzytkownicy DPFa pochwalili sie ile ich kosztowala ostatnie uzupelnianie czynnika i ile go dolano przy jakim przebiegu.

Re: Problemy związane z filtrem DPF / płyn katalityczny

PostNapisane: 29 mar 2010, 21:08
przez uszatyy
a jak mam takie pytanie: jak wyglada kontrolka DPF i gdzie jest umiejscowiona ? (mazda 3). jak robie test kontrolek to nie widze nic co by moglo nia byc, a moze jak filtr sie przypcha to zapala sie MIL (check engine) ??

Re: Problemy związane z filtrem DPF / płyn katalityczny

PostNapisane: 29 mar 2010, 21:15
przez miru1968
Witam z tego co sie dziś dowiedziałem z serwisu z Krakowa tej kontrolki niema tylko w przypadku problemu zapali sie kontrolka silnika i auto straci moc.pzdr.

Re: Problemy związane z filtrem DPF / płyn katalityczny

PostNapisane: 29 mar 2010, 21:28
przez Miacho
Wydaje mi się, że w M3 1,6 mz-cd nie ma kontrolki DPF. Jest w Mazdach z DPF, który nie ma dodatku/płynu katalicznego (np. 2.0).

Re: Problemy związane z filtrem DPF / płyn katalityczny

PostNapisane: 29 mar 2010, 22:21
przez CezaR83
No całkiem możliwe ze kontrolka silnika robi za kontrolkę serwisową od wszystkiego, dopiero podpięcie pod kompa i czytanie błędów wyjaśni problem w tym tez te z FAPem/DPF
uszatyy widzisz różne sa możliwości a w 1.6 MZ-CD chyba jeszcze nikt nie widział konkretnej kontrolki od FAPu/DPFu wiec sie nie przejmuj :)