Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez miru1968 » 26 sie 2011, 19:21

No cóż Miacho! masz racje ja wcale nie neguje twoich wypowiedzi tylko uważam że jak bańke rozetniesz to koszt płukania, dolewki płynu,zerowanie kalkulatora to podobny koszt jak jego wycięcie i problem zgłowy na zawsze.Swoja decyzje podjołem po przestudjowaniu innych for samochodowych opinie są podzielone wiekszośc jednak odradza płukanie bo to dwa razy robota.Jak sam zrobisz sobie płukanie to może i wystarczy na te kilkadzieśiąt km, ale jak oddasz do pseudo fachowca to niezdziw sie jak za jakis czas znowu będzie skucha. To jest cwane użądzenie ekologów :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez d&d » 12 wrz 2011, 16:11

Witam
Chciałbym zapytać czy wraz z usunięciem filtra FAP można usunąć równiez katalizator w maździe 3 1.6 diesel z 2005 roku????? Jaki jest wpływ braku katalizatora na silnik i na turbine????
Z góry dzięki za opinie
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 14:35
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007

Postprzez miru1968 » 12 wrz 2011, 16:24

Rozwarzałem też wycięcie kata ale gośc który mi robił obróbkę FAP-a odradził nie potrafie tego fachowo wytłumaczyc bo sie na tym nie znam. Własnie chodziło o turbine użył takiej nazwy bodajrze "owerbost" Napisz do takiego kolesia z forum KMINK on wycina FAP-y i KAT-y powie ci konkretnie o co biega
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez akostarek » 17 lis 2011, 20:11

Na polskim rynku pojawił się jakiś wspomagacz dla silników z filtrem cząstek stałych – JLM DPF Cleaner Fluid
Dobra wiadomość dla posiadaczy samochodów diesla z DPF/FAP. Na polskim rynku pojawił się innowacyjny płyn do czyszczenia filtrów cząstek stałych – JLM DPF Cleaner Fluid. Jest to najnowszy dodatek do paliwa specjalnie zaprojektowany aby poprawić wydajność i wydłużyć żywotność filtra cząstek stałych (DPF/FAP). Środek pomaga także w czyszczeniu zatkanych filtrów (kontrolka ostrzegawcza 1 stopnia) co umożliwia ich regenerację w trudnych warunkach jazdy miejskiej.


@ http://olejeismary.blogspot.com/2011/09 ... fluid.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez CezaR83 » 3 sty 2012, 01:03

akostarek napisał(a):Na polskim rynku pojawił się jakiś wspomagacz dla silników z filtrem cząstek stałych – JLM DPF Cleaner Fluid
Dobra wiadomość dla posiadaczy samochodów diesla z DPF/FAP. Na polskim rynku pojawił się innowacyjny płyn do czyszczenia filtrów cząstek stałych – JLM DPF Cleaner Fluid. Jest to najnowszy dodatek do paliwa specjalnie zaprojektowany aby poprawić wydajność i wydłużyć żywotność filtra cząstek stałych (DPF/FAP). Środek pomaga także w czyszczeniu zatkanych filtrów (kontrolka ostrzegawcza 1 stopnia) co umożliwia ich regenerację w trudnych warunkach jazdy miejskiej.


@ http://olejeismary.blogspot.com/2011/09 ... fluid.html


Zainteresowałem sie głębiej tą Twoja nowinką, ale Ty nam tu polecasz do DPFu dodatek a do FAPa jest coś innego... :P poza tym nie pojawił sie na Polskim rynku tylko informacja o tym sie pojawiła :P
Mianowicie JLM PAT Fluid którym można zastąpić znany nam wszystkim dodatek Eolys 176
Pytanie(a) za 100pkt, kiedy to będzie dostępne w Polsce i kto to będzie dystrybuował i za jaka cenę detaliczną? :D
...bo jak narazie to nawet w ichniejszym webshopie: Not found: Price
Obrazek
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 16:47
Posty: 2095 (46/9)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez akostarek » 3 sty 2012, 07:47

