Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez Mercier » 26 sty 2015, 17:12

Witam, mam problem i nie mam pojecia, jak go ruszyc. Posiadam Mazde 1.6 MZ-CD (2006 rok, 140k km).

Opisze szybko problem: wczoraj wieczorem podczas jazdy samochod stracil wiekszosc mocy i dodatkowo obroty nie chcialy wkoczyc ponad ~3tys. Kilkukrotnie gasilem/wlaczalem silnik ale nic to nie dawalo. Nie pali się zadna kontrolka wiec nie wiem, czy moze to byc tryb awaryjny?
Dzisiaj rano wszystko bylo w normie ale tylko przez pierwszy kilometr (turbina dzialala, standardowa moc) i pozniej pojawil sie ten sam problem.

Dodam, ze okolo 3 miesiace temu wymienialem filtr paliwa oraz oleju wiec one raczej odpadaja. Samochod posiadam od kilku miesiecy, kupilem go z przebiegiem ~134k km i ciezko mi powiedziec, czy cokolwiek w FAPie bylo wymieniane (np. ten plyn).

Co moze byc przyczyna? Czy to moze miec zwiazek z FAPem?

Do tej pory przeczytalem wiele tematów z tym związanych ale odpowiedzi jest wiele

– fap
– świece (wymiana pomogla kilku osobom przy tych samych objawach)
– przeplywomierz

Zastanawiam się, czy jechac podpiac samochod pod komputer? Jeśli tak, czy ktos moglby polecic dobrego specjaliste od mazd w okolicach Krakowa/Tarnowa?

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 01:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez widmo82 » 26 sty 2015, 18:32

bercikz napisał(a):Wie ktoś jak się ma czyszczenie filtra FAP myjką ciśnieniową w stosunku do wymiany na nowy? Biorąc pod uwagę, że FAP zapycha się po 120-140K przez tlenek cernu zawarty w Eolys to płukanie powinno rozwiązać problem. Ktoś coś ?

Kolega Miacho równiez płukal swojego FAPa:
viewtopic.php?p=2753668#p2753668
po tym poście wnioskuje, że pomogło na krótko.

Mercier
Jeśli potrafisz odczytać parametry z silnika za pomoca budzika to nie musisz nigdzie jechać. W przeciwnym wypadku poszukaj pomocy tutaj:
viewtopic.php?t=564
PS: dostaniesz w ucho jak po rozwiązaniu problemu nie napiszesz co sie stało :P
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Mercier » 26 sty 2015, 21:57

Do moich problemow dodam tyle, ze przed momentem zrobilem kilka kilometrow i nagle, w trakcie jazdy auto zaczelo zachowywac sie normalnie-> przez kilka minut była moc i zryw (moim zdaniem nieco mniejszy niz zwykle, ale _znacząco_ różniący sie od ostatnich 2 dni) natomiast po postoju na czerwonym świetle, auto znów zaczelo mulic.

Dodatkowo stojac w miejscu na biegu jalowym osiagam bez problemu wysokie obroty natomias podczas jazdy zatrzymuje sie na 3k. Czy to nie jest przypadkiem bardziej cos mechanicznego niz elektrycznego?

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 01:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez marlad » 26 sty 2015, 23:43

Wygrzebałem filmik sprzed roku .
Dokładnie ten sam silnik , tyle,że w budzie Forda.
On pracował do 3100-3200 obrotów i odcinka :
https://www.facebook.com/video.php?v=27 ... =2&theater

Ew. uszkodzenie mechaniczne w silniku bez problemu zdiagnozuje w Krakowie , czy Tarnowie każdy przyzwoity serwis zajmujący się grupą PSA , Fordem , lub Volvo .
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Ralf2107 » 8 lut 2015, 14:35

U mnie kiedyś zacięła się turbina w trasie nagle zamuliło auto i też nie kręcił więcej jak do ok 3100-3200obr/min, ale na postoju również tylko do tylu. Podczas tego auto zaczęło kopcić na czarno nie mocno ale było widać. Pomogło podpięcie pod kompa i skasowanie błędu (niestety nie wiem jakiego).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez marlad » 8 lut 2015, 19:30

Mercier,

czy naprawiłeś samochód ? jeśli tak , to bądź tak dobry i podziel się informacją
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez marcinklin » 11 lut 2015, 21:20

Mam identyczny problem jak kolega Mercier, tutaj link do wątku: viewtopic.php?f=469&t=179196&p=2985402#p2985402
I bardzo chętnie dowiem się jaka była przyczyna ! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2014, 17:50
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 3 HB 1.6 MZ-CD 109KM 2006r Sunlight Silver Metallic

Postprzez Mercier » 13 lut 2015, 20:22

Nie udalo mi sie jeszcze znalesc mechanika, ktory wiedzial co zrobic. Wiecej napisalem w powyzszym linku marcina.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 01:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez marlad » 15 lut 2015, 15:54

Szukałeś po mechanikach specjalizujących się w PSA , lub Ford ?
Tego jeździ od cholery po naszych drogach i na pewno Ci doradzi .
Spróbuj się skontaktować ze Smile – to z tego co widać świetny fachowiec – może Ci coś doradzi
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Mercier » 24 lut 2015, 19:11

Udalo mi sie w koncu rozwiazac problem.

Okazalo sie, ze przyczyna nie byla w ogole zwiazana z FAPem- byly to swiece żarowe. Komputer pokazywal blad P0380. Widzac go, conajmniej 6 mechanikow u ktorych bylem (w tym ASO Mazdy) zapewnilo mnie, ze nie ma najmniejszych szans na to, aby przyczyną braku mocy byly swiece zarowe. Okazuje sie, ze jednak to one powoduja w tych silnikach tryb awaryjny gdy sie wypalą a dodatkowo nie sygnalizuje tego zadna kontrolka. Po wymianie czterech świec auto jedzie jak nowe.

Po raz kolejny forum okazalo sie bezcenne i oszczedzilo mi około 1,2k zl (pisalem o wycenie kilka postów wyżej). Dzięki za pomoc "smile" oraz "marcinklin".

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 01:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez Rybol77 » 14 lip 2015, 19:29

Witam

Posiadam auto Mazda 3 HB 1.6 Diesel 110KM z roku 2006 z FAP

Po podłaczeniu do komputera pokazuje błędy dotyczące filtra cząsteczek stałych:

P2458 – Czas trwania regeneracji filtra cząsteczek stałych
P2584 – Żądanie MIL modułu sterowania dodatkami paliwa

oraz

P0646 – Niski obwód prądowy sterowania przekaźnika sprzęgła A/C

Płyn kataliczny został dolany już do pełna.

Niestety ale jak pojechałem na adaptację wyrównania poziomu płynu katalicznego, komputer nie był w stanie jej wykonać.
Podobno przyczyna może być taka że uszkodzony jest czujnik poziomu płynu lub zapchany filtr cząsteczek stałych.

W tym wypadku najrozsądniejsze będzie usunięcie tego filtra lub jeżeli jeszcze nie jest za późno regeneracja.

I stąd moje pytanie? Gdzie najlepiej i za rozsądne pieniądze w Warszawie lub okolicach można dokonać tego zabiegu?
Czy ktoś z kolegów robił lub ma namiary na warsztat który zrobi to dobrze?

Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez Girdian » 14 lip 2015, 20:14

Hmmm mi wczoraj mechanik powiedział, że w tej wersji nie ma pływaka w zbiorniku płynu katalitycznego, tylko komputer zlicza ilość wstrzyknięć do układu, to jak w końcu jest?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 16:26
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 109 KM HB

Postprzez uszol90 » 15 lip 2015, 07:24

Pływaka nie ma.
Dolewasz płyn do pełna, resetujesz kalkulator dodatku i od tego czasu komputer wie, że dodatku ma powiedzmy na 1000 "dolewek do pełnego baku".... Później może ten dodatek fizycznie być w zbiorniczku ale komputer i tak go widzi jako "pusty".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez widmo82 » 15 lip 2015, 09:46

I tu potwierdza się nie używanie wyszukiwarki, nie czytanie tego co juz od dawna jest na forum:

widmo82 napisał(a):Diagnosta kasuje kod błędu, ale robi to w nieodpowiedni sposób tzn. nie stosując sie do instrukcji podawanej przez serwisówkę dla danego kodu błędu, nie zna auta, nie wie gdzie w uzywanym oprogramowaniu kliknąć itd. Stawia diagnozę: płyn dolany, czujnik nie rozpoznaje prawidłowo poziomu czyli jest uszkodzony. Jedź Pan kup czujnik. Czujnik kupiony i nadal coś nie tak. Panie, może usuniemy tego FAPa?

viewtopic.php?f=469&t=171627

– zmień kowala bo popsuje Ci auto i zrujnuje portfel.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez stanley89 » 15 lip 2015, 16:02

Witam wszystkich :)

Noszę się z zamiarem kupna, mazda 3 1.6 "cdti" taki symbol silnika podaje sprzedający,
Moje pytanie... Czy ten samochód fabrycznie był wyposażony w FAP ???

mazda 3, 1.6 109km, pierwsza rejestracja październik 2006, z tyłu lampy Led czyli po lifcie, dobrze rozumiem ? :)
Z góry dziękuje za odp, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 lip 2015, 15:54
Posty: 6
Auto: Mazda 3BK, 1.6 CDTi 109KM

Postprzez smile » 15 lip 2015, 17:55

Nr VIN najlepiej a jak nie to chociaż ile ma biegów do przodu ;)

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez stanley89 » 15 lip 2015, 18:50

smile napisał(a):Nr VIN najlepiej a jak nie to chociaż ile ma biegów do przodu ;)

TapTalk na Sony M2


nr VIN JMZBK14Y271517169
Początkujący
 
Od: 15 lip 2015, 15:54
Posty: 6
Auto: Mazda 3BK, 1.6 CDTi 109KM

Postprzez smile » 15 lip 2015, 22:01

5 biegów, HI POWER, filtr FAP + płyn katalityczny. Ostatni wpis serwisowy z przebiegiem 166 tyś km – powinien mieć już FAPa wymienionego na nowy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez stanley89 » 15 lip 2015, 22:52

smile napisał(a):5 biegów, HI POWER, filtr FAP + płyn katalityczny. Ostatni wpis serwisowy z przebiegiem 166 tyś km – powinien mieć już FAPa wymienionego na nowy.

Bardzo dziękuję za szybka odpowiedź, mam jeszcze pytanie o dokładna datę tego ostatniego wpisu przy przebiegu 166 tyś, podobno Madzia została sprowadzona do Polski przy przebiegu 150tys
:))
Początkujący
 
Od: 15 lip 2015, 15:54
Posty: 6
Auto: Mazda 3BK, 1.6 CDTi 109KM

Postprzez smile » 15 lip 2015, 23:14

Z pamięci to chyba 2013 rok, jutro sprawdzę i potwierdzę. Warto podjechać do ASO z dowodem rejestracyjnym i poprosić o wydruk z DSR ( darmowy po okazaniu dowodu rejestracyjnego) to będziesz wiedział co dokładnie i gdzie i kiedy było robione. Ewentualnie odpłatnie u Marianka, też może raport z DSR zassać. Pozdr i daj spać ;)

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323