Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny
Witam, mam problem i nie mam pojecia, jak go ruszyc. Posiadam Mazde 1.6 MZ-CD (2006 rok, 140k km).
Opisze szybko problem: wczoraj wieczorem podczas jazdy samochod stracil wiekszosc mocy i dodatkowo obroty nie chcialy wkoczyc ponad ~3tys. Kilkukrotnie gasilem/wlaczalem silnik ale nic to nie dawalo. Nie pali się zadna kontrolka wiec nie wiem, czy moze to byc tryb awaryjny?
Dzisiaj rano wszystko bylo w normie ale tylko przez pierwszy kilometr (turbina dzialala, standardowa moc) i pozniej pojawil sie ten sam problem.
Dodam, ze okolo 3 miesiace temu wymienialem filtr paliwa oraz oleju wiec one raczej odpadaja. Samochod posiadam od kilku miesiecy, kupilem go z przebiegiem ~134k km i ciezko mi powiedziec, czy cokolwiek w FAPie bylo wymieniane (np. ten plyn).
Co moze byc przyczyna? Czy to moze miec zwiazek z FAPem?
Do tej pory przeczytalem wiele tematów z tym związanych ale odpowiedzi jest wiele
– fap
– świece (wymiana pomogla kilku osobom przy tych samych objawach)
– przeplywomierz
Zastanawiam się, czy jechac podpiac samochod pod komputer? Jeśli tak, czy ktos moglby polecic dobrego specjaliste od mazd w okolicach Krakowa/Tarnowa?
Pozdrawiam!
Opisze szybko problem: wczoraj wieczorem podczas jazdy samochod stracil wiekszosc mocy i dodatkowo obroty nie chcialy wkoczyc ponad ~3tys. Kilkukrotnie gasilem/wlaczalem silnik ale nic to nie dawalo. Nie pali się zadna kontrolka wiec nie wiem, czy moze to byc tryb awaryjny?
Dzisiaj rano wszystko bylo w normie ale tylko przez pierwszy kilometr (turbina dzialala, standardowa moc) i pozniej pojawil sie ten sam problem.
Dodam, ze okolo 3 miesiace temu wymienialem filtr paliwa oraz oleju wiec one raczej odpadaja. Samochod posiadam od kilku miesiecy, kupilem go z przebiegiem ~134k km i ciezko mi powiedziec, czy cokolwiek w FAPie bylo wymieniane (np. ten plyn).
Co moze byc przyczyna? Czy to moze miec zwiazek z FAPem?
Do tej pory przeczytalem wiele tematów z tym związanych ale odpowiedzi jest wiele
– fap
– świece (wymiana pomogla kilku osobom przy tych samych objawach)
– przeplywomierz
Zastanawiam się, czy jechac podpiac samochod pod komputer? Jeśli tak, czy ktos moglby polecic dobrego specjaliste od mazd w okolicach Krakowa/Tarnowa?
Pozdrawiam!
bercikz napisał(a):Wie ktoś jak się ma czyszczenie filtra FAP myjką ciśnieniową w stosunku do wymiany na nowy? Biorąc pod uwagę, że FAP zapycha się po 120-140K przez tlenek cernu zawarty w Eolys to płukanie powinno rozwiązać problem. Ktoś coś ?
Kolega Miacho równiez płukal swojego FAPa:
viewtopic.php?p=2753668#p2753668
po tym poście wnioskuje, że pomogło na krótko.
Mercier
Jeśli potrafisz odczytać parametry z silnika za pomoca budzika to nie musisz nigdzie jechać. W przeciwnym wypadku poszukaj pomocy tutaj:
viewtopic.php?t=564
PS: dostaniesz w ucho jak po rozwiązaniu problemu nie napiszesz co sie stało
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Do moich problemow dodam tyle, ze przed momentem zrobilem kilka kilometrow i nagle, w trakcie jazdy auto zaczelo zachowywac sie normalnie-> przez kilka minut była moc i zryw (moim zdaniem nieco mniejszy niz zwykle, ale _znacząco_ różniący sie od ostatnich 2 dni) natomiast po postoju na czerwonym świetle, auto znów zaczelo mulic.
Dodatkowo stojac w miejscu na biegu jalowym osiagam bez problemu wysokie obroty natomias podczas jazdy zatrzymuje sie na 3k. Czy to nie jest przypadkiem bardziej cos mechanicznego niz elektrycznego?
Pozdrawiam!
Dodatkowo stojac w miejscu na biegu jalowym osiagam bez problemu wysokie obroty natomias podczas jazdy zatrzymuje sie na 3k. Czy to nie jest przypadkiem bardziej cos mechanicznego niz elektrycznego?
Pozdrawiam!
Wygrzebałem filmik sprzed roku .
Dokładnie ten sam silnik , tyle,że w budzie Forda.
