Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez akostarek » 31 sty 2012, 19:58

Ralf2107 napisał(a):P2458

zbyt długi czas wypalania FAPa

Ralf2107 napisał(a):P0299

coś nie tak ze zmienna geometria turbo lub jej sterowaniem

Ralf2107 napisał(a):P242F

przytkany FAP (za duża różnica ciśnień)

Ralf2107 napisał(a):P2142

przepustnica (siłownik się zawiesił?)

zużycie mogło też podskoczyć przez zbyt często wypalający się filtr cząstek stałych.
W możliwych przyczynach błędów związanych z FAPem jest z problem P2142

Wykasuj błędy, pojeździj trochę i zobacz co wróci, obstawiam, że przepustnica będzie do wymiany lub fap umiera <nie powiem>
sprawdź tez sterowanie turbiny, czy sztanga się porusza, ale jak auto jeździ normalnie to pewnie jednorazowy wybryk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez zylka85 » 12 mar 2012, 10:10

Witam.
Czy podaczas wypalania się filtra FAP z rury wydechowej kopci sie na niebiesko?
Zauważyłem juz dwukrotnie niebieską chmurę za mną z czego ostatnim razem jestem pewien, że wypalał się FAP, ponieważ zużycie paliwa podczas zwalniania silnikiem było na poziomie 0,8 L, po czym po kilku minutach przestało kopcić i spalania wróciło do 0,0 L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez Dominooo » 12 mar 2012, 11:40

U mnie takich objawów nie ma. Nie puszcza mi chmur dymu bez względu czy FAP się wypala czy nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez CezaR83 » 12 mar 2012, 11:54

Dominooo napisał(a):U mnie takich objawów nie ma. Nie puszcza mi chmur dymu bez względu czy FAP się wypala czy nie.

Też mi sie tak wydaje. Niebieskie spaliny zwiastuja zazwyczaj spalanie oleju w układzie. :P a to nie dobry znak.
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2106 (49/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez zylka85 » 12 mar 2012, 12:31

No właśnie się boje najgorszego. Jednak nie zauważyłem zużycia oleju. Na 1000 km, które przejechałem tym samochodem historia zdarzyła się tylko 3 razy i trwało to kilka minut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez Dominooo » 12 mar 2012, 13:16

zylka85 napisał(a):No właśnie się boje najgorszego. Jednak nie zauważyłem zużycia oleju. Na 1000 km, które przejechałem tym samochodem historia zdarzyła się tylko 3 razy i trwało to kilka minut.

1000km to niewielki dystans i w ciągu niego mogło się zdarzyć, że 3 razy filtr się przepalał.
Niemniej jednak chmury dymu jakiegokolwiek koloru nie są czymś normalnym podczas wypalania FAP-a. Zazwyczaj zwiastują to o czym wspomniał CezaR83.
Jeśli faktycznie spala Ci olej to wydaje mi się, że droga do całkowitego zapchania filtra FAP jest krótka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez ELvIS2704 » 15 mar 2012, 20:19

Witajcie,
Pogubiłem się kompletnie. Jak rozwiązana jest sprawa poziomu płynu w 1.6 w maździe?
Jest pływak i po dolaniu nie trzeba nic w komuterze gmerać? Czy komputer oblicza wszystko na podstawie otwierania baku?
Jeśli jest czujnik poziomu to resetowanie czegokolwiek po dolaniu w komputerze nie będzie konieczne?
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 09:29
Posty: 10

Postprzez zylka85 » 19 mar 2012, 10:44

Dominooo napisał(a):
zylka85 napisał(a):No właśnie się boje najgorszego. Jednak nie zauważyłem zużycia oleju. Na 1000 km, które przejechałem tym samochodem historia zdarzyła się tylko 3 razy i trwało to kilka minut.

