Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny
smile napisał(a):5 biegów, HI POWER, filtr FAP + płyn katalityczny. Ostatni wpis serwisowy z przebiegiem 166 tyś km – powinien mieć już FAPa wymienionego na nowy.
Stanley89: Powinien, ale najprawdopodobniej nie uczyniono tego. Warto to sprawdzić własnie w DSR
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
10/02/13 166 391 kmstanley89 napisał(a):mam jeszcze pytanie o dokładna datę tego ostatniego wpisu przy przebiegu 166 tyś
Nie wszystkie wpisy pochodzą z ASO Mazda, niektóre z warsztatów niezależnych.
Mam pytanie odnoście adaptacji filtra FAP po zalaniu płynem katalicznym
Czy ktoś z forumowiczów robił to za pomocą programu FORSCAN ?
W zakładce narzędzia są 2 opcje:
FACM Napełnij zbiornik dodatków paliwowych
FACM Zalewanie układu dodatków paliwowych
Na forum forda wyczytałem że trzeba wykonać i jedno i drugie...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=216411
oni tu jeszcze o resecie DPF piszą z tym że nie za bardzo odróżniają FAP od DPF
Tylko czy prawda?
dzisiaj podpiąłem pod kompa i aż świeci od ilości błędów, ale resztą zajmę się póżniej
Czy ktoś z forumowiczów robił to za pomocą programu FORSCAN ?
W zakładce narzędzia są 2 opcje:
FACM Napełnij zbiornik dodatków paliwowych
FACM Zalewanie układu dodatków paliwowych
Na forum forda wyczytałem że trzeba wykonać i jedno i drugie...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=216411
oni tu jeszcze o resecie DPF piszą z tym że nie za bardzo odróżniają FAP od DPF
Tylko czy prawda?
dzisiaj podpiąłem pod kompa i aż świeci od ilości błędów, ale resztą zajmę się póżniej
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
Po mojej ostatniej dolewce w Y6, człowiek ktory szperał w moim aucie, zerował wymianę filtra, po czym znów odliczało od 100k
Co do błędów to wykasuj je i zrób pare kółek co wróci. Możliwe, że część tych błędów nie jest związane z FAP.
Co do błędów to wykasuj je i zrób pare kółek co wróci. Możliwe, że część tych błędów nie jest związane z FAP.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Własnie też myślę żeby wyzerować użyć opcji:
Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząsteczek stałych
Następnie:
Napełnij zbiornik dodatków paliwowych
i
Zalewanie układu dodatków paliwowych
Chociaż czy może wystarczy tylko wycerowanie, opcja pierwsza
...Czy używając Forscan można coś popsuć?
Czy ktoś z forumowiczów uzywał tych opcji???
Co do innych błedów to po częsci wiem jak je rozkminić... ale bardziej się martwię tym FAP-em
Chciaż...Moduł FACM nie pokazuje błedów... ale pomimo tego błąd jest P2458
Dopisano 12 sie 2015, 13:48:
Pokusiło mnie i zrobiłem:
Wyzeruj zarejestrowane wartości filtra cząsteczek stałych
Procedura zerowania trwała ok 20sek. i na koniec komunikat:
Procedura przebiegła pomyślnie... :–)
Pojeżdżę trochę i zobaczę czy nie wywali mi znowu błędu P2458
Jeżeli wywali zrobię jeszcze:
Napełnij zbiornik dodatków paliwowych
i
Zalewanie układu dodatków paliwowych
Ale mam nadzienie że nie będzie potrzeby bo układ FACM nie zgłasza błędów
Co do reszty błędów
Jak wracałem z nad morza jakiś kamień czy inne ustrojstwo uszkodził mi kabel czujnika ABS w prawym kole.
Zdjąłem koło przeciąłem przewód, na nowo go zlutowałem i wszystkie błędy znikły
Kontrolka ABS już się nie świeci :–)
Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząsteczek stałych
Następnie:
Napełnij zbiornik dodatków paliwowych
i
Zalewanie układu dodatków paliwowych
Chociaż czy może wystarczy tylko wycerowanie, opcja pierwsza
...Czy używając Forscan można coś popsuć?
