Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez widmo82 » 13 lis 2015, 09:34

Piszesz, ze jeździsz głównie po miescie a to wiąze się ze znacznym zużyciem tego płynu. Przejechałeś 52tyś a to wg. mnie wartość graniczna przy tym stylu jazdy. Druga sprawa to krążą opinie, że jak zrobisz dolewkę zanim komputer o to poprosi wyświetlając CHECK to nie będzie potrzebna ingerencja w soft. Nie wiem przy ilu mililitrach w zbiorniku zapala się "rezerwa" tego płynu, ale myślę że spokojnie możesz zakupić gdzieś litr i próbować dolać tyle ile się uda – czyli aż do przelania.
PS: instrukcję dolewania znajdziesz w FAQ :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Mephic » 13 lis 2015, 22:18

Widmo: przeglądnąłem temat o dolewce Eolyss i ja wymiękam ;) Żaden ze mnie majsterkowicz także zdam się na serwis jak zapali się check...

Do tego czasu jeżdżę. Auto odebrałem, przejechałem się kawałek żeby sprawdzić czy znowu nie wypala co 20-30 km i ku mojemu uradowaniu, pomimo wystania się godziny w korku na krakowskiej obwodnicy a następnie przegonienia go trochę dalej, brak znaków wypalania. Co więcej auto nabrało wigoru i już go tak nie dławi więc coś jednak na rzeczy było. Panowie mówili, że syfu (masy popiołu?) w filtrze było 100g i ponoć to bardzo dużo bo minimalny jaki musieli wypalać miał 25....

Trudno mi to zweryfikować, ale brzmi groźnie <lol> cieszę się, że problem się przynajmniej na jakiś czas rozwiązał. A do tego wydech za katem pospawany i wreszcie auto jest cichutkie. :) Witkowicka54 w Krakowie – polecam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez widmo82 » 14 lis 2015, 10:15

Żartujesz... to jest mega proste a poradnik pisałem, żeby to zrobił każdy kto choć raz wszedł do kanału ...nawet z ciekawości tylko pooglądać. Roboty na 15min a często "mechanicy" wołają za to kilka stów (+cena płynu) uznając, że to jest mega tajemnicza czynność :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez mazdajacek » 22 lis 2015, 18:49

witam, usunąłem fapa elektronicznie, natomiast fizycznie został przewiercony. silnik działa bez zarzutu, ale jest małe "ale,, – po rozgrzaniu mocno dymi na biało i kapie woda z tłumika. czy nie wywalenie w całości fapa może to powodować? olej w porządku, i raczej płynu chłodniczego mi nie ubywa...
PS szukałem i pisałem w temacie dymienia na biało, ale nie uzyskałem podpowiedzi... :(
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2015, 10:46
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Śrem
Auto: mazda 3 BK Y6 1.6 citd 2007

Postprzez smile » 22 lis 2015, 19:12

Idź zapytaj tego, co doradził usuniecie FAPa co dalej...

PS. FAP wyleciał z jakiegoś konkretnego powodu?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mazdajacek » 22 lis 2015, 20:17

jeżdżę tylko po mieście krótkie odcinki i był już na wykończeniu, ale nie chodzi o fap tylko o to, że moim zdaniem dymi za bardo i woda kapie z wydechu
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2015, 10:46
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Śrem
Auto: mazda 3 BK Y6 1.6 citd 2007

Postprzez Mephic » 22 lis 2015, 22:55

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez bercikz » 31 sty 2016, 12:15

Cześć

Od pewnego czasu ciągle wyskakuje mi check engine. Błąd P 242F, ciśnienie na zimnym silniku ok 1-2 hPa i silnik działa w trybie awaryjnym po czym wraca do normy. Zazwyczaj przepalałem filtr co 200-300 km, tak teraz co ok 50km. Temperatury na zewnętrzu -10 do +7.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez marlad » 3 mar 2016, 11:15

mazdajacek napisał(a):witam, usunąłem fapa elektronicznie, natomiast fizycznie został przewiercony. silnik działa bez zarzutu, ale jest małe "ale,, – po rozgrzaniu mocno dymi na biało i kapie woda z tłumika. czy nie wywalenie w całości fapa może to powodować? olej w porządku, i raczej płynu chłodniczego mi nie ubywa...
PS szukałem i pisałem w temacie dymienia na biało, ale nie uzyskałem podpowiedzi... :(


Jacku, moze troche na bialo przydymic,ale to na zimnym zaraz po odpaleniu jesli jest zminy dzień . To Para moze się skroplić i powodować taki efekt.

Natomiast jesli chodzi o Wasz hybrydowy sposób pozbycia się problemu , to uważam ,ze powinienes rozważyć
1 wymianę wkładu na nowy, lub zregenerowany i przywrocenie oryginalnego oprogramowania
2. wyłączenie FAP w programie ,oraz fizyczne opróznienie puszki po FAP.

To co teraz zrobiliście to wygląda na to ,że ani DPF nie jest usunięty w programie ( o czym moze swiadczyc biały dym po rozgrzaniu ) ani fizycznie z wydechu – on sie moze rozkruszyć i pojsc dalej w wydech.

Dopisano 3 mar 2016, 11:17:

P.S jak ktos z was bezie potrzebował piecowo wypalony wkład z filtra FAP do silnika 1.6 to mam 4 sztuki na stanie i mogę poratować
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez kocinskip » 12 mar 2016, 11:37

Witam,
Na początku napisze, że przeczytałem cały ten wątek oraz 75-stronicowy wątek na forum Peugoeta o sygnalizacji wypalenia filtra FAP. Użytkownicy pugow podlaczaja żarówkę led do ogrzewania lusterko w i tylnej szyby żeby być informowanym o aktualnym wypalaniu. W Peugoetach jest bowiem tak,że podczas wypalania FAP włącza się ogrzewanie lusterek i tylnej szyby żeby zwiększyć obciążenie silnika i zwiększyć temperaturę spalin.

Może pytanie brzmi czy w naszych Mazdach również takie coś ma miejsce, czy włącza się ogrzewanie lusterek pod czas wypalania FAP. Myślałem nad połączeniem takiej żarówki led ale nigdzie nie wyczytalem czy w/w proces ma miejsce w Mazdach.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2016, 00:29
Posty: 14 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK '08 | 1,6 Diesel | 110 KM

Postprzez uszol90 » 12 mar 2016, 21:13

Ja obserwuję przede wszystkim spalanie podczas hamowania silnikiem i to jak sam silnik "działa" bo da się wyczaić kiedy jest wypalanie – staje się mułowaty i spalanie nie jest 0.0 podczas hamowania silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kocinskip » 12 mar 2016, 22:21

Jeśli chodzi o aktualne spalanie to nie mam możliwości na to zwracać uwagi bo nie mam komputera pokładowego. Zwiększonej temp i innej pracy silnika nigdy nie zauwazylem. Jestem pewny że w ciągu jednego miesiąca miałem jedno wypalanie, niestety zorientowałem się jak wysiadlem z auta a wentylator chodził jeszcze parę minut. Dlatego jakaś sygnalizacja byłaby pomocna.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2016, 00:29
Posty: 14 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK '08 | 1,6 Diesel | 110 KM

Postprzez bartosh80 » 16 mar 2016, 20:00

kocinskip napisał(a):Witam,
Na początku napisze, że przeczytałem cały ten wątek oraz 75-stronicowy wątek na forum Peugoeta o sygnalizacji wypalenia filtra FAP. Użytkownicy pugow podlaczaja żarówkę led do ogrzewania lusterko w i tylnej szyby żeby być informowanym o aktualnym wypalaniu. W Peugoetach jest bowiem tak,że podczas wypalania FAP włącza się ogrzewanie lusterek i tylnej szyby żeby zwiększyć obciążenie silnika i zwiększyć temperaturę spalin.

