Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez uszatyy » 30 mar 2010, 21:55

sie nie przejmuje, chcialem wiedziec tylko co i jak ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 16:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez miru1968 » 2 kwi 2010, 20:52

http://www.allegro.pl/item980005403_fap ... px_42.html Witam jak sądzicie czy ten płyn nadaje się do silników z FAP-em 1,6CiTD <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez tomeksolo » 8 lip 2010, 10:39

Witam!
Mazda 3 1.6 CiTD rok prod 2006 1-sza sprzedaz 2008 w Germanii. Jestem 1-szym właścicielem (jeśli ktoś chce wiedzieć czemu tak dziwnie to opowiem inną razą). Serwisuję w ASO we Wrocławiu (gwarancja), czyli 20 tkm i 40 tkm, aktualnie mam 47 tkm na liczniku. Problem oczywiście dotyczy FAP-u, na temat którego wiedzę zaczerpnąłem z tego zacnego forum. Zaczęło się ok 2 m-cy po serwisie 20 tkm, auto w tryb awaryjny i kontrolka silnika. W ASO powiedzieli, że błąd dotyczy braku płynu katalitycznego, a właściwie jego niskiego poziomu. Uzupełnienie i powinno załatwić sprawę. Ponieważ przeglądam książki serwisowe zdziwiłem się nieco, zważywszy na fakt, że uzupełnienie tego płynu jest przewidziane przy serwisie 60 tkm i podzieliłem się moim zdziwieniem z serwisem. Stwierdzili, że owszem to trochę dziwne, ale sytuacja taka może zdażyc się z przyczyn "naturalnych" i może wynikać z:
a) stylu jazdy,
b) niskiego poziomu fabrycznego,
c) kradzieży płynu u dilera......???
Dlatego zaproponowano mi wspaniałomyślnie wykonanie usług serwisowych za darmo, jednakże obciążono mnie kosztami płynu. Po wlaniu tegoż okazało się, że weszło ok 3 litrów ??????? i zapłaciłem jedyne 1000 PLN ( nie podjąłem tematu tej kwoty z serwisem, ale zdaje się, że wrócę do sprawy w kontekście dalszych wydarzeń). Wykonane zostało kasowanie błędu i prawdopodobnie serwisowe przepalenie FAP-u. Uznałem, że sprawa jest zamknięta. Jednakże mój niepokój wzrósł po serwisie 40 tkm, albowiem człowiek z ASO stwierzdził, że dalej pojawia się błąd FAP-u, choć nie skutkujący trybem awaryjnym auta, i nie można go usunąć, bowiem każde odpalenie auta powoduje jego pojawienie się. Dokonano ponownie serwisowego przepalenia filtra. Ponadto stwierdził, że ich komputer wykazuje agonalny stan FAP-u tzn. ilość regeneracji dobiega do wartości krytycznej i niebawem nastąpi jego śmierć techniczna. Stwierdził również, że nie są w stanie ustalić przyczyny takiego stanu rzeczy i jak FAP padnie to się mam do nich zgłosić i się zastanowią co dalej, bowiem nie jest pewne, że obecny stan rzeczy zostanie uznany za sprawę podlegającą naprawie gwarancyjnej i będzie bezpłatnie naprawiony. Coś mnie tknęło i zacząłem przyglądać się autu i w chwili obecnej oleju mam na poziomie max, dlatego też oddaje auto do ASO ( nawet tylko po to, żeby potem nie zarzucono mi niewłaściwej eksploatacji, bo nie wierzę w skuteczność ASO).
Nie mniej jednak mam 2 pytania do forumowiczów:
1. co w tej chwili zrobić żeby nie zarżnąć auta (kiedyś gwarancja przestanie obowiązywać...),
2. jak postępować z ASO żeby skutecznie zajęli się sprawą?
Pozdrawiam serdecznie i proszę o odzew.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 13:40
Posty: 4

Postprzez Myjk » 8 lip 2010, 10:49

Wg mnie to powstał problem z dozowaniem płynu (może zawór puszczał za dużo, albo wielokrotnie – zainteresuj tym serwis). Zeszła ponadprzeciętna ilość płynu, a także został zapchany FAP (czyli płynu miałeś odpowiednio dużo, tylko został cały spalony).

PS jak dokonujesz tankowania, to ile wlewasz paliwa?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez tomeksolo » 8 lip 2010, 13:03

Witam!
Dziękuję za szybką reakcję.
W uzupełnieniu dodam, że do ok 40 tkm jeździłem stylem 40%/60% miasto/poza miastem, ostatnie 7 tkm jeżdżę 20%/80% miasto/ poza miastem, gdzie codziennie robię szybkie i o stałej prędkości obrotowej silnika przejazdy A4 2x15 km, więc powinno się zdążyć wypalić we filtrze wszystko.
Ad. PS) zawsze leję do odbicia pistoletu, czyli prawie na maxa i poza nielicznymi przypadkami (Orlen, Shell, BP) zawsze na Neste.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 13:40
Posty: 4

Postprzez miru1968 » 8 lip 2010, 21:30

Wszystko to trochę dziwne jak przy takim małym przebiegu już FAP w stanie agonalnym ja mam 105kkm płyn był dolewany przy 60kkm i wszystko działa narazie bez zarzutu,mam zamiar sam dolać około litra płynu EOLYS i dalej naprzód.Nie piszesz jak weszedłes w posiadanie tego auta j jaka jest jego historja ja bym się przyjrzał dokładniej temu wszystkiemu,myślę że mógł ktoś podmienić FAP i założyc ci zapchany dlatego jest problem.Jak trzeba by jeżdzić żeby zapchał się FAP przy tak małym przebiegu? trochę to niemożliwe.Wymiane zalecają przy 120kkma a i tak FAP-y wytrzymują więcej.Pozdrawiam napisz jak sobie z tym poradziłes <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez tomeksolo » 9 lip 2010, 09:50

Witam!
Zasadniczo nie ma się czemu przyglądać, bo auto jest sprawdzone od początku od opon po koniec anteny. Rok prod. 06, homologacja maj 08, przegląd 0 tkm czerwiec 08, sprzedaż lipiec 08 i wszystko. Sprawdzone w bazie Mazdy przed kupnem i potwierdzone przez zaufanego mechanika. Jestem pierwszym i jedynym właścicielem tego auta od jego produkcji. A czemu ma taką przerwę? Ano dlatego, że było wraz z dużą partią aut wyprodukowane dla odbiorcy flotowego, który finalnie tych aut nie doebrał. Skąd to wiem? Raz, że nieoficjalnie sobie pogadałem ze sprzedawcą, a dwa, że specyfikacja tego auta nie mieściła się w ofercie oficjalnej sprzedaży w całej Europie. Przeglądnąłem w tym celu oferty wszystkich krajów europejskich....było zabawy co niemiara. A dlaczego stało 2 lata i dlaczego zostało w końcu sprzedane? Prosta sprawa: ponieważ specyfikacja była niedostosowana do oferty salonowej (elementy z wysokich specyfikacji i brak niemalże podstawowych elementów) to wprowadzenie tych aut na rynek narobiłoby syfu w marketingu marki i modelu. A sprzedano, bo wlaśnie wchodził model M3 po liftingu i coś z tymi autami trzeba było zrobić. Ale żeby nie było prosto to przepchnięto auta przez sprzedawcę poza siecią salonów Mazda, po to również żeby nie robić konkurencji sprzedawanym modelom sprzed i po lifcie w sieci Mazdy. Ot i cała filozofia. Aha, stały ponadto dlatego, bo nie opłacało się przerabiać ich do jakiejś specyfikacji salonowej, wówczas obowiązującej. Kiedy kupowałem, sprzedawca miał do sprzedaży chyba ok 30 sztuk takich M3. Dla ciekawostki powiem, że krew mnie zalała, kiedy 1 msc po zakupie zobaczyłem w ofercie tegoż sprzedawcy, dużej firmy handlującej wszystkimi markami jakie są na rynku, M3 w specyfikacji z 2.0 CiTD z 6-cio biegową skrzynką 143 KM za jedynie 400E więcej. No ale cóż....
Czy jest możliwość podmiany FAP-u? Myślę, że niewielka, ale i takiej nie wykluczam, choć teraz jest po ptokach. O wiele bardziej prawdopodobna jest jednak usterka jakiegoś elementu osprzętu silnika, który jest naszpikowany elektroniką. Zresztą potencjalne przyczyny obecnego stanu rzeczy są dobrze opisane na niniejszym forum w części dot. informacji o dieslu. Dodam, że jestem umówiony na wizytę w ASO we Wrocku w przyszłą środę.
Co ciekawe, pamiętano mnie i przypadłość jaka trapi moją maździnę. Może potraktują sprawę ambicjonalnie, a może po prostu podniecają ich zdrowo rzadkie przypadki, taki samochodowy dr House by się przydał.... A może czytają forum i żeby nie wyszło, że są leszczami to właśnie zrobią porządnie...? Pożyjemy zobaczymy....
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 13:40
Posty: 4

Postprzez miru1968 » 9 lip 2010, 20:00

Wszystko ładnie opisałeś co gdzie jak,ja jestem z natury nieufny i tak bym sprzedawcy nie uwierzył ,sporo ma tych aut.Fryce też oszukują opowiedział ci historię o jakis specyfikacjach może i jest to prawda,a może są to auta jakies niedoróbki ,ale to jest tylko moja myśl bo ja nie ufam nikomu i dobrze na tym wychodzę.Tak na marginesie nasze ASO też pozostawia wiele do życzenia pilnuj się zeby cię nie wydoili z kasy w tym są najlepsi,może skontaktuj się z takim gosciem z forum "Jaksa" jest naprawde dobry wielu gościom już pomógł specjalizuje się w mazdach.Pozdrawiam napisz jak usuniesz usterkę w końcu to jakiś skrajny przypadek <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez widmo82 » 10 lip 2010, 00:21

Wiele jest opinii ze potrzeba uzupelnienia tego plynu wystepuje w zaleznosci od stylu jazdy. Mam wiec pytanie czy jest tu jakas osoba ktora przekroczyla juz ponad 60tys ( moze i 100) i jeszcze nie uzupelniala czynnika katalitycznego?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez tomeksolo » 13 lip 2010, 22:29

Myjk napisał(a):Wg mnie to powstał problem z dozowaniem płynu (może zawór puszczał za dużo, albo wielokrotnie – zainteresuj tym serwis). Zeszła ponadprzeciętna ilość płynu, a także został zapchany FAP (czyli płynu miałeś odpowiednio dużo, tylko został cały spalony).

PS jak dokonujesz tankowania, to ile wlewasz paliwa?


Witam!
Myślę, że problem tkwi raczej w ilości wywołanych przez elektronikę wypaleń, a te są wynikiem zapchania filtra sadzą a nie ilością dodatku w paliwie (idąc Twoim tropem o zwiększonej podaży płynu do paliwa). Twój wątek załatwia tylko kwestie zwiększonego zużycia płynu katalitycznego,jednakże pozostaje otwarta sprawa zużycia samego filtra, cokolwiek ma oznaczać stwierdzenie ASO o jego prawie zupełnym zużyciu (myślę, że chodzi o jego zapchanie przez cer z płynu).
Cały czas martwi mnie jednak potencjalna postawa ASO i sposób mojego dalszego z nimi postepowania. Obawiam się bezwzględnej próby obciążenia mnie wszystkimi, no może poza kosztami robocizny, kosztami materiałów, przede wszystkim FAP-u. Proszę o sugestie, albowiem jutro o 12 jestem umówiony w ASO.
Pozdrawiam wieczorową porą.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 13:40
Posty: 4

Postprzez Myjk » 14 lip 2010, 07:12

widmo82 napisał(a):Wiele jest opinii ze potrzeba uzupelnienia tego plynu wystepuje w zaleznosci od stylu jazdy.

Tak, im więcej się spala paliwa, tym więcej idzie płynu :P Dodatkowo, z tego co mnie wiadomo, przy każdym tankowaniu do baku wtryskiwana jest zawsze taka sama porcja płynu, niezależnie od ilości zalania -- dlatego też pytałem o sposób tankowania. Sprawdźcie co instrukcja mówi o obsłudze FAP zwłaszcza w odniesieniu do tankowania.

tomeksolo napisał(a):problem tkwi raczej w ilości wywołanych przez elektronikę wypaleń,

Wg mnie nie ma to znaczenia. Po pierwsze musiałoby się to odbić znacząco na średnim spalaniu.
Po drugie nawet w wyniku częstszego przepalania filtr nie zatkałby się szybciej -- przecież zatyka
się głównie w wyniku osadzania ceru -- a płynu nie uzupełniałeś, chyba(?).

tomeksolo napisał(a):jednakże pozostaje otwarta sprawa zużycia samego filtra

Wszystko zależy od tego, jaki masz faktyczny przelot (tkm) "na filtrze".
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Miacho » 16 lip 2010, 14:21

Dodatkowo, z tego co mnie wiadomo, przy każdym tankowaniu do baku wtryskiwana jest zawsze taka sama porcja płynu, niezależnie od ilości zalania

To mi się wydawało i wydaje "aż niemożliwe". Komputer w tym aucie wykonuje tyle skomplikowanych obliczeń a nie potrafiłby wyliczyć i dozować dawki płynu proporcjonalnie do ilości zatankowanego paliwa? Pytałem kolesia, który robi w Peugeotach i twierdził, że jest proporcjonalnie, ale to nie jest żadne potwierdzenie na 100%.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 12:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Myjk » 16 lip 2010, 14:39

Masz rację, wstrzykuje proporcjonalnie -- o ile zawór/komputer działa prawidłowo.

PS Na 10L paliwa wchodzi ~6 ml płynu

Znalazłem jeszcze takie coś:

www.cbc.pp.com.pl napisał(a):Zbiornik płynu EOLYS jest usytuowany w pobliżu zbiornika paliwa. Czujnik umieszczony w zbiorniku paliwa mierzy stężenie płynu w paliwie. Specjalny dedykowany kalkulator steruje wtryskiem EOLYS do zbiornika paliwa. Proces ten jest sterowany poprzez microswitch w korku wlewu paliwa. Kiedy korek jest zdejmowany – kalkulator zapamiętuje stężenie EOLYS przed i po zatankowaniu – stosownie do ilości zatankowanego paliwa wtryskuje dodatek EOLYS. Awaria czujnika w korku wlewu paliwa (bądź jego zgubienie lub zamontowanie innego zastępczego) prowadzi do niewłaściwego dozowania płynu EOLYS.

oraz
www.cbc.pp.com.pl napisał(a):Istnieją 2 rodzaje płynu EOLYS
EOLYS DPX 42 – stosowany w pojazdach wyprodukowanych do 11/2002 (biały) oraz
EOLYS 176 (zielony) stosowany w pojazdach produkowanych później)
PŁYNÓW tych NIE WOLNO ZAMIENIAĆ ANI MIESZAĆ!


Czyli jakby dwie potencjalne przyczyny problemów są znane.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Miacho » 17 lip 2010, 16:26

Ciekawe informacje.
EOLYS 176 (zielony) stosowany w pojazdach produkowanych później)

O tym nie miałem pojęcia, a w sumie przymierzam się do zakupu.
Dzięki Myjk

PS: Może jest ktoś kto chciałby się złożyć na 5l tego płynu w niedalekiej przyszłości? Jeśli wchodzi tam około 1,5 l to dzieląc na 3 osoby to wyjdzie w granicach 160-170zł za porcję dla osoby...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 12:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez miru1968 » 17 lip 2010, 16:38

Hmm!! EOLYS 176 (zielony) ja w swoim mam zalany ani zielony ani biały tylko w kolorze brązowo czerwonym był uzupełniany przy 60kkm w germani ,gdzieś już sie natknołem na kolesia co sam robił dolewkę i miał właśnie brązowo czerwony skąd tyle tych kolorów hmm???????? trzeba wykonać fona do ASO
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez gumior125p » 3 sie 2010, 21:05

po dolaniu dodatku trzeba zrobic adaptacje o napełnieniu tego zbiornika w przeciwnym razie wywali bład .
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 22:21
Posty: 6

Postprzez miru1968 » 3 sie 2010, 21:29

Niewiem napewno ale w jednym ASO dostałem takie info że nie powinno pokazać błędu gdy po dolaniu płynu zatankujemy do pełna wtedy się wszystko samo zresetuje ale to dopiero sprawdzę jak sam doleje płynu papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez Miacho » 8 sie 2010, 12:26