Czy ktoś z forumowiczów uzywał tych opcji???
Co do innych błedów to po częsci wiem jak je rozkminić... ale bardziej się martwię tym FAP-em
Chciaż...Moduł FACM nie pokazuje błedów... ale pomimo tego błąd jest P2458
Dopisano 12 sie 2015, 13:48:
Pokusiło mnie i zrobiłem:
Wyzeruj zarejestrowane wartości filtra cząsteczek stałych
Procedura zerowania trwała ok 20sek. i na koniec komunikat:
Procedura przebiegła pomyślnie... :–)
Pojeżdżę trochę i zobaczę czy nie wywali mi znowu błędu P2458
Jeżeli wywali zrobię jeszcze:
Napełnij zbiornik dodatków paliwowych
i
Zalewanie układu dodatków paliwowych
Ale mam nadzienie że nie będzie potrzeby bo układ FACM nie zgłasza błędów
Co do reszty błędów
Jak wracałem z nad morza jakiś kamień czy inne ustrojstwo uszkodził mi kabel czujnika ABS w prawym kole.
Zdjąłem koło przeciąłem przewód, na nowo go zlutowałem i wszystkie błędy znikły
Kontrolka ABS już się nie świeci :–)
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
Koledzy, czy ktoś z Was dolewał fordowskiego płynu katalitycznego zamiast EOLYS?
Pytam, ponieważ jedni mówią, że to jest on identyko, a inni że tego nie wolno mieszać. / Na pewno nie miesza się starego EOLYS'a z nowym/ Fordowski jest tańszy i łatwiej dostępny, więc jest to jakaś alternatywa...
I drugie pytanie /w związku z tym, że na razie nie zdecydowałem się na wycięcie FAP'a/ czy ktoś stosował zamiennik filtra z tej firmy: http://allegro.pl/katalizator-dpf-fap-mazda-3-2003-2009-1-6citd-kat-i5175250891.html? Słyszałem opinie, że nie wystarcza to na nie dłużej niż pół roku intensywnej jazdy. Może ktoś z forumowiczów jeździ już z czymś takim i mógłby się podzielić opinią?
Wciąż mam dylemat, czy pozbywać się tego dziadostwa, czy być "EKO" i wstawić takie cudo (bo oryginał to lekkie przegięcie cenowe)
Pytam, ponieważ jedni mówią, że to jest on identyko, a inni że tego nie wolno mieszać. / Na pewno nie miesza się starego EOLYS'a z nowym/ Fordowski jest tańszy i łatwiej dostępny, więc jest to jakaś alternatywa...
I drugie pytanie /w związku z tym, że na razie nie zdecydowałem się na wycięcie FAP'a/ czy ktoś stosował zamiennik filtra z tej firmy: http://allegro.pl/katalizator-dpf-fap-mazda-3-2003-2009-1-6citd-kat-i5175250891.html? Słyszałem opinie, że nie wystarcza to na nie dłużej niż pół roku intensywnej jazdy. Może ktoś z forumowiczów jeździ już z czymś takim i mógłby się podzielić opinią?
Wciąż mam dylemat, czy pozbywać się tego dziadostwa, czy być "EKO" i wstawić takie cudo (bo oryginał to lekkie przegięcie cenowe)
fordowski tzn. jaki?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam
Podczas wymiany rozrządu postanowiłem wyjąć też filtr Fap i go wyczyścić. Wmontowałem i wypłukałem wodą aż leciała czysta woda. Później pojechałem podłączyć do komputera sprawdzić czy sie coś zmieniło i okazało się że wszystko zostało po staremu. To wypaliłem filtr komputerem i wyzerowałem licznik kilometrów do pełnego zapchania. Przejechałem jakieś 5 tyś km i jest wszystko ok. A przed operacją pare miesięcy wcześniej byłem dolać płyn w ASO i powiedzieli że komputer pokazuje że za 30 tyś km będe musiał wymienić filtr. Koszt w ASO regenerowanego to jakieś 4000 zł.