Może pytanie brzmi czy w naszych Mazdach również takie coś ma miejsce, czy włącza się ogrzewanie lusterek pod czas wypalania FAP. Myślałem nad połączeniem takiej żarówki led ale nigdzie nie wyczytalem czy w/w proces ma miejsce w Mazdach.


Ten patent nie działa także w Fordach i Volvo (1,6 Diesel ) więc prawdopodobnie dotyczy to i Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2014, 12:29
Posty: 38 (0/4)
Auto: Volvo 1,6D 2008

Postprzez uszol90 » 26 mar 2016, 16:37

na 99% jestem pewny że działają wtedy świece żarowe – sprawdzę to kiedyś przy okazji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez bartosh80 » 27 mar 2016, 15:27

Pod świece żarowe nie sprawdzałem – lusterka/szyba tylna tak i jak napisałem wcześniej to nie działa na 100% Volvo i Ford.
Jednak mam inny patent jako że w Mazdach sterownik wentylatora jest identyczny można to zastosować:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... ead#unread
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2014, 12:29
Posty: 38 (0/4)
Auto: Volvo 1,6D 2008

Postprzez uszol90 » 9 kwi 2016, 08:41

A jaki masz limit kilometrów do końca żywotu FAP?
Może wystarczy wyzerować FAP?
Czyściłeś go z tego "pomarańczowego dziadostwa" ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Gochu » 18 maja 2016, 11:43

Wczoraj wykonałem zabieg mycia fap-a + katalizatora. Rozciąłem filtr w połowie ( najlepiej rozcinać w połowie bo wtedy fap ładnie odchodzi od katalizatora. Wszystko dokładnie umyłem karcherem. Dośc sporo leciało pomarańczowej wody (chyba tlenek ceru ) + kawałki sadzy. Przydało by się po myciu wszystko dokładnie wypalić palnikiem albo lutlampą. Myślałem żeby usunąć fapa elektronicznie, ale koszt samego przeprogramowania wynosił 600 zł ale ja uważam, że jest to za duża kwota. W moim przypadku koszty wynoszą 0 zł, bo wszystko wykonałem sam a fap-a pospawa mi znajomy za friko. Kolejnym argumentem jest to, że nie tracę normy emisji spalin euro 4. Powodem zapchania fap-a był poprzedni właściciel który auto użytkował głównie w mieście. Wszystkim polecam taki zabieg, a przy okazji demontażu fap-a można usunąć te nieszczęsne sitko które w wielu przypadkach jest powodem uszkodzenia turbiny.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez bartosh80 » 19 maja 2016, 18:45

A tak to wygląda – tlenek ceru zebrany z dna pojemnika po odparowaniu wody (wcześnie był filtr płukany).
Załączniki
DSCF3010.JPG
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2014, 12:29
Posty: 38 (0/4)
Auto: Volvo 1,6D 2008

Postprzez xANDy » 19 maja 2016, 19:38

Gochu napisał(a):można usunąć te nieszczęsne sitko które w wielu przypadkach jest powodem uszkodzenia turbiny
Coś mi się wydaje, że masz na myśli sitko restrykcji oleju, które jest zabezpieczeniem przed wydmuchaniem uszczelek w turbinie (żeby nadmierne ciśnienie nie poszło "na boki").
Ale może masz coś innego na myśli...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Gochu » 20 maja 2016, 11:37

Mi chodziło o ten element.
http://www.aussiefrogs.com/forum/attachments/citro%EBn-forum/53355d1393051077-c4-1-6-hdi-turbo-rebuild-pictures-20140222_161719.jpg
Czy może jest jeszcze jakieś inne sitko które jest powodem gorszego smarowania turbosprężarki ?
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323