On pracował do 3100-3200 obrotów i odcinka :
https://www.facebook.com/video.php?v=27 ... =2&theater
Ew. uszkodzenie mechaniczne w silniku bez problemu zdiagnozuje w Krakowie , czy Tarnowie każdy przyzwoity serwis zajmujący się grupą PSA , Fordem , lub Volvo .
Dokładnie ten sam silnik , tyle,że w budzie Forda.
On pracował do 3100-3200 obrotów i odcinka :
https://www.facebook.com/video.php?v=27 ... =2&theater
Ew. uszkodzenie mechaniczne w silniku bez problemu zdiagnozuje w Krakowie , czy Tarnowie każdy przyzwoity serwis zajmujący się grupą PSA , Fordem , lub Volvo .
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
U mnie kiedyś zacięła się turbina w trasie nagle zamuliło auto i też nie kręcił więcej jak do ok 3100-3200obr/min, ale na postoju również tylko do tylu. Podczas tego auto zaczęło kopcić na czarno nie mocno ale było widać. Pomogło podpięcie pod kompa i skasowanie błędu (niestety nie wiem jakiego).
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Mercier,
czy naprawiłeś samochód ? jeśli tak , to bądź tak dobry i podziel się informacją
czy naprawiłeś samochód ? jeśli tak , to bądź tak dobry i podziel się informacją
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Mam identyczny problem jak kolega Mercier, tutaj link do wątku: viewtopic.php?f=469&t=179196&p=2985402#p2985402
I bardzo chętnie dowiem się jaka była przyczyna !
I bardzo chętnie dowiem się jaka była przyczyna !
Szukałeś po mechanikach specjalizujących się w PSA , lub Ford ?
Tego jeździ od cholery po naszych drogach i na pewno Ci doradzi .
Spróbuj się skontaktować ze Smile – to z tego co widać świetny fachowiec – może Ci coś doradzi
Tego jeździ od cholery po naszych drogach i na pewno Ci doradzi .
Spróbuj się skontaktować ze Smile – to z tego co widać świetny fachowiec – może Ci coś doradzi
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Udalo mi sie w koncu rozwiazac problem.
Okazalo sie, ze przyczyna nie byla w ogole zwiazana z FAPem- byly to swiece żarowe. Komputer pokazywal blad P0380. Widzac go, conajmniej 6 mechanikow u ktorych bylem (w tym ASO Mazdy) zapewnilo mnie, ze nie ma najmniejszych szans na to, aby przyczyną braku mocy byly swiece zarowe. Okazuje sie, ze jednak to one powoduja w tych silnikach tryb awaryjny gdy sie wypalą a dodatkowo nie sygnalizuje tego zadna kontrolka. Po wymianie czterech świec auto jedzie jak nowe.
Po raz kolejny forum okazalo sie bezcenne i oszczedzilo mi około 1,2k zl (pisalem o wycenie kilka postów wyżej). Dzięki za pomoc "smile" oraz "marcinklin".
Pozdrawiam!
Okazalo sie, ze przyczyna nie byla w ogole zwiazana z FAPem- byly to swiece żarowe. Komputer pokazywal blad P0380. Widzac go, conajmniej 6 mechanikow u ktorych bylem (w tym ASO Mazdy) zapewnilo mnie, ze nie ma najmniejszych szans na to, aby przyczyną braku mocy byly swiece zarowe. Okazuje sie, ze jednak to one powoduja w tych silnikach tryb awaryjny gdy sie wypalą a dodatkowo nie sygnalizuje tego zadna kontrolka. Po wymianie czterech świec auto jedzie jak nowe.
Po raz kolejny forum okazalo sie bezcenne i oszczedzilo mi około 1,2k zl (pisalem o wycenie kilka postów wyżej). Dzięki za pomoc "smile" oraz "marcinklin".
Pozdrawiam!
Witam
Posiadam auto Mazda 3 HB 1.6 Diesel 110KM z roku 2006 z FAP
Po podłaczeniu do komputera pokazuje błędy dotyczące filtra cząsteczek stałych:
P2458 – Czas trwania regeneracji filtra cząsteczek stałych
P2584 – Żądanie MIL modułu sterowania dodatkami paliwa
oraz
P0646 – Niski obwód prądowy sterowania przekaźnika sprzęgła A/C
Płyn kataliczny został dolany już do pełna.
Niestety ale jak pojechałem na adaptację wyrównania poziomu płynu katalicznego, komputer nie był w stanie jej wykonać.
Podobno przyczyna może być taka że uszkodzony jest czujnik poziomu płynu lub zapchany filtr cząsteczek stałych.
W tym wypadku najrozsądniejsze będzie usunięcie tego filtra lub jeżeli jeszcze nie jest za późno regeneracja.
I stąd moje pytanie? Gdzie najlepiej i za rozsądne pieniądze w Warszawie lub okolicach można dokonać tego zabiegu?
Czy ktoś z kolegów robił lub ma namiary na warsztat który zrobi to dobrze?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Rafał
Posiadam auto Mazda 3 HB 1.6 Diesel 110KM z roku 2006 z FAP
Po podłaczeniu do komputera pokazuje błędy dotyczące filtra cząsteczek stałych:
P2458 – Czas trwania regeneracji filtra cząsteczek stałych
P2584 – Żądanie MIL modułu sterowania dodatkami paliwa
oraz
P0646 – Niski obwód prądowy sterowania przekaźnika sprzęgła A/C
Płyn kataliczny został dolany już do pełna.
Niestety ale jak pojechałem na adaptację wyrównania poziomu płynu katalicznego, komputer nie był w stanie jej wykonać.
Podobno przyczyna może być taka że uszkodzony jest czujnik poziomu płynu lub zapchany filtr cząsteczek stałych.
W tym wypadku najrozsądniejsze będzie usunięcie tego filtra lub jeżeli jeszcze nie jest za późno regeneracja.
I stąd moje pytanie? Gdzie najlepiej i za rozsądne pieniądze w Warszawie lub okolicach można dokonać tego zabiegu?
Czy ktoś z kolegów robił lub ma namiary na warsztat który zrobi to dobrze?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Rafał
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
Pływaka nie ma.
Dolewasz płyn do pełna, resetujesz kalkulator dodatku i od tego czasu komputer wie, że dodatku ma powiedzmy na 1000 "dolewek do pełnego baku".... Później może ten dodatek fizycznie być w zbiorniczku ale komputer i tak go widzi jako "pusty".
Dolewasz płyn do pełna, resetujesz kalkulator dodatku i od tego czasu komputer wie, że dodatku ma powiedzmy na 1000 "dolewek do pełnego baku".... Później może ten dodatek fizycznie być w zbiorniczku ale komputer i tak go widzi jako "pusty".
I tu potwierdza się nie używanie wyszukiwarki, nie czytanie tego co juz od dawna jest na forum:
viewtopic.php?f=469&t=171627
– zmień kowala bo popsuje Ci auto i zrujnuje portfel.
widmo82 napisał(a):Diagnosta kasuje kod błędu, ale robi to w nieodpowiedni sposób tzn. nie stosując sie do instrukcji podawanej przez serwisówkę dla danego kodu błędu, nie zna auta, nie wie gdzie w uzywanym oprogramowaniu kliknąć itd. Stawia diagnozę: płyn dolany, czujnik nie rozpoznaje prawidłowo poziomu czyli jest uszkodzony. Jedź Pan kup czujnik. Czujnik kupiony i nadal coś nie tak. Panie, może usuniemy tego FAPa?
viewtopic.php?f=469&t=171627
– zmień kowala bo popsuje Ci auto i zrujnuje portfel.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam wszystkich
Noszę się z zamiarem kupna, mazda 3 1.6 "cdti" taki symbol silnika podaje sprzedający,
Moje pytanie... Czy ten samochód fabrycznie był wyposażony w FAP ?
mazda 3, 1.6 109km, pierwsza rejestracja październik 2006, z tyłu lampy Led czyli po lifcie, dobrze rozumiem ?
Z góry dziękuje za odp, pozdrawiam
Noszę się z zamiarem kupna, mazda 3 1.6 "cdti" taki symbol silnika podaje sprzedający,
Moje pytanie... Czy ten samochód fabrycznie był wyposażony w FAP ?
mazda 3, 1.6 109km, pierwsza rejestracja październik 2006, z tyłu lampy Led czyli po lifcie, dobrze rozumiem ?
Z góry dziękuje za odp, pozdrawiam
- Od: 15 lip 2015, 15:54
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3BK, 1.6 CDTi 109KM
smile napisał(a):5 biegów, HI POWER, filtr FAP + płyn katalityczny. Ostatni wpis serwisowy z przebiegiem 166 tyś km – powinien mieć już FAPa wymienionego na nowy.
Bardzo dziękuję za szybka odpowiedź, mam jeszcze pytanie o dokładna datę tego ostatniego wpisu przy przebiegu 166 tyś, podobno Madzia została sprowadzona do Polski przy przebiegu 150tys
)
- Od: 15 lip 2015, 15:54
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3BK, 1.6 CDTi 109KM
Z pamięci to chyba 2013 rok, jutro sprawdzę i potwierdzę. Warto podjechać do ASO z dowodem rejestracyjnym i poprosić o wydruk z DSR ( darmowy po okazaniu dowodu rejestracyjnego) to będziesz wiedział co dokładnie i gdzie i kiedy było robione. Ewentualnie odpłatnie u Marianka, też może raport z DSR zassać. Pozdr i daj spać
TapTalk na Sony M2
TapTalk na Sony M2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości