Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez Ralf2107 » 10 gru 2014, 23:23

LuckyMarciano napisał(a):
Ralf2107 napisał(a):
donleon napisał(a):wymieniłem FAP na nowy zamiennik, zapłaciłem 1550 zł i jestem zadowolony; pojeżdżę następne kilka lat bez żadnych problemów :) .

To się dopiero okaże... ;)


Rozbawiłeś mnie do łez <rotfl> hahaha Sugerujesz, że wymiana FAP niesie ze sobą jakieś ryzyko dla samochodu?

Chodziło mi o tą bezproblemową jazdę przez kolejne kilka lat, w końcu auto się amortyzuje i wszystkie elementy się zużywają...

LuckyMarciano napisał(a):nie rozumiem kompletnie, szczerze powiedziawszy, po co ktoś kupuje diesla a potem wycina filtr, żeby mieć potem problemy z szarpiącym silnikiem, a przede wszystkim smrodzić dookoła sadzą i truć bliźnich

Chyba nie wiesz o czym mówisz.
Po pierwsze mazdy z roczników 2003-2005 nie miały FAP i jakoś nie zatruły bliźnich dookoła.
A po drugie skąd wziąłeś tezę o szarpaniu silnika po usunięciu FAP ? hahaha Chyba, że pan Kaziu wykastruje go kombinerkami...
No i po trzecie silnik w dobrej kondycji nie smrodzi i nie kopci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez talk_about85 » 10 gru 2014, 23:51

LuckyMarciano napisał(a):1500zł, ok. 4 godziny roboty, spokój na kolejne 150tys. km...


Bedzie Ci potrzeba duzo sprzyjajacych okolicznosci zeby sie to spelnilo. W innym wypadku to nawet 1/5 podanego dystansu nie zrobisz nie zapychajac filtra po brzegi :). Rozumiem ze to donleon zrobil prezent wymienil filtr sprzedal autko a Tobie pozostalo sie cieszyc :D. Faktycznie tez bym pisal w podobnym tonie jak Ty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez LuckyMarciano » 11 gru 2014, 13:39

Ralf2107 napisał(a):Po pierwsze mazdy z roczników 2003-2005 nie miały FAP i jakoś nie zatruły bliźnich dookoła.


W sumie może masz rację – powiem więcej, na ołowiówkę to się dopiero jeździło, a teraźniejsze lakiery to już nie to samo co kiedyś. Dziura ozonowa i epidemia astmy to też ściema.

Ralf2107 napisał(a):A po drugie skąd wziąłeś tezę o szarpaniu silnika po usunięciu FAP ? hahaha Chyba, że pan Kaziu wykastruje go kombinerkami...


Przeczytałem ten wątek.
Wg mnie dyktuje to też logika – 'profesjonalne firmy' wycinające FAP tak naprawdę ustawiając komputer błądzą we mgle, więc nigdy tego nie zrobią dobrze, bo nie ma na ten temat żadnych oficjalnych zaleceń. One uczą się na błędach i może już teraz po wielu próbach doszli do jakichś wyników, eksperymentując na wielu samochodach i oszukując klientów "że będzie spoko", ale ja nie chcę żeby moje auto było ich królikiem doświadczalnym.

Ralf2107 napisał(a):No i po trzecie silnik w dobrej kondycji nie smrodzi i nie kopci.


Filtr jest więc tylko po to, żeby było co wymieniać. Firma Mazda to kawał zgrywusa :)

talk_about85 napisał(a):Bedzie Ci potrzeba duzo sprzyjajacych okolicznosci zeby sie to spelnilo. W innym wypadku to nawet 1/5 podanego dystansu nie zrobisz nie zapychajac filtra po brzegi :). Rozumiem ze to donleon zrobil prezent wymienil filtr sprzedal autko a Tobie pozostalo sie cieszyc :D. Faktycznie tez bym pisal w podobnym tonie jak Ty.


Może być tak jak mówisz, czas pokaże. Planuję samochodem pojeździć co najmniej 100tys., więc na pewno napiszę po wszystkim. Reszta autka też była prezentem. Jeśli jednak pojeżdżę dłużej samochodem to też zrobię sobie taki prezent z kolejnego filtra.
LuckyMarciano
 

Postprzez baszawez » 11 gru 2014, 22:45

Witam
Chcialbym sie poradzic kogos kto wylaczal filtr FAP elektronicznie czy po takiej czynnosci nie ma zadnych problemow z samochodem? Czy ewentualny chip tuning na 140 km po wylaczeniu FAP nie sprawi zadnych problemow?
Oraz kogos kto wymienial filtr na nowy. Jaki jest koszt wymiany?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez Ralf2107 » 11 gru 2014, 23:04

Oj Lucky, jeszcze musisz dużo poczytać i się dużo nauczyć.
Jeśli jesteś taki "zielony" to trzeba było kupić auto z normą emisji euro 6, a nie tylko euro 4...
Tak, na pewno dziura ozonowa i astma jest przez auta bez FAP-a... A pomyśl ile trzeba zatruć środowisko, żeby wyprodukować, a później z utylizować taki filtr... To tak jak z Priusem, niby hybryda a akumulatory muszą przez pół świata przetransportować do auta no i ta energia w gniazdkach nie bierze się przecież z powietrza...
"Profesjonalne firmy" nie błądzą, tylko wgrywają mapę z wersji bez FAP i wszystko jest tak jak powinno być. Poza normą euro 3 zamiast 4...
Ciesz się niesmrodzącą mazdą jak najdłużej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez uszol90 » 12 gru 2014, 01:05

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez baszawez » 13 gru 2014, 10:58

czy moglby ktos polecic dobry warsztat zajmujacy sie usuwanie fap-a w krakowie lub poblizu?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez PK_Karmel » 14 gru 2014, 18:55

Cześc Wszystkim :) W związku z nieustającym problemem mojej Madzi postanowiłem nabazgrac coś na tym szanownym forum i myślę, że trafiłem na dobry wątek. Mam Mazdę 3 CiTD 1,6 z 2006 roku.
Problem męczy mnie już jakiś czas i nie wiem co jest przyczyną oraz co mam zrobic. Nie chcę też niepotrzebnie wymieniac potencjalnie dobrych podzespołów i wydawac kasę na mechaników.
Krótki opis usterki: od czasu do czasu włącza się wentylator od chłodnicy. Z początku myślałem, że silnik musi się schłodzic, więc olałem sprawę. Za niedługo będzie kalendarzowa zima, obecnie temperatury są przy zerze... i wentylator zaczyna swoją pracę. Kur*icy już dostaję. Czasem przejadę 3km – wystarczy że temeperatura pracy silnika osiągnie swój "normalny" poziom no i zaczyna się. Oczywiście nie zawsze – średnio co 40 km (czyli sprawa cykliczna). Dodam, że wentylator pracuje chyba na pełnej mocy obciążając alternator do tego stopnia, że delikatnie szarpie samochodem podczas spokojnej jazdy. Prędkośc też nie ma znaczenia ok 60km/h nie wystarcza, żeby schłodzic silnik, nawet wtedy słyszę jak went "wyje".
Na forum ludzie piszą różne rzeczy. Jedni twierdzą, że to przez DPF i to proces jego dopalenia, inni, że sterownik pracy wentylatora. Wymieniłem już czujnik temperatury płynu chłodzącego, ale problem nie ustaje. Jakis czas temu wymieniłem olej na Dexelię ULTRA 5W-30. Więc męczę temat dalej, kupiłem ELM, zeskanowałem autko forscanem i wyrzuciło takie oto dane:
http://www.iv.pl/images/34673532016764263782.png
Chyba nie wygląda to najlepiej... Jesli ktoś miał podobny temat niech rzuci na to okiem, weźmie pod uwagę wyżej opisaną sytuację i... będę wdzięczny za fskazówki/pomoc.

Pozdrawiam Paweł [PK_Karmel]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2014, 16:34
Posty: 10
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 Y6 2006

Postprzez smile » 14 gru 2014, 19:00

Jakieś błędy odczytałeś?
Ile aut ma przejechane? Może po prostu przyszła pora wymienić FAP na nowy ( w 1,6 diesel należy go wymieniać co około 120 – 140 tyś km ) ale to by był konkretny błąd.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez PK_Karmel » 14 gru 2014, 19:40

No właśnie tu leży problem – nie odczytałem, żadnych błędów oprócz jednego: P1632 (coś z alternatorem, ale moim zadniem jest to coś mało istotnego i nie ma wpływu na pracę wentka. Bryczka ma przejechane ok 180 tys. km. Jeżdżę w połowie w mieście i w połowie na szybkich trasach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2014, 16:34
Posty: 10
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 Y6 2006

Postprzez wacha8 » 14 gru 2014, 23:15

Ja błędów też żadnych nie miałem ,a wentylator włączał się średnio co 2 dni i chodził nawet w zimie po wyłączeniu auta . Po profesjonalnym usunięciu FAP-a problem ustał ...i nawet spalanie zmalało o ok 0.5-1 litra na 100km <serduszka>
Tyle odemnie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

PostTen post został usunięty przez widmo82 14 sty 2015, 15:58.
Powód: sprzatanie

Postprzez 20damian » 14 sty 2015, 15:08

Witam
moja mazda 3 109km straciła moc mechanik zdiagnozował że winien jest DPF chce go wyciąć i zmienić mapę sterownika co wy na to słusznie. Koszt usługi zależy od rodzaju sterownika tj. Bosch czy Simens
może wiecie jaki to sterownik? mazda 3 sedan jest z 2006 r po lifcie. Może macie jakieś doświadczenia z tym związane? Jakie są koszty zmiany mapy sterownika. Wspominał też o turbinie... masakra wszysko chce wymieniać a koszty rosną. Mazda nie miała mocy odpala normalnie na jedynce nie daje rady ruszyć?
Początkujący
 
Od: 5 lis 2012, 20:33
Posty: 4
Auto: Mazda 3 sedan BK 1.6 109KM 2006

Postprzez bercikz » 25 sty 2015, 18:56

Wie ktoś jak się ma czyszczenie filtra FAP myjką ciśnieniową w stosunku do wymiany na nowy? Biorąc pod uwagę, że FAP zapycha się po 120-140K przez tlenek cernu zawarty w Eolys to płukanie powinno rozwiązać problem. Ktoś coś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez widmo82 » 25 sty 2015, 21:54

Chyba nikt jeszcze nie bawil się w płukanie akurat w trójce. Gdybym miał taki problem to chyba bym zaryzykował taką procedurę.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kropek101 » 25 sty 2015, 23:03

Szwagier od żony pracuje na dosyć dużym warsztacie i kiedyś coś mi się obiło o uszy że rozpruwali filtr cząstek i myli myjką ale na pewno nie była to mazda bo bym zapamiętał więc szczegółów nie znam
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez talk_about85 » 25 sty 2015, 23:25

Akurat jest gosc z forum ktorego mialem okazje poznac i on rozbieral i myl filtr czastek stalych. Nie bede teraz tego szukal ale bylo to opisywane chyba nawet w tym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez bercikz » 26 sty 2015, 00:33

Szukam osoby z ELM do sprawdzenia temperatury przed filtrem cząsteczek. Ile macie 'C przy normalnej jeździe ? Mi po rozgrzaniu silnika na trasie 20km, potrafi spokojnie dojść do 450'C-550'C, a często nawet do 613'C i nie wiem czy to nie za dużo. Co prawda od 4K km jeżdżę bezproblemowo bez płynu Eylos, ale nie wiem czy te temperatury nie zabiją mi silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez uszol90 » 26 sty 2015, 01:33

To ja myłem fap'a :P poprawa jest ;) od tamtego czasu zrobiłem hm 6-7kkm i jest ok.
Nie rozcinałem filtra.
bercikz lepiej go uzupełnij, bez niego może się po prostu zapchać ;) no i oczywiście po uzupełnieniu, adaptacja w kalkulatorze dodatku obowiązkowa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez bercikz » 26 sty 2015, 01:55

No właśnie nie do końca chce mi się go uzupełniać jak pomyślę o staniu na parkingu bo filtr się wypala, cofnięciu ropy do oleju. Bo poza wysokimi temperaturami (615'C) jazda bez płynu to FAPowy raj :) I nie zapcha się cernem bo nie ma eylosa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323