wiedzialem ze w koncu o cos bede musial zapytac no i jest sprawa.
otoz przymierzalem sie do wymiany filtrow i oleju.
zaczalem od filtra powietrza, patrze a tu olej w filtrze.
od strony silnika mamy taki przewod zamocowany na zatrzaskach i tam widac ze z niego sie saczy bo pod nim jest wigotno.z drugiej strony filtra (od turbiny?) przy wejsciu przewodu tez byl olej, tylko ze sporo mniej niz powyzej.
teraz pytanie, czy to tak ma byc?
jezeli nie to co to moze byc i czy mozna sobie samemu poradzic czy pozostaje jakis konkretny warsztat
na zdjeciu widac ze ktos tez chyba mial problem z tym wezem (fotka z forum) bo konkretnie zadrutowany chyba
edit:
eksploatacja normalna, bez zadnych ekstremalnychzylowan. zadnych objawow spadku mocy, ubytkow oleju.oleju zalano chyba nawet ciut za duzo.moze to tez byc powod?
przy okazji zapytam czy mycie wezow z oleju woda wystarczy czy uzywa sie do tego celu specyfikow?
olej w filtrze powietrza
Strona 1 z 1
widze ze 0 odzewu.no trudno moze jestem pierwszy z tym problemem w madzi
na fordzie znalazlem dokladnie ten sam problem tylko tam to juz sie chyba lalo konkretnie
http://forum.focusklubpolska.pl/viewtop ... sc&start=0
a skonczylo sie po wyczerpujacej walce z ASO forda tak:
na fordzie znalazlem dokladnie ten sam problem tylko tam to juz sie chyba lalo konkretnie
W moim C-Maxie 1.6 TDCI 109 KM występuje dziwne zjawisko z którym nie może sobie poradzić obsługa serwisu autoryzowanego, a mianowicie do filtra powietrza przedostaje się olej znad pokrywy korbowodu poprzez separator oleju znajdujący się w gumowej rurze, który notabene służy do zatrzymywania oleju a przepuszczania wyłącznie oparów.
Jest to wada fabryczna w C-Maxach 1.6TDCI wyprodukowanych do 31.07.2004 i została ona opisana w biuletynie technicznym forda TSB 13/2005. Wedle tego biuletynu zalecana jest wymiana gwarancyjna gumowej rury wraz z separatorem, która łączy z jednej strony filtr powietrza z turbiną oraz odnogą na środku łączącą się z pokrywą korbowodu.
Serwis wymienił dwukrotnie wspomnianą rurę gumową jednakże bez rezultatu – olej nadal się przedostaje do filtra powietrza i zabrudza jego wkład.
http://forum.focusklubpolska.pl/viewtop ... sc&start=0
a skonczylo sie po wyczerpujacej walce z ASO forda tak:
Wczoraj, po 19 dnia spędzonych w serwisie odebrałem auto. Lista napraw jest długa, wymienili:
-pokrywe dekla,
-kolektor ssący,
-przewody paliwowe doprowadzające paliwo do cylindrów,
-przepływomierz,
-wiazkę elektryczną do przepływomierza,
-obudowe filtra powietrza,
-wkład filtra powietrza,
-zawór recyrkulacji spalin EGR –> zgodnie z TSB SSM5310,
-moduł sterujący silnika –> zgodnie z TSB SSM5310
Dodatkowo wgrali najnowszy firmware z plyty WDS B41.
Test turbiny wykazał, że pompuje ona powietrze do 1,96 bara.
Po tej naprawie silnik chodzi bez zastrzeżeń, nic go nie dławi, ciągnie równo.
Tym razem obsługa serwisu była jak najbardziej miła i na odpowiednim poziomie.
Jednakże pozostaje pewien zgrzyt ...otóż znów potwierdzili że problem ten występuje we wszystkich silnikach z grupy PSA, które są motowane w Fordach –> ale jezeli tak to po co wymienili tyle elementów Już sam nie wiem wierzyć czy nie. Na razie do filtra nie zaglądałem, ale nie omieszkam tego zrobic po przejechaniu paru tysięcy km.
Idąc po rozum do głowy wykupiłem też wczoraj polisę w DAS. Od dzisiaj moją tylną szybę zdobi emblemat DAS.