1000km to niewielki dystans i w ciągu niego mogło się zdarzyć, że 3 razy filtr się przepalał.
Niemniej jednak chmury dymu jakiegokolwiek koloru nie są czymś normalnym podczas wypalania FAP-a. Zazwyczaj zwiastują to o czym wspomniał CezaR83.
Jeśli faktycznie spala Ci olej to wydaje mi się, że droga do całkowitego zapchania filtra FAP jest krótka.


Na forum forda znalazłem coś takiego:

2pi napisał(a):Ford Focus 1.6 TDCI 2006 combi – FAP off

chcialbym sie z wami podzielic informacja bo mialem ten sam problem z
dymieniem ale juz jest rozwiazany i auto pieknie jezdzi
meczylem sie z tym od lutego do teraz

zaczynajac od poczatku ....
to usunalem mechanicznie FAP w moim Focusie 1.6 TDCI i przeprogramowalem sterownik w malej firmie ktora to wykonala jako jedna usluga.
Szybko jednak zauwazylem wlasnie to bialo-szare dymienie wystepujace w pewnych okresonych warunkach – na poczatku nie wiedzialem co to jest ale ze robie ok 600km tygodniowo to na trasie zaczelo to juz przeszkadzac i irytowac.
Teraz wiem ze soft nie byl do konca przeprogramowany i wystepowalo tzw aktywne dopalanie nie istniejacego juz FAP podczas jazdy. Generalnie usluga przeprogramowania polega na "oglupieniu" sterownika tak zeby nie wyrzucal bledow i nie przechodzil w tryb awaryjny.

Wychodzi jednak na to ze sterownik mial jeszcze gdzies zakodowane ze FAP w tym modelu istnieje.
Teraz wiem ze nie wszystkie osoby programujace zdaja/zdawaly sobie sprawy z tego ze to jeszcze trzeba wylaczyc dodatkowo w innym miejscu programu. Stad podobne przypadki u wielu ktorzy maja ten sam problem.

W moim przypadku wystepowalo dymienie zawsze po przejechaniu ok 40-60km na rozgrzanym silniku jadac z obrotami ok 1700-1900. Trwalo ok 15-20 minut. Jako ze robie zawsze ok 120 km za jednym razem to zdziwilo mnie jak regularnie to sie dzieje. Jadac te 120km na trasie po pewnym czasie dymienie ustapilo i jechalem reszte trasy bez dymienia. Dymilo wlasnie puszczajac noge z gazu lub hamujac – wtedy bylo szczegolnie widoczne – z tylu widoczny w lusterku bialo-szary dym.

Bylem oczywiscie w firmie ktora programowala sterownik i robili kolejne "modyfikacje" softu ale bez rezultatu, wiec myslalem ze to faktycznie wina jest gdzies indziej.
Sprawdzalem wiec wszystko u mechanikow forda, byl podpinany na komputer, sprawdzana turbina, inne parametry pracy i czesci meachaniczne – kosztowalo to nie malo kasy – diagnoza zawsze ta sama – samochod byl w idealnym stanie

Ale dalej dymił dalej tak jak w opisie.

Niedawno jednak dzwoniac kolejny raz do firmy ktora robila modyfikacje softu dowiedzialem sie ze problem z dymieniem jest juz znany i zebym przyjechal to poprawia ostatecznie soft.
Faktycznie, poprawiono soft i jezdze od tygodnia bez dymienia – zero dymu, zero aktywnego dopalanie fap :–)

Mysle wiec ze sporo osob ktore wypowiadaly sie na forum ma ten sam problem – nie marnujcie wiec kasy na podpinanie oscyloskopu :–) lub na inne serwisy – blad jest w softcie ktory caly czas w okreslonych warunkach probuje dopalic FAP podajac wieksza dawke paliwa przez pewien okeslony czas. Wychodzi na to ze problem byl nieznany nawet dla firm / osob ktore to robia stad tyle aut jezdzi na nie do konca poprawnie zmodyfikowanym sofcie.

dla zainteresowanych moge podac na prv namiary na osobe ktora wykonala poprawnie ta usluge (malopolska)

pozdr
2pi

PS
Jako ze nie jest latwo usunac mechanicznie tylko FAP zostawiajac nie naruszony katalizator to byc moze problem jest widoczny w tych autach w ktorych usunieto FAP i katalizator jednoczesnie (w 1.6 tdci 109PS to jedna puszka, katalizator jest pierwszy potem idzie FAP), w tych autach ktorych zostal katalizator nie ruszony byc moze nie jest to tak widoczne bo katalizator spelnia swoja funkcje i nie "puszcza" tego na zawnatrz. – ale to tylko moja teoria.
Tak czy inaczej u mnie problem jest juz rozwiazany.


teraz pozostaje pytanie czy FAP dalej siedzi w moim samochodzie. Puszka jest, bo ją widziałem, ale być może FAP został nie wyciety a wybity z puszki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez akostarek » 19 mar 2012, 20:57

poprzyglądaj się spalinom i końcówce rury wydechowej, jeśli jest w sadzy – nie ma fapa, jeśli przejedziesz palcem i jest czysty – jest fap ;P
Była już jedna osoba, która miała podobny problem przy emulatorze.
EW możesz ściągnąć osłonę termiczną koło turbo i zobaczyć, czy pucha była spawana, i czy czujniki są podpięte.
W puszcze jest tez katalizator, nie da się jej całkiem wyciąć, trzeba rozciąć i wyciągnąć filtr, do spawania cienka blacha, chyba dwie warstwy są.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tadziol » 20 mar 2012, 20:35

niezłego zamieszania w silniku z FAP-em może narobić taka sytuacja jak na poniższych fotkach.
to rurki "gumowe" prowadzące od FAP do sensora ciśnienia.

Obrazek
By tadziolc at 2012-03-20

Obrazek
By tadziolc at 2012-03-20

Obrazek
By tadziolc at 2012-03-20

rozsypały się na amen,co dziwne,przy samym filtrze FAP były OK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez widmo82 » 10 kwi 2012, 23:16

Jak dlugo trwa u was wypalanie? Moze ktos przypomniec ile mozna dolac plynu zanim zacznie sie przelewac w sytuacji kiedy prosi sie o dolewke? Robie jakies 3/4 trasy, zawsze tankuje 40-50l i ciekawi mnie np na ile wystarczy 1l tego czynnika :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Dominooo » 11 kwi 2012, 15:00

Wypalanie trwa jakieś 5-7 min. U siebie zauważyłem, że długść wypalania jest zależna od trasy jaką pokonuję. Przedłuża się jak jadę w mieście w korkach gdzie obroty często są niskie.

BTW, dwa razy zdarzyo mi się, że musiałem wyłączyć silnik podczas wypalania.
Po kilku godzinach wróciłem aby kontynuować jazdę i wypalanie włącza się zaraz po osiągnięciu właściwej temperatury silnika.

Dolewając płynu katalitycznego masz dwie butelki. Jedna z płynem, druga przelewowa, więc lej i obserwuj... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez ASia@ » 29 kwi 2012, 13:12

Witam wszystkich i proszę o pomoc – Jazda za miastem – z początku wszystko w porządku, przyspieszenie ok. Nagle brak reakcji na pedał gazu – obroty max 3000 ale mocy brak. Trwało to ok 5-7 minut, zatrzymałam się ale nie gasiłam silnika, ruszyłam i wszystko wróciło do normy w ruchu – kolejne 3-4 minuty ok, ale po wyłączeniu silnika wentylator chodził jeszcze ok 1,5 minuty. Nie wiem co myśleć. Dodam jeszcze że byłam na odczycie komputera (nie w ASO) i powiedziano mi że to probelm z FAP – za mała przepustowość.
Wczoraj sytuacja po tygodniu powtórzyła się – po jeździe ok 10 minut na 3000 obrotów na prostej trasie ustąpiła i ponad 40 km bez problemu. Co mogę zrobić? co radzicie? Czy może być inna przyczyna niż koniec żywotu filtra? mam wrażenie, że spalanie również wzrosło – może to jest jakoś powiązane... W warsztacie proponują mi powiększenie otworów w filtrze po czym podobno problem zniknie – praktykowane w fordach i volvo... – tak twierdzą. Boję się, że popsuję filtr a problem pozostanie... Bardzo Was proszę pomóżcie. Spędza mi to sen z oczu:(
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2012, 13:39
Posty: 7
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel PSA, 03.2006, przebieg 125.000 km

Postprzez akostarek » 29 kwi 2012, 14:15

samochód wchodzi Ci w tryb awaryjny, piszesz o tym już chyba w 3. temacie, jeśli FAP jest zapchany to zaczynają się problemy, wzrost spalania może świadczyć o ciągłych, nieprzynoszących oczekiwanych efektów, próbach wypalania filtra. Czy to na pewno koniec FAPa – na to wygląda, miałabyś kod błędu byłoby wiadomo co jeszcze może to powodować.
Co do powiększania otworów – ciekawa sprawa, pewnie wyjdzie drożej niż wywalenie filtra + wgranie nowego softu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez widmo82 » 3 maja 2012, 21:40

Co do wypalania przy pomocy płynu katalitycznego.
– W jednym miejscu ktos napisal ze musza byc obroty powyzej 2000, ktos inny ze powzej 2200 a najlepiej jak tak blizej 2500. Ciekawi mnie skąd się biora te różne porady? Mniemam iż w wiekszosci to cytaty różnych mechaników. Zapewne ktorys ma rację, tylko ktory jest najblizej prawdy? Jest znane jakies oficjalne stanowisko Mazdy co do minimalnych obrotow/warunków przy jakich moze nastapic poprawne przepalenie filtra?
Ostatnio edytowano 4 maja 2012, 10:01 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez akostarek » 3 maja 2012, 21:49

w przypadku FAP wypalanie może mieć miejsce nawet przy wolnych obrotach – zaleta płynu obniżającego wymaganą temp do wypalania sadzy. Te wszystkie obroty tyczą się albo filtrów DPF, albo po prostu jest to zalecenie mające na celu tylko przyspieszenie procesu regeneracji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez plast » 24 maja 2012, 13:17

Witam.
No i po prawie 3 latach spokoju z tym ustrojstwem dopadł i mnie problem. Byłem tego świadomy tylko czekałem na moment, kiedy to się w końcu stanie no i stało się. Tryb awaryjny 3tys. obr. i koniec. Byłem w Maz Vag Techu potwierdzili, że to ten badziew zapchany. Mam z tego powodu pytanie do Was czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub sugestie do dwóch sposobów podanych poniżej (nowy filtr odpada):
1. http://www.wega2.pl/component/content/a ... ch-dpf-fap
2. http://www.eurovat.info.pl/regeneracja- ... -opel-ford
Koszt obu operacji zbliżony. Proszę szanowne grono ekspertów o radę. Dzięki z góry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez akostarek » 25 maja 2012, 13:55

Jeśli ta "regeneracja" polega na rozcięciu obudowy filtra, wyciągnięciu i dokładnym czyszczeniu filtra to raczej jest to bardziej rozsądna opcja. Tyle, że równie dobrze można go już tam nie wkładać i wgrać zmodyfikowany soft.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Mephic » 25 maja 2012, 14:16

akostarek napisał(a):Tyle, że równie dobrze można go już tam nie wkładać i wgrać zmodyfikowany soft.

I stracić homologację i zastanawiać się czy wrócimy swoim autem przy każdym przekroczeniu zachodniej granicy. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez akostarek » 25 maja 2012, 14:47

a rozcinając i spawając obudowę filtra nie tracimy homologacji :P ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323