Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez wozio » 5 sie 2014, 06:19

U mnie po wyzerowaniu FAPa w którymś tam bloku pomiarowym mam 100000km (w poście wyżej mi jedno zero brakło :P ) , i odlicza do 0km – gdy dojdzie do 0km prawdopodobnie auto wpada w tryb awaryjny i serwis


Myślę że nie jest tak źle, to prawdopodobnie jest tylko wskazówka dla serwisu kiedy wymieniać filtr. Ja jeżdżę z tym na zero od początku i nic się z autem nie dzieje.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 19:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

Postprzez peater5 » 8 sie 2014, 09:12

Witam
Zajmował się ktoś tematem zrobienia kontrolki wypalania FAP ?
Czytałem troche na innych forach PSA i tam podają jak to zrobić, a chciałem poznać wasze pomysły na rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 19:22
Posty: 7
Skąd: Wuppertal
Auto: Mazda 3 BK 2007
1.6D Y6

Postprzez wozio » 8 sie 2014, 13:57

Mógłbyś podać jakiś link gdzie to jest opisane?

Ja mam aplikacje Torque na androida i myślałem o dodaniu PIDa z temperaturą spalin i PIDa z dystansem od ostatniego wypalania, ale nie znam tych PIDow :) Znane są natomiast autorom aplikacji FORscan tyle, że oni nie chcą powiedzieć :)

Pozdr
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 19:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

Postprzez peater5 » 8 sie 2014, 19:54

Ja znalazłem taki opis:

Kupujesz dowolną LED na 12 V i łączysz równolegle do zasilania maty lustra.
Prąd nie jest tu istotny. Sama LED pobiera w standardowej jasności ok. 20 mA.
Możesz założyć LED o niższym napięciu ( przeważnie jest to około 2 V w zależności od koloru- dokładnie już nie pamiętam ) i szeregowo do niej włączyć rezystor około 550-650 ohm, małej mocy. Jeszcze co do LED 12 V: jeżeli jest na 12 V a napięcie w samochodowej instalacji elektrycznej z alternatorem podczas jego pracy podchodzi czasem do 14,5 V, to sugeruję tu wpiąć szeregowo rezystor ( wartość trzeba przeliczyć znając pobór prądu przez daną LED ) lub mały stabilizator napięcia na 12 V. LED y nie są tak odporne na przekroczenie napięcia zasilania, jak standardowe żarówki. Cena kpl. ww podzespołów elektronicznych nie powinna przekroczyć 10-15 zł.

Wydaj mi się że zwykła dioda wystarczy bez żadnych dodatkowych rezystorów. Myślałem o montażu na trójkącie od lusterka żeby od tylniej szyby nie ciągnąć kabli przez cały samochód, ale poczekam może jeszcze ktoś będzie tutaj swoje propozycje.

Tutaj dodaje linka z forum

http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=181683
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 19:22
Posty: 7
Skąd: Wuppertal
Auto: Mazda 3 BK 2007
1.6D Y6

Postprzez peater5 » 10 sie 2014, 11:22

Witam
Wczoraj zamontowałem diodę pod ogrzewanie lusterka bocznego i wszystko działało ładnie podczas włączenia ogrzewania, ale dzisiaj jadąc zaczął sie proces wypalania zauważyłem po chwilowym spalaniu a dioda się nie oświeciła więc to nie działa tak jak myślałem.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 19:22
Posty: 7
Skąd: Wuppertal
Auto: Mazda 3 BK 2007
1.6D Y6

Postprzez uszol90 » 12 sie 2014, 09:54

Lepszym rozwiązaniem było by chyba podpięcie się pod świece żarowe? Z tego co gdzieś czytałem one zawsze biorą czynny udział w wypalaniu...
(jeśli się mylę to proszę poprawić)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez ro3son » 27 sie 2014, 09:21

Podpowie ktoś gdzie na wybrzeżu można wykastrować M3 z FAP'a ? – chodzi mi o porównywalny zakład do tego z Wa-wy (Kreator Mocy)
Zaczynają się u mnie pojawiać błędy i płynu już maluko :(
Ostatnio będąc w warsztacie z błędami P0089 i P1180 ( po czyszczeniu wtrysków i wymianie filtra paliwa jest OK – jakiś syf w paliwie) dowiedziałem się że jeszcze wystąpiły błędy związane z FAP i zwykłe "dopalanie" na trasie nie wystarczy, trzeba będzie "komputerowo wypalać" wcześniej uzupełniając płyn katalityczny. Autko ma już 187kkm i wydaje mi się, że raczej wypłukać by trzeba... a, że to jest kosztowo porównywalne z wycięciem to i pomysł wycięcia się pojawił – szczególnie, że teraz jeździ się na krótkich odcinkach po mieście...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2012, 09:12
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda3 1.6 CiTD '07

Postprzez talk_about85 » 27 sie 2014, 11:42

Z mojej wiedzy to na wybrzeżu robilbym to w V-techu. Rozumiem ze masz sprawdzone informacje ze plukanie filtra kosztuje tyle samo co jego usuniecie? Jakis czas temu przerabiałem ten temat i w moim regionie porównanie 250 zl do 1200 zl to jednak spora roznica :D. Oczywiście na korzyść plukania ale w moim odczuciu szkoda i takiej kasy bo to tylko chwilowe rozwiązanie tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez wozio » 1 wrz 2014, 11:46

Na forum FORScana pojawił się wpis o czyszczeniu filtra wodą z kranu :) wygląda na to, że operacja się udała, pacjent przeżył :)

Auto to Ford Focus 2 z tym samym silnikiem.

http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=247&sid=fdb74085b0d9e120333b94f165b04e45
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 19:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

PostTen post został usunięty przez Wojtek 21 lis 2014, 16:33.
Powód: reklama

Postprzez mowe » 20 lis 2014, 20:39

Mam mazde z HDI 2008 i jezdze juz 2 lata bez fap i jest idealnie.
Pozdrawiam.
Blad 2007.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 11:35
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.

Postprzez widmo82 » 26 lis 2014, 22:35

masz mazde 2lata i nie wiesz jaki masz silnik?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bercikz » 28 lis 2014, 23:51

Ja doszedłem do wniosku, że nie będę dolewał płynu do FAP (od zakupu mam pusty zbiornik), a jak się zapcha to się go pozbędę/wyczyszczę myjką ciśnieniową. Na dzień dzisiejszy przejechałem nieco ponad 1500km bez płynu i filtr generuje ciśnienie 1-2 hPa (0-1 to filtr czysty, 6-7 to mocno zapchany, podobno grozi unieruchomieniem silnika). 1500km km temu miałem 5hPa, aktualnie 1-2hPa. Tak więc da się żyć bez Eylosa, nie generując przy tym dodatkowych spalin, CO2 itp na wypalanie filtra, i martwienie się czy nie przerwę procesu wypalania, i czy nie cofnie mi ropy do oleju :)

Na początku jak miałem 5hPa, wybrałem się na drogę gdzie mogłem przez 10-15 min jechać ok 120, tak aby utrzymać obroty pomiędzy 2k-3k. Do wypalania bez płynu dobrze jest mieć kabel do kompa. Temperatura od której FAP sam zaczyna się wypalać to na moje oko 400'C, ale jadąc średnio 80km/h na odcinku 18km, maksymalna temperatura przed filtrem jaką osiągnąłem to 613'C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 08:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez donleon » 30 lis 2014, 11:10

Wczoraj pojechałem do Lublina-ASO przy ul. Wertera, wymieniłem FAP na nowy zamiennik, zapłaciłem 1550 zł i jestem zadowolony; pojeżdżę następne kilka lat bez żadnych problemów :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2009, 19:32
Posty: 439
Skąd: Radom
Auto: mazda 3 1,6 DI 2006 HB-była.
Jest... toyota

Postprzez Ralf2107 » 30 lis 2014, 13:20

donleon napisał(a):wymieniłem FAP na nowy zamiennik, zapłaciłem 1550 zł i jestem zadowolony; pojeżdżę następne kilka lat bez żadnych problemów :) .

To się dopiero okaże... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 11:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez peater5 » 3 gru 2014, 10:10

Hej
Gdie mozna w dobrej cenie kupic plyn eolys 174 ?
Czeka mnie dolewka zbliza sie 100 tys na liczyniku i chcialem dolac przed zapaleniem sie kontrolki zeby pozniej juz bledu nie kasowac.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 19:22
Posty: 7
Skąd: Wuppertal
Auto: Mazda 3 BK 2007
1.6D Y6

Postprzez widmo82 » 3 gru 2014, 13:37

Alledrogo lub po forum szukaj wspolnika :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez uszol90 » 3 gru 2014, 16:43

peater5 o dolewce płynu kompa też trzeba poinformować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez peater5 » 3 gru 2014, 20:41

A to nie wiedzialem
Czytalem ze strasza wersje trzeba informowac a w nowej sam sobie oblicza ile ma.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 19:22
Posty: 7
Skąd: Wuppertal
Auto: Mazda 3 BK 2007
1.6D Y6

Postprzez LuckyMarciano » 10 gru 2014, 01:53

Ralf2107 napisał(a):
donleon napisał(a):wymieniłem FAP na nowy zamiennik, zapłaciłem 1550 zł i jestem zadowolony; pojeżdżę następne kilka lat bez żadnych problemów :) .

To się dopiero okaże... ;)


Rozbawiłeś mnie do łez <rotfl> hahaha Sugerujesz, że wymiana FAP niesie ze sobą jakieś ryzyko dla samochodu?

Samochodzik donleona (od dzisiaj mój :D ) po wymianie hula jak trzeba. Wedle naszych wrażeń moc zauważalnie wzrosła. Jak pojeżdżę dłużej to ocenię spalanie, póki co przejechane tylko 300km. Filtr był wymieniony po 149tys. km, samochód nie wykazywał żadnych niepokojących objawów (chociaż lubił od czasu do czasu pochodzić na wentylatorze po zgaszeniu), ale stwierdziłem że jeśli mam być jego nowym właścicielem i jeździć przez kolejne 3-4 lata to warto teraz się zdecydować na ten krok.

1500zł, ok. 4 godziny roboty, spokój na kolejne 150tys. km – nie rozumiem kompletnie, szczerze powiedziawszy, po co ktoś kupuje diesla a potem wycina filtr, żeby mieć potem problemy z szarpiącym silnikiem, a przede wszystkim smrodzić dookoła sadzą i truć bliźnich. Przecież to taki sam koszt eksploatacyjny, na jaki trzeba być gotowym, jak klocki czy olej – zawsze można kupić benzyniaka.
LuckyMarciano
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323