Jeśli inni Użytkownicy mają podobnie i faktycznie w Fordzie stwierdzono usterkę całej partii tych silników 1.6 od PSA, to warto zapytać w MMP o tę sprawę w "trójce".
pekniecie to norma tez mi zatrzask pekł a co do oleju tez mam jakieś tam ilości ale na 15 tys km w silniku ubyło 3-5 mm na bagnecie wiec raczej to są śladowe ilości i według mnie to w niczym nie przeszkadza
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
no i [tiiit] bombki szczelil chyba
przy czyszczeniu z oleju wszystkich elementow chyba uszkodzilem czujnik znajdujacy sie w obudowie filtra powietrza. (jak mozna uszkodzic cos malutkim pedzelkiem to nie zrozumiem nigdy).
ile takie cudo moze kosztowac bo az sie boje i czy szukac oryg w aso czy zamienniki?
przy czyszczeniu z oleju wszystkich elementow chyba uszkodzilem czujnik znajdujacy sie w obudowie filtra powietrza. (jak mozna uszkodzic cos malutkim pedzelkiem to nie zrozumiem nigdy).
ile takie cudo moze kosztowac bo az sie boje i czy szukac oryg w aso czy zamienniki?
Chyba wszystkie 3 mają ten problem ....andrzej 08 napisał(a):czy to tak ma byc?
Mozna , kup w sklepie ( market ) tzw. " druciak " ( metalowy zmywak ) wepchnij kawałek do odmy , cały wydmuchiwany olej zatrzyma sie na nim – filtr bedzie czysty.andrzej 08 napisał(a):czy mozna sobie samemu poradzic
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
az trudno w to uwierzyc bo tutaj nie widac aby ktos inny mial ten problem
dzieki za rade.skorzystam a o efektach wspomne za jakis czas
ale ta polerka i tak bedzie mnie drogo kosztowala
od teraz jak zobacze jakis czujnik nawet na niego nie dmuchne
to jeszcze zapytam czy ten przeplywomierz jest do naprawy czy jest to juz niemozliwe?
dzieki za rade.skorzystam a o efektach wspomne za jakis czas
ale ta polerka i tak bedzie mnie drogo kosztowala
od teraz jak zobacze jakis czujnik nawet na niego nie dmuchne
to jeszcze zapytam czy ten przeplywomierz jest do naprawy czy jest to juz niemozliwe?
Naprawić raczej się nie da. Ewentualnie się go czyści. Ale jak mówisz, że jest uszkodzony, to już po zawodach. Mam akurat do sprzedania przepływomierz do tego silnika. Nowy, oryginał pierburg 7.28342.06.0 z 12 miesięczną gwarancją za 60% ceny. Kupiłem go, bo myślałem, że mój jest uwalony. A okazało się, że nie jest. Jak jesteś zainteresowany, to odezwij się na PRIV.
Tu link do mojej aukcji.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=600343278
Tu link do mojej aukcji.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=600343278
Ostatnio edytowano 1 kwi 2009, 14:42 przez BlackM3, łącznie edytowano 1 raz
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
no wlasnie ze chyba nie powinno sie czyscic.ja czyscilem i uszkodzilem
jak ze nie jest to cos bez czego nie mozna jezdzic, wiec nie ma pospiechu to bede szukal uzywanego a co za tym idzie jednak chyba sporo tanszego
ale dzieki za propozycje.jakbym nic nie znalazl to kto wie
jak ze nie jest to cos bez czego nie mozna jezdzic, wiec nie ma pospiechu to bede szukal uzywanego a co za tym idzie jednak chyba sporo tanszego
ale dzieki za propozycje.jakbym nic nie znalazl to kto wie
dzisiaj sobie zerknalem do filtra powietrza i ... susza
tak wiec wyglada na to ze bylo po prostu za duzo oleju.przy odmie (pod nia) tez suchutko
tak wiec wyglada na to ze bylo po prostu za duzo oleju.przy odmie (pod nia) tez suchutko
Jaksa napisał(a):Chyba wszystkie 3 mają ten problem ....andrzej 08 napisał(a):czy to tak ma byc?Mozna , kup w sklepie ( market ) tzw. " druciak " ( metalowy zmywak ) wepchnij kawałek do odmy , cały wydmuchiwany olej zatrzyma sie na nim – filtr bedzie czysty.andrzej 08 napisał(a):czy mozna sobie samemu poradzic
Czy ktoś może mi napisać, w którym dokładnie miejscu należy umieścić takiego druciaka i czy cały? Chcę wymienić filtr powietrza, ale zanim to zrobię wolę go ochronić przed olejem... Poniżej zamieszczam foto.
I drugie pytanie. Mechanik wymieniał mi olej i filtr, ale niestety trochę przelał. Czy to że mam nieco ponad stan MAX oleju w silniku może się przyczynić do tego, że jeszcze więcej będzie go się przedostawało do filtra powietrza?
- Od: 12 wrz 2011, 19:24
- Posty: 41
- Skąd: Opolszczyzna
- Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości