Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez Grzegorz K » 13 lut 2011, 19:37

Też na początku patrzyłem na normy spalin oglądając ogłoszenia. Niby EURo3 miały nie mieć FAPu, ale coraz częściej widzę ogłoszenia z n ormą EURO3 i z FAP <glupek2>
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 19:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez akostarek » 19 lut 2011, 00:35

Mam pytanko do użytkowników samochodów z FAPEM. Czy w maździe jest jakaś kontrolka powiadamiająca o konieczności dopalania zapełnionego filtra ? Czy po prostu fap się regeneruje kiedy się mu podoba, nawet jak jesteśmy 100m od domu?
Z tego co czytałem jest tylko kontrolka MIL przy kończącym się płynie, na forum peugeota wyczytałem, że podczas wypalania włączane są wszystkie odbiorniki elektryczne. Włącza się ogrzewanie lusterek, tylnej szyby itd. Oprócz tego silnik dostaje więcej paliwa (drugi wtrysk w suwie pracy po tym właściwym), wszystko w celu wytworzenia temperatury układu.
Przydałaby się jakaś kontrolka, która sygnalizowałaby, że FAP się zapełnił i lepiej trochę pojeździć, a jak czytam metody typu:
drugi sposób którym sprawdzam to załączam podgrzewanie tylnej szyby i lusterek i jeśli na CLIMATRONIC'u zaświeca się ikonka podgrzewania tylnej szyby a nie słyszymy charakterystycznego cyknięcia przekaźnika, możemy być pewni że wypala FAP :)
to trochę się obawiam tego wynalazku, który wygląda na dorzucony w pospiechu w taki sposób, żeby jak najmniej o nim wiedział użytkownik, a kasę trzepał serwis za kolejny materiał eksploatacyjny.

polecam animację: http://www.psa-peugeot-citroen.com/modu ... parent.swf – dpf in action
regeneracja fapa odbywa się co 500-1000 km i trwa od 2-4 min.

pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez dymczak7 » 3 mar 2011, 17:49

Witam wszystkich posiadaczy M3.
Od około miesiąca posiadam mazde3 1.6 diesel (109KM) I ciągle nurtuje mnie jedno pytanie.
Jaki posiadam filtr cząstek stałych w swoim aucie, a może go nie posiadam. Sam juz nie wiem.
Dodam że madzia jest z kwietnia 2005.
Z tego co zdążyłem sam wybadać to nie posiadam zbiorniczka na płyn katalityczny,
Obrazek
nie mam również żadnego czujnika w wlewie paliwa
Obrazek
Bagnet od poziomu oleju ma podziałkę z 3 kreskami (żadnego oznaczenia X),
a sam filtr od spodu auta wygląda tak
Obrazek Obrazek
Nie posiada żadnych podpiętych kabli, ani czujników jest raczej gładki.
Poproszę użytkowników M3 do stwierdzenia czy to jest DPF czy może FAP a może to zwykły katalizator.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2011, 16:45
Posty: 5

Postprzez miru1968 » 3 mar 2011, 19:25

Wedlug mnie to nie posiadasz FAP-a.DPF-a tez nie <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez wojtek85 » 3 mar 2011, 19:33

dymczak7 napisał(a):Poproszę użytkowników M3 do stwierdzenia czy to jest DPF czy może FAP a może to zwykły katalizator.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.




daj nr vin to Ci sprawdze czy masz dpfa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 22:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez miru1968 » 3 mar 2011, 20:11

Panowie w M3 1,6 nie ma DPF-a ,jesli juz jest to FAP czytac nalezy i nie w prowadzac zamieszania ,niby to samo ale wspolny jest tylko efekt koncowy <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez d&d » 3 mar 2011, 20:45

Miru masz racje. Ale tu ciągle ludzie myla DPF z FAP a jednak jest różnica w działaniu. Czy nie można zapamiętać że te silniki działały z Fap-em czyli z płynem katalitycznym.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 14:35
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007

Postprzez Johny Bravo » 6 mar 2011, 15:51

widmo82 napisał(a):Mam ogromna prosbe.
Prosze pisac przy jakim przebiegu i stylu jazdy ile dolewaliscie plynu i ile was to kosztowalo.
Jak sie troszke ociepli bede chcial zrobic dolewke, jesli jest jakis chetny do pomocy w okolicy Warszwa/Radom to czekam na kontakt :)