CezaR83 napisał(a):Zainteresowałem sie głębiej tą Twoja nowinką, ale Ty nam tu polecasz do DPFu dodatek a do FAPa jest coś innego...

nie zagłębiałem się w temat, wg artykułu jest też do FAPa. Dodatkowo jest to płyn który ma pomóc w sytuacjach "podbramkowych", natomiast Eolys 176 jest niezbędny do zwykłej eksploatacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 3 sty 2012, 12:23

akostarek napisał(a):nie zagłębiałem się w temat, wg artykułu jest też do FAPa. Dodatkowo jest to płyn który ma pomóc w sytuacjach "podbramkowych", natomiast Eolys 176 jest niezbędny do zwykłej eksploatacji.

Według informacji na stronie, płyn JLM PAT Fluid jest zamiennikiem Eolys-a i można go lać do zbiorniczka znajdującego się pod autem.
Zestaw 4,5L
Zestaw 1L
Ceny? Sugerując się cenami Eolysa na Allegro, JLM PAT Fluid w sprzedawanych opakowaniach wychodzi drożej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez CezaR83 » 3 sty 2012, 13:46

Dominooo napisał(a):Ceny? Sugerując się cenami Eolysa na Allegro, JLM PAT Fluid w sprzedawanych opakowaniach wychodzi drożej

Jeżeli jest tak zaj*bisty jak pisze polski bloger i wydłuży żywotność FAPa to chyba warto go zamienić przy następnej dolewce :P
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 16:47
Posty: 2095 (46/9)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Dominooo » 3 sty 2012, 14:22

CezaR83 napisał(a):Jeżeli jest tak zaj*bisty jak pisze polski bloger i wydłuży żywotność FAPa to chyba warto go zamienić przy następnej dolewce :P

Masz na myśli JLM DPF Cleaner Fluid czy JLM PAT Fluid, bo na blogu jest mowa tylko o JLM DPF Cleaner, a ten wlewa się do baku podczas tankowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez CezaR83 » 3 sty 2012, 14:58

Ogólnie myślę o wynalazku z pod znaku JLM w naszym przypadku to oczywista oczywistość że o JLM PAT Fluid. ;)
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 16:47
Posty: 2095 (46/9)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Ralf2107 » 7 sty 2012, 19:01

No i stało się, zapaliła się kontrolka silnika co oznacz końcówkę płynu katalicznego... Filtr od nowości, przebieg 145k km mam ją od przebiegu 127k km i wtedy miała prawie pełen zbiorniczek eloys-u, co oznacza chyba końcówkę życia filtra skoro niby dolewa się co 60k km, a u mnie po 20k km już się kończy. Fakt, że 70% przebiegu był robiony w mieście. Jak sądzicie jest sens dolewania płynu powiedzmy za ok 300zł, czy od razu go usunąć i mieć św. spokój na przyszłość. Znajomy mechanik może mi go wyciąć wraz z przestawieniem kompa za ok 700zł, robił już tak kilka razy i jeszcze nie miał reklamacji, więc chyba potrafi...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 11:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez akostarek » 7 sty 2012, 19:11

płyn się raczej nie skończył tak szybko, chyba że tankowałeś po parę litrów, odczytaj kody błędów z ECU zanim zaczniesz działać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Ralf2107 » 7 sty 2012, 21:38

Przeważnie tankuje za 100. A po tym jak się zapalił check, madzia weszła w tryb serwisowy, czyli do 3k obroty, po przejechaniu kilku km w "trasie" trzymając te 3 tyś obr. zaczęła normalnie kręcić. Jest jakiś domowy sposób na sprawdzanie błędów ? Jakieś programy, którymi mógłbym sam sprawdzić ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 11:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez akostarek » 7 sty 2012, 21:56

musiałbyś mieć interface do OBD, możesz zobaczyć czy w zbiorniczku na płyn katalityczny coś zostało, w tym wątku jest chyba nawet zdjęcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Ralf2107 » 8 sty 2012, 19:41

