Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez Dominooo » 25 maja 2012, 15:44

Pewnie tracimy, ale nikt nie bedzie sprawdzał samego filtra wizualnie. Jak Policja w DE zatrzyma to mogą wykonać analizę spalin i od razu wyjdzie szydło z worka jak jest FAP wycięty. A tam podobno przestrzegają tego bardzo. Z resztą są wyszczególnione regiony w jakie można wjechać z daną normą (Euro 3, Euro 4...)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez POLI-FB » 25 maja 2012, 20:48

plast napisał(a):No i po prawie 3 latach spokoju z tym ustrojstwem dopadł i mnie problem (...) Tryb awaryjny 3tys. obr. i koniec......

Objawy przypominają uszkodzoną przepustnicę !

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez Dominooo » 25 maja 2012, 22:34

plast napisał(a):Witam.
No i po prawie 3 latach spokoju z tym ustrojstwem dopadł i mnie problem. Byłem tego świadomy tylko czekałem na moment, kiedy to się w końcu stanie no i stało się. Tryb awaryjny 3tys. obr. i koniec. Byłem w Maz Vag Techu potwierdzili, że to ten badziew zapchany. Mam z tego powodu pytanie do Was czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub sugestie do dwóch sposobów podanych poniżej (nowy filtr odpada):
1. http://www.wega2.pl/component/content/a ... ch-dpf-fap
2. http://www.eurovat.info.pl/regeneracja- ... -opel-ford
Koszt obu operacji zbliżony. Proszę szanowne grono ekspertów o radę. Dzięki z góry.


Podpinali pod kompa i sprawdzali błędy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez plast » 28 maja 2012, 08:49

Nie chcę go wycinać na stałe i wgrywać nowego softa czy też stosować emulatory. Po prostu chce go wyczyścić jedną z dwóch podanych metod. Tak podpinali pod kompa żadne błędy nie wyskoczyły.
Ale już od prawie roku coraz częściej słychać było dopalanie i zapach spalin w kabinie (podkładki pod wtryski nowe). Check się oświecał po czym samoistnie gasł i zawsze ten sam błąd pokazywał P2002 – przekroczona wartość graniczna filtra cząstek stałych czy jakoś tak. Więc na 99 procent to ten badziew zwany FAP , tylko którą z metod proponujecie?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez plast » 29 maja 2012, 13:07

Nikt z Was tego nie przerabiał?
No nic wczoraj chłopcy z Maz Vag Techu wyjęli te ustrojstwo i dziś wysłałem do http://www.eurovat.info.pl/regeneracja- ... -opel-ford
Jak wróci i będzie włożony z powrotem to dam znać.
Dzięki za wszelkie uwagi i pozdro dla wszystkich pozytywnie zakręconych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez akostarek » 3 cze 2012, 12:52

czyszczenie FAPa w 1.6 HDi, jak widać, tam obudowa filtra cząstek stałych jest rozbieralna <faja>, nie tylko sadza to zapycha <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez miru1968 » 3 cze 2012, 20:04

I tak tego gó..a sie do końca nie wyczyści tak czy owak odezwie po jakimś czasie. Trzeba poznać budowę tego filtra żeby to zrozumieć.Przerabiałem temat od podszewki i zostawiłem sobie to g..o w domu na pamiątke
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 260 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez akostarek » 3 cze 2012, 21:47

ciekawe tylko, dlaczego jeden producent już w projekcie przewiduje możliwość czyszczenia tego elementu, inny znowu bierze pod uwagę tylko wymianę <nie powiem>

Do poczytanie o FAPie z dość pewnego źródła:
http://ilot.edu.pl/KONES/2003/1-2/33.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez CezaR83 » 3 cze 2012, 22:28

akostarek napisał(a):Do poczytanie o FAPie z dość pewnego źródła:
http://ilot.edu.pl/KONES/2003/1-2/33.pdf

Dla mnie nic nowego :P ale link do pliku powinien znaleźć sie w pierwszym poście dla nowych nie znajacych dobrze tematu i dla leniwych co nie chce im sie czytać :P
(Prosba do Moda)
Natomiast morał dotyczący FAPa po przeczytaniu:
W procesie wtrysku dodatku wykorzystywane są syganły z czujnika poziomu paliwa, czujnika obecności korka oraz czujnika poziomu minimalnego dodatku.
Masa wtryskiwanego dodatku wyznaczana jest w funkcji zmiany poziomu paliwa (czujnik poziomu), przy czym wtrysk dodatku może nastąpić tylko po zakończeniu tzw. cyklu korka (czujnik obecności korka).

jest taki że jeśli chcemy przedłużyć bezobsługową prace filtra, należy tankować do pełna po spalaniu całego zbiornika (Najgorsze co możecie robić to tankować po 10, 15 czy 20L itd) :|
Morał tak dla przypomnienia bo chyba to ustaliliśmy dawno temu :>
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2111 (50/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Dominooo » 3 cze 2012, 23:24

Zastanawia mnie tylko jedno. Istnieje wkońcu możliwość, że czujnik korka może nawalić (jak każdy inny czujnik w samochodzie). Czy uszkodzony czujnik da znać o sobie w postaci kontrolki "check" na desce?
Zakładam, że tak, ale jeśli nie to mamy niezły kłopot ponieważ o tym nie wiemy, a dawka Eolysu będzie błędnie wtryskiwana lub wcale co bardzo szybko przyczyni się do zapchania filtra. Oczywiście przypadek taki jest najszybciej możliwy podczs krótkich jazd w mieście itp.
Jak już wspomniane było w artykule, jazda z wysokimi obrotami sprzyja wypalaniu naturalnemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 4 cze 2012, 07:48

Dominooo napisał(a):Czy uszkodzony czujnik da znać o sobie w postaci kontrolki "check" na desce?

d błędy P2411 / P2410 / P2409, bezpośrednio chyba nie wywołają Checka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 4 cze 2012, 09:01

No właśnie. Check zapali się wtedy kiedy już filtr da znać o sobie, że jest skrajnie zapchany i nadaje się do kosza (ewentualnie do regeneracji mechanicznej).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez plast » 4 cze 2012, 17:38

No i filtr wrócił z regeneracji,został zamontowany ponownie ale niestety nadal tryb serwisowy.
Przepływka wyczyszczona jest ok. Po podpięciu kompa wychodzi zbyt niskie ciśnienie paliwa, dlatego też chyba będzie trzeba zrobić coś z pompą paliwa lub też w pierwszej kolejności z regulatorem ciśnienia paliwa. A na desce jak się nic nie świeciło tak się nie świeci. Nie wiem co jeszcze może być przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez akostarek » 4 cze 2012, 19:04

masz nr błędu ? P0087 (powinien być check) ? P0089 (check) ? P1180
Jeśli błąd wraca to najpierw trzeba przyjrzeć się układowi niskiego ciśnienia (wycieki, filtr paliwa), potem sprawdzić regulator na pompie itd. Pompa to ostatni element, niestety też najdroższy. Zamrożone ramki są ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez plast » 4 cze 2012, 21:27

Właśnie problem w tym,że żadne błędy nie wyskakują a check się w ogóle nie oświecił od momentu aż przeszedł w tryb serwisowy. Chłopcy z Mag Vag Techu mówią o regulatorze i mają mi to zrobić ale dopiero w przyszłym tygodniu.Przy mnie czyścili przepływke, bo na nią też padło ale jest ok. Filtr paliwa był zmieniany ostatnio w grudniu , kiedy to miałem przeboje nie wiadomo skąd z nagłym zapowietrzaniem się układu paliwowego,ale po wymianie filtra paliwa problem znikł. Reasumując auto chodzi tylko jest strasznie mułowate a to żadna z kolei przyjemność z jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez akostarek » 4 cze 2012, 22:22

to skąd wiesz, że ciśnienie jest za niskie ? były robione logi ? ten silnik jest chyba tak sterowany, że jak będzie za mało powietrza to nie da pełnego ciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez plast » 4 cze 2012, 22:51

Wiem od szefa warsztatu byłem przy tym jak starał się dociec co ją boli. Wyszło na zbyt małe ciśnienie parametrów już nie pamiętam dokładnie,ale połowę ponad mniejsze ciśnienie jest tyle wiem bo tyle też usłyszałem. Podobno często już to robili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez kapa9 » 23 cze 2012, 00:39

Mazda 3 1.6 Diesel 2007
Moj problem polega na tym ze zapaliła się kontrolka (check) błąd P2584 Wykasowałem błąd i był spokój przez 2 miesiace Teraz dolałem plynu ( 1L ) ale kontrolka zapala się po każdym jej wyłączeniu Czytałem ze trzeba zresetować jakiś sterownik ? Czy istnieje mozliwosc innego sposobu? Dodam ze z autem nic sie nie dzieje
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 14:57
Posty: 20
Auto: mazda 3

Postprzez akostarek » 23 cze 2012, 00:51

W takim razie wygląda to na problem z czujnikiem poziomu eolysu albo samego modułu "dawkującego". W instrukcjach jest to opisane ogólnie jako awaria systemu, warto sprawdzić tez czujnik przy wlewie paliwa, ale to powinno dać jeszcze inne błędy <oczy> Możliwe, że coś z podłączeniem jest nie tak, kontrola wskazań czujnika to już chyba tylko IDS => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07700.html
Wskazania tego czujnika można też resetować, chyba też tylko IDS => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07200.html
Może uda się to samo zrobić odłączając akumulator na dłuższy czas <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kapa9 » 23 cze 2012, 18:56

Wiedz czekamy na efekt wykasowalem blad i odlaczylem akumulator :) Problem jest taki ze mieszkam w UK i jesli zaprowadze auto do kogo kolwiek kto ma IDS to zaplace jak za polowe wartosci ids z allegro wiedz zastanawiam sie czy samemu nie kupic i zaczac sie bawic Zastanawiam sie czy pomimo tego bledu plyn dalej jest dawkowany ? i czy napewnow w mazdzie jest czujnik przy korku wlewu paliwa ?
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 14:57
Posty: 20
Auto: mazda 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323