Witaj widmo82 i pozostali forumowicze,

Przeglądam ten wątek bo filtr moja mazda posiada, a kilometry lecą. Co do pytania widmo82, to płynu dolałem w ASO przy liczniku 117k km, kosztowało mnie to coś koło 600 PLN. Filtr wciąż oryginalny. Obecnie mam 173k i żadnych niepokojących sygnałów z filtra, za wyjątkiem jednego – przepalanie włącza się co 150 – 200km. Nie wiem jak często włączał się w przeszłości, ale z tego co na forum wynika że zwykle następuje to w przedziale 500 – 2000 km. Czy oznacza to że przez częściowe zapchanie materiałem którego nie da się wypalić, operacja wypalania odbywa się z większą częstotliwością, a tym samym można przewidzieć zbliżające się zapchanie filtra?

Co jaki czas w waszych mazdach 3 uruchamia się przepalanie? Zaobserwować chyba można dość prosto – spalanie podskakuje o 1-2 litry, a przy hamowaniu silnikiem zamiast 0.0 świeci spalanie pomiędzy 0.6 a 2.1 (przynajmniej u mnie).

I jeszcze jedno moje spostrzeżenie. Przy niewielkim dolaniu paliwa (~5 litrów z kanistra rezerwowego) komputer nie aktualizuje u mnie od razu ilości pozostałych do przejechania kilometrów (po prostu stopniowo, kilometr po kilometrze rośnie). Być może dzieje się to dlatego by nie zawracać głowy systemowi dawkowania płynu Eolys, który mimo że dawkuje proporcjonalnie to być może ma swoją godność.

Pozdrawiam
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 13:06
Posty: 12
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD

Postprzez miru1968 » 9 kwi 2011, 12:58

No i się zdecydowałem FAP usunięty auto odzyskało swoje fabryczne koniki, nie jest to jakaś drastyczna różnica ale da się odczuć.Filtr był drożny ale tego ceru było w nim naprawdę dużo.Na pewno da sie go wypłukać myjką ciśnieniową,ja wybrałem opcje kastracja.W Peugeotach i Citroenach jest to lepiej rozwiązane cały tłumik z katalizatorem i fapem jest rozbieralny i łatwo się do niego dostać w naszych M3tylko ciecie pozostaje.Skoro się go raz rozetnie to lepiej wyrzucić i mieć go z głowy,oczywiście program też z modyfikowany.Całość zabiegu 900pln jeśli ktoś jest zainteresowany takim zabiegiem w Świętokrzyskim podam informacje na priwat.Pozostał mi jeszcze zlany EOLYS 176 około 1,8. l jesli ktoś potrzebuje sprzedam. <spoko>Acha byłbym zapomniał przyczyna decyzji o wycięciu FAP-a jest: zapaliła się kontrolka MIL diagnoza -brak dodatku do paliwa dodatek był na pewno bo w grudniu dolewałem prawdopodobnie padł pływak w zbiorniczku o koszty naprawy nawet nie pytałem decyzje podjąłem jeszcze tego samego dnia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez Dominooo » 9 kwi 2011, 13:29

Jeśli miałbym usuwać FAP-a to chyba tylko w przypadku kiedy chciałbym wrzucić chipa, zeby poprawić osiągi autka. Z różnych opinii wynika, że chipa należy sobie odpuścić jeśli posiada się filtr cząstek stałych.
Jeśli jest inaczej, niech mnie ktoś poprawi :)

U mnie na razie śmiga wszystko OK. Czas pokaże co będzie dalej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Dominooo » 28 kwi 2011, 17:35

Johny Bravo napisał(a):Filtr wciąż oryginalny. Obecnie mam 173k i żadnych niepokojących sygnałów z filtra, za wyjątkiem jednego – przepalanie włącza się co 150 – 200km. Nie wiem jak często włączał się w przeszłości, ale z tego co na forum wynika że zwykle następuje to w przedziale 500 – 2000 km. Czy oznacza to że przez częściowe zapchanie materiałem którego nie da się wypalić, operacja wypalania odbywa się z większą częstotliwością, a tym samym można przewidzieć zbliżające się zapchanie filtra?

Zazwyczaj u mnie przepalanie włączało się minimum co 500 km, a od kilku tygodni obserwuję, że co 150 km. Przebieg mam 125tkm
Również zastanawiałem się czyżby to był zwiastun początku końca filtra...
Nie mam żadnych objawów spadku mocy, szarpania czy innych.

Co jaki czas w waszych mazdach 3 uruchamia się przepalanie? Zaobserwować chyba można dość prosto – spalanie podskakuje o 1-2 litry, a przy hamowaniu silnikiem zamiast 0.0 świeci spalanie pomiędzy 0.6 a 2.1

Tak samo jest u mnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez miru1968 » 28 kwi 2011, 18:41

Dominooo napisał(a):Zazwyczaj u mnie przepalanie włączało się minimum co 500 km, a od kilku tygodni obserwuję, że co 150

No cóż u mnie tez filtr zaczoł sie tak często wypalać.Przebieg 114kkm po jego usunięciu stwierdziłem że od sadzy był wolny ale ceru było w nim bardzo dużo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez widmo82 » 3 maja 2011, 20:45

Piszecie ze podczas hamowania silnikiem zamiast 0,0 widzicie 0,6-2,1 Ciekawe jestem w ktorym momencie macie taki stan. Zaraz jak wrzucicie nizszy bieg i zdejmiecie noge z gazu czy w chwili juz dojezdzania do swiatel i wyrzucacie na luz? Zastanawia mnie tez czy dalbym rade jezdzic z ustawionym srednim spalaniem w celu wypatrywania momentu kiedy nagle wzroslo spalanie. Ile trwa takie wypalanie? Szczerze mowiac to nie wiem dlaczego rozmawiamy o jakims wypalaniu, wydawalo mi sie od zawsze ze plyn ktory jest dolewany do paliwa sprawia ze pewne zwiazki sa wypalane na biezaco, oczywiscie nie w 100% co sprawia ze w pewnym momencie zywotnosc tego filtra sie konczy. Z powyzszych wypowiedzi wynika ze jednak sprawa jest zupelnie inna a tym samym moja koncepcja potrzeby dostarczania/dawkowania plynu do paliwa w chwili tankowania upadła i prosze mi wyjasnic w takim razie jaka role mialby on pelnic pomiedzy cyklami przepalania filtra?

PS: Ja dolewalem przy 80tys, dolalem literek z pomoca nowego kolegi z salonu Citroena. Wg niego zywotnosc takiego filtra to ok 220-250tys w zaleznosci od stylu jazdy ( Znajomy wlasciciel Nissana Navara wlasnie odebral sluzbowe auto po wymianie zuzytego filtra przy przebiegu 245tys) i w chwili kiedy widzimy pierwszy raz pomaranczowy komunikat w postaci swiecacej ikony silniczka, mamy jeszcze mozliwosc 3 krotnego zatankowania do pelna a pozniej wlacza sie tryb serwisowy.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez akostarek » 3 maja 2011, 20:57

Ten plyn obniza temp spalania sadzy (o około 100 stopni).
Fap dodatkowo zapycha sie pozostaloscia po tym plynie (tlenek ceru?), to go zapycha szybciej niz 200 kkm, przynajmniej tak wynika z harmonogramu obsług tech i wypowiedzi na forum.
Co do samego wypalania do długość jak i częstość tego wypalania zależy mocno od sposobu eksploatacji samochodu, paliwa (ilość tankowanego paliwa ma znaczenie, podobno przy każdym tankowaniu >7 litrów wstrzykiwana jest taka sama ilość EOLYS 176), oleju itd. Na stronie peugeota jest ciekawa animacja prezentująca jak to działa. Obecnie często się mówi o generacji bezobsługowych filtrów cząstek stałych, ale nie wiem na ile to się sprawdza (i raczej nie ma tego w BK).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 4 maja 2011, 05:57

widmo82 napisał(a):Piszecie ze podczas hamowania silnikiem zamiast 0,0 widzicie 0,6-2,1 Ciekawe jestem w ktorym momencie macie taki stan. Zaraz jak wrzucicie nizszy bieg i zdejmiecie noge z gazu czy w chwili juz dojezdzania do swiatel i wyrzucacie na luz? Zastanawia mnie tez czy dalbym rade jezdzic z ustawionym srednim spalaniem w celu wypatrywania momentu kiedy nagle wzroslo spalanie. Ile trwa takie wypalanie?