Przyszedł czas na sprawozdanie z wakacji :) Otóż pojechałem urlopowo do Niemiec, wszystko pięknie, ładnie do czasu... Po kolejnym zatankowaniu i przejechaniu około 100km zaczęła świecić się kontrolka MIL. Internet->telefon i dowiedziałem się od salonu Mazdy w Garmisch-Partenkirchen, że można do nich podjechać i za podłączenie do kompa kasują 21 euro. Podjechałem jeszcze do dwóch nieautoryzowanych mechaników i obaj twierdzili, że nie posiadają odpowiednich komputerów. Podjechałem do wspomnianego ASO (w dodatku o rodzimie brzmiącej nazwie Mazda Konietzny –> jak się dowiedziałem później, dziadek właściciela był Polakiem). Podpięli i wyskoczyło jakieś 6 czy 7 błędów (o dziwo także stare błędy, które kasowałem przez interfejs ELM i PCMscan, np. po wymianie przepływomierza).
Diagnoza: niski poziom aktywatora do DPF. Fachowiec skasował błąd i powiedział, że wg ich instrukcji pierwsze zapalenie lampki sugeruje, że płynu jest jeszcze na 3 pełne tankowania baku. Zaniepokoiło go natomiast to, że komputer błędnie odczytywał zamykanie/otwieranie klapki wlewu paliwa –> robił to na odwrót, kiedy była otwarta czytał, że jest zamknięta, a kiedy była faktycznie zamknięta to czytał jako otwarta. Naprawił tę usterkę i przepalił filtr DPF (włączył w komputerze i auto samo wskoczyło na wysokie obroty i przez kilka minut wielka chmura :) ). Po przepaleniu auto chodziło naprawdę dużo lepiej (ostatnio borykałem się z nierówną pracą na wolnych obrotach – teraz problem zniknął).
Za całą usługę, czyli: podłączenie, skasowanie błędów + wydruk co to za błędy, przejazd z komputerem i sprawdzenie parametrów, naprawa klapki, zdiagnozowanie kończącej się rolki prowadzącej paska wolorowkowego, przepalenie filtra skasowano mnie na kwotę... 10 (słownie dziesięć) euro (zniżka studencka :)).
Serwisant zasugerował, żeby po powrocie do Polski szybko uzupełnić wspomniany aktywator bo zwłoka może zapchać a w ostateczności uszkodzić sam filtr DPF. Zapytałem o kwotę takiej imprezy: dolewka płynu do max (weszło bodajże niecałe 1,8 czy 1,6 płynu – błąd po dolaniu skasował się sam, ale dla pewności serwisant przejechał autem jeszcze 15 km) kosztowała 102 euro (zanim się zdecydowałem dzwoniłem do ASO w Opolu – 800zł, ASO w Katowicach – 600zł). Pytałem też o wymianę samego filtra DPF i serwisant twierdził, że wg ich specyfikacji powinno się go wymieniać po 120 tys km, ale jeśli nie jest skrajnie zapchany, zniszczony (rzekomo mój nie jest) to można jeździć spokojnie jeszcze kilkadziesiąt tys km. Pożyjemy = zobaczymy.
Zbiorniczek płynu znajduje się w między tylnymi kołami samochodu (biały, z prawej strony wychodzą z niego kostki od pompki i chyba pływaka).
To tyle mojej opowieści :) Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 12:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez miru1968 » 20 sie 2010, 19:28

Witam!!! no i wiecie jak to jest z tymi kolorami płynu EOLYS, jak nie to wam napisze: płyn jest koloru brązowo czerwonego tak DPX 42 jak i 176 ,a biały i zielony wzioł się stąd że orginalne bańki z płynem były zakręcane DPX42 korek biały ,a 176 korek zielony ot cała różnica jeśli jest inacze niech mnie ktoś poprawi <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez CezaR83 » 20 sie 2010, 19:38

To ja widzę ze obie nakrętki należą do 176 :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ponadto widziałem 3 L za 399zł :)
Ostatnio edytowano 20 sie 2010, 20:06 przez CezaR83, łącznie edytowano 2 razy
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 16:47
Posty: 2093 (44/7)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323