krzych napisał(a):Ja na Twoim miejscu zglosilbym sie do jakiegos znanego z dobrej obslugi serwisu Forda i poprosil o sprawdzenie stanu katalizatora. A czy komputer cos wyswietla czy nie, coz, dowiesz sie pewnie za czas jakis... Zapytaj tez w Fordzie czy awaria katalizatora jest w stanie wplynac na inne podzespoly samochodu. Prawdopodobnie niespecjalnie, a i tak kiedys musisz kata wymienic, wiec wiele nie stracisz. Ale to tylko moje zdanie. Mazda niestety ma dosc spore tendencje do wyciagania z ludzi pieniedzy, to jedna z wiekszych "zalet" tej marki...
W Kilku serwisach FORD dolewaja i resetuja cos w kompie ( jeden serwisant burknal ze ilosc tankowan do 0) Jeden serwis stwierdzil ze tak przepalaja katalizator zaraz po dolaniu i jest to w cenie calej uslugi 800PLN trwa to ok 15min. Jeden serwis stwierdzil ze nie wymieniaja niczego przy 120 a maja auta ktore maja juz ponad 200 i tylko ewentualne dolewki. Co do katalizatora to w jednym mi powiedziano ze jak sie uwali katalizator to leci swiruje elektronika i ogolnie sa problemy ze spadkiem mocy, ze ponoc mozna sie go pozbyc tak jak DPFa ale robi to jakas firma za prawie 2tysiaki. Co do sprawdzenia stanu tak katalizatora jak i DPFa to ponoc nie ma takiej opcji.. ciekawe. Ford nie robi dolewek z prostej ponoc wlasnie przyczyny: reset tankowania. brak softu.