Strona 7 z 28

Re: Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

PostNapisane: 26 sie 2011, 20:21
przez miru1968
No cóż Miacho! masz racje ja wcale nie neguje twoich wypowiedzi tylko uważam że jak bańke rozetniesz to koszt płukania, dolewki płynu,zerowanie kalkulatora to podobny koszt jak jego wycięcie i problem zgłowy na zawsze.Swoja decyzje podjołem po przestudjowaniu innych for samochodowych opinie są podzielone wiekszośc jednak odradza płukanie bo to dwa razy robota.Jak sam zrobisz sobie płukanie to może i wystarczy na te kilkadzieśiąt km, ale jak oddasz do pseudo fachowca to niezdziw sie jak za jakis czas znowu będzie skucha. To jest cwane użądzenie ekologów :|

Re: Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

PostNapisane: 12 wrz 2011, 17:11
przez d&d
Witam
Chciałbym zapytać czy wraz z usunięciem filtra FAP można usunąć równiez katalizator w maździe 3 1.6 diesel z 2005 roku????? Jaki jest wpływ braku katalizatora na silnik i na turbine????
Z góry dzięki za opinie

Re: Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

PostNapisane: 12 wrz 2011, 17:24
przez miru1968
Rozwarzałem też wycięcie kata ale gośc który mi robił obróbkę FAP-a odradził nie potrafie tego fachowo wytłumaczyc bo sie na tym nie znam. Własnie chodziło o turbine użył takiej nazwy bodajrze "owerbost" Napisz do takiego kolesia z forum KMINK on wycina FAP-y i KAT-y powie ci konkretnie o co biega

Re: Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

PostNapisane: 17 lis 2011, 21:11
przez akostarek
Na polskim rynku pojawił się jakiś wspomagacz dla silników z filtrem cząstek stałych – JLM DPF Cleaner Fluid
Dobra wiadomość dla posiadaczy samochodów diesla z DPF/FAP. Na polskim rynku pojawił się innowacyjny płyn do czyszczenia filtrów cząstek stałych – JLM DPF Cleaner Fluid. Jest to najnowszy dodatek do paliwa specjalnie zaprojektowany aby poprawić wydajność i wydłużyć żywotność filtra cząstek stałych (DPF/FAP). Środek pomaga także w czyszczeniu zatkanych filtrów (kontrolka ostrzegawcza 1 stopnia) co umożliwia ich regenerację w trudnych warunkach jazdy miejskiej.


@ http://olejeismary.blogspot.com/2011/09 ... fluid.html

PostNapisane: 3 sty 2012, 02:03
przez CezaR83
akostarek napisał(a):Na polskim rynku pojawił się jakiś wspomagacz dla silników z filtrem cząstek stałych – JLM DPF Cleaner Fluid
Dobra wiadomość dla posiadaczy samochodów diesla z DPF/FAP. Na polskim rynku pojawił się innowacyjny płyn do czyszczenia filtrów cząstek stałych – JLM DPF Cleaner Fluid. Jest to najnowszy dodatek do paliwa specjalnie zaprojektowany aby poprawić wydajność i wydłużyć żywotność filtra cząstek stałych (DPF/FAP). Środek pomaga także w czyszczeniu zatkanych filtrów (kontrolka ostrzegawcza 1 stopnia) co umożliwia ich regenerację w trudnych warunkach jazdy miejskiej.


@ http://olejeismary.blogspot.com/2011/09 ... fluid.html


Zainteresowałem sie głębiej tą Twoja nowinką, ale Ty nam tu polecasz do DPFu dodatek a do FAPa jest coś innego... :P poza tym nie pojawił sie na Polskim rynku tylko informacja o tym sie pojawiła :P
Mianowicie JLM PAT Fluid którym można zastąpić znany nam wszystkim dodatek Eolys 176
Pytanie(a) za 100pkt, kiedy to będzie dostępne w Polsce i kto to będzie dystrybuował i za jaka cenę detaliczną? :D
...bo jak narazie to nawet w ichniejszym webshopie: Not found: Price
Obrazek

PostNapisane: 3 sty 2012, 08:47
przez akostarek
CezaR83 napisał(a):Zainteresowałem sie głębiej tą Twoja nowinką, ale Ty nam tu polecasz do DPFu dodatek a do FAPa jest coś innego...

nie zagłębiałem się w temat, wg artykułu jest też do FAPa. Dodatkowo jest to płyn który ma pomóc w sytuacjach "podbramkowych", natomiast Eolys 176 jest niezbędny do zwykłej eksploatacji.

PostNapisane: 3 sty 2012, 13:23
przez Dominooo
akostarek napisał(a):nie zagłębiałem się w temat, wg artykułu jest też do FAPa. Dodatkowo jest to płyn który ma pomóc w sytuacjach "podbramkowych", natomiast Eolys 176 jest niezbędny do zwykłej eksploatacji.

Według informacji na stronie, płyn JLM PAT Fluid jest zamiennikiem Eolys-a i można go lać do zbiorniczka znajdującego się pod autem.
Zestaw 4,5L
Zestaw 1L
Ceny? Sugerując się cenami Eolysa na Allegro, JLM PAT Fluid w sprzedawanych opakowaniach wychodzi drożej :)

PostNapisane: 3 sty 2012, 14:46
przez CezaR83
Dominooo napisał(a):Ceny? Sugerując się cenami Eolysa na Allegro, JLM PAT Fluid w sprzedawanych opakowaniach wychodzi drożej

Jeżeli jest tak zaj*bisty jak pisze polski bloger i wydłuży żywotność FAPa to chyba warto go zamienić przy następnej dolewce :P

PostNapisane: 3 sty 2012, 15:22
przez Dominooo
CezaR83 napisał(a):Jeżeli jest tak zaj*bisty jak pisze polski bloger i wydłuży żywotność FAPa to chyba warto go zamienić przy następnej dolewce :P

Masz na myśli JLM DPF Cleaner Fluid czy JLM PAT Fluid, bo na blogu jest mowa tylko o JLM DPF Cleaner, a ten wlewa się do baku podczas tankowania.

PostNapisane: 3 sty 2012, 15:58
przez CezaR83
Ogólnie myślę o wynalazku z pod znaku JLM w naszym przypadku to oczywista oczywistość że o JLM PAT Fluid. ;)

PostNapisane: 7 sty 2012, 20:01
przez Ralf2107
No i stało się, zapaliła się kontrolka silnika co oznacz końcówkę płynu katalicznego... Filtr od nowości, przebieg 145k km mam ją od przebiegu 127k km i wtedy miała prawie pełen zbiorniczek eloys-u, co oznacza chyba końcówkę życia filtra skoro niby dolewa się co 60k km, a u mnie po 20k km już się kończy. Fakt, że 70% przebiegu był robiony w mieście. Jak sądzicie jest sens dolewania płynu powiedzmy za ok 300zł, czy od razu go usunąć i mieć św. spokój na przyszłość. Znajomy mechanik może mi go wyciąć wraz z przestawieniem kompa za ok 700zł, robił już tak kilka razy i jeszcze nie miał reklamacji, więc chyba potrafi...

PostNapisane: 7 sty 2012, 20:11
przez akostarek
płyn się raczej nie skończył tak szybko, chyba że tankowałeś po parę litrów, odczytaj kody błędów z ECU zanim zaczniesz działać.

PostNapisane: 7 sty 2012, 22:38
przez Ralf2107
Przeważnie tankuje za 100. A po tym jak się zapalił check, madzia weszła w tryb serwisowy, czyli do 3k obroty, po przejechaniu kilku km w "trasie" trzymając te 3 tyś obr. zaczęła normalnie kręcić. Jest jakiś domowy sposób na sprawdzanie błędów ? Jakieś programy, którymi mógłbym sam sprawdzić ?

PostNapisane: 7 sty 2012, 22:56
przez akostarek
musiałbyś mieć interface do OBD, możesz zobaczyć czy w zbiorniczku na płyn katalityczny coś zostało, w tym wątku jest chyba nawet zdjęcie.

PostNapisane: 8 sty 2012, 20:41
przez Ralf2107
Dzisiaj jadąc do sklepu świecił się chceck. Po wyjściu ze sklepu, odpalam auto, chceck zgasł... i o co chodzi ? Pewnie bez podłączenia do kompa nic się nie dowiem.
Nie wiem czy to istotne, ale chceck zaświecił mi się wczoraj po zjechaniu z krawężnika, przez myśl mi przeszło, że może zabujało zbiorniczkiem z płynem katalitycznym i zaświecił się niski poziom ?

PostNapisane: 8 sty 2012, 20:45
przez akostarek
Dodatek do paliwa jest wtryskiwany po tankowaniu, wiec gdyby powodem był niski poziom płynu to pewnie zaświecił by się po tankowaniu. Świecenie tej kontrolki może być powodowane przez nieprawidłowe odczyty z wielu czujników, może któryś nie łączy ? Albo coś innego szwankuje <co?>

PostNapisane: 13 sty 2012, 17:19
przez Vanquish
Czy fakt wypalania się FAP wiąże się z delikatnie nierównymi obrotami na biegu jałowym, lekko nierówną pracą silnika?

PostNapisane: 14 sty 2012, 18:22
przez Miacho
Czy fakt wypalania się FAP wiąże się z delikatnie nierównymi obrotami na biegu jałowym, lekko nierówną pracą silnika?

Raczej nie. Filtr przepala się w trakcie jazdy, a w mieście objawia się to najczęściej włączeniem wentylatorów, czasami jak "przygotowuje się do wypalania" zaczyna się od lekko zwiększonych obrotów na jałowym, później wentylatory (chodzi mi o wypalanie w warunkach miejskich, korki itp.).

co oznacza chyba końcówkę życia filtra skoro niby dolewa się co 60k km, a u mnie po 20k km już się kończy

Myślę, że niekoniecznie. Tak jak pisał a akostarek problem może tkwić gdzie indziej – np. pływak w zbiorniczku – jest zima może coś przymarzło? Różne mogą być powody.

Jakieś programy, którymi mógłbym sam sprawdzić ?
Tutaj pomoże tylko IDS (ASO lub dobre serwisy typy MazVagTech w Mysłowicach), dzięki niemu można sprawdzić poziom płynu – ale jak coś jest nie tak z pływakiem to i tak będzie pokazywał nieprawdę. Przy okazji polecam sprawdzić odczyt klapki wlewu paliwa, czy komputer widzi ją w prawidłowej pozycji otwarta/zamknięta – może to być też powodem szybszego zużycia płynu.

PS: Zgodnie z wytycznymi ASO – pierwsze zapalenie się kontroli z błędem niskiego poziomu płynu katalicznego sygnalizuje, że płynu powinno jeszcze wystarczyć na trzy pełne tankowania – testowanie tej wskazówki na własną odpowiedzialność :)

Re: Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

PostNapisane: 20 sty 2012, 01:14
przez Johny Bravo
Ja chciałem wymienić filtr przy 115k, ale dolałem płynu w ASO. Mam teraz 201k (w 2,5 roku), to chyba rekord tego forum :) Ale przepalanie włącza się już co 80km. Pytałem w ASO czy mogę jeździć aż do zapalenia engine check ze wskazaniem na filtr – potwierdzili, nie ma sensu wymieniać wcześniej. Ze względu na częste przepalanie średnie spalanie podskoczyło o 0,8l / 100 km.
Od 140k tankuję zawsze do pełna (wyczytałem tą wskazówkę na forum), a 70% przebiegu zrobiłem na autostradzie.

Pozdrawiam

PostNapisane: 31 sty 2012, 19:27
przez Ralf2107
Dzisiaj sprawdziłem błędy i są następujące:
P2458
P0299
P242F
P2142

Mam się czymś przejmować ? Dodam, że auto jeździ normalnie, jedynie zużycie paliwa podskoczyło do 6,9 ale raczej to przez pogodę. I Rano przy temp -15 przez pierwsze kilka sekund (ok 5-10) silnik nierówno pracuje, ale po chwili jest już dobrze.