To spalanie 0,6-2,1 zauważam jak zdejmuję całkowicie nogę z gazu i auto jest cały czas na biegu. Z tego co zaobserwowałem to cykl ten trwa około 5 min.
Poza tym cykl wypalania odczuwam w pracy silnika- tak jakby był dostawał większego obciążenia przez dodatkową ilość wtryskiwanego paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Johny Bravo » 19 sie 2011, 13:43

Szperając po forach Forda, Citroena i Peugota (ta sama jednostka napędowa), oraz wypytując w warsztatach dochodzę do następującej konkluzji co do postępowania w przypadku problemów z samym filtrem cząstek stałych:

a) wymiana filtra na nowy wraz z uzupełnieniem płynu i odpowiednim wpisem w komputerze – 3200 zł brutto w ASO, czas: 1 dzień, ryzyko niepowodzenia: małe
b) regeneracja filtra, czyli:
– wymontowanie – 200 zł
– wysłanie kurierem do warsztatu regenerującego – 40 zł
– regeneracja (wycinanie, czyszczenie, zaspawanie) – 500 zł
– zamontowanie – 200 zł
– uzupełnienie płynu i wpis w komputerze w ASO – 500 zł
– w sumie 1440 zł brutto, czas: 5 dni, ryzyko niepowodzenia: średnie
c) wycięcie filtra/dziurawienie obudowy i odpowiednie obejście w komputerze – nie rozważam tej opcji, nie wiem ile kosztuje, ale z pewnością najtańsza jeśli chodzi o koszt samej usługi.

Opcja b) jest kusząca, ale nie znam firmy która by kompleksowo wykonała tą usługę, a wykonanie zadania przez 3 warsztaty może skutkować nieprofesjonalnym wykonaniem i zwalaniem "jeden na drugiego". Proszę o sugestie i doświadczenia z napraw FAPów w waszych samochodach.

Pozdrawiam
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 13:06
Posty: 12
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD

Postprzez miru1968 » 19 sie 2011, 16:18

Johny Bravo napisał(a):Opcja b) jest kusząca, ale nie znam firmy która by kompleksowo wykonała tą usługę, a wykonanie zadania przez 3 warsztaty może skutkować nieprofesjonalnym wykonaniem i zwalaniem "jeden na drugiego". Proszę o sugestie i doświadczenia z napraw FAPów w waszych samochodach.


Sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie. Nie chce sie wymądrzać ale opcja c jest najlepsza ja wyje...em dobry FAP i wcale tego nie żałuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez Miacho » 25 sie 2011, 15:11

nie znam firmy która by kompleksowo wykonała tą usługę

Wymontuj u mechanika i wyczyść filtr sam. Problemem jest odkładający się cer, który z tego co wiem (konsultowałem z chemikiem), powinien reagować na wodę z detergentem... i tyle. Niech ktoś to jeszcze szczelnie pospawa, zamontuje ten mechanik co wymontował, podejdziesz do ASO posprawdzać wszystko na kompie (ewentualnie zrobić dolewkę i koniecznie sprawdzić ustawienia klapki wlewu paliwa) i po problemie. Czyli jak dla mnie:
– wymontowanie 200zł (liczę po Twojej cenie);
– przecięcie (zauważ w którym miejscu zespawane są "regenerowane" np. na allegro, szlifierka, cieniutka tarcza i powolutku jedziesz), wyczyszczenie (myjka + detergent) 0zł;
– spawanie ok. 100-150zł (mój znajomy oferował, że zrobi to za 1m wódki :) – jest spawaczem);
– zamontowanie 200zł (dalej liczę po Twojej cenie, choć podejrzewam, że to tańsza impreza jest);
– komputer 100zł;
– dolewka 500zł.
Razem wyszło 1150zł. Myślę, że powinno wyjść taniej, bo (moim zdaniem) zawyżone są koszty wymontowania, spawania i zamontowania. Mój znajomy zrobił taką operację w Peugeocie 607 2.2 HDI. Wszystko robił sam, ma w warsztacie PeugeotPlanet, wiec dolewkę i komputer też robił samodzielnie. Jedyny koszt jaki poniósł, to płyn kataliczny + kilka godzin roboty. Ja sam się pewnie do niego zgłoszę, ale dopiero jak będę miał problemy z filtrem. Na razie mam przejechane 148 tys. km, a dolewkę robiłem raz przy ok. 119 tys. km (wcześniej, poprzedni właściciel robił przy 62tys.). Odpukać na razie nie ma problemów (może częściej się przepala, ale nie ma tragedii).