Dzisiaj jadąc do sklepu świecił się chceck. Po wyjściu ze sklepu, odpalam auto, chceck zgasł... i o co chodzi ? Pewnie bez podłączenia do kompa nic się nie dowiem.
Nie wiem czy to istotne, ale chceck zaświecił mi się wczoraj po zjechaniu z krawężnika, przez myśl mi przeszło, że może zabujało zbiorniczkiem z płynem katalitycznym i zaświecił się niski poziom ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 11:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez akostarek » 8 sty 2012, 19:45

Dodatek do paliwa jest wtryskiwany po tankowaniu, wiec gdyby powodem był niski poziom płynu to pewnie zaświecił by się po tankowaniu. Świecenie tej kontrolki może być powodowane przez nieprawidłowe odczyty z wielu czujników, może któryś nie łączy ? Albo coś innego szwankuje <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Vanquish » 13 sty 2012, 16:19

Czy fakt wypalania się FAP wiąże się z delikatnie nierównymi obrotami na biegu jałowym, lekko nierówną pracą silnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2010, 14:45
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 3 2.0 120 KM 2016 Enso

Postprzez Miacho » 14 sty 2012, 17:22

Czy fakt wypalania się FAP wiąże się z delikatnie nierównymi obrotami na biegu jałowym, lekko nierówną pracą silnika?

Raczej nie. Filtr przepala się w trakcie jazdy, a w mieście objawia się to najczęściej włączeniem wentylatorów, czasami jak "przygotowuje się do wypalania" zaczyna się od lekko zwiększonych obrotów na jałowym, później wentylatory (chodzi mi o wypalanie w warunkach miejskich, korki itp.).

co oznacza chyba końcówkę życia filtra skoro niby dolewa się co 60k km, a u mnie po 20k km już się kończy

Myślę, że niekoniecznie. Tak jak pisał a akostarek problem może tkwić gdzie indziej – np. pływak w zbiorniczku – jest zima może coś przymarzło? Różne mogą być powody.

Jakieś programy, którymi mógłbym sam sprawdzić ?
Tutaj pomoże tylko IDS (ASO lub dobre serwisy typy MazVagTech w Mysłowicach), dzięki niemu można sprawdzić poziom płynu – ale jak coś jest nie tak z pływakiem to i tak będzie pokazywał nieprawdę. Przy okazji polecam sprawdzić odczyt klapki wlewu paliwa, czy komputer widzi ją w prawidłowej pozycji otwarta/zamknięta – może to być też powodem szybszego zużycia płynu.

PS: Zgodnie z wytycznymi ASO – pierwsze zapalenie się kontroli z błędem niskiego poziomu płynu katalicznego sygnalizuje, że płynu powinno jeszcze wystarczyć na trzy pełne tankowania – testowanie tej wskazówki na własną odpowiedzialność :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 12:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Johny Bravo » 20 sty 2012, 00:14

Ja chciałem wymienić filtr przy 115k, ale dolałem płynu w ASO. Mam teraz 201k (w 2,5 roku), to chyba rekord tego forum :) Ale przepalanie włącza się już co 80km. Pytałem w ASO czy mogę jeździć aż do zapalenia engine check ze wskazaniem na filtr – potwierdzili, nie ma sensu wymieniać wcześniej. Ze względu na częste przepalanie średnie spalanie podskoczyło o 0,8l / 100 km.
Od 140k tankuję zawsze do pełna (wyczytałem tą wskazówkę na forum), a 70% przebiegu zrobiłem na autostradzie.

Pozdrawiam
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 13:06
Posty: 12
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD

Postprzez Ralf2107 » 31 sty 2012, 18:27

Dzisiaj sprawdziłem błędy i są następujące:
P2458
P0299
P242F
P2142

Mam się czymś przejmować ? Dodam, że auto jeździ normalnie, jedynie zużycie paliwa podskoczyło do 6,9 ale raczej to przez pogodę. I Rano przy temp -15 przez pierwsze kilka sekund (ok 5-10) silnik nierówno pracuje, ale po chwili jest już dobrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 11:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323