Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez Mephic » 11 kwi 2014, 21:21

Odszczekuje to co napisałem bo oczywiście to jednak nie filtr :) wracam do tematu mazda gasnie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez talk_about85 » 12 kwi 2014, 07:58

akostarek napisał(a):Nie słyszałem wcześniej o tym dławiku, ale jego rolą jest pewnie po prostu wymuszenie zbliżonego przepływu spalin jak w przypadku obecności filtra.
Dopytałbym się tylko czy modyfikacja softu załatwi też sprawę z całym układem dozującym, czy np trzeba będzie dolewać ropy zamiast eolysu.


Uzyskalem taka odpowiedz:

"Mało kto słyszał o dławiku z rurą, bo większość usuwa i zostawia pustą puszkę, a to może powodować overboosty, czyli przeładowania turbiny
nic nie trzeba dolewać do zamiast Eolysu, system zostaje wyłączony"

Przeladowania turbiny to dosc niebiezpieczna sprawa i jesli moga sie one pojawiac to według mnie facet wie co robi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez znachor5 » 13 kwi 2014, 20:53

Witam koledzy a możecie polecieć kogoś do wycięcia FAP zastanawiam się nad zakładem w kokoszkowie pod Starogardem Gdańskim, korzystał ktoś z ich usług. Szukam dobrego zakładu na pomorzu lub zachodniopomorskim.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez widmo82 » 7 maja 2014, 11:35

Pytanko (zadane też tu: viewtopic.php?p=2850960#p2850960 )
Po zaswieceniu sie kontrolki silnika i dolaniu czynnika Eolys... podobno trzeba resetnąć liczbę tankowań/stan czynnika – robił to ktoś? Jeśli tak to czy wystarczy np. Torque na Androida i ELM327?
Moze wystarczy wywalic blad o braku czynnika i juz nie wroci? Szukam kogoc co był już w takiej sytuacji.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez miru1968 » 7 maja 2014, 11:40

widmo82 napisał(a):Moze wystarczy wywalic blad o braku czynnika i juz nie wroci?

Wróci, a resetować mozesz tylko IDS-em
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez janek001 » 11 maja 2014, 11:28

tak poważne rzeczy tylko ids i fachowiec , bo se bidy napytasz !
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez Dominooo » 9 lip 2014, 23:22

Podjąłem decyzję o usunięciu FAP-a. Za kilka dni jadę pozbyć się tego ustrojstwa. Wizyta już umówiona.
FAP będzie usunięty ze sterownika (żadne emulatory) oraz fizycznie będzie usunięty zapychający się wkład. Z tego co się dowiedziałem, w puszcze zostaje katalizator, a w miejsce wkładu filtra cząstek, spece wstawiają "coś" co jest również nazwane wkładem. Ma to służyć ograniczeniu hałasu w pustej puszce. Pozostałe części czyli czujniki itp. zostają na swoim miejscu, gdyż nie ma potrzeby demontażu.
Instalacja będzie wyglądała jak fabryczna...

Usuwam, gdyż mam dosyć bardzo częstego wypalania (co 100km), poza tym ostatnio odczuwam, że silnik jest zamulony, głośniejszy, podczas wypalania słychać jego nierównomierną pracę (jakieś dziwne wycie) i syczenie powietrza przy około 2000obr. Objawy te występują tylko podczas wypalania.
Płynu katalitycznego mam bardzo mało i nie zamierzam uzupełniać ze względu na jego koszt.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez widmo82 » 10 lip 2014, 08:24

Dominooo napisał(a):Płynu katalitycznego mam bardzo mało i nie zamierzam uzupełniać ze względu na jego koszt

Nie kwestionuję twojej dycyzji o wywaleniu całkowicie filtra, ale co do demonizowania kosztu płynu to przesadzasz. Nie mniej jednak trzymam kciuki, abyś nie żałował decyzji, którą podjąłeś.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Dominooo » 10 lip 2014, 15:18

A dlaczego miałbym żałować lub czego miałbym żałować? Wypalania co 100 km i dziwnego zachowania auta? Od dłuższego czasu jeżdżę tylko po zakorkowanym mieście codziennie wykonując kilkanaście km w obie strony. Pech jest taki że za każdym razem podjeżdżam pod dom lub pod firmę i w tym momencie włącza się wypalanie. O ile spod domu mogę sobie pozwolić na przejażdżkę to spod firmy już niestety nie.
Kiedyś powiedziałem, że co to za problem przejechać się, ale zmieniłem zdanie ponieważ stało się to uciążliwe. Do tego dochodzą jeszcze inne objawy, o których napisałem w poprzednim poście.

Jeśli będę miał jakieś negatywne skutki usunięcia filtra to na pewno poinformuję tutaj o tym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez widmo82 » 10 lip 2014, 17:02

Chodziło mi o to, że na forum trafiały się osoby, które po usunięciu FAPa nadal miały dziwne zachowania silnika. Zapewne większość problemów to efekt błedów "specjalistów" od usuwania FAPa i dlatego trzymam kciuki, aby w przypadku Twojego auta obeszło się bez problemów.
Mój komentarz miał na celu nie tyle zachęcenie Ciebie do ratowania posiadanego FAPa co zwrócenie uwagi, że część osób zbyt szybko podejmują decyzje o usunięciu FAPa, często na podstawie błędnej diagnozy mechaników. Moje zdanie na chwilę obecną jest takie, że jeśli są szanse, aby filtr został to należy z nich korzystać (dolewki). Fakt, wypalania szybciej niż co 100km to w niedługim czasie może Twoje auto wpaść w tryb serwisowy a wtedy raczej nie ma odwrotu.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Dominooo » 10 lip 2014, 17:13

Rozumiem Twoje intencje :)
Byłem i również jestem zdania, że jeśli jest wszystko OK to nie ma co kombinować na siłę i usuwać FAP-a.
Problem w tym, że problemy u mnie już się pojawiły.

Turbosprężarka też mi padła podczas wypalania...

Dokładnie jak napisałeś, większość problemów po usunięciu to błędy "specjalistów".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez uszol90 » 21 lip 2014, 23:58

Witajcie, mam pytanko do was, mianowicie mam M3 z silnikiem Y6 oraz FAP'em.
Zresetowałem sobie ilość dodatku do paliwa... (nie wiem ile jest fizycznie dodatku). Od paru tankowań (zawsze do pełna) obserwuje dane jakie podaje moduł sterowania dodatkiem do paliwa i ciągle jest 100%, dolano 0kg. Korek działa prawidłowo. Jakieś pomysły?

W ECU mam błąd z statusem "nieciągły" Proces regeneracji filtra przekroczony czas – czy jakoś tak.
Niedawno jakieś 1kkm temu wyczyściłem FAPa co poskutkowało dużo rzadszym wypalaniem i spadkiem średniego zużycia paliwa o ok. 1-1,5l ! ( teraz wypala sie co 150-200km – a wcześniej nawet po ok 5km jak się tylko dogrzał silnik do 90' włączało się wypalanie...) Martwi mnie jedynie to że nie pobiera tego dodatku... Podczas procesu "dolewania płynu" słychać jakąś tam pompkę w okolicy zbiornika paliwa... błędów w sterowniku do dodatku brak, adaptacje przechodzi bez błędów itd. Auto smiga normalnie...

Przy okazji gdzie kupić dodatek ?

Pozdrawiam, i dziękuje za wszystkie sugestie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez wozio » 23 lip 2014, 12:11

Jakby kogoś interesowało: tak wygląda wypalanie filtra. Moj ma juz ponad 200kkm, bede go albo wymienial na nowy albo wycinal, tego jeszcze nie wiem :)

Na wykresie widac ze przed wypalaniem wartosc DP_DPF (roznicowy czujnik cisnienia) pokazuje wartosci okolo 3 na jalowym do okolo 30 przy 2000 rpm. Po rozgrzaniu silnika nastepuje wypalanie (wzrost temp spalin do prawie 600 st C). Po wypaleniu (zeruje sie przebieg od wypalenia: DIST_REGEN) DP_DPF pokazuje 1 na jalowym i okolo 10 przy 2000.

Pozdr
Piotrek
Załączniki
DPF regeneration ash full.png
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 20:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

Postprzez talk_about85 » 24 lip 2014, 21:10

U mnie na chwile obecna sytuacja wyglada tak ze praktycznie za kazdym razem rozpoczyna sie wypalanie gdy zblize sie obrotami do 3 tys. i powiem Wam ze juz zaczyna mnie to coraz bardziej draznic :|. Staram sie nie przekraczac tej magicznej dla mnie granicy ale z drugiej strony chcialbym zeby chociaz raz/dwa razy w tygodniu turbina sie zalaczyla zeby mogla odzyc. Oczywiscie da sie tak jezdzic ale chyba nie tak to powinno wygladac. Dalej sie zastanawiam jak sprawdzic zapchanie filtra czestek stalych bo do najblizszego ASO mam okolo 300 km w obydwie strony a w moich rejonach nikt nie slyszal o IDSie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez uszol90 » 24 lip 2014, 23:24

hm no wartowało by sprawdzić co tam słychać w tej Twojej Madzi czy fapa można jeszcze odratować czy lepiej wymienić/dezaktywować... zapraszam do siebie jak nie ma Ci kto pod komputerek podłączyć:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez wozio » 25 lip 2014, 07:15

Dalej sie zastanawiam jak sprawdzic zapchanie filtra czestek stalych bo do najblizszego ASO mam okolo 300 km w obydwie strony a w moich rejonach nikt nie slyszal o IDSie.

Najprostszy interfejs elm327 z allegro na bluetooth i program FORscan i mozna sie bawic w diagnostyke. Masz pare parametrow ktore okreslaja stan DPFa: DIS_ASHFULL (obliczony dystans kiedy filtr bedzie zapchany popiolem), DP_DPF (roznica cisnienia przed i po filtrze, na nowym filtrze jest do 5, u mnie jak widac momentami ponad 40, mam filtr do wymiany :)), DIST_REGEN (dystans od ostatniej regeneracji).

Pozdr
Piotrek
Załączniki
forscan.png
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 20:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

Postprzez uszol90 » 25 lip 2014, 08:18

DIS_ASHFULL 0.0 km? Tą wartość można wyzerować wtedy będzie 10000km dobrze mówię?
u siebie mam tak (wszystkie odczyty na postoju):

jakieś 200km po wypalaniu
na jałowym różnica ciśnień wynosi = 0,19kPa
2tyś = 0,79kPa
3tyś = 3,5Kpa
----------------------
11km po wypalaniu:
na jałowym = 0kPa
2tyś = 0.69kPa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez wozio » 25 lip 2014, 13:36

To IDSem sprawdzasz? Bo FORscan pokazuje DP z dokladnoscia do 1 kPa czyli u Ciebie by bylo po wypalaniu caly czas 0 ;)

Ano DIS_ASHFULL mam zero bo ten DPF ma 200 kkm a powinien byc wymieniony przy 120 :) Resetuje sie ta wartosc podczas procedury DPF reset, ale ona nie jest na sztywno tylko jest przeliczana przez PCM: http://forscan.org/forum/viewtopic.php? ... d730d024aa
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 20:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

Postprzez uszol90 » 25 lip 2014, 19:03

Nie IDSem, nie żadnym ELM'em.
Mam możliwość wymuszonej regeneracji, adaptacji nowego DPF'a/FAP'a itd.
Adaptacji silniczka od EGR, przepustnic itd. gdyby ktoś potrzebował służę pomocą.
U mnie po wyzerowaniu FAPa w którymś tam bloku pomiarowym mam 100000km (w poście wyżej mi jedno zero brakło :P ) , i odlicza do 0km – gdy dojdzie do 0km prawdopodobnie auto wpada w tryb awaryjny i serwis – ZEROWANIE i auto dalej smiga – jazda po autostradach itd. nic tu nie pomoże – testowane na mazdzie6 z silnikiem 2.0 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez talk_about85 » 27 lip 2014, 18:06

Po rozmowach z jednym z forumowiczow dowiedzialem sie ze jednak jest mozliwe wyplukanie FAPa pod odpowiednim cisnieniem bez zadnego rozbierania i zabieg jest skuteczny. Tak wiec albo nie pamietam albo nikt tego tutaj wczesniej tego nie praktykowal. Na pewno byla mowa o rozbieranej obudowie filtra i czyszczeniu go w Pugach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323