Opcję c) też brałem pod uwagę, ale trochę mi to nie pasuje, bo często jeżdżę do Niemiec (Monachium) i mam zieloną plakietkę. Nie chcę ryzykować jakiejś dziwnej przygody z niemiecką Policją...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 12:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez miru1968 » 25 sie 2011, 21:06

Jasne jak chcesz zachowac euro4 to filtr musi zostac i niema wyjścia .Wiedz jednak że aby sie dostac do FAP-a w mazdzie 3 trzeba rozcinac bańke,w peugeot-ach jest ta bańka rozbieralna rozkreca sie ją filtr czyści i po kłopocie mazda załozyła jego całkowita wymiane.Jak raz rozetniesz i wyjmiesz to g..o to po co wsadzac go spowrotem no chyba ze ci zależy na zielonej plakietce.Spawanie napewno będzie widac bo żeby go wyciągnąc musisz bańke przeciąć.W moim przypadku wystarczyło wycięcie małego okienka i wykruszenie ślady sa za osłona i ich nie widac czujnik pozostały i wszystko wygląda jak by nie było ruszane .Wybór nalezy do ciebie chcesz byc ekologiczny i potrzebujesz podróżować po niemieckich metropoliach to kup nowy i zamontuj samo plukanie na dlugo nie wystarczy i za jakis czas powtórka cięcia i płukania. Napisze jeszcze że jak zobaczyłem budowe tago filtra to wyczyszczenie go 100% jest nie możliwe,a ceru wtych kawałkach które sobie wziołem na pamiątkę jest do h..a
Nie wiem dokładnie ale z tego co sie orjentuje to sama plakietka na szybie nic nie daje musisz miec aktualne badanie spalin spełniające euro4 i miec na to odpowiedni papierak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez Miacho » 26 sie 2011, 10:56

Nie wiem dokładnie ale z tego co sie orjentuje to sama plakietka na szybie nic nie daje musisz miec aktualne badanie spalin spełniające euro4 i miec na to odpowiedni papierak

Papierki potrzebowałem do wydania plakietki, a policja w DE po prostu sprawdza jakimś miernikiem, czy samochód spełnia normę, która widnieje na plakietce.
chcesz byc ekologiczny (...) to kup nowy i zamontuj

Zupełnie nie o to chodzi. Jest to ostateczność. Zresztą sensem postu było porównanie alternatywy dla takiego rozwiązania.
samo plukanie na dlugo nie wystarczy i za jakis czas powtórka cięcia i płukania

Tego też do końca nie wiadomo. Teoretycznie filtr powinien być wymieniony co 120tys. km, a mam przejechane 148tys. km i problemów brak (odpukać). Myślę, że wypłukanie powinno wystarczyć na jakieś 50-60tys. km., czyli ok, 2-2,5 roku mojego jeżdżenia.
Spawanie napewno będzie widac bo żeby go wyciągnąc musisz bańke przeciąć.

Rozumiem, że chodzi o walory estetyczne, bo jeśli nadal będzie spełniał Euro 4, to jakie znaczenie ma widoczność spawu?
aby sie dostac do FAP-a w mazdzie 3 trzeba rozcinac bańke,w peugeot-ach jest ta bańka rozbieralna rozkreca sie ją filtr czyści i po kłopocie

Dokładnie tak jest, ale...
mazda załozyła jego całkowita wymiane

...Peugeot też. Mało tego, nie mamy pewności, czy nie jest to po prostu chęć "zarobienia" koncernu na przyszłym serwisowaniu auta. W tych silnikach Y6 jest kilka takich gagatków. Jeden z nich (moim zdaniem), to metalowy koszyczek/stelaż filtra paliwa (tego plastikowego – nie wiem jak w przypadku metalowych puszek). Bez niego filtr trzyma się znakomicie (jest przykręcany), a ściągnięcie i ponowne założenie koszyczka/stelaża zajmuje sporo czasu... a roboczogodziny lecą.

Podsumowując: nie neguję sensowności pozbycia się tego ustrojstwa jakim jest filtr FAP, ale uważam, że posiadając możliwość samodzielnego (względnie taniego) wyczyszczenia filtra – można spróbować. Ja tak chyba zrobię, ale jak już wspominałem, dopiero jak pojawią się jakieś problemy albo przy 160tys. km. Wyniki na pewno wrzucę na tut. forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 12:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323