Pojeżdżę jeszcze troche i zobacze czy to dało jakiś efekt.
Pozdrawiam
Podczas wymiany rozrządu postanowiłem wyjąć też filtr Fap i go wyczyścić. Wmontowałem i wypłukałem wodą aż leciała czysta woda. Później pojechałem podłączyć do komputera sprawdzić czy sie coś zmieniło i okazało się że wszystko zostało po staremu. To wypaliłem filtr komputerem i wyzerowałem licznik kilometrów do pełnego zapchania. Przejechałem jakieś 5 tyś km i jest wszystko ok. A przed operacją pare miesięcy wcześniej byłem dolać płyn w ASO i powiedzieli że komputer pokazuje że za 30 tyś km będe musiał wymienić filtr. Koszt w ASO regenerowanego to jakieś 4000 zł.
Pojeżdżę jeszcze troche i zobacze czy to dało jakiś efekt.
Pozdrawiam
- Od: 11 lip 2013, 23:01
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6
Ja dolałem tego:
http://allegro.pl/plyn-fap-infineum-f79 ... 42632.html
U tego gościa kupiłem litr za chyba 100zł
Zbiornik miałem pusty... ale od wlania przejechałem 3 tyś km i jest Ok
Dopisano 28 sie 2015, 20:36:
ro3son jesteś z Gdańska wiec jak cena Ci odpowida to uderzaj do tego gościa
http://allegro.pl/plyn-fap-infineum-f79 ... 42632.html
U tego gościa kupiłem litr za chyba 100zł
Zbiornik miałem pusty... ale od wlania przejechałem 3 tyś km i jest Ok
Dopisano 28 sie 2015, 20:36:
ro3son jesteś z Gdańska wiec jak cena Ci odpowida to uderzaj do tego gościa
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
W mojej fotorelacji jest info, że ten płyn jest ok. Nie czytałeś uważnie ;p
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
cześć Wam
Czy ktoś próbował już wypalać filtr w piecu indukcyjnym?
Chodzi mi konkretnie o coś w stylu: http://witkowicka54.pl/mechanika-pojazd ... a-dpf-fap/
Mój filtr wypala się co 80-100 km pomimo, że jestem teraz częściej w trasie. Niestety – dwa lata typowo miejskiej eksploatacji go zabiły. Aktualnie moja Madzia idzie w ręce żony i nie chcę, żeby się martwiła filtrem, natomiast nie chcę też go wycinać.
Panowie z serwisu j.w. zdemontują układ wydechowy, wypalą filtr, założą wszystko spowrotem + pospawają nieszczelność za filtrem (dziura się tam dość spora zrobiła) za 650 zł.
Suma jest na pewno niższa niż nowy filtr, ale nie chcę wtopić kasy – ktoś już próbował tego?
Czy ktoś próbował już wypalać filtr w piecu indukcyjnym?
Chodzi mi konkretnie o coś w stylu: http://witkowicka54.pl/mechanika-pojazd ... a-dpf-fap/
Mój filtr wypala się co 80-100 km pomimo, że jestem teraz częściej w trasie. Niestety – dwa lata typowo miejskiej eksploatacji go zabiły. Aktualnie moja Madzia idzie w ręce żony i nie chcę, żeby się martwiła filtrem, natomiast nie chcę też go wycinać.
Panowie z serwisu j.w. zdemontują układ wydechowy, wypalą filtr, założą wszystko spowrotem + pospawają nieszczelność za filtrem (dziura się tam dość spora zrobiła) za 650 zł.
Suma jest na pewno niższa niż nowy filtr, ale nie chcę wtopić kasy – ktoś już próbował tego?
Decyzja zapadła jadę w czwartek na wypalanie filtra w piecu indukcyjnym i zobaczymy jaki będzie efekt. Filtr wypala mi się aktualnie co 15 km wiec nie ma żartów. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę po wypaleniu żeby szybko się sytuacja nie powtórzyła? (Chodzi mi tu o elementy silnika)
Na deptaniu poniżej 1500rpm, na olej (niskopopiołowy) i nie castrol, na chrzczone paliwo, sprawny filtr powietrza...
Jeśli chodzi o wypalanie sadzy – to może się udać, ale jeśli chodzi o zaklejenie porów związkiem ceru (który stosowany jest do obniżenia temp. wypalania sadzy w FAP'ach) to tego nie wypalisz – to możesz tylko umyć (gorąca woda, ludwik, karcher).
Jeśli chodzi o wypalanie sadzy – to może się udać, ale jeśli chodzi o zaklejenie porów związkiem ceru (który stosowany jest do obniżenia temp. wypalania sadzy w FAP'ach) to tego nie wypalisz – to możesz tylko umyć (gorąca woda, ludwik, karcher).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Firma która wykonuje usługę twierdzi ze proces polega na mechanicznym oczyszczeniu a następnie wypalaniu. Nie znam sie na konstrukcji tego filtra ale to mechaniczne czyszczenie jest dla mnie znakiem zapytania(czyszczenie wstępne z sadzy)
http://witkowicka54.pl/mechanika-pojazd ... pf-cennik/
Ja z powyższego linka rozumiem ze ich zdaniem metoda jest skuteczniejsza i bezpieczniejsza dla filtra od plukanki. ..
http://witkowicka54.pl/mechanika-pojazd ... pf-cennik/
Ja z powyższego linka rozumiem ze ich zdaniem metoda jest skuteczniejsza i bezpieczniejsza dla filtra od plukanki. ..
No to jest właśnie czyszczenie z tlenku ceru (jeśli dobrze pamiętam związek, który się osadza i zakleja).
Reszta wypalania – jak najbardziej poprawna.
Nie napiszą dokładnie o co chodzi, bo zaraz mieliby 10 naśladowców i domowych naprawiaczy – tego chcą uniknąć.
Reszta wypalania – jak najbardziej poprawna.
Nie napiszą dokładnie o co chodzi, bo zaraz mieliby 10 naśladowców i domowych naprawiaczy – tego chcą uniknąć.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
OK dzięki za pomoc. Zdam raport po naprawie. Moja Mazda nie ma wybitnego przebiegu bo zaledwie 117k ale eksploatacja wyłącznie w mieście, a że w Krakowie bardziej się stoi niż jeździ to i tak się dziwię, że FAP tyle zniósł... Na szczęście teraz zastosowanie samochodu zmieni się diametralnie więc może będzie trochę lepiej, tym bardziej, że chcemy 3-kę zatrzymać jak najdłużej z nami :–)
Jeśli chodzi o rady to nie deptam raczej tego auta mocno przy niskich obrotach, olej zawsze Dexelia z wymianą co rok lub 10 kkm, filtr powietrza, oleju wymieniany na czas, z filtrem paliwa trochę ostatnio się spóźniłem ale generalnie nie oszczędzam na serwisowaniu... no zobaczymy jak będzie :–)
Jeśli chodzi o rady to nie deptam raczej tego auta mocno przy niskich obrotach, olej zawsze Dexelia z wymianą co rok lub 10 kkm, filtr powietrza, oleju wymieniany na czas, z filtrem paliwa trochę ostatnio się spóźniłem ale generalnie nie oszczędzam na serwisowaniu... no zobaczymy jak będzie :–)
Filtr wypalony ponoć w dobrym stanie.
Czy jest coś o co powinienem teraz zadbać? Olej i filtry były dopiero co wymieniane. Eolys uzupełnialem przy 65000 do pełna auto ma teraz 117k – robić dolewke czy za wcześnie?
Czy jest coś o co powinienem teraz zadbać? Olej i filtry były dopiero co wymieniane. Eolys uzupełnialem przy 65000 do pełna auto ma teraz 117k – robić dolewke czy za wcześnie?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości