Czy fakt wypalania się FAP wiąże się z delikatnie nierównymi obrotami na biegu jałowym, lekko nierówną pracą silnika?
Raczej nie. Filtr przepala się w trakcie jazdy, a w mieście objawia się to najczęściej włączeniem wentylatorów, czasami jak "przygotowuje się do wypalania" zaczyna się od lekko zwiększonych obrotów na jałowym, później wentylatory (chodzi mi o wypalanie w warunkach miejskich, korki itp.).
co oznacza chyba końcówkę życia filtra skoro niby dolewa się co 60k km, a u mnie po 20k km już się kończy
Myślę, że niekoniecznie. Tak jak pisał a
akostarek problem może tkwić gdzie indziej – np. pływak w zbiorniczku – jest zima może coś przymarzło? Różne mogą być powody.
Jakieś programy, którymi mógłbym sam sprawdzić ?
Tutaj pomoże tylko IDS (ASO lub dobre serwisy typy MazVagTech w Mysłowicach), dzięki niemu można sprawdzić poziom płynu – ale jak coś jest nie tak z pływakiem to i tak będzie pokazywał nieprawdę. Przy okazji polecam sprawdzić odczyt klapki wlewu paliwa, czy komputer widzi ją w prawidłowej pozycji otwarta/zamknięta – może to być też powodem szybszego zużycia płynu.
PS: Zgodnie z wytycznymi ASO – pierwsze zapalenie się kontroli z błędem niskiego poziomu płynu katalicznego sygnalizuje, że płynu powinno jeszcze wystarczyć na trzy pełne tankowania – testowanie tej wskazówki na własną odpowiedzialność